Het feestdagen-budget
+37
loesje
LMCurious
-Belle-
SarahKey
nillis
Tiara
Twellie
Printje
Purpleflower
Bruintje Beer
RYW
Coco
Susan
PapillonRose
Puggle
teletascha
studiebol
Theezakje13
PiP
Tania
sabje
Parisienne
Mida4you
Aimee
Flower_L
Kat1980
Annemie
Pien
Liadan
Clapperdie
Happydobby
Flip Fluitketel
Aagje!
Fearie
Viva
Lilypie
Parel
41 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Het feestdagen-budget
Zelf 50 euro, van mijn ouders 50 euro en van mijn schoonouders ook 50 euro. Daar kunnen we genoeg cadeautjes van kopen en als er geld overblijft van mijn ouders/schoonouders dan storten we wat op de spaarrekening.
Gast- Gast
Wij vieren het met familie, er is een vast budget en een vast aantal cadeautjes, ik meen (weet het even niet zeker) 60/70 euro en zes pakjes per kind. Met Kerst heb ik geen vast budget, dan koop ik gewoon wat ik leuk vind om te geven.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Wij geven met sinterklaas 2 dingen die samen ongeveer 25,- met kerst hebben we ook 2 dingen in gedachte dit kost samen 35,- dit vinden we genoeg nu. Ze is nu nog zo klein.
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Ik heb denk ik nu alles wel in huis voor de feestdagen, en heb voor zo'n 90 euro aan cadeautjes. Dat zijn schoencadeautjes en cadeautjes voor Sint en Kerst. Vind ik voor nu meer dan genoeg, want ze is ook net jarig geweest en met de feestdagen zal mijn familie ook cadeautjes voor haar kopen.
Scheelt denk ik ook wel dat ze mijn enige kind is, en het enige kleine kind in de familie. Alle aandacht en cadeautjes gaan nu naar haar. Mocht er een broertje of zusje komen voor A. of een van mijn broertjes krijgt kinderen, dan zal het vast wat minder worden omdat je dan voor meer kinderen moet kopen. Voorlopig zie ik dat nog niet gebeuren trouwens, dus A. wordt nog even ongestoord verwend
Scheelt denk ik ook wel dat ze mijn enige kind is, en het enige kleine kind in de familie. Alle aandacht en cadeautjes gaan nu naar haar. Mocht er een broertje of zusje komen voor A. of een van mijn broertjes krijgt kinderen, dan zal het vast wat minder worden omdat je dan voor meer kinderen moet kopen. Voorlopig zie ik dat nog niet gebeuren trouwens, dus A. wordt nog even ongestoord verwend
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Oh, ik heb schoencadeautjes nog niet meegerekend, alleen 5 december zelf. Dan weet ik het niet precies. Ik weet wel dat Y het weekend vóór Sinterklaas de Playmobil Prinsessen Adventkalender krijgt, die is op zich al 19,99, maar het is te laat als ze 'm op 5 december krijgt omdat Advent dan al is begonnen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Kerst doen wij sowieso niet aan.
Ik heb geen vast budget, maar denk dat ik het bij wat knutselspullen, klei etc houd en niet echt grote dingen ga kopen. Wellicht wat bambino loco boekjes erbij.
We hebben zoveel staan waar ze niet naar omkijken en we zijn net lid van de spelotheek om te kijken wat ze wel echt blijft boeien, dus dat wacht ik liever af voordat ik weer een smak geld uitgeef zoals afgelopen jaren. Is ook wel een beetje afhankelijk van wat mijn broer en zus er voor hun kinderen aan uitgeven, zodat ze allemaal een beetje voor een gelijk bedrag of hoeveelheid krijgen.
Maar misschien besluit ik 2 dagen van te voren wel anders en koop ik toch nog een hoop
Mijn schoonouders doen niet aan sinterklaas en wat mijn ouders eraan uitgeven heb ik geen idee. Ik denk dat mijn moeder gewoon koopt wat ze leuk vind.
Ik heb geen vast budget, maar denk dat ik het bij wat knutselspullen, klei etc houd en niet echt grote dingen ga kopen. Wellicht wat bambino loco boekjes erbij.
We hebben zoveel staan waar ze niet naar omkijken en we zijn net lid van de spelotheek om te kijken wat ze wel echt blijft boeien, dus dat wacht ik liever af voordat ik weer een smak geld uitgeef zoals afgelopen jaren. Is ook wel een beetje afhankelijk van wat mijn broer en zus er voor hun kinderen aan uitgeven, zodat ze allemaal een beetje voor een gelijk bedrag of hoeveelheid krijgen.
Maar misschien besluit ik 2 dagen van te voren wel anders en koop ik toch nog een hoop
Mijn schoonouders doen niet aan sinterklaas en wat mijn ouders eraan uitgeven heb ik geen idee. Ik denk dat mijn moeder gewoon koopt wat ze leuk vind.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Pfff, drama, die feestdagen...
Voor Sinterklaas doen we met de volwassenen lootjes, dus cadeautje (20 euro) plus gedicht, en dan kopen we ieder wat speelgoed voor de kinderen (3 stuks dit jaar). Ook krijgen ze van de ouders zelf een stuk kleding en een boek, en een chocoladeletter van Opa en Oma.
Met kerst doen we voor iedereen een kleinigheidje onder de boom van een tientje of zo, en waarschijnlijk weer voor iedereen een boek (ja, we zijn nogal van de boeken hier). Mijn oudste is de dag voor kerst jarig en mijn jongste begin februari, dus binnen 2 maanden zijn dat wel heel veel cadeaus anders...
Voor Sinterklaas doen we met de volwassenen lootjes, dus cadeautje (20 euro) plus gedicht, en dan kopen we ieder wat speelgoed voor de kinderen (3 stuks dit jaar). Ook krijgen ze van de ouders zelf een stuk kleding en een boek, en een chocoladeletter van Opa en Oma.
Met kerst doen we voor iedereen een kleinigheidje onder de boom van een tientje of zo, en waarschijnlijk weer voor iedereen een boek (ja, we zijn nogal van de boeken hier). Mijn oudste is de dag voor kerst jarig en mijn jongste begin februari, dus binnen 2 maanden zijn dat wel heel veel cadeaus anders...
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Voor sinterklaas voor elk kind zo'n 15/20 euro. Mijn moeder doet voor 20 euro. en voor ons nichtje doe ik 10/15 euro. Kerst weet ik niet maar zal ook rond de 15/20 euro zijn.
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Sinterklaas pakjesavond doen we nog niet.
Wel een of 2 keer schoen zetten, en dan kleinigheidje er in, kleurboek ofzo.
Kerst kopen wij allleen kleinigheidje voor elkaar. Dus voor haar komt er ook een pakje.
En mijn ouders zullen ook vast iets voor haar kopen.
Wel een of 2 keer schoen zetten, en dan kleinigheidje er in, kleurboek ofzo.
Kerst kopen wij allleen kleinigheidje voor elkaar. Dus voor haar komt er ook een pakje.
En mijn ouders zullen ook vast iets voor haar kopen.
Purpleflower- Prater
- Aantal berichten : 744
Punten : 912
Registratiedatum : 29-11-11
kerst doen wij ook niet aan, Sinterklaas max. 80-100 euro. Hij krijgt dit jaar het welbekende Ikea keukentje en nog wat kleine dingetjes erbij maar het keukentje heb ik tweede hands en wil ik gaan verven ed.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Normaal iets van vijftig euro voor Sinterklaas, behalve als we echt iets op het oog zouden hebben wat ze heel leuk zou vinden, dan mag het wel meer zijn. Ik had eigenlijk alleen maar een paar kleine cadeautjes voor dit jaar gehaald (wat boeken, badschuim van Hello Kitty, een spelletje en een magneetbord) omdat ze toch al belachelijk veel speelgoed hebben en elke dag met dezelfde dingen spelen.
Maar mijn vriends oog was op één of andere mega-treinbaan met allerlei extra's van Duplo gevallen en die moet en zal er komen. Volgens mij is dat een of ander mannending, want ik heb mijn dochter nog nooit op enige serieuze interesse speciaal in treinen kunnen betrappen. Maar in ieder geval gaan we daar nu 120 euro aan uitgeven.
Maar mijn vriends oog was op één of andere mega-treinbaan met allerlei extra's van Duplo gevallen en die moet en zal er komen. Volgens mij is dat een of ander mannending, want ik heb mijn dochter nog nooit op enige serieuze interesse speciaal in treinen kunnen betrappen. Maar in ieder geval gaan we daar nu 120 euro aan uitgeven.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Hier hetzelfde, mijn man heeft op zijn eigen sinterklaaslijstje een racebaan gezet, omdat dat zo leuk is voor de kinderen. Ja tuuuuuurlijk .Twellie schreef:
(maar die duplotrein is wel echt heel leuk, dus hopelijk vind jullie dochter dat ik ook).
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Wij geven denk ik ongeveer 75 euro uit, ik had wat minder in gedachten, maar toen het little people huis afgeprijsd was, moest die r wel bij. Mijn familie koopt een kleinigheidje voor onze dochter.
Tiara- Kletskop
- Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Wij willen rond de 50 euro uitgeven voor Sinterklaas en kerst, maar wil de duplo boerderij voor Sinterklaas en ben dus aan het snuffelen waar ik hem het goedkoopst kan krijgen en mijn ouders doen daar ook 10 euro bij. De schoenkadootjes zijn kleine dingen en voor kerst zal het ook niet veel meer zijn. Ze is ook net jarig geweest en heeft veel grote/ dure kado's gekregen.
nillis- Kletskop
- Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10
Wij hebben een budget van max 50 euro. Ik vind dat dan ook wel weer mooi geweest voor dat bedrag.
Nu komen wij er dit jaar niet aan, want we hebben 1 groter kado (26 euro) en wat kleinere kado's (samen 10 euro)
Dit willen we er wel inhouden, 1 groter kado en dan wat kleinere. Van de grootouders krijgt hij ook wat en van mijn broer en schoonzus ook.
Voor onze nichtjes doen we rond de 10 euro voor een sinterklaaskado's.
Cadeau's met kerst doen we niet aan.
Nu komen wij er dit jaar niet aan, want we hebben 1 groter kado (26 euro) en wat kleinere kado's (samen 10 euro)
Dit willen we er wel inhouden, 1 groter kado en dan wat kleinere. Van de grootouders krijgt hij ook wat en van mijn broer en schoonzus ook.
Voor onze nichtjes doen we rond de 10 euro voor een sinterklaaskado's.
Cadeau's met kerst doen we niet aan.
Hier zijn Mas en Amé net voor Sinterklaas jarig, dus dan krijgen ze de grotere cadeaus Amé de keuken, Mas een loopfiets.
Met Sinterklaas krijgen ze gemiddeld rond de 50 euro per kind. Lise meestal wat meer.
Met Sinterklaas krijgen ze gemiddeld rond de 50 euro per kind. Lise meestal wat meer.
Gast- Gast
Jee wat een bedragen
Ik denk dat wij max 50 euro uit geven maar denk dat we dat niet eens halen. Vind het niet nodig om grote cadeau's te geven met sint, dat doe ik liever met hun verjaardagen.
Ik denk dat wij max 50 euro uit geven maar denk dat we dat niet eens halen. Vind het niet nodig om grote cadeau's te geven met sint, dat doe ik liever met hun verjaardagen.
Gast- Gast
Hier doen we dit jaar nog niet aan Sinterklaas en met Kerst krijgt ze een cadeau of een paar kleine cadeautjes. Het gaat om het gebaar en ze snapt er nu toch nog niks van. Ook is ze over 2 weken jarig, dus dan krijgt ze ook al genoeg. Ik denk dat ik dit max 20 euro uitgeef. En wie weet ligt er nog wat van de familie voor d'r onder de boom.
-Belle-- Fluisteraar
- Aantal berichten : 438
Punten : 446
Registratiedatum : 06-11-11
wij hebben niet echt vast budget. Maar vind 50-75 euro voor 2 kids kerst en sint bij elkaar wel genoeg. Vorig jaar was het minder voor Joris, maar toen had hij een duurder cadeau voor zijn verjaardag 27-11. En Milou zat er overheen maar had bijv. een dure beddenset van lief lifestyle, waardoor ik dan deel meetel en een deel beschouw als noodzakelijke kosten.
Het verdelen van de cadeaus voor sint en kerst kijken we naar aanleiding van wat we in totaal hebben. Maar sint probeer ik wat meer kleinere dingen te doen en kerst 1 of 2 iets grotere cadeaus.
Verder vieren we sint en kerst ook bij familie en dan krijgen ze daar ook nog veeeeeeeel cadeaus. Denk beide feesten nog eens 50,00 budget.
Dus wat betreft winkelen....snap wel dat mensen aan zo'n bedragen komen, je kunt natuurlijk diverse dingen combineren, en ook voor familie tegelijkertijd kopen. Als je dan een beetje familie hebt kom je er ook wel weer snel aan natuurlijk.
Het verdelen van de cadeaus voor sint en kerst kijken we naar aanleiding van wat we in totaal hebben. Maar sint probeer ik wat meer kleinere dingen te doen en kerst 1 of 2 iets grotere cadeaus.
Verder vieren we sint en kerst ook bij familie en dan krijgen ze daar ook nog veeeeeeeel cadeaus. Denk beide feesten nog eens 50,00 budget.
Dus wat betreft winkelen....snap wel dat mensen aan zo'n bedragen komen, je kunt natuurlijk diverse dingen combineren, en ook voor familie tegelijkertijd kopen. Als je dan een beetje familie hebt kom je er ook wel weer snel aan natuurlijk.
LMCurious- Prater
- Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
denk dat ik zo ongeveer lig te bevallen dus dit jaar doen we er niet echt wat aan hij krijgt wel een paar kleine kadootjes tussendoor.
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Ik heb nog niet echt een budget vastgesteld, ik zit nu voor H op ongeveer 35 euro. Sowieso vieren we bij mijn moeder nog Sinterklaas maar aangezien ik voor beide kindjes (er is ook nog een nichtje) hetzelfde bedrag wil doen zal dat een cadeautje worden van rond de 10 euro. Voor thuis koop ik er nog een paar dingetjes bij, maar geen grote dingen meer. Ik denk dat ik totaal voor H (thuis & bij moeder samen) op zo'n 60 euro uit zal komen. Dan vind ik het ook wel prima. Ik zit ook aan de Duplo dierentuintrein te denken om er nog bij te halen, vanmiddag maar even bij Blokker en Intertoys kijken. Of nog wat little people-popjes in zo'n koker. Of wat autootjes voor in de schoen.
Van de familie zal hij denk ik ook nog wel iets kleins krijgen met Sinterklaas. Mijn moeder koopt altijd veel te veel voor haar kleinkinderen (maar geen al te dure dingen)
Van de familie zal hij denk ik ook nog wel iets kleins krijgen met Sinterklaas. Mijn moeder koopt altijd veel te veel voor haar kleinkinderen (maar geen al te dure dingen)
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
Sinterklaas ik denk per kind ong. 100 euro? Kerst niets. We vieren 2 keer sinterklaas elk jaar beiden families:oops:
Jazzlyn- Prater
- Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11
Uhmm ik zit nu aan 200 euro voor kerst en sint! maar ik moet wel zeggen da ze wat grotere duurdere kadoos krijgt (2 dingen van duplo zijn al 90 euro bij elkaar).
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10
Wij zouden 1x sinterklaas vieren dit jaar, en 15 euro per kind uitgeven ongeveer, maar nu doen we het dus 2x. Even zien wat het dan wordt. Wil me eigenlijk alsnog aan de 15 euro houden, vind het duur zat met 4 kinderen.
Kerst doen we niet aan kadootjes.
Kerst doen we niet aan kadootjes.
Sterrin_- Prater
- Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12
Heb haar verjaardagskado al aardig over scheden dus voor 5dec zullen het wat "kleinere kado's" worden. Aangezien ze het toch nog niet snapt ga ik er ook geen heisa van maken.
Gast- Gast
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» nav feestdagen basisschoolkeuze
» Wat voor lekkers tijdens de feestdagen?
» Snoep/lekkers rond de feestdagen
» Feestdagen outfit topic
» Alvast fijne feestdagen
» Wat voor lekkers tijdens de feestdagen?
» Snoep/lekkers rond de feestdagen
» Feestdagen outfit topic
» Alvast fijne feestdagen
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: