Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

eiwit in urine

2 plaatsers

Ga naar beneden

eiwit in urine Empty eiwit in urine

Bericht  Gast do 16 feb 2012 - 7:53

Afgelopen dinsdag moest ik naar de gynaecoloog voor een extra controle omdat ik steeds moet overgeven. Ze kon niet echt bedenken waarom ik steeds zo misselijk ben.
In januari heb ik 3x een blaasontsteking gehad en bij die controles werd er steeds weiwit gevonden in mijn urine. Na de 3e keer hebben ze met een catether schone urine getest. Daar zat het niet in.
Afgelopen dinsdag wilde ze het toch nog maar een keer testen voor de zekerheid en ze deed er nogal nonchalant over. Ze zei: het is dat het moet maar echt nodig is het niet. s'Middags werd ik gebeld dat er wel eiwit in zit en dat ik 24 uur urine moet sparen.
Mijn bloeddruk is gewoon normaal. 120-80. (normaal altijd 110-50/60) Misschien een beetje een vaag verhaal maar de gynaeoloog moest naar de ok dus ik heb verder geen uitleg of wat dan ook gekregen. Iemand hier ervaring mee?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

eiwit in urine Empty Re: eiwit in urine

Bericht  Gast do 16 feb 2012 - 10:32

Er kan ook eiwit in afscheiding zitten volgens mij, dat zou je eens na kunnen vragen. Als ze het dan met een catheter doen heb je puur urine, en dan zou het schoon moeten zijn.

Gast
Gast

Bericht  Teddyaapje do 16 feb 2012 - 10:42

Ik had op het laatst ook eiwitten in mn urine, was wel nog onder de norm maar ze hielden me goed in de gaten (om de dag naar het zh voor een half uurtje aan t ctg, bloeddruk meten, urine en bloedtestten (niet elke keer)). Mijn bloeddruk was wel veel te hoog, geloof dat hij eens 180/100 is geweest.

Jouw bloeddruk is niet hoog maar omdat je eerst best wel laag zat is hij wel wat gestegen.

Wat is het precies dat je wilt weten?
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast do 16 feb 2012 - 11:07

Dit was urine rechtstreeks vanuit de blaas.Ze had zelf verwacht dat dit schoon was en daarom was ze dus al eerder weg gegaan zonder mij nog iets uit te leggen.

Ik vroeg me eigenlijk af of je ook gewoon eiwit in je urine kunt hebben zonder dat er ïets aan de hand"is? Omdat ik verder geen hoge bloeddruk heb? Ik weet het eigenlijk ook niet maar ik krijg nu de meest enge verhalen te horen. Embarassed

Gast
Gast

Bericht  M@niek do 16 feb 2012 - 11:22

Er zit altijd wel wat eiwit in je urine. Dus er kan ook niks aan de hand zijn. Maar toch fijn dat ze heeft even nakijken.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Teddyaapje do 16 feb 2012 - 11:28

Ik weet niet of er altijd eiwitten in urine zitten, maar bij mij zeiden ze destijds dat er wel eiwitten waren gevonden maar dat het nog onder de norm zat en dat het (nog) niet zorgwekkend was. Wel werd ik dus goed in de gaten gehouden en moest ik meteen bellen als ik symtomen van hellp kreeg. Maar ik had dus ook nog een hele hoge bloeddruk.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud