Kast slaat geel uit!
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
Kast slaat geel uit!
Wie heeft dit ook wel eens gehad? En wat heb je toen gedaan?
Hij is nu twee keer geverfd met grondverf. Gisteravond is de 2e laag erop gegaan, kom ik net thuis van m'n werk, is ie nog steeds geel!
Hij is nu twee keer geverfd met grondverf. Gisteravond is de 2e laag erop gegaan, kom ik net thuis van m'n werk, is ie nog steeds geel!
Gast- Gast
Re: Kast slaat geel uit!
Komt er nog een laag overheen? En dan bedoel ik niet grondverf, maar aflakken of andere kleur?
Gast- Gast
Hij wordt lichtgrijs. Misschien moet ie een derde keer in de grond, of de grijs er 2x op..weet niet wat mooist is. Maar ben bang dat t geel ook dan nog terug kan komen...
Gast- Gast
Persoonlijk zou ik het bij twee keer grondverf laten en verder gaan met grijs. Anders krijg je ook teveel lagen?
Gast- Gast
Als ik nog een keer ga gronden dan hoop ik eigenlijk dat er maar één keer grijs op moet.. Maar goed punt, 4 lagen lijkt me idd genoeg
Gast- Gast
Heeft ie in een huis gestaan waar mensen roken? Als er namelijk teer ingetrokken is, kun je tig lagen verf smeren, maar dan trekt 't er altijd doorheen. Dan moet je eerst het hout heel grondig schoonmaken met een speciaal spulletje daarvoor...
Als dat 't niet is, geen idee wat 't wel is. Misschien kun je een klein stukje proberen met de grijze verf en kijken wat 't doet?
Als dat 't niet is, geen idee wat 't wel is. Misschien kun je een klein stukje proberen met de grijze verf en kijken wat 't doet?
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10
Nee, volgens mij kan er geen teer in zitten. Maar dat weet ik niet 100% zeker.
Gast- Gast
Heb je grondverf op waterbasis gebruikt? Ik ben er laatst door google achter gekomen (bij mij sloeg het oranje uit) dat er bloedende houtsoorten bestaan zoals dat heet. Het verkleurd dan door wateroplosbare kleurstoffen in het hout. Mocht dit het geval zijn bij jou, ik heb er 2 lagen matte lak op waterbasis op gedaan, daarna grijze verf uit een spuitbus en hiermee verkleurde het nog steeds. Uiteindelijk is er hele dikke witte verf overheen gegaan wat voor een schoorsteen is ofzo en nu verkleurd het niet meer.
*Noosa- Fluisteraar
- Aantal berichten : 328
Punten : 374
Registratiedatum : 23-09-11
Nee, niet op waterbasis. Het praxis mannetje denkt dat de kast misschien in de was is gezet ooit, toen ik foto's liet zien. En dat zou de gele plekken kunnen verklaren.
Waarschijnlijk ga ik nu maar gewoon de grijze verf erop doen. En hopen dat het na twee keer er mooi uitziet. Verf is duur! Echt een goed idee dit weer
Waarschijnlijk ga ik nu maar gewoon de grijze verf erop doen. En hopen dat het na twee keer er mooi uitziet. Verf is duur! Echt een goed idee dit weer
Gast- Gast
Anders een laagje alabastine verf erop tegen roet, teer, nicotine en andere hardnekkige vlekken.
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
Ik ben dus vandaag al bij de bouwmarkt geweest.. Heb er de balle verstand van maar wel stom dat het personeel daar mij dat niet heeft geadviseerd!
Gast- Gast
Was het een donkereiken kast?
Ik heb laast een oude eiken kast wit gemaakt.
Bij mij sloeg het ook geel uit. Hier kwam het door de was die er op zit/zat.
Na 2 grondlagen, 1 laklaag, 2grondlagen en weer 2 laklagen zit het er onder.
Heel typisch want het gebeurde bij 2 van de 4 deurtjes en verder nergens.
Ik heb laast een oude eiken kast wit gemaakt.
Bij mij sloeg het ook geel uit. Hier kwam het door de was die er op zit/zat.
Na 2 grondlagen, 1 laklaag, 2grondlagen en weer 2 laklagen zit het er onder.
Heel typisch want het gebeurde bij 2 van de 4 deurtjes en verder nergens.
Gast- Gast
Wow, zo vaak! Zie je dan geen hele dikke, lelijke laag verf?
Is jouw kast wit of heb je 'm een kleurtje gegeven? Want dat scheelt ook natuurlijk.
Ik heb deze kleur:
En was al 60euro kwijt voor 2,5 liter, dus hoop dat ik het er maar twee keer mee hoef te doen.
Trouwens geen idee wat voor houtsoort het is ;-)
Is jouw kast wit of heb je 'm een kleurtje gegeven? Want dat scheelt ook natuurlijk.
Ik heb deze kleur:
En was al 60euro kwijt voor 2,5 liter, dus hoop dat ik het er maar twee keer mee hoef te doen.
Trouwens geen idee wat voor houtsoort het is ;-)
Gast- Gast
Nee, hoor. Geen lelijke dikke laag verf terwijl ik wel een hele dikke verf heb (nep-krijtverf).
En hij is gewoon wit.
En hij is gewoon wit.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» help geel haar!!!
» baby ziet geel
» Geel tuniek Lorena Gtst
» Slaat messenger op?
» Juf slaat kinderen 40x!
» baby ziet geel
» Geel tuniek Lorena Gtst
» Slaat messenger op?