Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe hebben jullie je auto gekocht?

+33
Rose
Appeltje
Toet
Star007
Arwyn
Happydobby
LDJ
Elliot
Jeanette
ellibre
Minx
mezzoforte
zwaai zwaai
Parisienne
Paper Crown
Floor
applestar
Snoes
Rush
Japie
Slakje
Monte
Atelier Madame
Sarah1985
Lejow
Bazinga
Mamsie
Blue flower
Suus
Blond
Mizz_S
Zonnetje
Lenthe
37 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Hoe hebben jullie je auto gekocht? - Pagina 2 Empty Re: Hoe hebben jullie je auto gekocht?

Bericht  Rush ma 22 okt 2012 - 19:39

Peachy schreef:
Snoes schreef:Wij hebben onze auto gewoon van ons spaargeld gekocht. Ik zou zelf nooit een auto op afbetaling kopen.

Hier ook zo! Ik mag van mijzelf een auto kopen van mijn spaargeld. Maar is dat geld er nog niet, dan komt er ook nog geen nieuwe auto. Kan mij voorstellen dat het een ander verhaal wordt als je auto in de prak ligt, maar dat probeer ik zo veel mogelijk te voorkomen Laughing.
Maar je bent niet altijd zelf schuldig en als je auto total loss wordt verklaard heb je niet de volgende dag geld van de verzekering. Dan wil ik ook direct een andere auto kunnen kopen, al is het maar 1 van €500 voor een paar weken.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe hebben jullie je auto gekocht? - Pagina 2 Empty Re: Hoe hebben jullie je auto gekocht?

Bericht  Gast ma 22 okt 2012 - 19:41

Wij hebben onze auto's van ons spaargeld gekocht.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe hebben jullie je auto gekocht? - Pagina 2 Empty Re: Hoe hebben jullie je auto gekocht?

Bericht  Paper Crown ma 22 okt 2012 - 20:03

Cash.. De Golf van mijn man dan. Deed best zeer, dat geld overmaken haha.
O, en van het spaargeld.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe hebben jullie je auto gekocht? - Pagina 2 Empty Re: Hoe hebben jullie je auto gekocht?

Bericht  Gast ma 22 okt 2012 - 20:07

Ik heb mijn auto vorig jaar van mijn spaargeld gekocht. Ik heb het opgenomen en cash overhandigd.. Het was een flinke rib uit mijn lijf, maar de beste aankoop ooit gebleken!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe hebben jullie je auto gekocht? - Pagina 2 Empty Re: Hoe hebben jullie je auto gekocht?

Bericht  Parisienne ma 22 okt 2012 - 20:10

Wij hebben een deel van het geld van mijn opa en oma geleend. De rest hadden we zelf bij elkaar gespaard en een deel belastingteruggave. We hebben afgesproken het geleende geld binnen een jaar af te betalen en dit is prima gelukt.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe hebben jullie je auto gekocht? - Pagina 2 Empty Re: Hoe hebben jullie je auto gekocht?

Bericht  zwaai zwaai ma 22 okt 2012 - 20:57

Ik heb mijn auto ook van mijn spaargeld betaald. Hij was wat aan de dure kant maar ik wilde hem heel graag hebben. Hij is ook nog niet 2ehands te verkrijgen (seat mii). En mijn vriend is zo lief geweest om wat geld bij te leggen zodat ik niet gelijk door al mijn spaargeld heen was. Hij heeft zelf 3 jaar geleden een nieuwe auto gekocht van zijn spaargeld. Dus we hebben (hopelijk) voorlopig geen auto meer nodig. We zijn nu lekker voor andere dingen aan het sparen.
zwaai zwaai
zwaai zwaai
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 99
Punten : 112
Registratiedatum : 02-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe hebben jullie je auto gekocht? - Pagina 2 Empty Re: Hoe hebben jullie je auto gekocht?

Bericht  mezzoforte ma 22 okt 2012 - 21:00

Wij hebben 2 auto's, waarvan mijn auto een leaseauto is en in dit geval de "mooie" auto. Privé rijden we nu in een oud barrel dat ons 500 euro gekost heeft, maar de enige optie was toen de vorige auto stuk was gegaan en we niet de kennis/tijd/geld hadden om dat te fixen. Vorige auto was zo'n getunede auto die mijn man voor 1000 euro van een vriend overgekocht had. Auto's zijn betaald van (spaar)geld dat we op dat moent beschikbaar hadden.
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe hebben jullie je auto gekocht? - Pagina 2 Empty Re: Hoe hebben jullie je auto gekocht?

Bericht  Minx ma 22 okt 2012 - 21:05

Mijn vriend heeft zijn auto van zijn spaargeld gekocht. En hij heeft heel slim onderhandeld, is eerst een keer gewoon auto's gaan kijken met een vriend van hem. Die vriend is gaan praten met de verkoper zoals autofans onder elkaar kunnen praten. De verkoper vertelde toen dat de auto doorverkocht zou worden naar een andere dealer en voor die prijs heeft hij de auto uiteindelijk kunnen kopen.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe hebben jullie je auto gekocht? - Pagina 2 Empty Re: Hoe hebben jullie je auto gekocht?

Bericht  ellibre ma 22 okt 2012 - 21:49

Ik kan jullie wel vertellen dat dit absoluut niet representatief is voor Nederland. In 70% van de gevallen wordt een nieuwe auto of een jonge occasion (deels) gefinancierd, via de dealer, een bank of een andere kredietverstrekker.
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe hebben jullie je auto gekocht? - Pagina 2 Empty Re: Hoe hebben jullie je auto gekocht?

Bericht  Jeanette ma 22 okt 2012 - 22:13

Ik heb toendertijd mijn auto voor 9800 euro gekocht. Hij was tweedehands, maar nog niet zo oud toen en had bijna geen km's gemaakt. Ik had zelf niks gespaard (ja, 500 euro ofzo laughcry ). Mijn ouders hebben de auto toen gekocht en ik heb hen afbetaald.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe hebben jullie je auto gekocht? - Pagina 2 Empty Re: Hoe hebben jullie je auto gekocht?

Bericht  Minx ma 22 okt 2012 - 22:13

maar er staat toch nergens dat dit allemaal nieuwe auto's zijn.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe hebben jullie je auto gekocht? - Pagina 2 Empty Re: Hoe hebben jullie je auto gekocht?

Bericht  Rush ma 22 okt 2012 - 22:15

ellibre schreef:Ik kan jullie wel vertellen dat dit absoluut niet representatief is voor Nederland. In 70% van de gevallen wordt een nieuwe auto of een jonge occasion (deels) gefinancierd, via de dealer, een bank of een andere kredietverstrekker.
Er staat toch nergens dat de auto`s hier jonge occasions of helemaal nieuw zijn? Er zijn een paar nieuw, maar bij de rest staat geen bouwjaar ofzo.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe hebben jullie je auto gekocht? - Pagina 2 Empty Re: Hoe hebben jullie je auto gekocht?

Bericht  Elliot ma 22 okt 2012 - 22:22

Mijn eerste auto was maar 650 euro en die heb ik (vier jaar geleden) van mijn spaargeld betaald. Mijn vriend heeft vorig jaar zijn eerste auto gekocht. Deels zelf betaald, deels van zijn moeder gekregen. Zijn auto was volgens mij 950 euro.

Nu zijn onze beide auto's niet meer goed, de mijne is inmiddels 20 jaar oud en is gewoon op, die van mijn vriend is nog wel redelijk maar heeft een flinke reparatie nodig (contactslot kapot, wiellager kapot en er is iets met de zekeringen). Wij willen nu die van mijn vriend inruilen en een andere kopen.

We zijn van plan de 'nieuwe' (occassion) auto met ons spaargeld te betalen, ons budget is max 2500 euro. Waarschijnlijk wordt het een Seat Leon of een Peugeot 206 van zo rond 2000-2005.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe hebben jullie je auto gekocht? - Pagina 2 Empty Re: Hoe hebben jullie je auto gekocht?

Bericht  Rush ma 22 okt 2012 - 22:24

Caroline, met dat budget zou ik me niet vastpinnen op zo`n 'nieuw' bouwjaar. Seat uit 2005 betaal je nog zeker het dubbele voor. Wij hebben nu toevallig ook een Leon uit 2000 staan Hoe hebben jullie je auto gekocht? - Pagina 2 1578173417
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe hebben jullie je auto gekocht? - Pagina 2 Empty Re: Hoe hebben jullie je auto gekocht?

Bericht  Elliot ma 22 okt 2012 - 22:28

Ohh ik pin me er ook niet op vast hoor. Ik heb een mooie Seat Leon gezien uit 2000 voor 2500 euro, maar ook hele mooie Peugeotjes uit 2004-2005 voor 2250. Vandaar mijn richtlijn 2000-2005 Wink Ik twijfel nog, want ik vind het beiden mooie auto's! smile Ik vind het zo moeilijk om de knoop door te hakken.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe hebben jullie je auto gekocht? - Pagina 2 Empty Re: Hoe hebben jullie je auto gekocht?

Bericht  Rush ma 22 okt 2012 - 22:29

Gelukkig! Niet dat het straks tegenvalt als je op zoek gaat, maar je bent dus al op zoek geweest.

Het is ook altijd moeilijk. Ik twijfel ook altijd zo lang. Vorig jaar had ik een appelgroene VW Polo gezien, en maar twijfelen en twijfelen. Uiteindelijk knoop door gehakt, zou ik de ochtend erna gaan kijken. Verkocht. Evil or Very Mad
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe hebben jullie je auto gekocht? - Pagina 2 Empty Re: Hoe hebben jullie je auto gekocht?

Bericht  Elliot ma 22 okt 2012 - 22:32

Oh dat is zoo balen! Sad

Ik wilde zelf heel graag weer een civic (ik rijd nu een civic uit 1992), maar mijn vriend heeft een soort haat tegen honda, haha. De peugeot en de leon zijn de enige auto's die we allebei mooi vinden (en die we ook kunnen betalen). Ik weet ook eigenlijk niet wat 'beter' is. Moet nog even wat meer research doen.. Maar ik heb al wel een aantal linkjes van MP advertenties in mijn favorieten staan Hoe hebben jullie je auto gekocht? - Pagina 2 827601
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe hebben jullie je auto gekocht? - Pagina 2 Empty Re: Hoe hebben jullie je auto gekocht?

Bericht  LDJ ma 22 okt 2012 - 22:34

Echt super mooie auto's hebben wij niet, maar wel fijne.
We hebben onze auto's van ons spaargeld betaald.
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe hebben jullie je auto gekocht? - Pagina 2 Empty Re: Hoe hebben jullie je auto gekocht?

Bericht  Lejow ma 22 okt 2012 - 22:39

Monte schreef:
Lejow schreef:Zelf gespaard, en nieuw gekocht!

Heeft ons echt bloed, zweet en tranen gekost pffff
Mag ik vragen waarom jullie een nieuwe auto gekocht hebben en niet een van 1-3 jaar oud? Dat scheelt namelijk behoorlijk wat geld.

Omdat de auto die wij wilden, met die mogelijkheden er nog amper was tweedehands. En als ze er al waren, scheelde het 1500/2000 euro, en voor dat 'beetje' spaarden we liever even verder.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe hebben jullie je auto gekocht? - Pagina 2 Empty Re: Hoe hebben jullie je auto gekocht?

Bericht  Lejow ma 22 okt 2012 - 22:41

ellibre schreef:Ik kan jullie wel vertellen dat dit absoluut niet representatief is voor Nederland. In 70% van de gevallen wordt een nieuwe auto of een jonge occasion (deels) gefinancierd, via de dealer, een bank of een andere kredietverstrekker.

Ehm.. ja, en?
Wij behoren dus tot die andere 30 %.
Ik snap deze reactie niet zo goed. Ze is toch niet bezig met een bevolkingsonderzoek over auto's?
Ze vraagt het gewoon.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe hebben jullie je auto gekocht? - Pagina 2 Empty Re: Hoe hebben jullie je auto gekocht?

Bericht  Happydobby ma 22 okt 2012 - 22:42

Ingeruild en bijgelegd.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe hebben jullie je auto gekocht? - Pagina 2 Empty Re: Hoe hebben jullie je auto gekocht?

Bericht  Arwyn ma 22 okt 2012 - 22:43

Wij hebben onze auto bij een dealer gekocht en betaald van ons spaargeld, allebei de helft.
Geen nieuwe auto, 'gewoon' tweedehands.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe hebben jullie je auto gekocht? - Pagina 2 Empty Re: Hoe hebben jullie je auto gekocht?

Bericht  Star007 ma 22 okt 2012 - 22:53

Mijn eerste auto heb ik van spaargeld/belastingteruggave betaald. Deze was toen 1150 euro. Heb er 1,5 jaar mee gereden en nog zo'n 1000 onkosten gehad Sad afgelopen januari een fiat stilo gekocht met inruil oude auto , plus 2250 van mijn eindejaarsuitkering en spaargeld. Tot nu toe heb ik al 2000 euro aan onkosten gehad Cry . Het is gelukkig wel een leuke auto en rijdt lekker, maar qua onderdelen was het blijkbaar gewoon een rammelbak. Had ook gewoon naar een keuringsstation moeyen rijden, voordat ik hem kocht. Maja ik vetrouw mensen te snel denk ik. Zal me niet snel nogmaals gebeuren!
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe hebben jullie je auto gekocht? - Pagina 2 Empty Re: Hoe hebben jullie je auto gekocht?

Bericht  Toet ma 22 okt 2012 - 23:09

Tweedehands via marktplaats en dus direct contant betaald.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe hebben jullie je auto gekocht? - Pagina 2 Empty Re: Hoe hebben jullie je auto gekocht?

Bericht  Appeltje ma 22 okt 2012 - 23:21

Wij hebben hem via een garage gekocht en hadden er genoeg spaargeld voor, we hebben hem dus in 1x betaald.
Appeltje
Appeltje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 273
Punten : 275
Registratiedatum : 07-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe hebben jullie je auto gekocht? - Pagina 2 Empty Re: Hoe hebben jullie je auto gekocht?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum