Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

"stuk" verloren na zwangerschap

+4
Muus
Twellie
mauwmauw
PiP
8 plaatsers

Ga naar beneden

"stuk" verloren na zwangerschap  Empty "stuk" verloren na zwangerschap

Bericht  PiP zo 28 okt 2012 - 8:02

Voor je leest, het is niet heel ranzig ofzo, maar een kleine waarschuwing voor als je zit te eten ofzo "stuk" verloren na zwangerschap  2474380249

Ok, het is al even geleden, maar het blijft door mijn hoofd spoken..
12 weken na de bevalling had ik hele heftige buikpijn bovenin mijn buik, zo erg dat ik midden in de nacht mijn moeder opgebeld heb en naar de hap ben geweest.
Die had het over een heftige buikgriep en een ontstoken maag. Ik kreeg iets tegen de misselijkheid mee en maagbeschermers.
Ik was niet aan de diaree, had al wel 3 keer overgegeven, maar zelf had ik het idee dat dat van de pijn was.

Na een nacht was het weg, kwam het weer voor een uur terug en toen was het weer weg.
Overdag had ik alleen een soort napijn op die plek(maag), maar `s avonds brak de menstruatie los en verloor ik een flink stuk vleesachtig iets.
Het was zo`n 3cm bij 7/8cm en leek wel een stuk kipfilet Rolling Eyes
Voor de zekerheid heb ik de hap gebeld en ben langsgegaan om een foto te laten zien.
Hij concludeerde een stuk baarmoederslijmvlies, dan schijnt redelijk normaal te zijn na een eerste pilstrip.
Hij zei het niet, maar aan zijn reactie merkte ik wel dat het vrij groot was.

Ok, mooi weten we ook dat dat waarschijnlijk die pijn van de avond/nacht ervoor is geweest, mijn lichaam wou dat er gewoon uit hebben!

Maaarrrr, nu had mijn bekkentherapeut het erover dat dit best nog wel eens maandelijks terug kan komen, maar dat het wel steeds minder moet worden.
Ik heb echt zo`n vreselijke pijn gehad, misschien heb ik dan nog wel liever een bevalling Neutral. Ben nu dus als de dood dat het weer gebeurd zodra ik stop met de pil.

Heeft iemand dit ook gehad en kwam dit inderdaad ook terug??

Oja even voor de volledigheid, donderdagavond had ik de laatste pil genomen, vrijdagavond begon de pijn en zaterdagavond verloor ik dat stuk.
Ergens klopt het verhaal niet, omdat ik vrijdagavond bij wijze van ook gewoon een volgende pil had kunnen nemen!?

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

"stuk" verloren na zwangerschap  Empty Re: "stuk" verloren na zwangerschap

Bericht  mauwmauw zo 28 okt 2012 - 9:03

Ik heb tijdens mijn eerste menstruatie na de bevalling(zonder pil)ook wel veel slijmverlies gehad,ook wel grote proppen.maar die pijn die jij beschrijft ken ik me niet herinneren.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Twellie zo 28 okt 2012 - 9:22

Ik denk dat er gewoon een stuk baarmoederslijmvlies is blijven zitten en dat je dat nu wel kwijt bent. Je zou wel heel erg pech moeten hebben, wil er nog zo'n groot stuk zitten. Misschien was de buikpijn wel een soort wee-achtige pijn om het eruit te werken?
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Muus zo 28 okt 2012 - 9:27

Dit had mijn verhaal kunnen zijn 7,5 jaar geleden!!

Ik verloor na 11 weken op een avond, met echt rugweeen, ook zo'n behoorlijk groot stuk. Ik schrok me dood toen, ben ermee naar de hap geweest (op hun verzoek meegenomen) en het werd toen eigenlijk een beetje afgewimpeld met restant placenta ofzo. Vervolgens mij gynaecoloog een echoscopisch onderzoek gehad maar is nooit meer wat uitgekomen.

Dit was ook maar eenmalig, heb het nooit meer gehad!

Muus
Prater
Prater

Aantal berichten : 557
Punten : 619
Registratiedatum : 28-12-10

Bericht  PapillonRose zo 28 okt 2012 - 9:31

Weet je zeker dat het geen achtergebleven placentarest geweest zou kunnen zijn? Bij mij was deze gescheurd en kon de vk die de bevalling deed niet met zekerheid zeggen dat alles compleet naar buiten gekomen was. Daarom moest ik er voor de zekerheid alert op zijn dat ik mogelijk nog stukken kon verliezen. En dat je daar zelfs last van kunt krijgen (pijn, eventueel koorts) als je lichaam ze niet vanzelf afstoot.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Annie24 zo 28 okt 2012 - 10:08

Het klinkt voor mij ook als een stuk placentarest. Ik bleef na mijn bevalling maar vloeien en de dag na de bevalling zijn er bij mij, zonder verdoving, 2 stukken van 3 bij 8-10 cm uitgehaald. Vanaf dat Y. er uit was tot die stukken er uit waren heb ik heel de nacht liggen huilen van de pijn in het ziekenhuis.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Wennes zo 28 okt 2012 - 15:04

Hey klinkt meer als een stuk van placenta. Gelukkig ben je er nu vanaf en hopelijk heb je dit niet meer.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  PiP zo 28 okt 2012 - 19:20

Volgens ha geen placenta, dat had allang moeten gaan ontsteken volgens hem.weet alleen dat iemand anders het wel met 8 weken had.
Placenta was wel heel volgens de vk.

Baarmoederslijmvlies maak je aan richting je menstruatie, het kan dus zijn dat ik wel weer wat verlies ALS dat het geweest is.

Diezelfde buikpijn heb ik trouwens ook gehad met 25 weken zwangerschap , de vk daht toen aan een groeispurt van de baarmoeder. En een paar weken geleden, toen was het met een half uur weg. Verder nog nooit.

PiP
Ratel
Ratel

Bericht  PiP zo 28 okt 2012 - 19:22

Het was een continue pijn en op dezelfde hoogte ook in mijn rug..

PiP
Ratel
Ratel

Bericht  PiP di 30 okt 2012 - 0:31

Moest vandaag naar de ha voor S en heb dit meteen even aangekaart.
Hij dacht zelf wel aan een stolsel en wil voor de zekerheid en voor mijn gemoedrust een echo maken.
De pijn leek hem niet te komen door een aankomende menstruatie die die op zou wekken, maar gewoon toeval.
Ik moest niet bang zijn voor dezelfde pijn bij de aankomende menstruatie. I hope so!!

PiP
Ratel
Ratel

Bericht  PiP ma 5 nov 2012 - 10:35

Update:
Vanmiddag bij de gyn geweest en hij dacht toch zeker wel aan een stuk restplacenta er zit nu in ieder geval niks meer.
Ben inmiddels ook ongesteld en heb die pijn totaal niet gehad.

PiP
Ratel
Ratel

Bericht  Floor ma 5 nov 2012 - 10:37

Fijn dat je verder geen pijn meer hebt en je er nu zeker van bent dat er niks meer zit.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud