Het "wat eten we vandaag" topic
+119
Zininzon
silly-one
Emma_
Laquisia
_DoI
Miss G
Coccinelle
Caramba
Moon
Romee
Leska
Roxi3
*Lookie*
Novalee
Gizmo
Bosjesvrouw
SuperGrover
Monte
SparklingEyes
Rosa
Juul
ExpressoB
sanne-84
rapa nui
MiKa
loura
Winegum
lente
smurfin22
waterkers
Jilke
Melis1985
Dennenappel
Hoochie
Cato
Lotus
Geertje
Ilargi
Biancos
Roza
Flinder
Effie_O
Happydobby
Poisongirl
Bolleke
Bruintje Beer
Blond
Zora
SnowWhite
smooch
Sjors
Lynn_
patjuhhh
Tiara
mo-lola
Zwerver
Makamba
Sneeuwvlok
Snoes
Pannetoet
CCC
Kreeftje
banjer49
yvonneh
Kathi
LoveMusic
Beachgirl
Filoria
Zonnetje
Lotus_
Highway
MissBlunt
Rovine
sonly
Arwyn
GeKKiE
TukTuk
flower
claudiaveronique
Toet
Mida4you
Cheesegirl
Guus
Lavendel
VeryCherry
Tyrael
Wennebellah
Suus
Janelie
Pien
SoezieQ
Heavenly
klavertje
Kqip
Sweety
Lady4
Julia
minoessepoes
Inge
Sugarfall
xxDila
Oasis
Phileine
TNMN
Caresses
Lejow
dolfijntje24
Rev3rie
Sterre
studiebol
Summerlovin
Mizz_S
Ellebel
Caroow
Jeanette
Susan
aniet
schuddebuikje
Sjonno
123 plaatsers
Pagina 20 van 40
Pagina 20 van 40 • 1 ... 11 ... 19, 20, 21 ... 30 ... 40
Re: Het "wat eten we vandaag" topic
Geen idee, ik ga pas eind van de middag naar de supermarkt. Er is hier vanaf vandaag een Jumbo en daar willen we even kijken
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10
Stoofvlees uit de diepvries op bruin stokbrood op verzoek van mijn vriend.
Ik vroeg aan hem wat voor een groenten we er bij moesten eten, had eerst salade in mijn hoofd maar dat hadden we gister ook al, dus daar heb ik niet echt zin in. En van hem hoefde er geen groenten bij. Dus ik denk dat ik dan maar wat appelmoes uit de vriezer haal en dat erbij eet.
En als toetje een smoothie maak van wat magere yoghurt, sinaasappelsap en vers fruit (wat ik nog moet halen), ik denk dat ik in mijn lunchpauze even naar de markt fiets. Krijgen we tenminste nog wat gezonds binnen
Ik vroeg aan hem wat voor een groenten we er bij moesten eten, had eerst salade in mijn hoofd maar dat hadden we gister ook al, dus daar heb ik niet echt zin in. En van hem hoefde er geen groenten bij. Dus ik denk dat ik dan maar wat appelmoes uit de vriezer haal en dat erbij eet.
En als toetje een smoothie maak van wat magere yoghurt, sinaasappelsap en vers fruit (wat ik nog moet halen), ik denk dat ik in mijn lunchpauze even naar de markt fiets. Krijgen we tenminste nog wat gezonds binnen
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Ik heb zo'n zin in de milde Indiase curry van Patak, ik ben er alleen nog niet over uit of het vegetarische curry wordt, met kip of met lamsvlees.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
minoessepoes schreef:Stoofvlees uit de diepvries op bruin stokbrood op verzoek van mijn vriend.
Jongens hebben het niet zo op de groenten he. Als er geen groente bij hoeft, dan niet. Of is dat toevallig bij jou en mij zo?
dolfijntje24- Prater
- Aantal berichten : 1003
Punten : 1074
Registratiedatum : 11-12-10
dolfijntje24 schreef:minoessepoes schreef:
Jongens hebben het niet zo op de groenten he. Als er geen groente bij hoeft, dan niet. Of is dat toevallig bij jou en mij zo?
Dat is inderdaad bij mijn vriend wel echt zo. Hij eet eigenlijk nooit groenten als ik het apart kook of als we ergens salade bij eten dan prikt hij alleen wat dingen uit de schaal.
Als ik een wok gerecht maak waar alles doorheen zit bijvoorbeeld eet hij het gewoon op. Ook op een pizza eet hij het gewoon op en door pastasaus bijvoorbeeld. Soms verstop ik groenten ook dan maak ik bijvoorbeeld aardappelkroketjes en dan gooi ik daar een pot erwtjes/mais/paprika (zo'n Mexicaanse mix) doorheen of ik maak een soep met heel veel groenten en dan maak ik het glad met de staafmixer haha.
Gek genoeg vind hij af en toe een maaltijd salade wel lekker! Zolang ik er maar geen komkommer doorheen doe, want dat smaakt naar bedorven water volgens hem
minoessepoes- Ratel
Mijn vriend is juist gek op komkommer
Mijn man ook, die eet rustig een hele komkommer als hij de kans krijgt.
Susan- Lady Post-a-lot
Tja mijn vader en broer ook en eerlijk gezegd vind ik dat komkommer nou ook weer niet zo'n uitgesproken smaak heeft, volgens mij lusten de meeste mensen dat wel.
Maar mijn schoonvader eet het ook niet, dus hij heeft het niet van een vreemde!
Maar mijn schoonvader eet het ook niet, dus hij heeft het niet van een vreemde!
minoessepoes- Ratel
Maar ik kan me wel voorstellen dat er mensen zijn die juist niet van dingen houden die niet zo'n uitgesproken smaak hebben, dus dan is het toch nog wel smaakgebonden.
Susan- Lady Post-a-lot
Dat is inderdaad precies wat hij er niet lekker aan vind!
Ik vind het wel opvallend dat hij en zijn vader dezelfde dingen niet lekker vinden. Zo ook bij mijn vader, hij heeft 2 broers en ze lusten alle drie geen yoghurt of kwark bijvoorbeeld.
Ik vind het wel opvallend dat hij en zijn vader dezelfde dingen niet lekker vinden. Zo ook bij mijn vader, hij heeft 2 broers en ze lusten alle drie geen yoghurt of kwark bijvoorbeeld.
minoessepoes- Ratel
@ Minoessepoes: ik ga vanavond dus je mosterdsoep proberen te maken. Kun je me heel misschien, alsjeblieft nog even stap voor stap vertellen wat ik moet doen? Ik snap het van de spekjes bakken, maar verder.....
Ik heb dus spekjes, prei, mosterd, bloem, water en bouillonblokjes...
Gast- Gast
Suus- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Wij eten vanavond stamppot andijvie!
En hier nog een komkommermonster in huis, snij het in stukjes en mijn vriend eet er zo 2 achter elkaar op!
En hier nog een komkommermonster in huis, snij het in stukjes en mijn vriend eet er zo 2 achter elkaar op!
MiKa- Fluisteraar
- Aantal berichten : 315
Punten : 467
Weet je hoe komkommer écht lekker is?
Komkommer raspen, sap van 1 citroen en 4 lepels zoetstof bij doen. Dit alles in de koelkast zetten en vlak voordat je het gaat eten even uit laten lekken in een vergiet. Echt goddelijk Als ik daar maak voor 3 personen gaan er 3 komkommers doorheen
Komkommer raspen, sap van 1 citroen en 4 lepels zoetstof bij doen. Dit alles in de koelkast zetten en vlak voordat je het gaat eten even uit laten lekken in een vergiet. Echt goddelijk Als ik daar maak voor 3 personen gaan er 3 komkommers doorheen
minoessepoes schreef:dolfijntje24 schreef:minoessepoes schreef:
Dat is inderdaad bij mijn vriend wel echt zo. Hij eet eigenlijk nooit groenten als ik het apart kook of als we ergens salade bij eten dan prikt hij alleen wat dingen uit de schaal.
Als ik een wok gerecht maak waar alles doorheen zit bijvoorbeeld eet hij het gewoon op. Ook op een pizza eet hij het gewoon op en door pastasaus bijvoorbeeld. Soms verstop ik groenten ook dan maak ik bijvoorbeeld aardappelkroketjes en dan gooi ik daar een pot erwtjes/mais/paprika (zo'n Mexicaanse mix) doorheen of ik maak een soep met heel veel groenten en dan maak ik het glad met de staafmixer haha.
Gek genoeg vind hij af en toe een maaltijd salade wel lekker! Zolang ik er maar geen komkommer doorheen doe, want dat smaakt naar bedorven water volgens hem
Haha, heel herkenbaar. Mijn vriend heeft het ook niet zo op groenten. Precies wat jij zegt: als het toevallig door de pasta/rijst met sausje/wraps heen zit, eet hij het gewoon op. Ook stamppot vindt hij lekker. Als we aardappels, vlees, groenten eten dan pakt hij een klein beetje groenten, maar vooral aardappels (of puree) en vlees. Maaltijdsalade vindt hij ook wel oke, als er genoeg gerookte kip in zit, pasta, dressing en paprika, dat vindt hij dan nog wel lekker. Hij zal niet snel uit zichzelf ergens wat extra groenten bij doen of extra groente opscheppen. Laatst aten we chicken tonight, toen zei ik: wat zullen we er voor groenten bij doen? Zegt hij: er zit toch al groente in.
Het enige verschil is dat mijn vriend komkommer wel lekker vindt en dat hij dat zelfs bij friet met een snack eet. Hij heeft dan weer helemaal niks met tomaten en sla. Alleen bij taco's pakt hij een klein beetje sla.
Zonnetje- Kletskop
- Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Wij eten vanavond chili con carne.
Zonnetje- Kletskop
- Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
CherrieLola schreef:Weet je hoe komkommer écht lekker is?
Mijn vader maakte vroeger altijd komkommer in azijn, een beetje water in de schaal, de komkommer in hele dunne plakjes, dan heel veel azijn erbij en een klein beetje suiker. Net voor het opeten even afgieten. Volgens mij een beetje een variatie op jouw recept, dat vond ik ook altijd heel lekker, nou denk ik er eigenlijk nooit meer aan om het te maken, zou ik toch binnenkort weer eens doen! En jouw versie ga ik ook een proberen!
minoessepoes- Ratel
Tesita schreef:@ Minoessepoes: ik ga vanavond dus je mosterdsoep proberen te maken. Kun je me heel misschien, alsjeblieft nog even stap voor stap vertellen wat ik moet doen? Ik snap het van de spekjes bakken, maar verder.....
Ik heb het recept niet bij de hand! Dus even uit mijn hoofd.
Maar volgens mij heb ik de spekjes gebakken, wat prei in ringen gesneden en gewassen, vervolgens bouillon (van 1 blokje) bij de spekjes gegooid en een flinke eetlepel mosterd (naar smaak) en dat even door laten koken. Daarna heb ik een bloempapje gemaakt (bloem met water goed doorroeren) en dat bij erin gedaan en dat even door laten koken (voeg elke keer een klein beetje toe, dan kan je zien hoe dik de soep wordt) en als laatste heb ik de prei heel even mee laten koken. Was heel simpel dacht ik!
Je kan ook een roux maken, dan bak je de spekjes, gooit daar nog een klont boter bij, daarna een eetlepel bloem en dat dan even bakken totdat het kleurt, daarna al roerend langzaam de warme bouillon erbij en de mosterd, de soep aan de kook brengen en dan wordt hij vanzelf gebonden. Als laatste voeg je weer de prei toe.
minoessepoes- Ratel
Ik ben een broccoli/prei soep aan het maken. (Nog nooit zoiets gemaakt, maar het is heel simpel, gewoon de groenten koken met een bouillon blokje tuinkruiden, afgieten en het kookvocht opvangen, dan met de staafmixer groenten fijnmengen met het nodige kookvocht erbij, en dan wat (philadelphia) room erbij en dan doe ik er nog wat bieslook bij en peper en walla!
Vanavond ga ik panang curry maken met cashewnoten, rode pepertjes, verse lime leaves en vissaus. Verder haal ik de curry uit een pakje van de aziatische winkel (is puur, zonder toevingingen) en meng dit met kokosmelk. Mjam, heb dit al vaak gemaakt en het is snel klaar (wat je misschien niet verwacht van een curry) en suuuperlekker
Vanavond ga ik panang curry maken met cashewnoten, rode pepertjes, verse lime leaves en vissaus. Verder haal ik de curry uit een pakje van de aziatische winkel (is puur, zonder toevingingen) en meng dit met kokosmelk. Mjam, heb dit al vaak gemaakt en het is snel klaar (wat je misschien niet verwacht van een curry) en suuuperlekker
Gast- Gast
minoessepoes schreef:Tesita schreef:@ Minoessepoes: ik ga vanavond dus je mosterdsoep proberen te maken. Kun je me heel misschien, alsjeblieft nog even stap voor stap vertellen wat ik moet doen? Ik snap het van de spekjes bakken, maar verder.....
Maar volgens mij heb ik de spekjes gebakken, wat prei in ringen gesneden en gewassen, vervolgens bouillon (van 1 blokje) bij de spekjes gegooid en een flinke eetlepel mosterd (naar smaak) en dat even door laten koken. Daarna heb ik een bloempapje gemaakt (bloem met water goed doorroeren) en dat bij erin gedaan en dat even door laten koken (voeg elke keer een klein beetje toe, dan kan je zien hoe dik de soep wordt) en als laatste heb ik de prei heel even mee laten koken. Was heel simpel dacht ik!
Je kan ook een roux maken, dan bak je de spekjes, gooit daar nog een klont boter bij, daarna een eetlepel bloem en dat dan even bakken totdat het kleurt, daarna al roerend langzaam de warme bouillon erbij en de mosterd, de soep aan de kook brengen en dan wordt hij vanzelf gebonden. Als laatste voeg je weer de prei toe.
Dank, dank, dank!! Ik ga de eerste manier proberen. In wat voor pan doe jij dat dan? Kan dat in een hapjespan (zo'n hoge koekenpan?)
Gast- Gast
Tesita schreef:minoessepoes schreef:Tesita schreef:@ Minoessepoes: ik ga vanavond dus je mosterdsoep proberen te maken. Kun je me heel misschien, alsjeblieft nog even stap voor stap vertellen wat ik moet doen? Ik snap het van de spekjes bakken, maar verder.....
Dank, dank, dank!! Ik ga de eerste manier proberen. In wat voor pan doe jij dat dan? Kan dat in een hapjespan (zo'n hoge koekenpan?)
Met bosuitjes erbij is ook erg lekker, heb zelf ook alweer zin om dit te maken!!
Gast- Gast
Klinkt goed, die zelfgemaakte soep!
Ik eet soepje uit zak met een broodje, omdat ik daarna ga sporten.
Ik eet soepje uit zak met een broodje, omdat ik daarna ga sporten.
Sterre- Ratel
- Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Noa schreef:Tesita schreef:minoessepoes schreef:Tesita schreef:@ Minoessepoes: ik ga vanavond dus je mosterdsoep proberen te maken. Kun je me heel misschien, alsjeblieft nog even stap voor stap vertellen wat ik moet doen? Ik snap het van de spekjes bakken, maar verder.....
Met bosuitjes erbij is ook erg lekker, heb zelf ook alweer zin om dit te maken!!
Ligt eraan hoe groot en hoog je pan is, ik neem meestal gewoon dezelfde pan als die ik gebruik om de rijst en pasta in te koken, dat is een prima maat. Maar verder maakt het volgens mij niks uit!
Bosuitjes erbij klinkt ook wel goed inderdaad!
minoessepoes- Ratel
minoessepoes schreef:
Mijn vader maakte vroeger altijd komkommer in azijn, een beetje water in de schaal, de komkommer in hele dunne plakjes, dan heel veel azijn erbij en een klein beetje suiker. Net voor het opeten even afgieten. Volgens mij een beetje een variatie op jouw recept, dat vond ik ook altijd heel lekker, nou denk ik er eigenlijk nooit meer aan om het te maken, zou ik toch binnenkort weer eens doen! En jouw versie ga ik ook een proberen!
Wij maken het net zoals jouw vader, ik heb dat van mijn eigen ouders trouwens, die maken het ook zo. Is vooral heel lekker fris bij pittige Aziatische gerechten.
Susan- Lady Post-a-lot
Ik vond het ook altijd heerlijk, lekker fris inderdaad bij pittige gerechten. Maar ik was het echt een beetje vergeten, ga het snel weer eens maken!Susan schreef:minoessepoes schreef:
Wij maken het net zoals jouw vader, ik heb dat van mijn eigen ouders trouwens, die maken het ook zo. Is vooral heel lekker fris bij pittige Aziatische gerechten.
minoessepoes- Ratel
Pagina 20 van 40 • 1 ... 11 ... 19, 20, 21 ... 30 ... 40
Soortgelijke onderwerpen
» Het "wat eten we vandaag" topic