Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het "wat eten we vandaag" topic

+119
Zininzon
silly-one
Emma_
Laquisia
_DoI
Miss G
Coccinelle
Caramba
Moon
Romee
Leska
Roxi3
*Lookie*
Novalee
Gizmo
Bosjesvrouw
SuperGrover
Monte
SparklingEyes
Rosa
Juul
ExpressoB
sanne-84
rapa nui
MiKa
loura
Winegum
lente
smurfin22
waterkers
Jilke
Melis1985
Dennenappel
Hoochie
Cato
Lotus
Geertje
Ilargi
Biancos
Roza
Flinder
Effie_O
Happydobby
Poisongirl
Bolleke
Bruintje Beer
Blond
Zora
SnowWhite
smooch
Sjors
Lynn_
patjuhhh
Tiara
mo-lola
Zwerver
Makamba
Sneeuwvlok
Snoes
Pannetoet
CCC
Kreeftje
banjer49
yvonneh
Kathi
LoveMusic
Beachgirl
Filoria
Zonnetje
Lotus_
Highway
MissBlunt
Rovine
sonly
Arwyn
GeKKiE
TukTuk
flower
claudiaveronique
Toet
Mida4you
Cheesegirl
Guus
Lavendel
VeryCherry
Tyrael
Wennebellah
Suus
Janelie
Pien
SoezieQ
Heavenly
klavertje
Kqip
Sweety
Lady4
Julia
minoessepoes
Inge
Sugarfall
xxDila
Oasis
Phileine
TNMN
Caresses
Lejow
dolfijntje24
Rev3rie
Sterre
studiebol
Summerlovin
Mizz_S
Ellebel
Caroow
Jeanette
Susan
aniet
schuddebuikje
Sjonno
123 plaatsers

Pagina 21 van 40 Vorige  1 ... 12 ... 20, 21, 22 ... 30 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Het "wat eten we vandaag" topic - Pagina 21 Empty Re: Het "wat eten we vandaag" topic

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 5:12

minoessepoes schreef:
Noa schreef:
Tesita schreef:
minoessepoes schreef:
Tesita schreef:@ Minoessepoes: ik ga vanavond dus je mosterdsoep proberen te maken. Kun je me heel misschien, alsjeblieft nog even stap voor stap vertellen wat ik moet doen? Ik snap het van de spekjes bakken, maar verder..... Embarassed
Ik heb dus spekjes, prei, mosterd, bloem, water en bouillonblokjes...

Ik heb het recept niet bij de hand! Dus even uit mijn hoofd.

Maar volgens mij heb ik de spekjes gebakken, wat prei in ringen gesneden en gewassen, vervolgens bouillon (van 1 blokje) bij de spekjes gegooid en een flinke eetlepel mosterd (naar smaak) en dat even door laten koken. Daarna heb ik een bloempapje gemaakt (bloem met water goed doorroeren) en dat bij erin gedaan en dat even door laten koken (voeg elke keer een klein beetje toe, dan kan je zien hoe dik de soep wordt) en als laatste heb ik de prei heel even mee laten koken. Was heel simpel dacht ik!

Je kan ook een roux maken, dan bak je de spekjes, gooit daar nog een klont boter bij, daarna een eetlepel bloem en dat dan even bakken totdat het kleurt, daarna al roerend langzaam de warme bouillon erbij en de mosterd, de soep aan de kook brengen en dan wordt hij vanzelf gebonden. Als laatste voeg je weer de prei toe.

Dank, dank, dank!! Ik ga de eerste manier proberen. In wat voor pan doe jij dat dan? Kan dat in een hapjespan (zo'n hoge koekenpan?)

Met bosuitjes erbij is ook erg lekker, heb zelf ook alweer zin om dit te maken!! Very Happy

Ligt eraan hoe groot en hoog je pan is, ik neem meestal gewoon dezelfde pan als die ik gebruik om de rijst en pasta in te koken, dat is een prima maat. Maar verder maakt het volgens mij niks uit!

Bosuitjes erbij klinkt ook wel goed inderdaad!

Ah, da's eigenlijk wel makkelijker ja. Nogmaals dank! Ik laat nog wel weten hoe het gesmaakt heeft!

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Het "wat eten we vandaag" topic - Pagina 21 Empty Re: Het "wat eten we vandaag" topic

Bericht  Inge wo 23 feb 2011 - 5:15

Susan schreef:
minoessepoes schreef:

Mijn vader maakte vroeger altijd komkommer in azijn, een beetje water in de schaal, de komkommer in hele dunne plakjes, dan heel veel azijn erbij en een klein beetje suiker. Net voor het opeten even afgieten. Volgens mij een beetje een variatie op jouw recept, dat vond ik ook altijd heel lekker, nou denk ik er eigenlijk nooit meer aan om het te maken, zou ik toch binnenkort weer eens doen! En jouw versie ga ik ook een proberen!

Wij maken het net zoals jouw vader, ik heb dat van mijn eigen ouders trouwens, die maken het ook zo. Is vooral heel lekker fris bij pittige Aziatische gerechten.

Ik ook, alleen dan zonder suiker, alleen met azijn en met peper

Vanavond nog geen idee wat we gaan eten, zo even boodschappen doen
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  claudiaveronique wo 23 feb 2011 - 5:36

CherrieLola schreef:Geen idee, ik ga pas eind van de middag naar de supermarkt. Er is hier vanaf vandaag een Jumbo en daar willen we even kijken smile

Wonen wij toevallig in dezelfde plaats? Bij ons is namelijk ook sinds vandaag een Jumbo. Ik woon in H.
claudiaveronique
claudiaveronique
Prater
Prater

Aantal berichten : 536
Punten : 986

Bericht  rapa nui wo 23 feb 2011 - 7:36

loura schreef:Ik ga vandaag deels vergeten groenten eten. Pastinaak, aardpeer, zoete aardappels en champignons. Nog nooit klaar gemaakt dus ik ben benieuwd smile

Hoe heb je dit klaargemaakt? Ik ken alleen zoete aardappel uit de oven. En dat is wel erg lekker. Pastinaak en aardpeer heb ik nog nooit gehad.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  VeryCherry wo 23 feb 2011 - 7:42

claudiaveronique schreef:
CherrieLola schreef:Geen idee, ik ga pas eind van de middag naar de supermarkt. Er is hier vanaf vandaag een Jumbo en daar willen we even kijken smile

Wonen wij toevallig in dezelfde plaats? Bij ons is namelijk ook sinds vandaag een Jumbo. Ik woon in H.

Yup, dan wonen wij in dezelfde plaats smile
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Inge wo 23 feb 2011 - 7:43

Hier is het chili con carne geworden smile (gehakt, ui, prei, champignons, paprika, tauge, mais, kidneybonen, tomatenblokjes en kruiden)
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Bericht  VeryCherry wo 23 feb 2011 - 7:43

minoessepoes schreef:
CherrieLola schreef:Weet je hoe komkommer écht lekker is?
Komkommer raspen, sap van 1 citroen en 4 lepels zoetstof bij doen. Dit alles in de koelkast zetten en vlak voordat je het gaat eten even uit laten lekken in een vergiet. Echt goddelijk I love you Als ik daar maak voor 3 personen gaan er 3 komkommers doorheen Very Happy

Mijn vader maakte vroeger altijd komkommer in azijn, een beetje water in de schaal, de komkommer in hele dunne plakjes, dan heel veel azijn erbij en een klein beetje suiker. Net voor het opeten even afgieten. Volgens mij een beetje een variatie op jouw recept, dat vond ik ook altijd heel lekker, nou denk ik er eigenlijk nooit meer aan om het te maken, zou ik toch binnenkort weer eens doen! En jouw versie ga ik ook een proberen!

Laat je weten wat je er van vind? Wink
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  claudiaveronique wo 23 feb 2011 - 8:38

CherrieLola schreef:
claudiaveronique schreef:

Yup, dan wonen wij in dezelfde plaats smile

Grappig, ik had je al wel eens iets horen zeggen over een maria wat je hier gekocht had smile Woon je in het centrum?
claudiaveronique
claudiaveronique
Prater
Prater

Aantal berichten : 536
Punten : 986

Bericht  Snoes wo 23 feb 2011 - 8:47

Frietjes met stoofvlees

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Rev3rie wo 23 feb 2011 - 8:50

Spaghetti bolognese!
Rev3rie
Rev3rie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 452
Punten : 518
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 9:12

Ik kom nog even melden dat ik de mosterdsoep erg lekker vond! Wel machtig trouwens, maar ik had hem ook behoorlijk stevig gemaakt met een flinke hoeveelheid mosterd, haha. Zeker voor herhaling vatbaar. Vriend heeft niet geproefd, zat nog vol van de borrel van zijn werk. Maar die had t toch niet lekker gevonden denk ik.

Morgen bij mijn ouders eten. Geen idee wat we voorgeschoteld gaan krijgen.

Gast
Gast

Bericht  Lejow wo 23 feb 2011 - 9:20

Macaroni a la pappie smile
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  minoessepoes wo 23 feb 2011 - 21:33

CherrieLola schreef:
minoessepoes schreef:
CherrieLola schreef:Weet je hoe komkommer écht lekker is?
Komkommer raspen, sap van 1 citroen en 4 lepels zoetstof bij doen. Dit alles in de koelkast zetten en vlak voordat je het gaat eten even uit laten lekken in een vergiet. Echt goddelijk I love you Als ik daar maak voor 3 personen gaan er 3 komkommers doorheen Very Happy

Laat je weten wat je er van vind? Wink

Ja doe ik Very Happy
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868

Bericht  minoessepoes wo 23 feb 2011 - 21:35

Ik had alles al in huis voor een aardappel broccoli taart, maar mijn vriend heeft zowel vanavond als morgenavond een etentje van zijn werk en ik heb geen zin om dat voor mij alleen te maken.

Vanavond eet ik denk ik maar een restje stokbrood, met wat verse spinazie, mozzarella en zongedroogde tomaatjes wat ik dan even in de oven gooi. En ik haal een groentensoepje uit de vriezer!

En die smoothie van gister was erg lekker en ik heb nog een mango liggen dus dan maak ik weer een smoothie van mango, sinaasappelsap en magere yoghurt als toetje!

Laatst aangepast door minoessepoes op wo 23 feb 2011 - 23:00; in totaal 2 keer bewerkt
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Bericht  dolfijntje24 wo 23 feb 2011 - 22:51

Broodje shoarma met sla en tzatzikisaus.
dolfijntje24
dolfijntje24
Prater
Prater

Aantal berichten : 1003
Punten : 1074
Registratiedatum : 11-12-10

Bericht  Gast do 24 feb 2011 - 0:30

Stamppot rauw andijvie, en ik ga er gehaktballen bij maken!

Gast
Gast

Bericht  Rev3rie do 24 feb 2011 - 0:31

Vanavond moet ik werken dus ik denk dat het frietjes wordt of iets van de afhaalwok!
Rev3rie
Rev3rie
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  VeryCherry do 24 feb 2011 - 1:38

Ik weet het nog niet, ik wil iets met rijst, moet snel klaar zijn en geen vega-gedoe. Iemand tips?
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  minoessepoes do 24 feb 2011 - 1:47

CherrieLola schreef:Ik weet het nog niet, ik wil iets met rijst, moet snel klaar zijn en geen vega-gedoe. Iemand tips?

Kipfilet blokjes bakken met een uitje en teentje knoflook, rijst erbij en even omscheppen een bliktomaten blokjes erbij en dan bouillon (gewoon een blokje, liefst kip maar alles kan) zoveel dat de rijst ruim onder water staat. Flink veel (pittige) paprikapoeder erbij, wat peper en zout en door laten koken totdat de rijst gaar is (wel regelmatig doorroeren tegen aanbakken). Dan de pan van het vuur halen en gehalveerde kerstomaatjes toevoegen. De rijst moet lekker smeuïg zijn.

Van de week heb ik er nog sperzieboontjes ( uit de diepvries) doorheen gegooid en een paprika die op moest. Kan allemaal en is allemaal lekker!

Grote voordeel is dat je maar 1 pan hoeft af te wassen Laughing
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Bericht  Sterre do 24 feb 2011 - 1:52

Ik ga vanavond sushi eten met vriendinnen smile Dit restaurant ken ik nog niet, is vrij prijzig volgens mij maar aan de recensies te lezen ergg goed!

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849

Bericht  VeryCherry do 24 feb 2011 - 1:53

Oeh, klinkt super!! Hoe weet je of de rijst gaar is? Gewoon proeven ofzo? En kan het in een wokpan?
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 24 feb 2011 - 1:55

Boerenkoolstamppot met spekjes en rookworst. smile

Gast
Gast

Bericht  Rev3rie do 24 feb 2011 - 2:00

minoessepoes schreef:
CherrieLola schreef:Ik weet het nog niet, ik wil iets met rijst, moet snel klaar zijn en geen vega-gedoe. Iemand tips?

Kipfilet blokjes bakken met een uitje en teentje knoflook, rijst erbij en even omscheppen een bliktomaten blokjes erbij en dan bouillon (gewoon een blokje, liefst kip maar alles kan) zoveel dat de rijst ruim onder water staat. Flink veel (pittige) paprikapoeder erbij, wat peper en zout en door laten koken totdat de rijst gaar is (wel regelmatig doorroeren tegen aanbakken). Dan de pan van het vuur halen en gehalveerde kerstomaatjes toevoegen. De rijst moet lekker smeuïg zijn.

Van de week heb ik er nog sperzieboontjes ( uit de diepvries) doorheen gegooid en een paprika die op moest. Kan allemaal en is allemaal lekker!

Grote voordeel is dat je maar 1 pan hoeft af te wassen Laughing
Dat klikt goed zeg!
Rev3rie
Rev3rie
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  minoessepoes do 24 feb 2011 - 2:09

CherrieLola schreef:Oeh, klinkt super!! Hoe weet je of de rijst gaar is? Gewoon proeven ofzo? En kan het in een wokpan?

Ja gewoon proeven inderdaad. Normaal moet je rijst een minuut of 8 koken, maar bij dit gerecht laat ik het vaak net wat langer koken. Het lijkt me dat het inderdaad wel gewoon in de wok kan hoor, zelf doe ik het altijd in de pan waar ik normaal de rijst in kook.
Je moet trouwens wel oppassen met zout want de bouillon bevat natuurlijk ook al zout!

Echt zo simpel, weinig afwas, niet duur en lekker!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Bericht  Inge do 24 feb 2011 - 2:56

Klinkt goed, ga ik ook eens proberen smile

Hier staat macaroni op het menu.
Net de saus gemaakt zodat die lekker kan pruttelen tot vanavond
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 21 van 40 Vorige  1 ... 12 ... 20, 21, 22 ... 30 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: