Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Van de fles af, tips?

4 plaatsers

Ga naar beneden

Van de fles af, tips? Empty Van de fles af, tips?

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 23:45

Je zou denken dat dit bericht gaat om mijn dochter van 17 maanden maar nee, het gaat om mijn zoon.

Hij wordt in maart 3 en waar andere kinderen erg gehecht zijn aan een speen is hij nog gehecht aan zijn flesje. 2x per dag krijgt hij nu een flesje met melk+thee, 's ochtends en 's avonds. Het is niet zozeer het drinken van die melk uit een flesje waar hij zo aan gewend en gehecht is maar meer het moment: hij ligt dan in bed, meestal bij mij, en het is lekker warm en gezellig en zo drinkt hij dat dus leeg. Hij drinkt verder alles uit gewone bekers en ik denk ook dat hij die melk+thee uit een gewone beker zou drinken als hij zn fles niet meer kreeg. Maar ik kan hem dit niet zomaar 'afpakken', we moeten het wel op de een of andere manier afbouwen of een ritueel uitvoeren oid.

Iemand een idee hoe we dit het beste kunnen aanpakken? We horen ook regelmatig dat hij er "vanzelf" wel mee ophoudt maar dat denk ik hierbij eigenlijk niet. Hoe hebben jullie het gedaan, eventueel voorbeelden van met de speen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Van de fles af, tips? Empty Re: Van de fles af, tips?

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 0:20

Mijn zoontje heeft dit ook en we zijn nu aan het afbouwen. Eerst de fles die hij s 'ochtends in bed kreeg. Dat was even krijsen en verdrietig maar heb het hem
vervolgens aangeboden in een beker bij het ontbijt. Binnen een paar dgn was hij daar vanaf. Tussen de middag kreeg hij ook een fles mee maar die heeft hij uit zichzelf laten vallen. Nu is dus de avondfles aan de beurt smile . Misschien kan je het hem uitleggen dat het vanaf nu s' ochtends gewoon in een beker gaat met zoals jullie?

Hier was het ook puur om het babygevoel, hij vond het echt een fijn moment van de dag. Maar voordat hij 2 jaar wordt, wil ik hem eraf hebben. Dat is nog 2/3 maand haha.


Laatst aangepast door Liva op vr 4 feb 2011 - 1:01; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Van de fles af, tips? Empty Re: Van de fles af, tips?

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 0:27

Ik noem meestal niet de naam van mijn kinderen Wink

Ik wilde het eigenlijk ook voor zn tweede verjaardag eraf hebben maar ik voelde me er gewoon niet sterk genoeg voor toen om die strijd aan te gaan. En toen gingen we weer verhuizen en kreeg ik het weer druk en voor je het weet is hij weer bijna drie Laughing

Ik heb net een beker gekocht met Cars erop, die vindt hij nu helemaal geweldig en misschien dat dat helpt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Van de fles af, tips? Empty Re: Van de fles af, tips?

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 1:01

Haha oh sorry, ging vanzelf. Heb het veranderd smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Van de fles af, tips? Empty Re: Van de fles af, tips?

Bericht  missmarm vr 4 feb 2011 - 1:34

Hier drinkt de oudste smorgens het liefste nog een papfles Embarassed Op werkdagen mag hij dit ook omdat een boterham met melk gewoon ruim 30 min duurt en hij geen brinta uit een bord lust.

Verder hebben wij het vrij rigoreus gedaan om het zo duidelijk mogelijk te maken.

missmarm
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 191
Punten : 238
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Van de fles af, tips? Empty Re: Van de fles af, tips?

Bericht  Mikki vr 4 feb 2011 - 1:54

Toen de oudste een jaar werd, hebben we haar in plaats van een fles, een tuitbeker melk gegeven die ze dan in bed kon opdrinken 's morgens. Na een paar maanden hebben we die vervangen door een gewone beker aan tafel. Heel soms ontbijten we in bed, en dan mag ze die tuitbeker weer, anders knoeit ze alles onder!

Mikki
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 263
Punten : 264
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Van de fles af, tips? Empty Re: Van de fles af, tips?

Bericht  meisjesmama vr 4 feb 2011 - 3:51

Mijn oudste krijgt ook nog een flesje melk voor dat ze naar bed gaat ze vind het zo lekker. Even haar momentje relax op ons bed of op de bank.
Ze heeft ook haar spenen nog en we hebben gezegd als je 4 bent dan gaan we er mee stoppen het zal mij benieuwen.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Van de fles af, tips? Empty Re: Van de fles af, tips?

Bericht  Nana01 vr 4 feb 2011 - 6:44

Mijn dochter heeft dezelfde leeftijd als je zoontje.. en zij krijgt ook nog elke ochtend haar melk in haar flesje, en heel soms nog voor het slapen gaan. Dit denk ik om dezelfde reden, ze is het gewwend en drinkt het graag liggend. Heb ook geprobeerd om het af te leren, door het in een beker te doen maar vooral sochtends is dat absoluut geen succes omdat ze vaak tussen 5/6uur wakker wordt. Ik zou eht kunnen doorzetten maar dan zou ze niet meer slapen nadat ze het uit een gewone beker zou drinken. Dus geef het eigenlijk nog uit eigen belang in haar flesje! (ik weet het slecht!)
Hier is alleen het probleem ook nog dat ze nog steeeds verslaafd is aan haar speen! Maar ook echt verslaafd!!!Over een paar weken wordt ze grote zus en hoop dan met haar de speen weg te geven aan haar zusje maar wat betreft de fles.. ik denk dat we het gewoon niet meer moeten geven in een flesje, even doorzetten.. zoals meerdere mensen het zeggen. Denk dat dat eigenlijk de beste tip is die er is! Ik ga hem zelf in ieder geval nu proberen op te volgen Wink Heel veel succes!Xx

Nana01
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 4
Punten : 6
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Van de fles af, tips? Empty Re: Van de fles af, tips?

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 8:20

Bedankt dames! Ook wel fijn om te lezen dat er kinderen zijn van dezelfde leeftijd of ouder die ook nog een fles krijgen, voel ik me minder een ontaarde moeder Very Happy Ik ga nog even verder denken hoe we het precies gaan aanpakken. In 1x er vanaf lijkt me wel het fijnste. Doen we een Bye Bye Bottle Party ofzo Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Van de fles af, tips? Empty Re: Van de fles af, tips?

Bericht  meisjesmama vr 4 feb 2011 - 9:15

Nana01 schreef:Mijn dochter heeft dezelfde leeftijd als je zoontje.. en zij krijgt ook nog elke ochtend haar melk in haar flesje, en heel soms nog voor het slapen gaan. Dit denk ik om dezelfde reden, ze is het gewwend en drinkt het graag liggend. Heb ook geprobeerd om het af te leren, door het in een beker te doen maar vooral sochtends is dat absoluut geen succes omdat ze vaak tussen 5/6uur wakker wordt. Ik zou eht kunnen doorzetten maar dan zou ze niet meer slapen nadat ze het uit een gewone beker zou drinken. Dus geef het eigenlijk nog uit eigen belang in haar flesje! (ik weet het slecht!)
Hier is alleen het probleem ook nog dat ze nog steeeds verslaafd is aan haar speen! Maar ook echt verslaafd!!!Over een paar weken wordt ze grote zus en hoop dan met haar de speen weg te geven aan haar zusje maar wat betreft de fles.. ik denk dat we het gewoon niet meer moeten geven in een flesje, even doorzetten.. zoals meerdere mensen het zeggen. Denk dat dat eigenlijk de beste tip is die er is! Ik ga hem zelf in ieder geval nu proberen op te volgen Wink Heel veel succes!Xx
Sorry bedoel het niet aanvallend maar die zou ik nooit doen. Het is al een nieuwe situatie voor haar dat ze een zusje er bij krijgt en dat ze de aandacht moet gaan delen. Straks krijg je juist dat ze jaloers word omdat haar zusje de speen heeft en zij niet meer.
Hier is de speen voor in bed en anders mag ze hem niet. En straks als ze 4 is dan is het over en daar zijn we haar al een tijd op aan het voorbereiden.

* Arden ja inderdaad terug naar 1 fles is al een hele stap. Ik ben zelf als kleuter gestopt met mijn flesje warme melk dus ik ga er niet te moeilijk over doen komt vanzelf wel goed...
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Van de fles af, tips? Empty Re: Van de fles af, tips?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum