Make-up (merken) tip topic
+19
Paper Crown
Caribbeanlover
Blond
Discordia
Arwyn
PapillonRose
Liz
Bliss
Melis_je
Laced
ThinkPink
Parel
SoGood
mezzoforte
Beachgirl
Raindrop
Rovine
Poubelle
Monte
23 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Make-up (merken) tip topic
Oké, ik ben een kneus wat make-up betreft, maar ik vind het soms wel leuk en probeer me er in te interesseren omdat ik wel zie dat mijn gezicht er dan mooi(er) uit kan zien Nu heb ik wat make-up van Oriflame gekocht, bij zo'n party, en ik heb wat dingen van de Action om te proberen, maar verder? Ik zie HEEL veel make-up hoor, bij de winkels. Maar wat moet ik kopen? Ik wil er niet teveel aan besteden, omdat ik het niet dagelijks gebruik. Maar wat is wel goed? de HEMA? Kruidvat? Essence?
Vertel hier je tips, zodat je anderen kunt helpen aan goede (betaalbare) make-up.
Vertel hier je tips, zodat je anderen kunt helpen aan goede (betaalbare) make-up.
Gast- Gast
Re: Make-up (merken) tip topic
Producten van catrice en essence(beide kruidvat) zijn heel goed voor budget merken, vooral catrice. En de kwasten van de hema zijn fijn. Verder gebruik ik bb cream van garnier voor een iets egalere huid(dus geen foundation)
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb daar nagellak van en vind dat fijn, maar is alles daar wel fijn van? Dus mascara, eyeliner, oogschaduw?
En ik zoek een fijne dagcréme (met kleur/BB) maar heb geen zin om er 20 euro voor te betalen.
En ik zoek een fijne dagcréme (met kleur/BB) maar heb geen zin om er 20 euro voor te betalen.
Gast- Gast
Ja van catrice is alles eigenlijk goed, essence ook. En dus de garnier bb cream maakt je egaler en bij mij ook iets bruiner, maar niet dat het lelijk is.Pippa schreef:Ik heb daar nagellak van en vind dat fijn, maar is alles daar wel fijn van? Dus mascara, eyeliner, oogschaduw?
(mascara's van essence heb ik trouwens nog niet gehad, maar catrice is prima)
Laatst aangepast door Monte op vr 26 okt 2012 - 8:59; in totaal 1 keer bewerkt
Monte- Ratel
Ik heb als getinte dagcreme de 'BB'-crème van Garnier, concealer van L'oreal, blusher van de hema, mascara altijd van Bourjois of van Collistar (als ik geld heb), eyeliner van de Hema.
Als je van plan bent om oogschaduw te gaan gebruiken zou ik eyeshadow base bij de hema kopen, dan blijft 'ie beter zitten.
Wat je ook kunt doen is je bij de Douglas of Ici Paris eens op laten maken, opschrijven wat voor producten zij gebruiken en soortgelijke (goedkopere) producten kopen.
Als je van plan bent om oogschaduw te gaan gebruiken zou ik eyeshadow base bij de hema kopen, dan blijft 'ie beter zitten.
Wat je ook kunt doen is je bij de Douglas of Ici Paris eens op laten maken, opschrijven wat voor producten zij gebruiken en soortgelijke (goedkopere) producten kopen.
Poubelle- Ratel
- Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12
Qua goedkopere mascara vind ik deze van essence heel fijn: https://www.google.nl/search?q=essence+mascara&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl&client=safari#biv=i|1;d|wbOZ2vFAnI80pM:
Gast- Gast
Ja oogschaduwbasis zou ik ook kopen. Ik heb nu de i love stage eyeshadowbase van essence en ben er erg tevreden over, blijft echt perfect zitten.
Monte- Ratel
De 'bb' cream van Garnier vond ik ook wel fijn, dan wel de versie voor de vetter huid, die andere was echt niks voor mij.. Had laatste een proefje van de crème van L'Oreal en die was ook erg fijn! Zou ik wel in de aanbieding halen, 1+1 gratis of zo, dan is het wel te doen.
Ik gebruik zelf eigenlijk alleen dagcrème (gewone), concealer (dat is echt even proberen, iedereen vind een andere fijn), soms wat poeder zodat het beter blijft zitten.
Op mijn ogen een crème oogschaduw van Essence (geen basis, ik merk nooit verschil) en dan een iets donkerder bruin in de crease (de vouw waar je oogbal ophoudt zeg maar). In m'n ooghoek en onder de wenkbrauw een highlighter (allemaal Catrice, de kleuren zitten samen in een palletje). Ik gebruik meestal een vloeibare eyeliner van Catrice is dan nog mascara. Dat is eigenlijk het enige product dat ik wel van een 'beter' merk gebruik, meestal Max Factor of Maybelline. Las wel dat zowel Catrice als Essence nu ook fijne mascara's in het assortiment hebben, waaronder die I love extreme variant.
Ik gebruik zelf eigenlijk alleen dagcrème (gewone), concealer (dat is echt even proberen, iedereen vind een andere fijn), soms wat poeder zodat het beter blijft zitten.
Op mijn ogen een crème oogschaduw van Essence (geen basis, ik merk nooit verschil) en dan een iets donkerder bruin in de crease (de vouw waar je oogbal ophoudt zeg maar). In m'n ooghoek en onder de wenkbrauw een highlighter (allemaal Catrice, de kleuren zitten samen in een palletje). Ik gebruik meestal een vloeibare eyeliner van Catrice is dan nog mascara. Dat is eigenlijk het enige product dat ik wel van een 'beter' merk gebruik, meestal Max Factor of Maybelline. Las wel dat zowel Catrice als Essence nu ook fijne mascara's in het assortiment hebben, waaronder die I love extreme variant.
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10
Essence, Catrice, Gosh.
Als je ietsjes duurder wilt maar wel vergelijkbaar met MAC kwaliteit kun je es naar NYX kijken. Dat is verkrijgbaar bij Douglas. Ben persoonlijk groot fan van NYX.
Als je ietsjes duurder wilt maar wel vergelijkbaar met MAC kwaliteit kun je es naar NYX kijken. Dat is verkrijgbaar bij Douglas. Ben persoonlijk groot fan van NYX.
Beachgirl- Kletskop
- Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Urban Decay
Ik vind het zijn geld waard, al is het een relatief duur merk. Qua budgetmerken vind ik Essence het fijnst.
Ik vind het zijn geld waard, al is het een relatief duur merk. Qua budgetmerken vind ik Essence het fijnst.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Ik gebruik zelf vooral make-up van Catrice en Gosh. Nagellak weer van de Essence. Van Gosh heb ik de mascara en oogschaduw (blijft echt lang zitten!), de rest heb ik van Catrice.
Gast- Gast
Waarom gebruiken jullie oogschaduw basis? Ik gebruik dat nooit, maar mijn oogschaduw blijft altijd perfect zitten!
Ik had laatst een of ander pakket besteld van de Veronica en daar zat hele fijne mascara bij, van Pupa ofzo? Geen idee wat die kost, maar ik ben echt verliefd op deze mascara
Ik had laatst een of ander pakket besteld van de Veronica en daar zat hele fijne mascara bij, van Pupa ofzo? Geen idee wat die kost, maar ik ben echt verliefd op deze mascara
Gast- Gast
Ik ben fan van de eyeliner van Gosh!
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Beachgirl_24 schreef:Essence, Catrice, Gosh.
Nyx is hier verkrijgbaar bij de kruidvat, topmerk!
Vooral de lipgloss doet echt niet onder voor de Chanel die ik eerst had.
Ik heb altijd een eyeliner pen van de Hema, en BB Cream van garnier.
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
_Jackie schreef:Waarom gebruiken jullie oogschaduw basis? Ik gebruik dat nooit, maar mijn oogschaduw blijft altijd perfect zitten!
De kleuren zijn net wat intenser met zo'n basis, in mijn geval dan.
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
Parel: Dat is NYC
Heb ik inderdaad ook goede verhalen over gehoord!
NYX is online verkrijgbaar en bij de Douglas in de Kalverstraat volgens mij.
Heb ik inderdaad ook goede verhalen over gehoord!
NYX is online verkrijgbaar en bij de Douglas in de Kalverstraat volgens mij.
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Ik gebruik nu al een tijdje dagelijks de BB cream van Garnier i.p.v. foundation.
Poeder gebruik ik van L'Oreal (true match). De foundation heb ik er ook van en die is ook heel fijn (ik heb zelf een hele lichte huid en gebruik de lichtste kleur). Nu zag ik pas transparante losse poeder van Catrice voorbij komen op een beautyblog. Die wil ik ook nog graag proberen.
Van Catrice schijnt de Photo finish foundation ook goed te zijn maar die is voor mij helaas te donker.
Verder heb ik van Catrice oogschaduw en blush.
Ik gebruik de oogschaduwbasis van de Hema. Van de Hema heb ik ook een paar mooie kleuren oogschaduw (met name bruin en grijs).
NYX is ook een goed merk waar ik vooral fan ben van de oogschaduw, lipgloss en lippenstift.
Mascara heb ik van een wat duurder merk. Ik gebruik de Masterpiece Max mascara van Max Factor. Het borsteltje daarvan vind ik heel fijn.
Misschien is het een idee om eens op beautyblogs te kijken. Hier kun je reviews en tips vinden (bijvoorbeeld beautygloss.nl, misslipgloss.nl, veracamilla.nl, livelifegorgeous.nl en beautylab.nl).
Poeder gebruik ik van L'Oreal (true match). De foundation heb ik er ook van en die is ook heel fijn (ik heb zelf een hele lichte huid en gebruik de lichtste kleur). Nu zag ik pas transparante losse poeder van Catrice voorbij komen op een beautyblog. Die wil ik ook nog graag proberen.
Van Catrice schijnt de Photo finish foundation ook goed te zijn maar die is voor mij helaas te donker.
Verder heb ik van Catrice oogschaduw en blush.
Ik gebruik de oogschaduwbasis van de Hema. Van de Hema heb ik ook een paar mooie kleuren oogschaduw (met name bruin en grijs).
NYX is ook een goed merk waar ik vooral fan ben van de oogschaduw, lipgloss en lippenstift.
Mascara heb ik van een wat duurder merk. Ik gebruik de Masterpiece Max mascara van Max Factor. Het borsteltje daarvan vind ik heel fijn.
Misschien is het een idee om eens op beautyblogs te kijken. Hier kun je reviews en tips vinden (bijvoorbeeld beautygloss.nl, misslipgloss.nl, veracamilla.nl, livelifegorgeous.nl en beautylab.nl).
ThinkPink- Prater
- Aantal berichten : 705
Punten : 720
Registratiedatum : 19-11-10
Ik ben fan van Catrice, Essence en Hema. Ik gebruik ook enkel die merken, niet omdat het goedkoop is maar omdat het proefdiervrij is
Ik heb een pallet met oogschaduw van Essence, hele leuke kleurtjes en ze blijven ook goed zitten. Verder gebruik ik nu waterproof mascara van Essence, hiervoor van Catrice maar ben over beide erg tevreden.
Oogpotlood heb ik nu van Essence maar die loopt wel een beetje uit, dat vind ik wel minder. Misschien dat ik de volgende keer die van Hema of Catrice ga proberen.
Ik heb een pallet met oogschaduw van Essence, hele leuke kleurtjes en ze blijven ook goed zitten. Verder gebruik ik nu waterproof mascara van Essence, hiervoor van Catrice maar ben over beide erg tevreden.
Oogpotlood heb ik nu van Essence maar die loopt wel een beetje uit, dat vind ik wel minder. Misschien dat ik de volgende keer die van Hema of Catrice ga proberen.
Raindrop- Ratel
- Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Het belangrijke vind ik foundation/bb cream en daar investeer ik dan ook in (die zijn van MAC, Estee Lauder en Chanel).
Qua oogschaduw heb ik veel van Max Factor (dat vind ik de fijnste lijn die je kunt kopen in drogisterijen). Ook mijn mascara is meestal van Max Factor (Al gebruik ik er nu 2 van Lancome en Chanel omdat er laatst 40% korting was op mascara's bij ICI Paris).
Qua nagellak zeg ik catrice.. Zoveel kleurtjes en blijft zo goed zitten. Goede prijs/kwaliteit verhouding
Make up van duurdere merken als Chanel koop ik trouwens altijd als er acties zijn. Dus 2 producten 25% korting, of van een cadeaubon.. Of dus 40% van alle mascara's
Qua oogschaduw heb ik veel van Max Factor (dat vind ik de fijnste lijn die je kunt kopen in drogisterijen). Ook mijn mascara is meestal van Max Factor (Al gebruik ik er nu 2 van Lancome en Chanel omdat er laatst 40% korting was op mascara's bij ICI Paris).
Qua nagellak zeg ik catrice.. Zoveel kleurtjes en blijft zo goed zitten. Goede prijs/kwaliteit verhouding
Make up van duurdere merken als Chanel koop ik trouwens altijd als er acties zijn. Dus 2 producten 25% korting, of van een cadeaubon.. Of dus 40% van alle mascara's
Gast- Gast
Parel schreef:Beachgirl_24 schreef:Essence, Catrice, Gosh.
Nyx is hier verkrijgbaar bij de kruidvat, topmerk!
Oke als dat zo is.... jaloers!!! Maar denk ook dat je in de war bent met NYC.
Wij hebben hier helaas ook geen Douglas. Bestelde NYX altijd via een Ned webshop maar NYX heeft juist vorige week besloten dat het niet meer via webshops verkocht mag worden in NL.
Beachgirl- Kletskop
- Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Ik ben helemaal fan van deze mascara van Essence:
En natuurlijk de nagellak!
En natuurlijk de nagellak!
Linnie1985- Kletskop
- Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Qua nagellak vind ik Essence en Hema beter dan Catrice. Ik vind de kwastjes fijner en ze blijven langer zitten dan Catrice.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Ik ben zelf erg tevreden over de nagellak van Rimmel. Makkelijk en goed aan te brengen (bij sommige andere merken hebben ik de neiging meer te knoeien, maar dat kan ook aan mezelf liggen natuurlijk )
mezzoforte- Prater
- Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12
Ik vind Sephora ook altijd wel heel fijn.
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Chance schreef:Qua nagellak vind ik Essence en Hema beter dan Catrice. Ik vind de kwastjes fijner en ze blijven langer zitten dan Catrice.
Ja, hier ben ik het mee eens! Ik vertik het om dure nagellak te kopen want het is echt mij zo vaak tegengevallen. Vooral Chanel nagellak. Ik vind dat echt prut! Soms koop ik een Essie of een OPI maar ik vind OPI ook vaak een beetje teveel gehyped, want de eisen die ik stel aan een nagellak kunnen ze niet waarmaken. De nagellak van H&M vind ik trouwens ook een van de beste. In die vierkante platte potjes.
Verder kocht ik altijd Lancome Artliner, voor €30,- maar laatst dacht ik, dat moet toch goedkoper kunnen? En ja! De Superliner van l'Oreal is top! Scheelt gewoon het dubbele. Dan zit het maar niet in een mooi glimmend doosje.
Ik gebruik wel YSL foundation, daarop wil ik niet besparen. Maar heb de hele zomer BB-cream van Granier gebruikt en die vond ik heel fijn. Ik poeder nooit af, ik vind een glow wel mooi maar als je gauw glimt kan je het best de Prep & Prime poeder van MAC kopen. Die van Catrice is goed, maar ik las dat daar veel talk in zit en dat kan weer je huid verstoppen.
Oogschaduwbasis - Shadow insurance, alhoewel die van Urban Decay beter schijnt te zijn. Oogschaduw heb ik van de hema tot Chanel. Ligt er maar net aan welke kleur ik mooi genoeg vind om te kopen. Ik merk geen verschil, trouwens. Met een basis blijven ze allemaal goed zitten.
Ik ben trouwens heel blij met Rituals oogmakeup remover. Ik had altijd die van Lancome, en na vele geprobeerd te hebben vind ik die van Rituals een van de beste. Voor €10,-
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Make-up wish topic
» Kindje 'merken'
» Wat zijn jullie favo winkels en merken
» Leuke merken meisjeskleding?
» welke merken snacks
» Kindje 'merken'