Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

benozyl peroxide

+9
minoessepoes
PapillonRose
Jilke
Ella
Happydobby
Benthe
Blond
Feline
Toet
13 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

benozyl peroxide Empty benozyl peroxide

Bericht  Toet do 3 feb 2011 - 9:57

Wie gebruikt dit nog meer?
Hoelang gebruik je het al, hoe lang duurde het voordat je verschil zag, hoe en wanneer gebruik je het? Ik wil alles weten. :P
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

benozyl peroxide Empty Re: benozyl peroxide

Bericht  Feline do 3 feb 2011 - 9:59

Ik heb het wel eens gebruikt toen ik nog erg last had van acne. Maar ik vond 't vreselijk spul. Mijn beddegoed verkleurde, en m'n huid werd zwaar schilferig, dat zag er nog erger uit dan een puistje. Ik raad het je af.
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 9:59

toetje_ schreef:Wie gebruikt dit nog meer?
Hoelang gebruik je het al, hoe lang duurde het voordat je verschil zag, hoe en wanneer gebruik je het? Ik wil alles weten. :P

Vertel vertel, wat is het!

Gast
Gast

Bericht  Feline do 3 feb 2011 - 10:02

Jen, het is Benzoyl Peroxide.. vrij chemisch spul wat zou helpen tegen puistjes. Het droogt je huid compleet uit, in die zin helpt het maar daarna ben je net een vis met schubben. Bij mij was de Diane de oplossing. (alleen durf ik nu niet meer te stoppen)
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Bericht  Toet do 3 feb 2011 - 10:02

Het is een hydrogel die tegen puistjes zou moeten helpen.

Ik lees op internet dat het wel werkt, maar ook heel veel negatieve bijwerkingen heeft.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Toet do 3 feb 2011 - 10:04

@ Feline, ik heb in de apotheek gezegt dat ik al op internet had gelezen dat het je huid uitdroogt. Nu heb ik er (dag)crème van vichy bijgekregen die dat tegen zou moeten gaan. Heb jij dit nooit gehad?
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Feline do 3 feb 2011 - 10:07

Nou, er viel bij mij echt niet tegen op te smeren. Ik had ook echt vrij ernstige acne en als je je hele gezicht met dat spul insmeert zit je hele gezicht onder de vellen. 3 dubbel laags zeg maar... Leek echt of ik een huidziekte had. Heb 't 3 jaar terug nog geprobeerd toen ik enkele puistjes had na pauze van de pil maar weer vroegen mensen wat ik had. Dus toen maar weer de pil gaan slikken.
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Bericht  Toet do 3 feb 2011 - 10:09

Hmm oké, naja misschien scheelt het dat bij mij niet m'n hele gezicht onder zit.
Ik ga het gewoon proberen en dan zie ik het wel. Ik heb al zoveel (dure) dingen geprobeerd, maar nog niks gehad wat helpt.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Feline do 3 feb 2011 - 10:12

Mijn huid is ook weer redelijk hersteld hoor.. het is geen blijvende schade. Dus proberen kan altijd. Succes, ik hoop dat het voor jou fijn werkt!
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 10:26

Ik heb het ook van de dokter gehad. Ik heb het een tijdje gebruikt, maar het droogt inderdaad enorm uit, en mijn beddengoed is ook lelijk geworden (het bleekt je beddengoed en je kleding en schijnt zelfs je haar te bleken). Bij mij zorgde het wel dat de ontsteking sneller weg was en het minder pijn deed, maar het werd dus wel een droge plek, dus geen make up gebruiken, dat ziet er niet uit op zo'n schilferige plek. Ik kreeg er ook Differin gel bij, die moest ik op mijn bovenrug gebruiken, waar ik ook ontstekingen had. Ik vind die gel beter werken. Droogt ook erg uit, maar de ontstekingen gaan er sneller door over dan met benzoyl peroxide. Ik gebruik die gel nu voor mijn gezicht. Vichy heb ik trouwens ook een keer geprobeerd, maar daar reageerde mijn huid heel heftig op, kreeg een heel branderig gezicht en pukkels ervan. Clinique werkt beter voor mij, maar dat heb ik nu al zo lang gebruikt dat ik nu een creme van Chanel heb. Hierna wil ik graag Dermalogica gaan proberen.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 10:32

Ik ga het van de week ook even halen, maar gebruik het dan alleen op de pukkeltjes zelf en dan de lichtere versie. Dus smeer niet mijn hele gezicht vol.
Gebruikte het 'vroeger' ook weleens, soms mengde in het met dag/ nachtcreme om het zo milder te maken.

De Normaderm van Vichy vind ik totaal niks, het wordt er alleen maar erger van is mijn ervaring!

Gast
Gast

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 10:33

Tea Tree olie om plekjes aan te stippen en druppels te mengen met je creme's wil ook weleens helpen!

Gast
Gast

Bericht  Toet do 3 feb 2011 - 11:21

Als mijn huid erg uitdroogt stop ik er ook mee.

Ik heb al geprobeerd: tea tree, garnier pure, niveau young (ben ik allergies voor) zarqa, clearasil en vichy dan.
Vichy vind ik fijne producten, vooral de facewash en tonic, hierdoor is het wel iets minder geworden maar nog lang niet weg.

Ik las ook dat door sommige producten de puistjes dieper onder je huid gaan liggen, waardoor het minder LIJKT. Dit klopt wel bij mij, ik had bijvoorbeeld in de zomer, juli of augustus, twee puisten op m'n wang en het rode plekje zit er nu nog steeds. Terwijl dit voorheen met een paar weken weg was..

Misschien dat ik als dit niet werkt ook maar eens clinique ga proberen. Ik vind het alleen altijd zo vervelend dat je voor veel geld dingen aan moet gaan schaffen als dan na een tijdje blijkt dat het wéér niet werkt.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Blond vr 4 feb 2011 - 0:55

Ik heb ook een onrustige huid. Vichy vond ik wel fijn, maar maakte het maar iets minder. Ik heb nu Biotherm biopur, dit is een moisturiser, voor dag- en nacht. Kost 28 euro, maar doe je zo'n 3 maanden mee.
Maar vaak is het ook gewoon proberen. Wat bij jou werkt, kan bij mij juist puisten "oproepen", en andersom.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Benthe vr 4 feb 2011 - 5:23

Ik gebruik zelf producten van Louis Widmer en daar ben ik erg tevreden over. Daar is namelijk een creme van waar benzoyl-peroxide inzit, maar het is lang niet zo agressief en het droogt ook niet zo erg uit. Het heet de acne-care creme.
Benthe
Benthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 621
Registratiedatum : 16-12-10

Bericht  Happydobby vr 4 feb 2011 - 6:26

Ik gebruik het spul nu 4 weken en wat een verschil zeg, bijna al mijn acne (die ik kreeg tijdens de zwangerschap) is weg. Ik slaap op een handdoek maar het zit idd wel in het beddengoed.
Tegen de droge huid gebruik ik nivea blauw blik, half uur laten intrekken en dan die hydrogel aanbrengen. Ik smeer het alleen op de acne en niet op mijn wangen ofzo. Mijn huid is nu zoveel beter dat ik het ga afbouwen, dus om de dag.
Ik geef altijd alles een kans. Niet geprobeerd dan weet je het ook niet.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 7:03

Happydobby schreef:Ik geef altijd alles een kans. Niet geprobeerd dan weet je het ook niet.
Dat vind ik ook, misschien werkt het wel heel goed, en het is ook nog eens hartstikke goedkoop (wordt niet vergoed, bij mij in ieder geval niet). En als je huid er zo lelijk droog van wordt, ben je er ook zo weer mee gestopt natuurlijk en dan trekt dat ook weer allemaal bij. Ik vind die droge plekjes vervelend, maar heb liever een droge plek dan zo'n dikke ontsteking. Maar bij mij werkte het dus niet echt heel goed.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 7:39

Feline schreef:Jen, het is Benzoyl Peroxide.. vrij chemisch spul wat zou helpen tegen puistjes. Het droogt je huid compleet uit, in die zin helpt het maar daarna ben je net een vis met schubben. Bij mij was de Diane de oplossing. (alleen durf ik nu niet meer te stoppen)

Jeetje zeg, nee dat is ook niet echt een oplossing. Toen mijn vriendin stopte met de Diane kreeg ze al haar puistjes weer terug. Maar dat hoeft niet bij iedereen zo te zijn.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 7:56

De eerste keer dat ik met de diane stopte (op mijn 22ste) kwamen ze ook weer terug, maar de laatste keer (op mijn 24ste) ben ik puistjesvrij gebleven.

Ik heb dit spul ook ooit eens gebruikt, mijn huid heeft nog nooit zo getrokken. Wat een chemische troep zeg. Maar idd het proberen waard. Iedere huid reageert anders.

Gast
Gast

Bericht  Happydobby vr 4 feb 2011 - 8:09

Bobbie schreef:
misschien werkt het wel heel goed, en het is ook nog eens hartstikke goedkoop (wordt niet vergoed, bij mij in ieder geval niet).

50 ml tube koste 2.85. das geen geld.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  Ella vr 4 feb 2011 - 9:20

vreselijk spul. Mijn huid werd helemaal rood en jeukte vreselijk
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Jilke vr 4 feb 2011 - 9:52

Je hebt deze variant in de 5 % en de 10 % sterkte. Heb het ook een aantal keren geprobeerd maar ik kan er echt niet tegen. Krijg er enorm rode vlekken van, de stukken huid vallen er letterlijk af en krijg er dan met een beetje pech ook nog flinke blaren bij in mijn gezicht. Allergische reactie, dus mij zul je het niet meer zien gebruiken. De pukkels waren wel overigens vrij snel weg, maar daarentegen zie je er wel enorm beroerd uit haha. Dan maar pukkels smile
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  PapillonRose vr 4 feb 2011 - 11:29

Een paar jaar geleden heb ik het eens gehad, maar ben er niet enthousiast over. Kreeg er een zeer geïrriteerde huid van, droog, branderig, pijnlijk Rolling Eyes Uiteindelijk bij een dermatoloog terechtgekomen en daar kreeg ik na tig smeerseltjes en lotion een medicijn wat je moest slikken.. Dat was helemaal verschrikkelijk, het middel was uiteindelijk erger dan de kwaal. Wat een bijwekingen ik daar niet van kreeg! Maar mijn huid is er wel schoon van geworden.

Alleen nu heb ik tijdens mijn zwangerschap weer acné gekregen Cry Tijdens de zwangerschap niks voor gebruikt, werd me afgeraden. Nu na de zwangerschap werd het niet beter, dus ik ben van de week bij de HA geweest. Kon kiezen voor iets om op te smeren of de Diane pil (of een combinatie van beiden). Omdat al die smeerseltjes me niet zo goed zijn bevallen (of werkten niet of hadden niet zulke fijne bijwerkingen) ben ik maar voor de pil gegaan. Fijn om hier te lezen dat dit goed werkt! Moet alleen wachten tot ik weer ongi wordt totdat ik mag beginnen.. Frustrerend want voor hetzelfde geld duurt dat nog weken (heel onregelmatig)!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 16:46

Feline schreef:Nou, er viel bij mij echt niet tegen op te smeren. Ik had ook echt vrij ernstige acne en als je je hele gezicht met dat spul insmeert zit je hele gezicht onder de vellen. 3 dubbel laags zeg maar... Leek echt of ik een huidziekte had. Heb 't 3 jaar terug nog geprobeerd toen ik enkele puistjes had na pauze van de pil maar weer vroegen mensen wat ik had. Dus toen maar weer de pil gaan slikken.
Echt?

Gast
Gast

Bericht  minoessepoes vr 4 feb 2011 - 22:52

Ik heb 5% ook gehad en voor mij werkte het wel, op het moment dat mijn huid ging schilferen, dan scrubte ik mijn gezicht even (met koffie) dat eraf daarna lekker wat vet erop (ik gebruikte tea tree dagcrème van de kruidvat) en daarna zag mijn huid er echt stukken beter uit.

Daarna stopte ik dan weer een tijd met het smeren tot het weer nodig was. Dus voor mij was het wel een oplossing, even een paar weken volhouden maar daarna had ik ook wat maar ik dan geen zware acne, maar wel continue een aantal pukkeltjes in mijn gezicht.
Als ik nu nog een verdwaald pukkeltje heb dan smeer ik het er ook op!

Pas inderdaad wel op met handdoeken, kleding, washandjes en beddengoed! Wat het bleekt echt! Dus het is wel zooi!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud