Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat ik nou in mijn koelkast heb liggen....

+4
Poubelle
Lejow
Aimee
PeperMunt
8 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wat ik nou in mijn koelkast heb liggen.... Empty Wat ik nou in mijn koelkast heb liggen....

Bericht  Gast vr 26 okt 2012 - 7:24

Net ging de bel, mijn boven buurmeisje. Of ze een weegschaal kon lenen. Waarom? Dat wist ze me niet te vertellen, het was voor haar moeder! Nu ging net weer de bel, hetzelfde boven buurmeisje. Met weegschaal én een zak met vlees. Schapenvlees. Vers geslacht door haar vader, ivm met offerfeest....... Ik vind het idee wel een beetje gek.

WAT kan ik maken met vers schapenvlees? nerd

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat ik nou in mijn koelkast heb liggen.... Empty Re: Wat ik nou in mijn koelkast heb liggen....

Bericht  PeperMunt vr 26 okt 2012 - 7:41

Hier staan een aantal recepten met schapenvlees;
http://www.mijnreceptenboek.nl/recepten/met/schapenvlees/

Mij zou je daar niet blij mee maken haha, maar het afslaan is ook weer zo onbeleefd.
PeperMunt
PeperMunt
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 255
Punten : 287
Registratiedatum : 26-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat ik nou in mijn koelkast heb liggen.... Empty Re: Wat ik nou in mijn koelkast heb liggen....

Bericht  Aimee vr 26 okt 2012 - 7:47

Haha brrr daar zou je mij ook niet blij mee maken! Maar ik hou sowieso niet zo van vlees dat nog op dier lijkt Wink

Je zou er shoarma van kunnen maken Yes
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat ik nou in mijn koelkast heb liggen.... Empty Re: Wat ik nou in mijn koelkast heb liggen....

Bericht  Lejow vr 26 okt 2012 - 7:54

Aimee schreef:Haha brrr daar zou je mij ook niet blij mee maken! Maar ik hou sowieso niet zo van vlees dat nog op dier lijkt Wink

Je zou er shoarma van kunnen maken Yes

Brrr ik ook niet.
Speklappen = heerlijk
Als ik (bij de chinees ofzo) een compleet varken voor mijn neus krijg... :nopompom: nee dank je
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat ik nou in mijn koelkast heb liggen.... Empty Re: Wat ik nou in mijn koelkast heb liggen....

Bericht  Gast vr 26 okt 2012 - 8:01

Het zijn gewoon stukjes hoor dames, je kunt niet zien dat het een schaap was! pirat

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat ik nou in mijn koelkast heb liggen.... Empty Re: Wat ik nou in mijn koelkast heb liggen....

Bericht  Gast vr 26 okt 2012 - 8:08

Mijn vriend zou 't wel weten haha, SHOARMA!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat ik nou in mijn koelkast heb liggen.... Empty Re: Wat ik nou in mijn koelkast heb liggen....

Bericht  Gast vr 26 okt 2012 - 8:12

Daar had ik niet eens bij stil gestaan, haha, het is toch lamsshoarma? Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat ik nou in mijn koelkast heb liggen.... Empty Re: Wat ik nou in mijn koelkast heb liggen....

Bericht  Poubelle vr 26 okt 2012 - 8:34

Mijn ouders hebben Marokkaanse buren, daar kregen we weleens heerlijk lamsvlees aan een spies, lekker gekruid enzo, yum!
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat ik nou in mijn koelkast heb liggen.... Empty Re: Wat ik nou in mijn koelkast heb liggen....

Bericht  LDJ vr 26 okt 2012 - 8:42

Zelda schreef:Mijn vriend zou 't wel weten haha, SHOARMA!

Haha die van mij ook Wat ik nou in mijn koelkast heb liggen.... 3079029344. Mij zou je er ook niet blij mee maken.
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat ik nou in mijn koelkast heb liggen.... Empty Re: Wat ik nou in mijn koelkast heb liggen....

Bericht  Marin vr 26 okt 2012 - 8:52

Is het schaap of lam? Lam kan je echt heel veel mee. Schaap lijkt me iets stugger, omdat het wat ouder is. Maar lekker marineren en kebabjes van maken kan sowieso wel volgens mij!

Ik zou er wel blij mee zijn!

Wij hopen binnenkort een half hert in onze vriezer te ontvangen Wink
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat ik nou in mijn koelkast heb liggen.... Empty Re: Wat ik nou in mijn koelkast heb liggen....

Bericht  Gast vr 26 okt 2012 - 8:54

Nou, volgens mijn buurmeisje is het van de schaap, en ik heb niet gevraagd of het van een lam is, of van een schaap. Ik was eigenlijk te verbaasd om het te vragen Yes Maar... hoe maak ik dat? Gewoon kleine reepjes van snijden, en met kruiden klaarmaken, en dan in een pita-broodje? smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat ik nou in mijn koelkast heb liggen.... Empty Re: Wat ik nou in mijn koelkast heb liggen....

Bericht  Marin vr 26 okt 2012 - 8:57

Ja dat zou goed kunnen. Of op saté stokjes prikken. Lekker met kruiden idd. Je kan zo'n Marokkaanse kruidenmix kopen, ras al hanout. Dat is er vast lekker bij. Met wat couscous.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat ik nou in mijn koelkast heb liggen.... Empty Re: Wat ik nou in mijn koelkast heb liggen....

Bericht  Gast vr 26 okt 2012 - 8:59

Oh wat leuk!
Ik zou er denk ik een stoofpotje van maken, al weet ik zo snel geen goed recept daarvoor!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat ik nou in mijn koelkast heb liggen.... Empty Re: Wat ik nou in mijn koelkast heb liggen....

Bericht  Marin vr 26 okt 2012 - 9:01

Ja stoofpotje is ook een goed idee, dan wordt het vlees wat zachter.

Heb je een tagine? Anders is een ovenschotel (met alu folie er over) of grote braadpan ook goed.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat ik nou in mijn koelkast heb liggen.... Empty Re: Wat ik nou in mijn koelkast heb liggen....

Bericht  Gast vr 26 okt 2012 - 9:01

Ik heb er even een kookboek bij gepakt, persoonlijk vind ik de irish stew er lekker uit zien en ook de gemarineerde schapenkebabs!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat ik nou in mijn koelkast heb liggen.... Empty Re: Wat ik nou in mijn koelkast heb liggen....

Bericht  Gast vr 26 okt 2012 - 9:01

Heb je de recepten voor mij, vooral van de laatste?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat ik nou in mijn koelkast heb liggen.... Empty Re: Wat ik nou in mijn koelkast heb liggen....

Bericht  Gast vr 26 okt 2012 - 9:02

Ik heb alleen een kleine braadpan, waar 5 gehaktballen in passen qua maat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat ik nou in mijn koelkast heb liggen.... Empty Re: Wat ik nou in mijn koelkast heb liggen....

Bericht  Gast vr 26 okt 2012 - 9:03

Wat ik nou in mijn koelkast heb liggen.... A280CABD-6410-4D75-A98C-B762F497CCF0-178-0000002E7D49CB08


Ik zal de rest zo posten!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat ik nou in mijn koelkast heb liggen.... Empty Re: Wat ik nou in mijn koelkast heb liggen....

Bericht  Gast vr 26 okt 2012 - 9:06

Wat ik nou in mijn koelkast heb liggen.... 6A40A7C7-35AC-45A0-AF2B-5C0990864883-178-0000002F4E4218C6


&


Wat ik nou in mijn koelkast heb liggen.... B17195CB-0095-46CE-B2CE-57392051A21E-178-0000002F54916BF7


Ik hoop dat het een beetje te lezen is, anders typ ik het morgen even over!
(Ben erg moe nu)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat ik nou in mijn koelkast heb liggen.... Empty Re: Wat ik nou in mijn koelkast heb liggen....

Bericht  Gast vr 26 okt 2012 - 9:07

Marin schreef:Ja dat zou goed kunnen. Of op saté stokjes prikken. Lekker met kruiden idd. Je kan zo'n Marokkaanse kruidenmix kopen, ras al hanout. Dat is er vast lekker bij. Met wat couscous.

Jammie, mag ik komen eten Laughing, heb dan wel liever een hertenbiefstukje...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat ik nou in mijn koelkast heb liggen.... Empty Re: Wat ik nou in mijn koelkast heb liggen....

Bericht  Gast vr 26 okt 2012 - 9:08

Thanks, het is te lezen hoor! pirat

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat ik nou in mijn koelkast heb liggen.... Empty Re: Wat ik nou in mijn koelkast heb liggen....

Bericht  Coco za 27 okt 2012 - 11:15

Ik maak er altijd shwa of medfouna van. Sorry weet de nl benaming niet. Shwa is gekruid en van de grill, dat eten we meestal op een stuk stokbrood of gewoon zo tussendoor bij de thee. Medfouna is erg mals en gestoomd met wat simpele kruiden als peper en zout en eten we met frietjes en olijven erbij.
Persoonlijk houd ik niet van schaapsvlees met allerlei andere dingen uit de tagine, daar vind ik schaap te overheersend voor. Als je t toch in een tagine/stoofpot wilt verwerken zou ik er pruimen bij doen.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat ik nou in mijn koelkast heb liggen.... Empty Re: Wat ik nou in mijn koelkast heb liggen....

Bericht  Derpy di 30 okt 2012 - 21:29

Schaap is heerlijk! Je kunt shepherd's pie maken, of een stoofschotel.
Derpy
Derpy
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 600
Registratiedatum : 16-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat ik nou in mijn koelkast heb liggen.... Empty Re: Wat ik nou in mijn koelkast heb liggen....

Bericht  Marin di 30 okt 2012 - 21:46

Jackie, de Zilveren Lepel!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat ik nou in mijn koelkast heb liggen.... Empty Re: Wat ik nou in mijn koelkast heb liggen....

Bericht  Derpy di 30 okt 2012 - 22:39

Marin schreef:Jackie, de Zilveren Lepel!

Daar staan geen foto's in, toch? Ik wil alleen kookboeken met foto's.
Derpy
Derpy
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 600
Registratiedatum : 16-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat ik nou in mijn koelkast heb liggen.... Empty Re: Wat ik nou in mijn koelkast heb liggen....

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum