Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Pittenzakjes spelletjes

+2
Angela_1986
Minx
6 plaatsers

Ga naar beneden

Pittenzakjes spelletjes Empty Pittenzakjes spelletjes

Bericht  Minx vr 4 feb 2011 - 10:47

Hoi hoi,
Ik heb even geen idee in welke pijler ik dit moet plaatsen dus daarom zet ik het maar in algemeen. Ik ben op zoek naar spelletjes die je kan doen met pittenzakken. Ik heb al spelletjes waarmee je dingen om moet gooien en ergens in. Maar ik weet dat hier wel wat juffen zitten. Misschien hebben zij nog leuke ideeën.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pittenzakjes spelletjes Empty Re: Pittenzakjes spelletjes

Bericht  Angela_1986 vr 4 feb 2011 - 10:53

Voor welke doelgroep?

Bij dementerenden worden ze ook gebruikt als begin van een bewegingsactiviteit om zich voor te stellen; je noemt je naam, geeft 't zakje door naar je linkse/rechtse buurman/vrouw. Dit kun je uitbouwen door ze de naam van die buurman/vrouw te laten noemen of door ze de naam van 'n iemand in de groep te laten noemen en vervolgens daar 't zakje naar toe te gooien.
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Minx vr 4 feb 2011 - 10:55

Die zou ik op mijn werk kunnen gebruiken Wink alleen gaat het hier voor bij de korfbal voor de allerjongsten. De jongste is net 3. Leeftijdsgroep 3 tot 6 jaar zeg maar.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Angela_1986 vr 4 feb 2011 - 11:01

Haha ja voor die doelgroep kun je 'm ook wel gebruiken!

Ik zit te denken wat wij nog meer hebben geleerd om met die zakjes te doen scratch Zoals je zelf al zei inderdaad dingen omver gooien, ergens in gooien - dat kun je ook gebruiken met opruimen; je neemt een mand waar je de zakjes in kunt bewaren, gaat in 't midden van de cirkel staan, roept de naam van een van de kindjes en zorgt dat je zo staat dat het kindje dan het zakje in de mand kan gooien.
Mocht ik nog wat bedenken dat laat ik 't wel weten.
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Lejow vr 4 feb 2011 - 11:58

Estafette, pittenzak vasthouden en overal ergens tussendoor/overheen/onderdoor gaan en dan pittenzak aan het einde in de hoepel gooien. De groep met de meeste pittenzakken wint.

Torens bouwen, in een kring gaan zitten en iedereen een pittenzak geven en dan een zo hoog mogelijke toren proberen te bouwen door iedereen om de beurt een pittenzak op de vorige te laten stapelen in het midden

*spel zonder naam haha*, een bak vol met pittenzakken, er voor gaan zitten en zo snel mogelijk de bak leeg zien te krijgen, terwijl de kinderen de pittenzakken tegelijk weer terug in de bak doen. Je wint als de bak leeg is, en anders hebben de kinderen gewonnen.

Evenwicht spelletjes. Pittenzak op je hoofd/arm/hand en lopen
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Minx vr 4 feb 2011 - 13:10

Die zijn inderdaad wel leuk. Dat soort spelletjes zoek ik ook. Ik ben nog heel erg korfbalgericht aan het kijken maar juist met die leeftijdscategorie moet je het zoveel breder trekken. Maar als ik dit zie moeten we er echt wel een hoop bij krijgen hebben er nu 9 maar krijgen er als het goed is nog meer. Want dit is niet heel veel :P haha. Dus als mensen er nog meer weten.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  silly-one vr 4 feb 2011 - 19:51

Ik zal er mikactiviteiten van maken, omdat dat past bij korfbal.

Mikken: een korf op de grond zetten en vanaf een afstand proberen het pittenzakje in de korf te gooien. Hierbij verschillende afstanden aangeven en de kinderen mogen zelf kiezen vanaf welke afstand ze gaan gooien. Zo kunnen de kleinste vanaf dichtbij succes ervaring op doen en de oudere van een groter afstand en is de uitdaging voor alle kinderen hetzelfde.

Krantenmikspel: Je hangt wat kranten op een waslijn ( grote te bepalen aan de hand van de leeftijd en het resultaat) en de kinderen moeten met de pittenzakjes proberen de kranten van de waslijn te gooien/ kapot te gooien. Ook hierin kan je op den duur gaan varieren in afstand tot de kranten en de grote van de kranten.

Ik zal straks eens in mijn bewegingsklapper van kleuters gaan kijken en zien wat ik daar nog in kan vinden.

Wat ook een leuk spel is, maar waarbij je tennisballen nodig hebt en een grote bal. Is om de grote bal in het midden te leggen en ze moeten met de tennisballen proberen de grote bal over een lijn te rollen bij de overkant. Ze moeten dus met de tennisballen de grote bal raken zodat deze gaat rollen.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097

Bericht  Middleme vr 4 feb 2011 - 21:49

silly-one schreef:

Mikken: een korf op de grond zetten en vanaf een afstand proberen het pittenzakje in de korf te gooien. Hierbij verschillende afstanden aangeven en de kinderen mogen zelf kiezen vanaf welke afstand ze gaan gooien. Zo kunnen de kleinste vanaf dichtbij succes ervaring op doen en de oudere van een groter afstand en is de uitdaging voor alle kinderen hetzelfde.

Dit kun je ook doen door een ladder tegen een wandrek te zetten en kinderen van (grote) hoogte de zakjes te laten mikken. Er is een naam voor maar die ben ik even kwijt.

Verder kun je ook diamantroof spelen smile
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Minx za 5 feb 2011 - 1:40

De mik spelletjes heb ik in principe al. Maar ook andere dingen zijn altijd goed. Afwisseling tijdens die trainingen is heel belangrijk omdat ze anders hun aandacht verliezen. Een wandrek hebben we niet en zitten in de winter in de sporthal en in de zomer op het veld.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  sonly za 5 feb 2011 - 1:51

Zakdoekje leggen?
verder kom ik eigenlijk niet Embarassed
sonly
sonly
Prater
Prater

Aantal berichten : 823
Punten : 887

Bericht  Gast za 5 feb 2011 - 9:15

Overgooien met 1 of 2 pittenzakjes.
Op een skippybal zitten en dan met een afwasteiltje de pittenzakjes vangen. Of staand zonder skippybal.
Een moeilijk evenwichtsparcours uitzetten waarbij de pittenzakjes als stapstenen gebruikt.

Verder staat alles er wel denk ik...

Je kunt heel simpel zelf pittenzakjes maken door in een washandje spliterwten te doen en dan dichtnaaien. Je kunt ze natuurlijk ook in leuke vormpjes maken... Wij maakten ze in kikkervormen.

Gast
Gast

Bericht  Minx za 5 feb 2011 - 9:37

Ja inderdaad, we hebben er budget voor dus kunnen het wel kopen maar maken is ook wel leuk.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud