Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Leren voor een herkansing

3 plaatsers

Ga naar beneden

Leren voor een herkansing Empty Leren voor een herkansing

Bericht  mzcharlotte za 20 okt 2012 - 23:21

Ik heb het serieus nog nooit hoeven doen. Bij het nakijken van de examenvragen en de antwoorden blijkt dat ik de vragen gewoon niet goed had begrepen, dus ik weet dat ik daar op moet letten. Bij het doorlezen van de stof ben ik alleen continu afgeleid, want ik heb het idee dat ik het allemaal 'wel weet'. Leesboeken lees ik doorgaans ook geen tweede keer en nu ervaar ik met lesstof hetzelfde, het voelt nutteloos. Ook denk ik te veel terug aan het eerste examen en ben ik bang dat ik me te veel focus op die vragen. Ik besef me maar al te goed dat de herkansing niet eens dezelfde strekking hoeft te hebben. Ik heb nog drie weekenden om te leren (exclusief vandaag), maar ik weet niet goed hoe ik het aan moet pakken. Wie heeft de gouden tip?
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Leren voor een herkansing Empty Re: Leren voor een herkansing

Bericht  Poubelle za 20 okt 2012 - 23:23

Als ik moet leren lees ik altijd het boek 1 of 2 keer door, dan maak in een samenvatting en vanaf dan leer ik alleen nog maar de samenvatting.
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Bericht  Antibes za 20 okt 2012 - 23:23

Ik zou proberen te checken of je het echt "allemaal wel weet" of dat er wellicht nog een stukje "oh ja, weet ik wel, kan ik nét even niet reproduceren" bij zit.

Als het écht alleen ligt aan het verkeerd opvatten van de vragen, dan zou ik proberen dat soort vragen bij de stof te bedenken zeg maar. Wat oefenen in het op die manier naar de stof kijken. Verder kun je dan niet veel doen lijkt me.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Gast za 20 okt 2012 - 23:47

Kan je niet met een mede student elkaar overhoren?

Gast
Gast

Bericht  mzcharlotte zo 21 okt 2012 - 0:25

Ik heb de leerdoelstellingen eens op een rij gezet en aangekruist welke nog wat meer aandacht nodig hebben. Op basis van de doelstellingen ga ik een samenvatting schrijven. Ik studeer via het NCOI en ik heb werkelijk geen idee wie nog meer moeten herkansen. Bedankt voor de tips!
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud