Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het "wat eten we vandaag" topic

+167
Jezzie
Chocolate Cookie
Kqip
RioolSpook
MissD
TukTuk
Niekske
sterrenmeisje
Julia
Kreeftje
Lien
Shopelle
LoveMusic
Lavendel
Wennebellah
juffie001
Carra
Raindrop
Ella
_Lacey_
Cheesegirl
Sweety
Eris
Lizzy
Nathalie
Cherique
Pien
Toet
Lotus
Bolleke
Guus
Sterre
Zwoesj
Niki
SnowWhite
nic_nac
loura
nijntje4
waterkers
pitbullgup
SleepingBeauty
Zonnebloem
Mysterious
Lise_E
Verona
Winegum
NerdChic
Gigi_
Cherry Darling
Dikkie Dik
patjuhhh
dolfijntje24
Blond
Highway
Lady4
Diese
Frappuccino
Ellebel
Biancos
ekiaam87
SoGood
JD
lyke
pinklady85
Mermaid
Oasis
Japje
SoezieQ
Ilona
Flinder
Caresses
Effie_O
marissie21
sanne-84
aniet
Chloe
mo-lola
_Inge_
bluppie
Rovine
Novalee
InweCulnamo
Little Miss
lente
Flippin' Bitch
Summerlovin
Caro
Caroow
ButterflyEffect
Beachgirl
Sjaantje
Sneeuwvlok
Remco
schuddebuikje
nisavi
Ploen
TNMN
_Summer
Pussycat
Hoochie
Penny Blossom
Arwyn
Dolphinne
Janelie
Leska
Thunder
Catootje
Snoes
tess05
Shisha
IndianRose
smurfie
Mizz_S
Kabouter
Dennenappel
SarahKey
Inge
Sjonno
Phileine
GeKKiE
Sarah1985
Zonnetje
Romee
Mon Amour
studiebol
*Lookie*
Fearie
Qiara
Silver
Sugarfall
Lies
Zwerver
Pannetoet
Hutselfuts
Rev3rie
Blueschick
Coccinelle
Jeanette
Gizmo
VeryCherry
Roze Roos
Susan
Puk
Lejow
silly-one
smooch
xxDila
Chantal
L!ND@
Petteflet
_DoI
Vancity_girl
Tsjip
Poisongirl
Makamba
Bosjesvrouw
Eva
Ugly Betty
poppetje
minoessepoes
Pluk
_Sneeuwwitje_
Suus
Melis1985
Nora
Happinaz
Mamsie
171 plaatsers

Pagina 31 van 40 Vorige  1 ... 17 ... 30, 31, 32 ... 35 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Het "wat eten we vandaag" topic - Pagina 31 Empty Re: Het "wat eten we vandaag" topic

Bericht  Gast di 18 jan 2011 - 1:11

Vanavond eten we tortellini met kaas erin (ik niet te veel maar mijn zoon vind dit heerlijk) en daarbij wok ik kip(die ik van te voren in marinade heb gezet) met spinazie waarbij ik nog wat kruidenkaas doe en blauwe kaas. Lekker en makkelijk smile

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Het "wat eten we vandaag" topic - Pagina 31 Empty Re: Het "wat eten we vandaag" topic

Bericht  Gast di 18 jan 2011 - 1:35

Ik ben ziek maar wil wel iets eten, dus ik maak vanavond penne met jachtsaus.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 18 jan 2011 - 1:37

Nog nooit van jachtsaus gehoord... Maar beterschap he!!

Gast
Gast

Bericht  Jeanette di 18 jan 2011 - 2:55

Vanavond ga ik Roti eten, heerlijk!! Very Happy
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  SoGood di 18 jan 2011 - 3:53

Ik ben nog inspiratieloos..

Help?
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Kreeftje di 18 jan 2011 - 4:46

Heb net lekkere verse groentesoep met balletjes op, vanmiddag gemaakt mmmmmm!!! Moet zo gaan werken, dus zal verder niet veel worden, heb vanmiddag om een uur of twee nog 2 tosti´s gegeten, dus komt wel goed!

Morgen wil ik zelf pasta gaan maken en dan met een romige saus met kip, broccoli, champignons en rode ui, en dan als laatst nog wat rucola met parmezaan erop!! nu al zin in, is lang geleden dat ik pasta heb gemaakt!
Kreeftje
Kreeftje
Prater
Prater

Aantal berichten : 574
Punten : 596
Registratiedatum : 13-12-10

Bericht  IndianRose di 18 jan 2011 - 4:46

Kip braadstoom uit de oven, gebakken krieltjes en spruitjes
IndianRose
IndianRose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 204
Punten : 213

Bericht  Gast di 18 jan 2011 - 5:06

Bami

Gast
Gast

Bericht  Toet di 18 jan 2011 - 5:23

minoessepoes schreef:Ik zou een restje uit de vriezer halen omdat ik alleen was, maar nu komt er een vriend eten, wel zo gezellig, dus moet ik nog even wat boodschappen halen!

Wij zijn alle twee gek op stamppot en mijn vriend vind het helemaal niks, dus maak ik vandaag boerenkool uit de oven (een variatie op stamppot). Dan maak ik puree en daar verkruimel ik uitgebakken spek doorheen en ik kook de boerenkool apart, daar gaat ui bij en knoflook en crème fraîche. Dan snijd ik plakjes rookworst, die leg ik op de bodem van een ovenschaaltje, daarna het boerenkool mengsel, de puree en dat herhalen, eindigen met puree en daar klontjes boter en paneermeel op strooien en dan in de oven! Lekker!

Dit klinkt echt heerlijk, hoe doe je dat precies met de boerenkool? (Wanneer ui knoflook en crème fraîche erbij etc.)
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  minoessepoes di 18 jan 2011 - 5:31

toetje_ schreef:
minoessepoes schreef:Ik zou een restje uit de vriezer halen omdat ik alleen was, maar nu komt er een vriend eten, wel zo gezellig, dus moet ik nog even wat boodschappen halen!

Wij zijn alle twee gek op stamppot en mijn vriend vind het helemaal niks, dus maak ik vandaag boerenkool uit de oven (een variatie op stamppot). Dan maak ik puree en daar verkruimel ik uitgebakken spek doorheen en ik kook de boerenkool apart, daar gaat ui bij en knoflook en crème fraîche. Dan snijd ik plakjes rookworst, die leg ik op de bodem van een ovenschaaltje, daarna het boerenkool mengsel, de puree en dat herhalen, eindigen met puree en daar klontjes boter en paneermeel op strooien en dan in de oven! Lekker!

Dit klinkt echt heerlijk, hoe doe je dat precies met de boerenkool? (Wanneer ui knoflook en crème fraîche erbij etc.)

Ik heb aardappels geschild en die gekookt (je kan natuurlijk ook kant en klare puree gebruiken maar dat vind ik zelf niks), in een andere pan heb ik de boerenkool gekookt (diepvriesboerenkool).
Ik had nog spek (vleeswaren) liggen en die heb ik uitgebakken in een klein koekenpannetje totdat het spek echt helemaal krokant gebakken was. Toen heb ik het spek uit de pan gehaald en even laten afkoelen en in het vet van het spek heb ik de uien en knoflook gebakken. Zodra de aardappels gaar waren die afgegoten en gestampt met een scheutje melk en het spek er doorheen verkruimeld en nog wat peper toegevoegd. De boerenkool heb ik ook goed afgegoten en toen heb ik de knoflook, de ui en de crème fraîche toegevoegd, een klein beetje zout en dat goed door geroerd.

De rookworst in plakjes snijden en daarmee beginnen en dan als een soort lasagne de ovenschaal opbouwen, eindigen met de puree en dan paneermeel erop en wat klontjes boter en het geheel dan even in de oven een mooi bruin korstje geven! Klaar!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868

Bericht  Toet di 18 jan 2011 - 5:36

Bedankt voor je uitleg. Zoals ik al zei klinkt het echt heerlijk, ik ga dit van de week maken!
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873

Bericht  Gast di 18 jan 2011 - 5:40

Ik maak lekker spaghetti vandaag!

Gast
Gast

Bericht  Mizz_S di 18 jan 2011 - 6:14

Wij gaan nu eten en het worden gebakken aardappels, valess met champignonvulling en sperzieboontjes met spekjes en kruidenboter.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Caresses di 18 jan 2011 - 6:17

Pizza

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast di 18 jan 2011 - 6:21

Rijst met kipfilet, roerbakgroenten en chicken tonight

Gast
Gast

Bericht  Rev3rie di 18 jan 2011 - 6:29

Geroosterde aardappelpartjes met rode uien uit de oven. In de middag heb ik al iets van de left-over van gisteren gegeten.
Rev3rie
Rev3rie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 452
Punten : 518

Bericht  Gast di 18 jan 2011 - 8:40

Wij hebben een salade gegeten met gegrilde kip, rode ui, paprika, pijnboompitten en dressing met daarbij krieltjes met rode ui en een gegrilde beenham met honing marinade uit de oven.

Gast
Gast

Bericht  Susan di 18 jan 2011 - 8:46

Wij hadden vandaag weer Indiase milde curry met aardappels, bloemkool, gekookt ei en ik had er nog wat Oosterse wokgroenten bijgedaan, maar wegens tijdgebrek had ik de pot kant-en-klare saus maar weer eens genomen en die is zo veel minder lekker dan als je zelf de saus maakt met de kruidenpasta, tomatenblokjes en room. Volgende keer dus maar iets anders kiezen als we weinig tijd hebben.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Lejow di 18 jan 2011 - 9:16

Mama_van2 schreef:Wij hebben een salade gegeten met gegrilde kip, rode ui, paprika, pijnboompitten en dressing met daarbij krieltjes met rode ui en een gegrilde beenham met honing marinade uit de oven.

Dit klinkt heerlijk!!!!
Is er een recept voor? Of gewoon wat door elkaar hatseflatsen smile

Wij aten stamppot andijvie met spekjes en een rookworst.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast di 18 jan 2011 - 9:42

Deze avond heb ik zooooo'n lekker gerechtje gemaakt!! Makkelijk te maken, maar wel écht onwijs goed Very Happy

Pasta Carbonara

Pasta koken (ik heb speciale champignon pasta gebruikt, deze was heeeerlijk! Vaak hebben de gezonde, duurdere versies pasta veeeel meer smaak)

Pancetta (Italiaans ontbijtspek) fijnsnijden
2 sjalotjes fijnsnijden
Deze in een pan gooien, op laag vuur met lekker wat olijfolie

Ondertussen
2 eierdooiers goed romig kloppen met klein scheutje melk, wat geraspte parmezaanse kaas of pecorino erdoor, + eventueel wat zwarte peper en zout.

Pasta afgieten en terugstorten in pan, hier het sjalotjes/pancetta mengsel bijdoen en roeren, het eierdooier mengsel erdoor en dit nog een minuut op middel hoog vuur door scheppen, als laatste de fijngesneden verse (!) peterselie erdoor en klaar!

Gast
Gast

Bericht  Gast di 18 jan 2011 - 22:02

Krijg er honger van, Noa!

Gast
Gast

Bericht  Winegum di 18 jan 2011 - 23:32

Hutspot met een speklap.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Flinder wo 19 jan 2011 - 0:46

Vandaag eten we kip siam, ik heb er nu al zin in! Maar moet eerst nog maar eens gaan lunchen ;-)
Flinder
Flinder
Prater
Prater

Aantal berichten : 641
Punten : 676

Bericht  minoessepoes wo 19 jan 2011 - 1:06

Ons etentje gaat helaas vanavond niet door.

Vandaag dus maar weer boodschappen doen, mijn planning loopt een beetje in de soep zo, maar dit is overmacht. Ik denk dat ik loempia's maak van filodeeg vellen, Chinese wokgroenten en kipreepjes, dan wok ik die groenten even in wat ketjap/gember/sambal/knoflook en vul daarna de vellen, smeer ik ze in met wat boter en bak ik ze in de oven. Daar rijst met een simpele zoet/zure saus bij denk ik!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868

Bericht  Rev3rie wo 19 jan 2011 - 1:15

Noa schreef:Deze avond heb ik zooooo'n lekker gerechtje gemaakt!! Makkelijk te maken, maar wel écht onwijs goed Very Happy

Pasta Carbonara

Pasta koken (ik heb speciale champignon pasta gebruikt, deze was heeeerlijk! Vaak hebben de gezonde, duurdere versies pasta veeeel meer smaak)

Pancetta (Italiaans ontbijtspek) fijnsnijden
2 sjalotjes fijnsnijden
Deze in een pan gooien, op laag vuur met lekker wat olijfolie

Ondertussen
2 eierdooiers goed romig kloppen met klein scheutje melk, wat geraspte parmezaanse kaas of pecorino erdoor, + eventueel wat zwarte peper en zout.

Pasta afgieten en terugstorten in pan, hier het sjalotjes/pancetta mengsel bijdoen en roeren, het eierdooier mengsel erdoor en dit nog een minuut op middel hoog vuur door scheppen, als laatste de fijngesneden verse (!) peterselie erdoor en klaar!

Oh Noa, dit klinkt heerlijk! Dit recept heb ik al eens hele tijd gekregen van een di mama toen ik in Toscane was. Dat ga ik binnenkomt even proberen. :P

Vandaag maak ik aardappelpannenkoeken!! Dat heb ik al zo lang niet meer gehad. Heb er nu al zin in!
Rev3rie
Rev3rie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 452
Punten : 518

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 31 van 40 Vorige  1 ... 17 ... 30, 31, 32 ... 35 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: