Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bij mij is streptokokken type B gevonden in mijn urine

+6
LindaK
Monnie
_Lana_
Annemie
CCC
Lejow
10 plaatsers

Ga naar beneden

Bij mij is streptokokken type B gevonden in mijn urine Empty Bij mij is streptokokken type B gevonden in mijn urine

Bericht  loesje zo 4 nov 2012 - 0:50

Bij mij is veel streptokokken type B gevonden in mijn urine nu moet ik een antibiotica kuur nemen en krijg tijdens de bevalling ook een infuus met antibiotica en als het kindje geboren is krijgt zei ook weer antibiotica. Ze kan namelijk ernstig ziek worden of zelfs dood gaan als het niet word gegeven.
maar heeft iemand hier die bacterie ook tijdens de zwangerschap en hoe ging dat allemaal na de bevalling? heeft hij of zei er iets aan overgehouden? ik ben er namelijk best van geschokken!
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bij mij is streptokokken type B gevonden in mijn urine Empty Re: Bij mij is streptokokken type B gevonden in mijn urine

Bericht  Lejow zo 4 nov 2012 - 0:53

Dat is GBS toch?
Voor zover ik weet Roodkapje en CCC
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bij mij is streptokokken type B gevonden in mijn urine Empty Re: Bij mij is streptokokken type B gevonden in mijn urine

Bericht  CCC zo 4 nov 2012 - 0:54

Klopt, ik ben ook drager van GBS bacterie. Je mag me een PM sturen als je wilt. Reageer ik vnv even uitgebreid. Hier alleen maar positief nieuws N. en ik zijn niet ziek geworden omdat er preventief is gehandeld.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Annemie zo 4 nov 2012 - 1:08

Oh wat schrikken zeg. Komt vast wel goed!!
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  _Lana_ zo 4 nov 2012 - 1:16

Ik heb ook de GBS bacterie.

In het voorjaar 2012 topic hebben we het er net uitgebreid over gehad. Misschien kun je dat teruglezen.
Ik kwam er pas op het einde achter en wij hebben ook alledrie antibiotica gehad.
Als je preventief behandeld wordt, zou ik me niet teveel zorgen maken, want de bacterie wordt gedood.
Al maak ik me ook wel een beetje zorgen voor een volgende zwangerschap, omdat ik niet weet of dit de reden is van de vroeggeboorte. Ik lees dat Roodkapje het ook had/heeft namelijk en die is ook te vroeg bevallen.
Heeft de verloskundige/gyn geen uitleg gegeven?
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  CCC zo 4 nov 2012 - 1:38

Ik heb je een PM teruggestuurd.

Voor een volgende bevalling maak ik me ook redelijk zorgen ja, zoals Lana al zegt hier hebben we het laatst over gehad maar heb delen weggehaald. Daarom vraag ik ook mijn bvallingsdossier op binnenkort.

CCC
Ratel
Ratel

Bericht  LindaK zo 4 nov 2012 - 1:58

Ik ben ook draagster van GBS.
Dit is naar voren gekomen tijdens de zwangerschap van J.ulia. Ik heb toen een antibioticakuur gekregen.
Tijdens de bevalling heb ik 2x een kuur gehad, na de bevalling ook nog een kuur. Ook J.ulia heeft een kuurtje gekregen na de bevalling. Ik kreeg tijdens de bevalling wat koorts, maar J.ulia en ik hebben er beiden verder geen last van gehad!
LindaK
LindaK
Prater
Prater

Aantal berichten : 853
Punten : 937

Bericht  Monnie zo 4 nov 2012 - 2:32

We hebben het inderdaad net uitgebreid in het andere topic over gehad, vooral hoe verschillend hiermee om wordt gegaan. Ik mocht namelijk gewoon thuis bevallen en hoefde dus geen antibiotica. Ik zou wel sneller worden doorgestuurd bij complicaties dan iemand zonder gbs. Mijn vk gaf aan dat er heel veel vrouwen zijn die de gbs hebben, maar het niet weten. Ik blijf het echt heel vreemd vinden hoe wisselend ermee om wordt gegaan.

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416

Bericht  LindaK zo 4 nov 2012 - 2:40

Ja, ik vind het ook vreemd hoe wisselend ermee om wordt gegaan...Ik ken namelijk ook een verhaal van een meisje dat thuis werd geboren, die dezelfde nacht nog naar het zkh moest...En vervolgens in het zkh heeft gelegen met o.a. een longontsteking!
LindaK
LindaK
Prater
Prater

Bericht  loesje zo 4 nov 2012 - 2:51

Monnie schreef:We hebben het inderdaad net uitgebreid in het andere topic over gehad, vooral hoe verschillend hiermee om wordt gegaan. Ik mocht namelijk gewoon thuis bevallen en hoefde dus geen antibiotica. Ik zou wel sneller worden doorgestuurd bij complicaties dan iemand zonder gbs. Mijn vk gaf aan dat er heel veel vrouwen zijn die de gbs hebben, maar het niet weten. Ik blijf het echt heel vreemd vinden hoe wisselend ermee om wordt gegaan.

ik denk dat dan bij jou de bacterie wel aanwezig was maar niet actief en daarom geen antibiotica.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Bericht  Twellie zo 4 nov 2012 - 3:28

Ik ben ook draagster (net zoals 20% van de volwassen vrouwen). Mijn dochters zijn beiden gezond geboren. Bij de jongste is het wel op de huid gevonden. 20% van de kinderen wordt dus geboren bij een moeder met streptokokken en dit gaat zo goed als altijd goed, niet zoveel aan de hand dus normaalgesproken.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  _Lana_ zo 4 nov 2012 - 3:44

Monnie schreef:We hebben het inderdaad net uitgebreid in het andere topic over gehad, vooral hoe verschillend hiermee om wordt gegaan. Ik mocht namelijk gewoon thuis bevallen en hoefde dus geen antibiotica. Ik zou wel sneller worden doorgestuurd bij complicaties dan iemand zonder gbs. Mijn vk gaf aan dat er heel veel vrouwen zijn die de gbs hebben, maar het niet weten. Ik blijf het echt heel vreemd vinden hoe wisselend ermee om wordt gegaan.

Heb je mijn stukje nog gelezen? Met het filmpje?
Als jij koorts krijgt tijdens de bevalling kan dit een teken zijn dat de bacterie zich openbaart. Verder hoeft hij zich niet te openbaren.

_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  _Lana_ zo 4 nov 2012 - 3:50

Monnie: Hoe kwamen ze er bij jou eigenlijk achter?
Als ze er zo makkelijk over denken, waarom testen ze er dan meteen op zou je denken hè.

Oja en ik maak me trouwens geen zorgen hoor om die bacterie.
Maar de vroeggeboorte kan wel door die bacterie komen en dat baart me dus wel zorgen!
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Monnie zo 4 nov 2012 - 5:18

_Lana_ schreef:

Heb je mijn stukje nog gelezen? Met het filmpje?
Als jij koorts krijgt tijdens de bevalling kan dit een teken zijn dat de bacterie zich openbaart. Verder hoeft hij zich niet te openbaren.

Nee, heb het niet gezien, maar denk dat ik het ook niet wil zien, haha. Ik heb een paar verhalen op internet gelezen namelijk, daar word je echt niet vrolijk van. Ik denk dat ik er zo in wil blijven staan eigenlijk, ik weet wel dat het gevaarlijk kan zijn, maar wil me er niet te druk om maken.

Bij de eerste ben ik op het zh bevallen, toen had ik en mijn zoontje inderdaad wat verhoging. daarna zijn ze gaan testen en erachter gekomen. Maar hebben beiden geen antibiotica gehad toen. Ja, ik vind het enorme verschil in handelen hierin echt heel raar. Ben benieuwd hoe dat over een paar jaar is, of dat zo blijft.

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416

Bericht  Ella zo 4 nov 2012 - 6:01

Ik heb deze bacterie vorig jaar gehad en moest er laatste ineens aan denken. Hij is toen uiteindelijk wel behandeld met antibiotica. Van de week moet ik weer op controle en ga dan eens aan de gynaecoloog vragen of het nog getest moet worden of hij echt weg is.

Kan je deze alleen als vrouw hebben? Of moet de man ook behandeld zijn?
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768

Bericht  Wennes zo 4 nov 2012 - 7:16

Ik had/heb het ook, maar hij was.niet actief.
Ik ben met 36+5 bevallen en had antibiotica moeten krijgen tijdens mijn bevalling, maar heb ik niet gekregen. Hey infuus moet 4uur lopen voordat het bij de kleine komt en ik kwam om 5 uur in het ziekenhuis en im kwart over 6 was D er al. Dat infuus heb ik dus niet gered.
We hebben D wel extra goed in de gaten moeten houden, maar er was niks aan de hand.
Nu waren mijn vliezen ook pas 20 min voordat D geboren is gebroken dus dat scheelt ook.

Tegenover mij in het ziekenhuis lag een vrouw die al 48 uur gebroken vliezen had gehad en die kleine kon gelijk de couveuse in en moest aan de antibiotica. En zij was met 38+6 bevallen.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455

Bericht  Ella wo 14 nov 2012 - 4:18

Ik weet sinds kort dat ik weer die bacterie heb. Dus ook ik ga voor de bevalling preventief behandeld worden.

Voor wie hem al eens gehad heeft tijdens de zwangerschap/bevalling:

- ben je te vroeg bevallen? (voor de 37 weken)

- hoelang moesten jullie blijven ter controle?
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Bericht  LindaK wo 14 nov 2012 - 8:05

Ella schreef:Ik weet sinds kort dat ik weer die bacterie heb. Dus ook ik ga voor de bevalling preventief behandeld worden.

Ik had 'm twee keer, de eerste keer wist ik het niet...ik ben toen wel te vroeg bevallen, met 28 weken. Maar of dit door de GBS komt is bij mij niet bekend.
De tweede keer heb ik tijdens de zwangerschap een antibioticakuur gehad en tijdens de bevalling. Ik ben met 41 weken ingeleid.
Beide keren heb ik een aantal dagen in het ziekenhuis gelegen, maar dat had niet direct iets met de bacterie te maken. Wel heb ik de eerste dagen een kuur via een infuus gekregen, daarna heb ik die kuur met pillen afgemaakt thuis.
LindaK
LindaK
Prater
Prater

Bericht  CCC wo 14 nov 2012 - 8:52

Ella schreef:Ik weet sinds kort dat ik weer die bacterie heb. Dus ook ik ga voor de bevalling preventief behandeld worden.

Ik ben bevallen met 39+5... Normale bevalling, en ben 2 dagen met N. ter controle gebleven.

Loesje: hoe is het nu? Heb je mijn PM nog gehad?

CCC
Ratel
Ratel

Bericht  Ella vr 16 nov 2012 - 22:20

Bedankt voor jullie reacties!
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Bericht  loesje za 17 nov 2012 - 0:40

@Ella
ik ben prefentief behandeld met antibiotica en krijg infuus tijdens de bevalling en verder kan ik er nog niet over zeggen want ben nog niet bevallen en dat kan ook nog even duren voor mijn gevoel.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Bericht  Ella za 17 nov 2012 - 1:02

loesje schreef:@Ella
ik ben prefentief behandeld met antibiotica en krijg infuus tijdens de bevalling en verder kan ik er nog niet over zeggen want ben nog niet bevallen en dat kan ook nog even duren voor mijn gevoel.

Ik krijg nu ab en tijdens de bevalling ook preventief. Succes met de laatste loodjes!
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: