Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

woning kopen met alleen partneralimentatie?

4 plaatsers

Ga naar beneden

woning kopen met alleen partneralimentatie? Empty woning kopen met alleen partneralimentatie?

Bericht  Mari di 30 okt 2012 - 1:46

Kan hier weinig van op internet vinden, en wil niet meteen allerlei instanties afbellen, misschien dat jullie kunnen helpen.

Kan een vrouw van in de 50 jaar die door een scheiding niet in haar huidige huis kan blijven wonen, een huis kopen puur en alleen d.m.v. partneralimentatie?

deze vrouw heeft woonruimte nodig maar krijgt geen urgentie bij de woningbouw, en particulier huren is absurd duur. Ze krijgt als het goed is en alles straks zwart op wit staat wel tot aan haar pensioen gerechtigde leeftijd partneralimentatie, en daarna heeft ze recht op een gedeelte haar ex-partners pensioen. (als het bedrag van haar alimentatie brutoloon zou zijn zou ze een lief klein huisje of appartement kunnen kopen)

Op termijn wil ze graag gaan werken, maar momenteel moet ze veel verdriet verwerken.
Mari
Mari
Prater
Prater

Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

woning kopen met alleen partneralimentatie? Empty Re: woning kopen met alleen partneralimentatie?

Bericht  Minx di 30 okt 2012 - 1:50

Ik denk niet dat dit gaat lukken, helemaal aangezien er plannen zijn om de parteralimentatie in te korten tot 3 jaar geloof ik.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

woning kopen met alleen partneralimentatie? Empty Re: woning kopen met alleen partneralimentatie?

Bericht  Lady4 di 30 okt 2012 - 2:07

Minx schreef:Ik denk niet dat dit gaat lukken, helemaal aangezien er plannen zijn om de parteralimentatie in te korten tot 3 jaar geloof ik.

Terecht! Ik vind het echt zo raar dat vrouwen jarenlang op de zak van hun ex kunnen teren nadat ze uit elkaar zijn.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

woning kopen met alleen partneralimentatie? Empty Re: woning kopen met alleen partneralimentatie?

Bericht  Mari di 30 okt 2012 - 2:19

Lady4 schreef:
Minx schreef:Ik denk niet dat dit gaat lukken, helemaal aangezien er plannen zijn om de parteralimentatie in te korten tot 3 jaar geloof ik.

Terecht! Ik vind het echt zo raar dat vrouwen jarenlang op de zak van hun ex kunnen teren nadat ze uit elkaar zijn.

Nou ik kan je verzekeren dat dit in dit geval niet terecht is. Wanneer de partner van deze mevrouw een eigen bedrijf begon, was de eis dat zei voor de kinderen zou zorgen, anders waren dag en nachtdiensten niet mogelijk. Nadat mevrouw 25 jaar lang met lief en leed voor de kinderen en haar man heeft gezorgd wordt ze aan de kant gezet voor een jonger exemplaar. En dan... dan is het, bedankt dat ik een topcarrière heb kunnen opbouwen en tot ziens.

Tegenwoordig werken we bijna allemaal, maar toen ik op de basisschool zat kon je de vrouwen die werkte op 1 hand tellen hoor.
Mari
Mari
Prater
Prater

Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

woning kopen met alleen partneralimentatie? Empty Re: woning kopen met alleen partneralimentatie?

Bericht  Coco di 30 okt 2012 - 2:24

Lady4 schreef:
Minx schreef:Ik denk niet dat dit gaat lukken, helemaal aangezien er plannen zijn om de parteralimentatie in te korten tot 3 jaar geloof ik.

Terecht! Ik vind het echt zo raar dat vrouwen jarenlang op de zak van hun ex kunnen teren nadat ze uit elkaar zijn.

Dat vind ik wel erg makkelijk gezegd. Als je er samen voor hebt gekozen dat de man voor zijn carriere gaat met een leuk inkomen en de vrouw thuis blijft bij de kinderen, zodat hij die mogelijkheid heeft. Dan mag daar best wat tegenover staan wanneer je uit elkaar gaat. Uiteraard niet levenslang, maar wel ruim voldoende tijd zodat de vrouw (of man als het andersom is) zich ook kan voorzien van een leefbaar inkomen ipv een bijstandsuitkering. Wanneer het uit luiheid is, is het uiteraard een ander verhaal. Ik vind dat je dat van te voren gewoon moet bespreken.

Ik zit zelf in zo'n situatie en mijn zus zat er ook in. Haar ex-man heeft een internationaal succesvol bedrijf opgezet waarmee hij een leuk inkomen kon opbouwen, maar dat zou hij niet redden als zij ook zou werken. Inmiddels zijn ze gescheiden en gelukkig had zij direct een fulltime baan te pakken, waardoor ze weigert die alimentatie te ontvangen, maar als zij geen baan had kunnen vinden zo snel, had ze wel mooi een probleem gehad.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

woning kopen met alleen partneralimentatie? Empty Re: woning kopen met alleen partneralimentatie?

Bericht  Gast di 30 okt 2012 - 3:15

Coco schreef:
Lady4 schreef:
Minx schreef:Ik denk niet dat dit gaat lukken, helemaal aangezien er plannen zijn om de parteralimentatie in te korten tot 3 jaar geloof ik.

Terecht! Ik vind het echt zo raar dat vrouwen jarenlang op de zak van hun ex kunnen teren nadat ze uit elkaar zijn.

Dat vind ik wel erg makkelijk gezegd. Als je er samen voor hebt gekozen dat de man voor zijn carriere gaat met een leuk inkomen en de vrouw thuis blijft bij de kinderen, zodat hij die mogelijkheid heeft. Dan mag daar best wat tegenover staan wanneer je uit elkaar gaat. Uiteraard niet levenslang, maar wel ruim voldoende tijd zodat de vrouw (of man als het andersom is) zich ook kan voorzien van een leefbaar inkomen ipv een bijstandsuitkering. Wanneer het uit luiheid is, is het uiteraard een ander verhaal. Ik vind dat je dat van te voren gewoon moet bespreken.

Ik zit zelf in zo'n situatie en mijn zus zat er ook in. Haar ex-man heeft een internationaal succesvol bedrijf opgezet waarmee hij een leuk inkomen kon opbouwen, maar dat zou hij niet redden als zij ook zou werken. Inmiddels zijn ze gescheiden en gelukkig had zij direct een fulltime baan te pakken, waardoor ze weigert die alimentatie te ontvangen, maar als zij geen baan had kunnen vinden zo snel, had ze wel mooi een probleem gehad.

Ik vind het ook echt absurd dat vrouwen zo lang partneralimentatie krijgen. En helemaal dat vrouwen de standaard aan moeten kunnen houden zoals ze die tijdens het huwelijk gewoon waren. What the crap zeg, ja leuk dat je er samen voor gekozen hebt, maar ja als je uit elkaar gaat dan is dat nou eenmaal niet meer zo. Ik ben helemaal voor alimentatie om de ander weer op weg te helpen, maar niet om gewoon lekker op te kunnen blijven teren. Een deel van het pensioen snap ik ook nog, gezien partners soms niet zelf hebben kunnen opbouwen in sommige gevallen, maar vaak loopt het wel een beetje de spuigaten uit.

Als jij nu vastlegt dat je zoveel en zolang partneralimentatie ontvangt ligt dat gewoon vast trouwens. Zou best kunnen dat je daar gewoon een huis van kunt kopen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

woning kopen met alleen partneralimentatie? Empty Re: woning kopen met alleen partneralimentatie?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum