Fles vraagje
+5
Floor
Supertalentje
Tania
Lejow
Puggle
9 plaatsers
Pagina 1 van 1
Fles vraagje
L. Laat sinds een week haar fles staan. Ze drinkt gewoon goed maar aan het eind gaat ze raar zitten doen met de speen. Gek eromheen happen en hem weg duwen met haar tong enz. Er is niks verandert in de hoeveelheid voeding die ze krijgt.
Ik heb zelf het idee dat ze een bredere speen wil, waar ze haar mond goed om heen ka doen. Ze heeft een normale difrax speen.
Iemand die dit herkent misschien?
Ik heb zelf het idee dat ze een bredere speen wil, waar ze haar mond goed om heen ka doen. Ze heeft een normale difrax speen.
Iemand die dit herkent misschien?
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Re: Fles vraagje
Herkenbaar, en hoort bij de leeftijd! De logopediste gaf aan dat ze dan langzaam door gaat krijgen dat ze ook andere dingen kan doen met haar tong. Een voorbereiding op de voeding met een lepeltje!
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Ik denk ook dat ze vol zit. Misschien meer tijd tussen de flessen laten?
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
B deed dat ook, en dan zat ze echt niet altijd vol.
Het lijkt dan alsof ze 'vergeet' hoe ze moet drinken ineens.
Lejow- Lady Post-a-lot
Vol zitten lijkt me niet, ze krijgt echt weinig nog. Ze drinkt 120+4 scheppen en volgens de 'regels' zou ze al bijna 3 stappen hoger moeten zitten. Het ging altijd makkelijk leeg. Ze drinkt om de 3,5 uur soms 4.
Puggle- Ratel
Lejow schreef:B deed dat ook, en dan zat ze echt niet altijd vol.
Ja! Zoiets lijkt het wel. Of dat ze hem niet goed kan pakken omdat ze hem te klein vind ofzo.
Puggle- Ratel
Puggle schreef:Lejow schreef:B deed dat ook, en dan zat ze echt niet altijd vol.
Ja! Zoiets lijkt het wel. Of dat ze hem niet goed kan pakken omdat ze hem te klein vind ofzo.
Ja, dat dachten wij dus ook. Maar het was echt een fase. Wat ik al zei, niet lang daarna zijn we gestart met bijvoeden (B deed dit ook toen ze 3,5 maand was (gecorrigeerd) en met 4 maanden zijn we gestart met bijvoeden).
Nu doet ze het nooit meer eigenlijk.
Als ze vol zit, doet ze echt wat anders, dan duwt ze hem heel resoluut haar mond uit.
Als ze dat 'rare' deed, dan bleef ze echt happen en sabbelen en raar doen met haar tong.
Lejow- Lady Post-a-lot
Ja als ze echt niet wil duwt ze hem echt weg of slaat ze hem weg.
Ik ga toch eens kijken, want ze hebben nu een nieuwe brede speen van difrax en die wil ik toch eens gaan proberen. Wie weet vind ze dat ook fijn.
Ik hoop dag het over gaat want ik wil echt Pas bijvoeden met 6 maanden.
Ik ga toch eens kijken, want ze hebben nu een nieuwe brede speen van difrax en die wil ik toch eens gaan proberen. Wie weet vind ze dat ook fijn.
Puggle- Ratel
Hier niet herkenbaar, maar ik zou gewoon die brede speen proberen!
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Puggle schreef:Ja als ze echt niet wil duwt ze hem echt weg of slaat ze hem weg.
Hier ging het inderdaad vanzelf weer over. We hebben nog steeds dezelfde speen.
Maar gewoon even uitproberen, misschien werkt het voor haar wel!
Lejow- Lady Post-a-lot
Lejow schreef:Puggle schreef:Ja als ze echt niet wil duwt ze hem echt weg of slaat ze hem weg.
Hier ging het inderdaad vanzelf weer over. We hebben nog steeds dezelfde speen.
Maar gewoon even uitproberen, misschien werkt het voor haar wel!
Ja idd. Bedankt in ieder geval!
Puggle- Ratel
Charlie schreef:Mijn zoon deed het ook en die heeft spruw .
Ach mannetje toch, hij krijgt ook wel alle mogelijke dingen he
Lejow- Lady Post-a-lot
Ik zou kijken of er misschien sprake is van spruw en anders misschien een speenmaat groter (toen ging het hier ook weer een stuk beter).
Maar zo weinig drinkt ze toch niet qua hoeveelheid? Onze zoon dronk/drinkt altijd flessen van 150+5
Maar zo weinig drinkt ze toch niet qua hoeveelheid? Onze zoon dronk/drinkt altijd flessen van 150+5
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Lejow schreef:Charlie schreef:Mijn zoon deed het ook en die heeft spruw .
Ach mannetje toch, hij krijgt ook wel alle mogelijke dingen he
Ja echt! Maar hij is echt ontzettend vrolijk en actief (sinds die andere melk), ontdekt de wereld, zeer alert dus daar ben ik heel blij om.
Gast- Gast
Ja als je het pak voeding moet geloven wel Floor, al is dat natuurlijk een soort richtlijn.
Spruw heeft ze niet. Vervelend voor je zoontje Charlie.
Ik had nog een klein agent flesje staan, keer gekregen en daar heeft ze prima uit gedronken, heb zelfs bij gemaakt. Die heeft een bredere speen. Vanmiddag toch even kijken voor een andere fles.
Spruw heeft ze niet. Vervelend voor je zoontje Charlie.
Ik had nog een klein agent flesje staan, keer gekregen en daar heeft ze prima uit gedronken, heb zelfs bij gemaakt. Die heeft een bredere speen. Vanmiddag toch even kijken voor een andere fles.
Puggle- Ratel
Difrax heeft standaard een S speen op de fles zitten, ik heb toen een M speen gehaald toen ging het drinken weer beter (hij drinkt nu nog uit een M speen, alleen pap uit een 3 standenspeen)
Op het aventflesje wat ik hier had zat inderdaad ook een grotere speen(groter gaatje in de speen)
Op het aventflesje wat ik hier had zat inderdaad ook een grotere speen(groter gaatje in de speen)
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
S had dat pas ook, hij was dan heel onrustig, draaide met zijn hoofd en duwde de speen uit zijn mond.
Het was niet bij alle flessen (meestal de 4e van 5) en heb het ook gevraagd op het cb.
Ze gaf aan dat ze dan vaak heel wakker zijn en te onrustig om gewoon te blijven liggen.
Ook zou hij wel vroeg toe zijn aan het eten met een lepel, maar ook ik wil tot minstens 5, liefst 6 maanden wachten met bijvoeden.
Wij hebben ook een M speen geprobeerd, dachten dat hij het er misschien niet meer uitkreeg, maar toen ging het veel te snel en kreeg hij krampjes.
Van de Avent fles krijgt hij ook krampjes.
Spruw hebben we ook aan gedacht, maar zagen niks.
Inmiddels drinkt hij zijn flessen weer netjes zonder dat we er wat aan veranderd hebben!
Nu heeft hij wel spruw, maar behalve een witte tong merken we niks aan hem..
Het was niet bij alle flessen (meestal de 4e van 5) en heb het ook gevraagd op het cb.
Ze gaf aan dat ze dan vaak heel wakker zijn en te onrustig om gewoon te blijven liggen.
Ook zou hij wel vroeg toe zijn aan het eten met een lepel, maar ook ik wil tot minstens 5, liefst 6 maanden wachten met bijvoeden.
Wij hebben ook een M speen geprobeerd, dachten dat hij het er misschien niet meer uitkreeg, maar toen ging het veel te snel en kreeg hij krampjes.
Van de Avent fles krijgt hij ook krampjes.
Spruw hebben we ook aan gedacht, maar zagen niks.
Inmiddels drinkt hij zijn flessen weer netjes zonder dat we er wat aan veranderd hebben!
Nu heeft hij wel spruw, maar behalve een witte tong merken we niks aan hem..
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Charlie schreef:Mijn zoon deed het ook en die heeft spruw .
Hier ook!
Happy- Prater
- Aantal berichten : 1027
Punten : 1085
Registratiedatum : 05-12-10
Mijn dochter had het precies op het moment dat jouw dochter het nu ook heeft!
Wat wij gedaan hebben:
- Eerst de Difraxfles breed gekocht (met, uiteraard, een brede speen)
- Dat werkte niet helemaal, uiteindelijk over gestapt op een Tommee Tippee fles. Werkt super!
- L. stopte na 2/3 fles met drinken, 10 minuten spelen in de box zorgde ervoor dat dat ze daarna wel we fles leegdronk.
L. dronk toen nog 5 flessen van 150+5 en liet steeds meer staan. We hadden een nogal strak schema daarin. Ik heb haar toen gewoon eens zelf laten bepalen wat ze wilde en ineens ging ze naar 4 flessen van 180+6. En ze dronk ze allemaal helemaal leeg. Bizar!
CB vertelde dat het geen fase was, maar juist in het karakter van het kind zit.
Wat wij gedaan hebben:
- Eerst de Difraxfles breed gekocht (met, uiteraard, een brede speen)
- Dat werkte niet helemaal, uiteindelijk over gestapt op een Tommee Tippee fles. Werkt super!
- L. stopte na 2/3 fles met drinken, 10 minuten spelen in de box zorgde ervoor dat dat ze daarna wel we fles leegdronk.
L. dronk toen nog 5 flessen van 150+5 en liet steeds meer staan. We hadden een nogal strak schema daarin. Ik heb haar toen gewoon eens zelf laten bepalen wat ze wilde en ineens ging ze naar 4 flessen van 180+6. En ze dronk ze allemaal helemaal leeg. Bizar!
CB vertelde dat het geen fase was, maar juist in het karakter van het kind zit.
Sophiee- Prater
- Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11
Draait ze ook met haar hoofd dan? Is ze dan niet gewoon afgeleid?
Wat ik deed was dan haar in mijn armen wiegen, rondlopen en dan tegelijkertijd de fles geven, dan vergeet ze waar ze mee bezig was. En voeden in een rustige, donkere kamer zonder prikkels wil ook wel eens helpen!
Wat ik deed was dan haar in mijn armen wiegen, rondlopen en dan tegelijkertijd de fles geven, dan vergeet ze waar ze mee bezig was. En voeden in een rustige, donkere kamer zonder prikkels wil ook wel eens helpen!
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
Ze heeft nu 2 keer gedronken uit de difrax fles met brede speen. Toen nu toe ging het prima. Even afwachten maar nu.
Puggle- Ratel
Soortgelijke onderwerpen
» moeilijk fles leeg drinken, fase of fles minder?
» 3de fles
» Van de fles af, tips?
» hoe weet je of er een fles af kan?
» breastflow fles
» 3de fles
» Van de fles af, tips?
» hoe weet je of er een fles af kan?
» breastflow fles
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: