Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoeveel rompers en wat voor?

+4
kwak
Limburg85
Printje
Aimee
8 plaatsers

Ga naar beneden

Hoeveel rompers en wat voor?  Empty Hoeveel rompers en wat voor?

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 4:18

Ik vind lange mouwen rompers heel fijn, dan heeft ze toch een dubbele laag aan met dit weer vooral.
Maar hoeveel korte mouwen rompers moet je hebben in het voorjaar/zomer?
Of mouwloos? Wat doen jullie?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel rompers en wat voor?  Empty Re: Hoeveel rompers en wat voor?

Bericht  Aimee ma 13 feb 2012 - 4:21

Lange mouwen en dan de effen strech rompers van de hema... Heel leuk al die rompers met printjes maar super onhandig onder witte shirtjes.

Voor als het weer warmer wordt ga ik denk ik voor de mouwloze variant en dan zo'n 8 stuks?
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 4:21

Wij hebben ze alleen mouwloos en met korte mouw. Heb er nu maar een stuk of 7 en daar kom ik mee uit. Elke dag een schone romper en ze lekt nooit meer door

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 4:24

Ja, L spuugt nogal eens, maar in principe heb ik nog wel wat rompers met lange mouwen ..
Ga er dan idd maar voor 4 eerst, 2 mouwloos en 2 met korte mouw.

Aimee ; ben idd ook fan van die van de hema Wink

En slaapzak? Heb zo'n mooie gewatteerde van de hema & van de v&d waar de mouwen af kunnen, lijkt mij toch dat ik die in de zomer door kan gebruiken? Dat is toch niet te warm? Ik lig zelf ook altijd onder het dekbed en bij L staat er nooit de zon op ..

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 4:37

Parel schreef:En slaapzak? Heb zo'n mooie gewatteerde van de hema & van de v&d waar de mouwen af kunnen, lijkt mij toch dat ik die in de zomer door kan gebruiken? Dat is toch niet te warm? Ik lig zelf ook altijd onder het dekbed en bij L staat er nooit de zon op ..

Zelf gebruik ik in de zomer een dunne slaapzak, die dikke gebruik ik alleen in de winter. Zijn best wel warm. Mijn oudste 2 sliepen al heel snel zonder dekentjes, en dan dus in de zomer ook alleen een dunne, als het warm genoeg is uiteraard, anders wel een dikkere.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 4:42

Dus dunne slaapzak, dun dekentje?
En als ik geen slaapzak gebruik?
Het is gewoon even proberen hoor, dat weet ik, maar ben benieuwd.

Gast
Gast

Bericht  Printje ma 13 feb 2012 - 6:00

Ik heb nu vooral rompers met lange mouwen, witte, grijze en met een streepje erop. Ik haal ze ook altijd bij de Hema, blijven erg mooi.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 7:32

Nou Y.enthe draagt nu ook gewoon een met een een lange mouw en een tshirt met lange mouw. Maargoed zij speelt natuurlijk op de grond. Of ze draagt een romper met lange mouw + vest.

T-shirt rompers heb ik er tig van liggen en mouwloos maar 2! Die zou ik pas echt aan doen van het zomer of in ieder geval als het goed weer is, tenzij je de kleine laag voor laag aankleed zou je bijv idd een mouwloze kunnen gebruiken. Dus een mouwloze romper, shirtje lange mouw, bolero (noem maar wat).

Ik denk dat je idd moet kijken met wat draagt ze per dag, dus 7 rompers + 1 of 2 extra. Nou rond het eens af op 10, is niks mis mee, heb liever net iets te veel als dat ik toch mis zou grijpen.

Gast
Gast

Bericht  Limburg85 ma 13 feb 2012 - 7:35

Wij hebben ontzettend veel rompers voor R., nu de meeste met lange mouw en een paar zonder mouw. Allemaal wit, op de lange mouw zit een klein plaatje, deze zijn van 5 pack van de Hema. Ik vind wit het makkelijkste combineren. Wij hebben er ontzettend veel omdat R. t/m 9 maanden ontzettend veel spuugde en zich heel vaak onderpoepte en daardoor paar keer per dag verschoond moest worden. Nu heeft hij of een romper lange mouw met een trui aan of zonder mouw als hij een basic shirt lange mouw en een shirt of vest aan heeft. R. is echt een koukleum.

In de winter heeft hij een dikke slaapzaak, overdag zonder mouwen en 's nachts met mouwen en hij ligt onder een lakentje en deken (dubbel geslagen). In het voorjaar/zomer dunne slaapzak met lakentje en deken en als het heel heet is alleen in de slaapzak.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896

Bericht  kwak ma 13 feb 2012 - 7:39

D. heeft heel veel rompers, stuk of 15.
de meeste zijn gewoon wit, die kan ik later evt weer gebruiken en ze zijn allemaal met korte mouw of geen mouw.
Ze heeft 3 rompers met lange mouw, die gebruik ik als truitje. Een romper met korte mouwen er onder en dan een romper met lange mouwen en in een spijkerbroek en madam is aangekleed Wink
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 7:40

kwak schreef:D. heeft heel veel rompers, stuk of 15.
de meeste zijn gewoon wit, die kan ik later evt weer gebruiken en ze zijn allemaal met korte mouw of geen mouw.
Ze heeft 3 rompers met lange mouw, die gebruik ik als truitje. Een romper met korte mouwen er onder en dan een romper met lange mouwen en in een spijkerbroek en madam is aangekleed Wink

Leuk die dubbele knoopjes..heb er nu altijd al problemen mee Hoeveel rompers en wat voor?  394967 trek altijd de rompers kapot.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 7:42

Het gaat mij meer om rompers voor de aankomende maat (62-68), dus het voorjaar. L. spuugt idd ook heel veel, mouwloze rompers haal ik nog wel, laat ik er nu eerst maar 4 halen voor het voorjaar in de volgende maat.

Gast
Gast

Bericht  Liadan ma 13 feb 2012 - 7:44

Ik deed in het voorjaar vaak een romper met lange mouwen aan en een shirt met korte mouwen erover heen. De lange mouwen rompers gebruikte ik dus bijna het hele jaar door.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 7:49

Liadan schreef:Ik deed in het voorjaar vaak een romper met lange mouwen aan en een shirt met korte mouwen erover heen. De lange mouwen rompers gebruikte ik dus bijna het hele jaar door.

Ja heb je idd ook wel gelijk in!
Moet morgen eens kijken wat ik al heb, vind die van Hema in maatje 62-68 wel groot vallen! De romp niet, maar de mouwen vind ik wel érg lang.

Gast
Gast

Bericht  LMCurious ma 13 feb 2012 - 7:53

ik heb van alles wat. Alleen geen korte mouwen rompers, die vind ik zo raar. Dan blijft dat mouwtje altijd net raar hangen als je het shirtje erover doet.

Hier dragen ze eigenlijk doorgaans altijd 1 laag lange mouwen 1 laag geen/korte mouwen. En dat kan dus zijn, romper lange mouw, vestje korte mouw, of mouwloze romper en shirtje lange mouwen ofzo. En bij sommige topjes van Milou vind ik de kraag wat vreemd vallen (bijv. bij Jurkje waar wel een bolero overheen gaat, maar dan zie je net een stuk romper) waardoor ik dan ook liever een spagettiromper eronder doe ook al is het winter. Ik heb ook niet het idee dat een spagetti/mouwloze of korte mouwen romper nou zoveel scheelt onderling in de warmte.

Bij Joris had ik ook vaak zomers een lange romper op koudere dagen onder een shirt met korte mouwen. Keek gewoon een beetje hoe het uitkwam. En dat zal bij Milou ook zo zijn.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  LMCurious ma 13 feb 2012 - 7:56

Parel schreef:
Liadan schreef:Ik deed in het voorjaar vaak een romper met lange mouwen aan en een shirt met korte mouwen erover heen. De lange mouwen rompers gebruikte ik dus bijna het hele jaar door.

Moet morgen eens kijken wat ik al heb, vind die van Hema in maatje 62-68 wel groot vallen! De romp niet, maar de mouwen vind ik wel érg lang.

Dat vraag ik me ook altijd af, of er kindjes zijn die zo'n lange armen hebben in verhouding tot het lijfje! Die gingen hier eerst zeker een cm of 4 terug dubbelgevouwen! Maar vond dat zo irritant dat ik maar anderen ben gaan kopen.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Liadan ma 13 feb 2012 - 7:58

LMCurious schreef:
Parel schreef:

Dat vraag ik me ook altijd af, of er kindjes zijn die zo'n lange armen hebben in verhouding tot het lijfje! Die gingen hier eerst zeker een cm of 4 terug dubbelgevouwen! Maar vond dat zo irritant dat ik maar anderen ben gaan kopen.
De stretchrompers? Daar vallen de mouwen bij mijn zoon gewoon normaal, bij mijn dochter vielen ze ook altijd normaal. En volgens mij hebben zij toch niet echt lange armen, mijn dochter zeker niet.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 9:06

Ja! De stretchrompers!
L is best lang, misschien is haar romp een stuk langer waardoor ze daar die maat wel nodig heeft maar bij dr armen er nog niet aan toe is?

Gast
Gast

Bericht  Pien ma 13 feb 2012 - 9:11

Ik heb nu in maat 62/68 20rompers. Helft lange mouw, 3 korte mouw en 7 mouwloze.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Parisienne ma 13 feb 2012 - 11:02

N. heeft nu denk ik een stuk of 10 rompers met lange mouw, 3 met korte mouw en 2 zonder mouw/spaghettibandjes. Nu draagt N. alleen maar rompers met lange mouw onder haar shirt (met lange mouw). Als ik voor de kledingcombi een vestje/bolero over haar shirt aan wil doen dan doe ik haar wel een romper met korte mouw of zonder mouw aan. Anders wordt het te warm.

Ik heb alleen maar de stretch rompers van de Hema, ideaal vind ik die! Bijna alles alleen maar wit. Heb ook nog een paar roze, nog een paarse en een donkergrijze. Ze heeft ze nu in maat 74/80 en aangezien ze zo fijn meerekken kan ze hier voorlopig nog even mee doen.

Heb vandaag weer twee rompers gekocht (zijn nu 2 voor 8 euro bij de Hema). Dan kan ik twee andere met niet-uitwasbare-vlekken wegdoen. Zit eraan te denken om voor het voorjaar en de zomer ook alvast rompers zonder mouw in te slaan.. misschien zelfs al in een grotere maat. Zo vaak hebben ze deze rompers niet in de aanbieding volgens mij?!
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 11:38

De oudste heeft tien rompers of zo, waarvan de helft met lange mouw. Die draagt ze nu ook voornamelijk.

De jongste heeft er een stuk of dertig (eigen aankopen en voor twee kinderen kraamcadeautjes...): mouwloos, korte mouw, driekwart mouw en lange mouw. Ze draagt alleen maar met korte mouw.

Die van de Hennes vind ik fijn, blijven mooi in model.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 19:27

Hier heb ik zo'n 14 rompers, de helft met lange mouwen de andere met korte mouwen.
Van de zomer veranderd dat naar korte en mouwloze rompers.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 21:01

Ik heb er nu een stuk of 7 (lange mouwen) en voor de zomer heb ik ook zoiets. De meeste zijn dan mouwloos. Ik heb ze altijd van de Hema

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: