Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Lekkers [cake, taart, koekjes, pepernoten]

+12
Blond
minoessepoes
Zora
Arwyn
Rush
Marin
Poubelle
-Belle-
PeperMunt
Mida4you
Linda
Sam
16 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Lekkers [cake, taart, koekjes, pepernoten] Empty Lekkers [cake, taart, koekjes, pepernoten]

Bericht  Gast ma 29 okt 2012 - 7:43

Iemand nog leuke idee voor lekkere baksels.

Afgelopen week heb ik een appeltaart met spijs gemaakt en de week ervoor een ongebakken cheesecake met limoen. Nog een keer een kwarktaart.. Een limoentaart met glazuur..Allemaal jummie maar ik ben wel eens benieuwd naar jullie baksels.

Dus geen moeilijk bekleden taarten o.i.d. maar makkelijke en lekkere recepten voor cake of koekjes Very Happy

Wil voor sinterklaas eigenlijk iets met speculaaskruiden doen (een cake? taart? gevulde pepernoten?) iemand daar nog een idee voor?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Lekkers [cake, taart, koekjes, pepernoten] Empty Re: Lekkers [cake, taart, koekjes, pepernoten]

Bericht  Poubelle ma 29 okt 2012 - 7:47

Oh met Sinterklaasdingen ben ik niet zo goed, maar als gewone taart is een kokostaart met een laag chocolade wel enorm lekker!
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Lekkers [cake, taart, koekjes, pepernoten] Empty Re: Lekkers [cake, taart, koekjes, pepernoten]

Bericht  Gast ma 29 okt 2012 - 7:51

Pixie schreef:Oh met Sinterklaasdingen ben ik niet zo goed, maar als gewone taart is een kokostaart met een laag chocolade wel enorm lekker!

Ooehh receptje..? Ik ben echt dol op kokos! I love you

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 29 okt 2012 - 8:01

Monchoutaart, key lime Pie, chocolate chip cookies, chocolade taart, appelflappen, ik kan nog wel even door gaan haha!

Gast
Gast

Bericht  Sam ma 29 okt 2012 - 8:07

Pepernotencupcakes?
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Bericht  Linda ma 29 okt 2012 - 8:16

Matilda's chocoladetaart! Lekkerrrrrr!!!

Ingrediënten
225 gram pure chocolade
170 gram ongezouten zachte boter
225 gram poedersuiker
4 eetlepels bloem
6 eieren

voor het glazuur:
225 gram pure chocolade
225 gram creme fraiche
Materialen
taartvorm 22 cm doorsnee, vetvrij papier, pyrex kom, steelpan, breinaald, rooster, glaceermes

Bereiden
Deze machtige chocoladetaart is heel goed door of met kinderen te maken.
1. verwarm de oven voor op 180 graden (stand 4)
2. Vet de taartvorm in en bekleed hem met vetvrij papier
3. Smelt de chocolade in een pyrex kom boven een pan met kokend water, of even in de magnetron.
4. Roer de boter erdoor tot hij gesmolten is.
5. Roer het meel, de suiker en de losgeklopte eidooiers erdoor.
6. Klop het eiwit stijf.
7. Schep voorzichtig de helft van het eiwit door het chocolademengsel tot het goed gemengd is.
8. Schep de rest van het eiwit erdoor en stort daarna de massa in de taartvorm.
9. Bak de cake ongeveer 35 minuten. Bovenop zal een dunne korst ontstaan. Wanneer je er met een breinaald in prikt zal het lijken of hij nog niet gaar is, maar wees gerust, het hoort zo. De cake zal bij het afkoelen steviger worden. Deze cake is heerlijk luchtig en vochtig.
10. De cake laten afkoelen op een rooster tot hij koud genoeg is om vast te pakken.
11. Haal uit de vorm en verwijder het vetvrije papier.
12. Smelt de chocolade met de creme fraiche in een kom bovenop een pan zacht kokend water. Af en toe roeren tot alles gesmolten en vermengd is.
13. Laat het mengsel een beetje afkoelen.
14. De cake heeft de neiging in het midden eeen beetje in te zakken, dus zet hem ondersteboven voor het aanbrengen van het glazuur.
15. Spatel zorgvuldig met een glaceermes het chocoladeglazuur over de hele cake.
16. Laat hem op een koele plaats opstijven (de koelkast is te koud en vochtig). Een half uur tot een uur moet voldoende zijn.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Mida4you ma 29 okt 2012 - 8:16

Een vlaai, zooo makkelijk en super lekker! En dan opvullen met kersen, tropische vruchten, of aardbei gelei ( van die blikjes van Hak )
http://www.ah.nl/kookschrift/recept?id=311167

Of een truffeltaart
http://www.smulweb.nl/recepten/1124295/Truffeltaart
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10

Bericht  Poubelle ma 29 okt 2012 - 8:22

Ingredienten:

300 gram geraspte kokos
4 eieren
2 blikjes gecondenseerde melk (400 gr elk)
400 ml volle melk
boter voor de bakvorm

Klop de eieren los
Verwarm de oven voor op 180 graden
Meng alle ingrediënten
Giet het mengsel in een ingevette bakvorm en zet 'm au bain marie in de oven
Bak 35 minuten
Taart is klaar als het beslag stevig is.
Eventueel na afkoelen chocola au bain marie laten smelten en taart mee bestrijken.

De warmte en tijd klopt hierbij volgens mij niet, toen ik dit de eerste keer probeerde was de taart niet gaar. De laatste keer dat ik 'm maakte heb ik 'm een uur op 200 graden gedaan, toen was ie goed.

Ik vind trouwens nog een Sint-recept in m'n boekje:

Sinterklaas tiramisu met speculaasjes

Ingrediënten:
125 ml slagroom
1 zakje vanillesuiker
2 eierdooiers
50 gr suiker
250 gr mascarpone
75 ml espressokoffie
4 el amaretto
12 speculaasjes
2 el cacaopoeder
chocoladepepernoten

Klop de slagroom met vanillesuiker stijf. Klop in een andere kom de eierdooiers met suiker tot een dik en lichtgeel mengsel. Klop de mascarpone in delen door de eierdooiers en spatel vervolgens de slagroom erdoor.
Meng de espresso met de likeur
Verdeel de helft van de speculaasjes in stukken over 4 schaaltjes of glazen en besprenkel deze met de helft van de espresso. Schep de helft van het mascarponemengsel erop. Maak met de overige speculaasjes, espresso en het overige mascarponemengsel nog een laag.
Bestrooi de bovenzijde met de cacaopoeder en laat de tiramisu minimaal 2 uur in de koelkast opstijven. Garneer met chocolade pepernoten.
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 29 okt 2012 - 8:24

whoo dank voor de leuke ideeen!! Very Happy

Ik ga ze eens rustig doorlezen.

Waar halen jullie recepten vandaan? Ik kijk vooral bij AH.nl en verder gewoon wat via google.. Maar ik wil meestal dat er een plaatje bij staat laughcry

Gast
Gast

Bericht  PeperMunt ma 29 okt 2012 - 8:30

Tiramisu met pepernoten en baileys <3
PeperMunt
PeperMunt
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 255
Punten : 287
Registratiedatum : 26-10-12

Bericht  -Belle- ma 29 okt 2012 - 8:30

Witte-chocoladecheesecake

Ingrediënten

130 gram biscuitjes
65 gram boter, gesmolten
250 ml slagroom
250 gram roomkaas, op kamertemperatuur
250 gram mascarpone
65 gram suiker
1 tl vanille-aroma
500 gram witte chocolade, gesmolten

Hulpmiddelen

Springvorm (22 cm), mixer, keukenmachine of deegroller

Voorbereiding

Maak de biscuitjes fijn met een deegroller of keukenmachine. Voeg de gesmolten boter toe.
Bekleed een springvorm van 22cm met bakpapier en schep het mengsel erin. Druk stevig aan en zet in de koelkast.

Je kan ook gewoon een zakje kruimelbodem van Dr. Oekter kopen, net zo makkelijk.

Bereidingswijze

Klop de slagroom, roomkaas, mascarpone, suiker en vanille tot een glad mengsel. Voeg de gesmolten chocolade toe en klop weer door elkaar.
Schep dit mengsel op de biscuitbodem en laat ten minste 4 uur of liefst een nacht opstijven in de koelkast.

Heel erg lekker, maar neem niet een te groot stuk, want het vult heel erg!
-Belle-
-Belle-
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 438
Punten : 446
Registratiedatum : 06-11-11

Bericht  Poubelle ma 29 okt 2012 - 8:35

PeperMunt schreef:Tiramisu met pepernoten en baileys <3

Recept! Very Happy

Edit: Als ik mijn recept van de speculaastiramisu zie kan ik die denk ik wel aanpassen naar die met pepernoten en baileys.
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Bericht  Marin ma 29 okt 2012 - 10:05

Kleine merengues met een beetje limoen zest er door. Lekker zoet en fris!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Arwyn ma 29 okt 2012 - 21:10

Voor Sinterklaas speculaas vanille cupcakes!
Heb ze meerdere keren gemaakt en ze zijn echt heerlijk smile
De toef kun je qua ingrediënten trouwens wel zo'n beetje halveren, anders is je toef groter dan je cakeje.. Lekkers [cake, taart, koekjes, pepernoten] 394967

http://www.cupcakerecepten.nl/2011/12/speculaas-cupcakes
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787

Bericht  Zora ma 29 okt 2012 - 21:21

Rocky Roads I love you I love you

Lekkers [cake, taart, koekjes, pepernoten] 0209rockyroad
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Zora ma 29 okt 2012 - 21:22

Oh en recept: chocola smelten en daar alles bij mieteren wat je lekker vindt Very Happy
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Bericht  Marin ma 29 okt 2012 - 21:24

Jij bent gemeen, Zora. Dat is al mijn verslaving op 't moment. Nu moet ik er straks weer eentje kopen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Rush ma 29 okt 2012 - 21:24

Arwyn schreef:Voor Sinterklaas speculaas vanille cupcakes!
Heb ze meerdere keren gemaakt en ze zijn echt heerlijk Lekkers [cake, taart, koekjes, pepernoten] 561177
De toef kun je qua ingrediënten trouwens wel zo'n beetje halveren, anders is je toef groter dan je cakeje.. Lekkers [cake, taart, koekjes, pepernoten] 394967

Deze ga ik zeker maken!!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Arwyn ma 29 okt 2012 - 21:26

Ze zijn echt jummy!

Ik ga vandaag denk ik een chocobom maken, met gewone cakemix ipv chocola (anders wordt het echt te).
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787

Bericht  Zora ma 29 okt 2012 - 21:27

Marin schreef:Jij bent gemeen, Zora. Dat is al mijn verslaving op 't moment. Nu moet ik er straks weer eentje kopen.

Kopen?? Hmmm dan wordt het wel heel makkelijk een verslaving :p Je kunt ze natuurlijk ook zelf een stuk 'gezonder' maken, met nootjes en gedroogd fruit, en dan alleen hele donkere choco?
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Bericht  Marin ma 29 okt 2012 - 21:56

Zora schreef:
Marin schreef:Jij bent gemeen, Zora. Dat is al mijn verslaving op 't moment. Nu moet ik er straks weer eentje kopen.

Kopen?? Hmmm dan wordt het wel heel makkelijk een verslaving :p Je kunt ze natuurlijk ook zelf een stuk 'gezonder' maken, met nootjes en gedroogd fruit, en dan alleen hele donkere choco?

Ja ik koop ze altijd bij de Starbucks Embarassed

En ik heb een bakverbod thuis Wink
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast ma 29 okt 2012 - 22:23

Marin schreef:
Zora schreef:

Ja ik koop ze altijd bij de Starbucks Embarassed

En ik heb een bakverbod thuis Wink
Rocky roads hoef je niet te bakken nerd

Gast
Gast

Bericht  minoessepoes ma 29 okt 2012 - 22:37

Muffins met speculaaskruiden en dan in het midden een klein blokje spijs doen!

Appelbollen met gewoon kaneel en suiker in het midden, maar dan het bladerdeeg " insmeren" met wat losgeprakte spijs (kan met wat water of appelsap), lekker geschaafde amandelen bovenop.

En ik heb thuis echt een heerlijk recept voor brownies, ik zal hem morgen wel even posten (als ik er dan nog aan denk).

Of waar ik mijn vriend bijna 's nachts wakker voor kan maken en echt te simpel is om te maken, pindarotsjes! Je kan i.p.v pinda's ook studentenhaver of iets van andere noten gebruiken, lekker!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868

Bericht  Gast ma 29 okt 2012 - 22:40

Rush schreef:
Heb ze meerdere keren gemaakt en ze zijn echt heerlijk Lekkers [cake, taart, koekjes, pepernoten] 561177

Deze ga ik zeker maken!!

Ik ook! Dat vind ik echt leuk voor pakjesavond Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Rush ma 29 okt 2012 - 22:42

Punk'd schreef:
Rush schreef:

Deze ga ik zeker maken!!

Ik ook! Dat vind ik echt leuk voor pakjesavond Very Happy
Jaaa, same here! Ik vier het ook met vriendinnen, dus 3x cupcakes. Heb er nu al zin in! Very Happy
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: