Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wanneer krijg je zorgtoeslag?

5 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Wanneer krijg je zorgtoeslag? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer krijg je zorgtoeslag?

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 7:24

_Donnaa schreef:€450 voor een huurwoning is hier al heel luxe haha.. Lang leven Friesland.. Maargoed, daar is het salaris dan ook naar..

Mijn huur bedraagd straks €276, whaha XD
Dat is inderdaad waar. Dat vraag ik me dus wel altijd af, verdienen de mensen daar dus ook minder? Hier (omgeving eindhoven) kost een rijtjeshuis tussen de 2 en 2,5 ton, daar heb je bij jullie dan een flink huis voor? En de huur van een rijtjeshuis zit hier rond de 500 euro (excl). Dus als ik maar 1600 euro zou verdienen, zou ik nergens kunnen wonen, dat zou ik echt niet in mijn eentje kunnen betalen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer krijg je zorgtoeslag? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer krijg je zorgtoeslag?

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 7:32

Bobbie schreef:
_Donnaa schreef:€450 voor een huurwoning is hier al heel luxe haha.. Lang leven Friesland.. Maargoed, daar is het salaris dan ook naar..

Mijn huur bedraagd straks €276, whaha XD
Dat is inderdaad waar. Dat vraag ik me dus wel altijd af, verdienen de mensen daar dus ook minder? Hier (omgeving eindhoven) kost een rijtjeshuis tussen de 2 en 2,5 ton, daar heb je bij jullie dan een flink huis voor? En de huur van een rijtjeshuis zit hier rond de 500 euro (excl). Dus als ik maar 1600 euro zou verdienen, zou ik nergens kunnen wonen, dat zou ik echt niet in mijn eentje kunnen betalen.
Ja, de lonen liggen hier over het algemeen ook lager.. Voor 2,5ton heb je hier een hele grote 2 onder 1 kap woning of een leuke, gezellige vrijstaande woning en dan woon ik ook nog in een dure gemeente.. In de dorpjes etc. is het allemaal nog veel goedkoper, op bepaalde watersport/toeristische dorpen na.

Een nieuwbouw woning in een rijtje kost hier €500-€600, maar daar wil niemand in wonen, omdat die dus voor hier veel te duur zijn.. laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer krijg je zorgtoeslag? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer krijg je zorgtoeslag?

Bericht  Jeanette za 5 feb 2011 - 1:40

Wow! Wat een verschil zeg qua kosten woningen. Hier betaal je best veel voor wat kleins. Maar dat komt ook mede omdat er hier bijna geen huurwoningen zijn in de gemeente waar ik woon.

Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee op hoeveel ik recht heb op zorgtoeslag. Ik heb nog steeds niet door gegeven (jaaa heel stom) dat ik geen student meer ben en dat ik nu fulltime werk en meer inkomen heb. Nu verdien ik circa 1600 bruto in de maand, maar als ik zo die opties bekijk heb ik er dan nog wel recht op.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer krijg je zorgtoeslag? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer krijg je zorgtoeslag?

Bericht  Gast za 5 feb 2011 - 1:57

Tot een week geleden dacht ik nog werkelijk dat ik recht had op zorgtoeslag. Ik had mijn inkomen al extra hoog ingezet, maar kreeg toch nog een brief dat ik recht had. Mooi meegenomen. Tot een collega zei dat ik werkelijkwaar geen recht heb op ZT, omdat ik toch echt boven de uiterste grens zou uitkomen qua jaarloon.

Dus ik heb hem behoorlijk achterlijk aangekeken, waarop hij zei:"Ik weet ook niet hoe ze bij zo'n belachelijk jaarinkomen komen, want ik heb het netto ook nooit gezien, maar het schijnt zo te zijn". Dus de Belastingdienst is momenteel niet mijn beste vriend, want alles wat ik heb gespaard gaat weer terug naar hen, omdat zij de rechtmatige eigenaren blijken te zijn. Mad Cry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer krijg je zorgtoeslag? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer krijg je zorgtoeslag?

Bericht  Gast za 5 feb 2011 - 7:01

Polly schreef:"Om zorgtoeslag te krijgen, moet u aan de volgende voorwaarden voldoen:


uw inkomen is niet hoger dan € 36.022 per jaar als u alleenstaand bent en € 54.264 per jaar als u een toeslagpartner heeft;


Je kunt het ook online uitrekenen trouwens.

Dit bedrag vind ik vooral bij tweeverdieners niet heel hoog, een modaal jaarinkomen ligt toch ongeveer op 30.000 euro? Of leef ik nog in het guldentijdperk en ben ik in de war?

Wel goed om dit topic even voorbij te zien komen, want ik moet de Belastingdienst hier nog over bellen; goede reminder.:-)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer krijg je zorgtoeslag? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer krijg je zorgtoeslag?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum