Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welke tandenpasta?

+6
Darius
Theeleut
Susan
Bruintje Beer
Sjonno
Parisienne
10 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Welke tandenpasta? Empty Welke tandenpasta?

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 20:49

Welke tandenpasta gebruiken jullie? Mijn broer heeft 3 meiden en ze hebben allemaal hun eigen tandepasta met een eigen (zoete) smaak. Hier hebben we eigenlijk altijd die elmex gebruikt. Hier hadden we ook veel kleine tubes gekregen bijvoorbeeld in de blije doos enz. Vind jij het als moeder belangrijk dat er een zoete smaak aan zit zodat je kindje het 'lekker' vind of vind je het belangrijker dat het gewoon goed zijn werk doet.

Daarnaast vraag ik me af of je echt over moet op de vervolg tube. De peutertandenpasta is van 0-5 jaar. Nu is Tygo 5 jaar maar ik zie het eigenlijk niet zo zitten om voor beide kinderen een aparte tube te kopen. Zouden jullie dat wel doen of zou het weer zo'n mooi verkoopdingetje zijn?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke tandenpasta? Empty Re: Welke tandenpasta?

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 20:53

Hier gebruiken we ook altijd elmex! Geen rare smaakjes tandpasta's ofzo..

Verder weet ik niet of de vervolgpasta een verkooppraatje is, ik had het denk ik gewoonweg gekocht en voor allebei wat anders gebruikt. Maar misschien een idee om aan de tandarts te vragen als je er weer heen moet smile ?

Gast
Gast

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 20:55

Ook hier gewoon elmex!! doet het prima Very Happy Ik heb ook nog een andere gehad weet effe niet meer welke maar daar zaten glinstertjes in maar was wel een gewone smaak zeg maar.

heb 1 keer die teletubbiezooi gehad die vond ik stinken...:S

Ik zou trouwens voor tygo gewoon dezelfde blijven aan houden...misschien dat sjonno daar wat over kan zeggen die in tandarts assistent..Very Happy

liefs

Gast
Gast

Bericht  Parisienne do 3 feb 2011 - 21:01

Ik zou het gewoon belangrijk vinden dat de tandpasta zijn werk doet. Ik zou dus gewoon beginnen met Elmex o.i.d. Mocht nou blijken dat het tandenpoetsen een echte strijd wordt zou ik iets anders gaan proberen, bijvoorbeeld door het iets leuker te maken met een 'Dora- of prinsessentandpasta' (als dat bestaat). De bijkomende zoetere smaak kan dan natuurlijk ook werken.

Wat betreft de vervolgtandpasta.. ik denk dat de kindertandpasta zijn werk niet meer goed doet om tanden van oudere kinderen genoeg te beschermen. Zal niet direct vanaf 5 jaar zijn, maar wel na de leeftijd. Misschien gaan ze er ook vanuit dat kinderen rond die leeftijd gaan wisselen en je een melkgebit wel goed kan beschermen met kindertandpasta maar de tanden die erna komen niet meer. Maar ik denk dat je die tandpasta nog wel even kan blijven gebruiken hoor. Maar kan je dan uiteindelijk niet gewoon overstappen op een tandpasta die jullie ook gebruiken? Of is dat nog te sterk?

Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Sjonno do 3 feb 2011 - 21:05

Hier wordt ook met Elmex gepoetst. Ik zie op het werk zo vaak dat de kinderen niet aan de 'normale' tandpasta kunnen wennen omdat ze die zoete gewend zijn. Als ouders vragen met welke tandpasta ze het beste kunnen poetsen adviseer ik ook altijd Elmex.
Sjonno
Sjonno
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 468
Punten : 487
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Sjonno do 3 feb 2011 - 21:08

In de kindertandapasta's zit niet zoveel fluoride daarom is er een tandpasta van 0-5 jaar. Kinderen op die leeftijden slikken vaak de tandapasta door en dan krijgen ze dus niet teveel fluoride binnen. Op een wat oudere leeftijd kunnen spugen ze vaak de tandpasta wel uit, maar er is ook nog een tandpasta van 5-12. Ik zou die dus gewoon halen, zit meer fluoride in dus ook beter voor het gebit.
Sjonno
Sjonno
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 21:16

Sjonno schreef:In de kindertandapasta's zit niet zoveel fluoride daarom is er een tandpasta van 0-5 jaar. Kinderen op die leeftijden slikken vaak de tandapasta door en dan krijgen ze dus niet teveel fluoride binnen. Op een wat oudere leeftijd kunnen spugen ze vaak de tandpasta wel uit, maar er is ook nog een tandpasta van 5-12. Ik zou die dus gewoon halen, zit meer fluoride in dus ook beter voor het gebit.
Maareh mag je die ook al voor Jens gebruiken of moet ik gewoon echt aan 2 verschillende tube's?

Gast
Gast

Bericht  Bruintje Beer do 3 feb 2011 - 21:19

Ik gebruik de Prodent tandapasta van 0-5 jaar. Daar staat iets van de Teletubbies op. Ze vindt hem erg lekker en dat komt niet door die teletubbie want het is soms een echte strijd om.

Laatst aangepast door Bruintje Beer op do 3 feb 2011 - 21:21; in totaal 1 keer bewerkt
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Sjonno do 3 feb 2011 - 21:19

Lieskuh schreef:
Sjonno schreef:In de kindertandapasta's zit niet zoveel fluoride daarom is er een tandpasta van 0-5 jaar. Kinderen op die leeftijden slikken vaak de tandapasta door en dan krijgen ze dus niet teveel fluoride binnen. Op een wat oudere leeftijd kunnen spugen ze vaak de tandpasta wel uit, maar er is ook nog een tandpasta van 5-12. Ik zou die dus gewoon halen, zit meer fluoride in dus ook beter voor het gebit.
Maareh mag je die ook al voor Jens gebruiken of moet ik gewoon echt aan 2 verschillende tube's?

Slikt Jens de tandpasta nog in? Doet hij dat dan zou ik toch voor 2 verschillende tubes gaan.
Sjonno
Sjonno
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 21:20

Parisienne schreef:Mocht nou blijken dat het tandenpoetsen een echte strijd wordt zou ik iets anders gaan proberen, bijvoorbeeld door het iets leuker te maken met een 'Dora- of prinsessentandpasta' (als dat bestaat). De bijkomende zoetere smaak kan dan natuurlijk ook werken.

Dit hoor ik inderdaad wel vaker. Ik denk persoonlijk niet dat tanden poetsen leuker gaat worden van een dora pasta, of een princessen pasta met glitters of noem het maar op. Ik kan me ook niet voorstellen dat dat soort pasta's zo goed zijn voor de tanden. En ze wennen daar zo erg aan dat ze een gewone pasta ineens niet meer willen omdat dat een vieze smaak is. Althans zo is dat bij mijn nichtjes.

Verder kun je tanden poetsen ook proberen leuk te maken. Ik benoem bij Jens altijd wat hij gegeten heeft als ik in zijn mondje kijk bij het poetsen. Ik zeg dan bijvoorbeeld dat ik daar een aardappel zie en die moet ik natuurlijk wegpoetsen. Of ik vraag hem waar het vleesje zit, dan wijst hij ergens in zijn mondje en ga ik die wegpoetsen. Zo kun je het poetsen ook wat 'opleuken'.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 21:23

Sjonno schreef:
Slikt Jens de tandpasta nog in? Doet hij dat dan zou ik toch voor 2 verschillende tubes gaan.
Hij zuigt het er nog wel eens vanaf als hij de kans krijgt. Maar het is maar een heel klein iniminie dotje of maakt de hoeveelheid niets uit?

Gast
Gast

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 21:23

Met Elmex, van het begin af aan. Die komt het meest in de buurt van de smaak van de normale tandpasta, die andere moest ik zelfs bijna van overgeven...

Gast
Gast

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 21:44

Nu met zendium, die waar een nijntje op staat. Hier zit volgens mij wel een smaakje aan? Ik kreeg deze vorige week ook van de tandarts voor de kinderen, dus nam aan dat deze wel goed is.
Heb ook wel eens elmex, daar poetsen ze ook goed mee.

Gast
Gast

Bericht  Susan do 3 feb 2011 - 22:18

Ik voel me altijd zo'n ontaarde moeder als ik dit soort topics lees, ik pak altijd gewoon die met de Teletubbies erop omdat die voor 0-5 is. Nooit bij stilgestaan dat daar een ander smaakje aan zit. Zij vinden tandenpoetsen sowieso geen zak aan, met of zonder smaakje.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 22:20

Susan schreef:Ik voel me altijd zo'n ontaarde moeder als ik dit soort topics lees, ik pak altijd gewoon die met de Teletubbies erop omdat die voor 0-5 is. Nooit bij stilgestaan dat daar een ander smaakje aan zit. Zij vinden tandenpoetsen sowieso geen zak aan, met of zonder smaakje.

Haha, hier pre-cies hetzelfde!

Gast
Gast

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 22:24

Hier elmex, puur omdat er van die proefverpakkingen in de dozen zaten.
En toen maar daar bij gebleven smile

Gast
Gast

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 22:25

Wij poetsen met Elmex.

Gast
Gast

Bericht  Theeleut do 3 feb 2011 - 22:36

Lieskuh schreef:Welke tandenpasta gebruiken jullie? Mijn broer heeft 3 meiden en ze hebben allemaal hun eigen tandepasta met een eigen (zoete) smaak. Hier hebben we eigenlijk altijd die elmex gebruikt. Hier hadden we ook veel kleine tubes gekregen bijvoorbeeld in de blije doos enz. Vind jij het als moeder belangrijk dat er een zoete smaak aan zit zodat je kindje het 'lekker' vind of vind je het belangrijker dat het gewoon goed zijn werk doet.

Daarnaast vraag ik me af of je echt over moet op de vervolg tube. De peutertandenpasta is van 0-5 jaar. Nu is Tygo 5 jaar maar ik zie het eigenlijk niet zo zitten om voor beide kinderen een aparte tube te kopen. Zouden jullie dat wel doen of zou het weer zo'n mooi verkoopdingetje zijn?
Ik vind de werking belangrijker dan de smaak. Mijn dochter vind dat uiteraard andersom :P
Zij is nu bijna 6 en ik heb haar uitgelegd dat ze nu te oud is voor die mierzoete pasta en dat haar tanden nu gepoetst moeten worden met grote kinderpasta. Ik heb er nu 1 van zendium en daar zit een heel licht mentholsmaakje aan en die vind ze niet te 'heet'.
Ik zou voor beiden kinderen de juiste tandpasta kopen, dus de jongste een peuterpasta en de oudste een kleuterpasta. Het zat 'm geloof ik in de hoeveelheid fluoride dat er in zit.

Ik moet wel zeggen dat mijn dochter al aan het wisselen is dus wil ik gewoon een goede tandpasta.
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 22:41

Lieskuh schreef:
Sjonno schreef:
Hij zuigt het er nog wel eens vanaf als hij de kans krijgt. Maar het is maar een heel klein iniminie dotje of maakt de hoeveelheid niets uit?

Dan zou ik toch twee verschillende tubes nemen. Het schijnt slecht voor hun maag te zijn als ze de tandpasta vanaf 5 jaar doorslikken. En Jens is nog wel erg klein en moet nog lang met zijn maag doen :-)

Ik pak altijd gewoon d eigenmerk tandpasta van 0-5 jaar. Daar zit wel een zoetige smaak aan maar daar doe ik het niet voor.

Gast
Gast

Bericht  Susan do 3 feb 2011 - 22:43

Maar het is toch niet zo erg om twee verschillende tubes te hebben? Ze gaan dan toch ook twee keer zo langzaam op?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Theeleut do 3 feb 2011 - 22:45

Susan schreef:Maar het is toch niet zo erg om twee verschillende tubes te hebben? Ze gaan dan toch ook twee keer zo langzaam op?
Idd, wij hebben allemaal een eigen tandpasta Very Happy
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 22:46

Wij hebben ook allemaal een eigen tandenpasta.
H haar tanden worden met Elmex gepoetst.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 23:36

Minneke schreef:
Susan schreef:Ik voel me altijd zo'n ontaarde moeder als ik dit soort topics lees, ik pak altijd gewoon die met de Teletubbies erop omdat die voor 0-5 is. Nooit bij stilgestaan dat daar een ander smaakje aan zit. Zij vinden tandenpoetsen sowieso geen zak aan, met of zonder smaakje.

Haha, hier pre-cies hetzelfde!

Hier ook.

Gast
Gast

Bericht  Darius vr 4 feb 2011 - 0:23

Bedoelen jullie de kindertandpasta van elmex?
Laurens poetst hier met tandpasta van de gele teletubbie. Is vplgens mij voor meisjes....maar hij heeft em zelf uitgekozen en dan zegt hij 'tubbetubbetoetjetapata'!

Volgens mij valt dat wennen ook best mee hoor, l heeft wel eens mijn tandpasta per ongeluk op zijn tandenborstel gehad en hij gaf geen kik. En als de kinderen straks in groep 3 zitten willen ze echt geen kindertandpasta meer!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Mamsie vr 4 feb 2011 - 1:33

hier ook elmex.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: