Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe schat jij jezelf in als er oorlog uit zou breken?

+6
rapa nui
Daya25
Polly
JD
SuperGrover
Tania
10 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Hoe schat jij jezelf in als er oorlog uit zou breken? - Pagina 2 Empty Re: Hoe schat jij jezelf in als er oorlog uit zou breken?

Bericht  Gast zo 6 feb 2011 - 5:26

.


Laatst aangepast door Tesita op zo 5 jun 2011 - 4:45; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe schat jij jezelf in als er oorlog uit zou breken? - Pagina 2 Empty Re: Hoe schat jij jezelf in als er oorlog uit zou breken?

Bericht  Le Chat Noir zo 6 feb 2011 - 6:13

Je weet nooit hoe je reageert, tot het zover is... Het lijkt mij verschrikkelijk om het echt mee te maken. Ik werk zelf met asielzoekers en als je ziet hoe getraumatiseerd sommigen komen vanuit echte oorlogsituaties en als je dan hoort waartoe mensen in staat zijn...behoorlijk heftig.

Ik denk dat ik niet echt heldendaden zou verrichten in oorlogstijd, maar ik denk dat je soms ook verzeild raakt in bepaalde situaties.. Als jij toevallig vrienden hebt die in het verzet gaan, zul je hier zelf ook eerder dingen voor gaan doen. Of als je iemand in nood aantreft/goed kent die je op dat moment moet verbergen omdat deze anders a la minute opgepakt wordt, zul je dat ook sneller doen, dan als je er van te voren heel lang over na kunt denken.
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe schat jij jezelf in als er oorlog uit zou breken? - Pagina 2 Empty Re: Hoe schat jij jezelf in als er oorlog uit zou breken?

Bericht  Mamasapje zo 6 feb 2011 - 6:39

Zou jij in staat zijn je buren te verraden om je eigen gezin te redden? Uiteindelijk wel denk ik, al zou ik niet meteen toegeven ( ik hoop dat mijn buren ook ons gezin niet meteen zouden verraden).
Zou jij je eigen kinderen kunnen doden als soldaten dreigen het langzamer te doen? Helaas moet ik hier ja op antwoorden na het lezen van een baby die in 2 stukken werd gescheurd. Liever zou ik dan zelf een "vreedzamere"manier vinden om mijn kind te moeten doden.
Zou jij mensen onder laten duiken? Ja
Zou jij bij het verzet gaan? Ja
Zou het je lukken sterk te blijven voor je kinderen en hen gerust te stellen? Ik hoop het.. niets is erger als kinderen die steeds in angst moeten leven al denk ik dat ze toch een hoop zullen meekrijgen van de oorlog.. hoe sterk je je ook probeert te houden..

Ik denk hier wel eens over na, idd zeker na een film te hebben gezien.
Mamasapje
Mamasapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 661
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe schat jij jezelf in als er oorlog uit zou breken? - Pagina 2 Empty Re: Hoe schat jij jezelf in als er oorlog uit zou breken?

Bericht  Gast zo 6 feb 2011 - 20:56

Zou jij in staat zijn je buren te veraden om je eigen gezin te redden?
Ja

Zou jij je eigen kinderen kunnen doden als soldaten dreigen het langzamer te doen?
Vind ik een hele moeilijke, ik zou t denk ik niet kunnen maar aan de andere kant zou ik mijn kindje ook niet zien willen leiden.. pff..

Zou jij mensen onder laten duiken?
Nee ik denk t niet..

Zou jij bij het verzet gaan?
Nee

Zou het je lukken sterk te blijven voor je kinderen en hen gerust te stellen?
Ja

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe schat jij jezelf in als er oorlog uit zou breken? - Pagina 2 Empty Re: Hoe schat jij jezelf in als er oorlog uit zou breken?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum