Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

+24
joyce0606
smooch
Supertalentje
Annie24
pitbullgup
Star007
Floor
Slakje
mickey
strawberry
Aimee
Ayla
hellowkitty
iloverose
_Lana_
studiebol
blondje1313
Twellie
Parel
Puggle
pindaatje
*Lookie*
Arwyn
Mute_
28 plaatsers

Pagina 8 van 32 Vorige  1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 20 ... 32  Volgende

Ga naar beneden

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 8 Empty Re: Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

Bericht  iloverose ma 29 okt 2012 - 7:42

Thanks meiden.idd ik vindt dubbele wagenzelf ook mooier.de kruitvat zetten ze volgens mij gewoon,alles neer zo dat ze het maar kwijt zijn
iloverose
iloverose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 467
Punten : 470
Registratiedatum : 10-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 8 Empty Re: Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

Bericht  Puggle ma 29 okt 2012 - 7:47

Ik vind naast elkaar ook veel mooier. En de kruidvat is gewoon lastig ook met een enkele wagen heb ik soms problemen.
Mijn vriendin heeft overigens een icandy, dan zitten de kindjes soort van schuin boven elkaar, deze wagen is bijna even groot als een enkele wagen. Hij is prijzig maar wel erg mooi!
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Bericht  blondje1313 ma 29 okt 2012 - 10:41

Gefeliciteerd Iloverose!
Van mijn zwangerschapsgym zijn er ook al 6 zwanger (van het oude groepje dan hè), niet normaal meer eigenlijk.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  _Lana_ ma 29 okt 2012 - 10:54

Van harte gefeliciteerd Iloverose! Heel spannend weer allemaal!!
Veel geluk.

Het schijnt dat een wagen achter elkaar veel minder makkelijk is. Je kan juist de bochten niet zo goed maken.
Maar het is ook net wat jij prettig vindt natuurlijk.

Wij hebben de bugaboo donkey en die bevalt echt heeeeeel erg goed. Het is me elke cent waard geweest. Maar ik kan me voorstellen dat je die in jouw geval wel te prijzig vindt.

Hij is trouwens net zo breed als een rolstoel en ik heb echt nog nooit ergens moeite gehad.

Maar ga eerst maar eens genieten van het goede nieuws, haha.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  Twellie ma 29 okt 2012 - 11:36

Gefeliciteerd Iloverose Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 8 281626781.

Ik heb zelf geen duowagen: de jongste gaat in de draagdoek.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  studiebol ma 29 okt 2012 - 18:51

Meiden die zwanger zijn, gewoon ff een brutale vraag hoor, maar maken jullie je financieel wel eens druk? ik vind twee kids best prijzig met luiers en voeding(gewoon kruidvat) twee keer de kosten van het dagverblijf,twee keer de kleding en dat is hier heel vaak zeeman of h&m zeg maar bijna geen dure merken.

En als ik dan nu naar de veranderingen kijken ivm met het reageer akkoord, veel dingen inkomensafhankelijk nou dan kan ik me daar soms best wel eens druk om maken. Vraag me af of jullie dat niet hebben.

Nu staat er wel meiden die zwanger zijn maar eigenlijk kan de vraag wel voor iedereen Embarassed
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  blondje1313 ma 29 okt 2012 - 19:18

Ik denk dat met een tweeling de kosten hoger zijn dan met twee kinderen na elkaar. Ik hoef niet alles nieuw te kopen, er zijn veel dingen die ik door kan schuiven volgens mij. De babyvoeding is er ook maar voor eentje tegelijk.
En (heel naïef waarschijnlijk) als alles inkomensafhankelijk wordt ga ik ervan uit dat we het nog steeds wel kunnen betalen omdat we ook weer niet zo veel verdienen (allebei ongeveer modaal volgens mij).

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Parel ma 29 okt 2012 - 19:40

Studie, de financiële kant is zo ongeveer hier de belangrijkste reden om nog een paar jaar te wachten. Ze is nu nog niet heel erg 'duur', maar ze wordt alleen maar duurder als ze ouder wordt.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Bericht  Twellie ma 29 okt 2012 - 19:50

Hier vallen de kosten voor de tweede heel erg mee. Ze zijn beiden meisjes en beiden in hetzelfde seizoen geboren, dus voor mijn jongste heb ik in totaal nog geen honderd euro aan kleding uitgegeven.

Luiers koop ik van Kruidvat winkelmerk alleen in de aanbieding en anders koop ik het Euro-nog-iets-merk van de Kruidvat dat ook heel goedkoop is. Van de kinderbijslag kan ik de luiers betalen en de melk.

De enige echte kostenpost die ik overhoud is het kinderdagverblijf, netto kost me dat zo'n tweehonderdvijftig euro voor alleen de jongste (samen dus vijfhonderd). Dat kunnen we eigenlijk zonder problemen opbrengen, dus momenteel merken we het niet heel erg in de financien dat we een tweede hebben.

En nu we het dus financieel nog redelijk ruim hebben, spaar ik flink: als ze beiden in de toekomst duurder gaan worden, dan hebben we een buffer.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Bericht  _Lana_ ma 29 okt 2012 - 20:45

Ik vind het qua financien nog heel erg meevallen. Alhoewel, als ik het eens goed zou bekijken, dan zou ik wel schrikken, denk ik. Wij kopen alles in grotere partijen, dus zijn in een keer veel kwijt. Dan valt het minder op, haha.
Financien zou een derde niet tegenhouden in ieder geval Wink.
Maar net wat Parel zegt, het wordt natuurlijk nog duur zat als ze ouder worden. Daar denk ik nog maar niet over na.
Een tweeling is natuurlijk veel duurder dan 2 kindjes achter elkaar, waar je dingen kan hergebruiken.
Eerst het kamertje, 2 wippers, 2 maxicosi's, dan worden ze ouder en heb je weer 2 kinderstoelen nodig, 2 autostoelen enz.
Als je dat bij elkaar optelt.... pff.

En ik maak me niet druk om het nieuwe kabinet, maar ik vind het persoonlijk wel naar dat ze alles inkomensafhankelijk willen maken. Wij lopen toch wel een hele hoop mis. Kinderen zijn sowieso duur, ongeacht je inkomen.
Ach, we moeten nog maar eens zien hoe het loopt.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 29 okt 2012 - 20:50

Ik denk ook dat een tweeling duurder is als twee kinderen achter elkaar. We gebruiken alles gewoon nog een keer, op kleertjes na waarschijnlijk dan, als het een meisje zou zijn. Dus ik denk dat het wel meevalt.

Gast
Gast

Bericht  _Lana_ ma 29 okt 2012 - 20:58

Oja en voordat de kinderen er waren, gingen wij echt heel regelmatig uiteten en ergens lunchen. Wij zaten in de zomermaanden soms wel 2 a 3x in de week op het strandpaviljoen.
En daar bezuinigen we dus wel heel veel op.
Achteraf was het eigenlijk belachelijk, want nu we het nog maar heel af en toe doen, is het echt veeeeeel leuker.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  studiebol ma 29 okt 2012 - 21:17

Een tweeling zal idd duurder zijn dan twee kids na elkaar. Maar als je tweede kindje van een ander geslacht is zul je ook kleertjes kopen. En sommige hebben een klein leeftijdsverschil dan zul je toch ook een vervolg autostoel moeten kopen waarschijnlijk voordat je eerste kindje op zo'n stoel verhogen kan.

Ik merk zelf wel dat ik het financieel gewoon geregeld wil hebben anders word ik daar maar zenuwachtig van. Ik hou niet van die financiële gedoetjes :-)
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  _Lana_ ma 29 okt 2012 - 21:22

studiebol schreef:Een tweeling zal idd duurder zijn dan twee kids na elkaar. Maar als je tweede kindje van een ander geslacht is zul je ook kleertjes kopen. En sommige hebben een klein leeftijdsverschil dan zul je toch ook een vervolg autostoel moeten kopen waarschijnlijk voordat je eerste kindje op zo'n stoel verhogen kan.

Ik merk zelf wel dat ik het financieel gewoon geregeld wil hebben anders word ik daar maar zenuwachtig van. Ik hou niet van die financiële gedoetjes :-)

Ja dat is waar. Alleen moet je nu alles in 1x kopen, dat is meteen een grote uitgave.

Ik ben trouwens ook heel erg van de financiele zekerheid. En wil het ook heel graag goed geregeld hebben. Ik word heel onrustig als ik even niet weet hoeveel er op de spaarrekening staat.

Zo hebben wij ook de hypotheekrente voor 30 jaar vastgezet, dan weet ik wat ik de komende 30 jaar betaal Embarassed.
( Maarja of dit nog zo werkt met alle nieuwe plannen van de overheid Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 8 878948377 ).
Ik ben heel benieuwd hoe ze dat allemaal willen gaan doen.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Twellie ma 29 okt 2012 - 22:26

Haha Lana, dan weet je tenminste waar je aan toe bent tot je bijna bejaard bent smile.

Ik ben verder niet zo bezig met de financien: ik spaar al wel tien jaar elke maand trouw een bedrag en ik werk ook naar een bepaald bedrag toe op mijn spaarrekening. Verder mag alles wat mij betreft tot de laatste cent toe op Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 8 253468018.

Ik reken ook nooit precies door wat we nou waar aan uit geven: als het aan het eind van de maand krap wordt, doen we gewoon even zuiniger aan. Volgens mij ben ik ook wel heel makkelijk wat dat betreft. Ik las hier laatst in een topic dat veel mensen echt niet rood wilden staan. Volgens mij sta ik in totaal echt maanden per jaar rood.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Bericht  _Lana_ ma 29 okt 2012 - 23:00

Haha, nou ik ben ook heel goed in uitgeven hoor ;-).
En onze gewone uitgaven, hou ik niet zo goed in de gaten. Wel
meer dan voorheen, om eens te kijken waar het geld naartoe gaat.

Ik heb werkelijk waar nog nooit van mijn leven roodgestaan, op onze rekeningen kan dat ook niet.
Daar zou ik echt niet tegen kunnen.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  iloverose di 30 okt 2012 - 1:08

Als het een meisje wordt hoef ik niet veel kleding en zo te kopen want dan kan ik het meeste gebruiken wordt het een jongentje ja dan koop ik toch wel weer dingen enzo.het kamertje kopen we tweedehands op mp dus veel hoge kosten zijn der dan nog niet .pampers heb ik altijd van kv.ik wil wel graag borstvoeding prober ik denk dat het kwa kosten danwel wat mee valt .met de tijd dat baby geborenwordt heeft a denk ik geen flesvoeding scheelt ook weer kwa kosten...
iloverose
iloverose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 467
Punten : 470
Registratiedatum : 10-08-12

Bericht  studiebol wo 31 okt 2012 - 9:16

Wij staan wel eens rood, maar dat komt meer omdat dan en de hypotheek en de rekening van het dagverblijf worden afgeschreven en twee dagen later geld wordt bijgeschreven, voor die situaties wil ik ook graag rood kunnen staan dan.

Hier gaat L steeds vaker los staan, echt grappig dan zit ze op haar stoeltje, en dan hupt ze wat dan staat ze.. en dan staat ze stil.. ze wiebelt eigenlijk ook al steeds minder, en soms zet ze een of twee mini stapjes Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 8 561177

En na wat gedoe hebben wij sinds vanmiddag een werkende glasvezel, dus dat is ook weer geregeld.

Nog een dagje werken en dan heb ik weer lekker weekend!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  Aimee wo 31 okt 2012 - 9:24

Wat knap dat L. al los gaat staan studiebol!

En de financiën... Ik hou ook niet van stress om geld, en heb dat eigenlijk ook nooit gehad. Vriend en ik verdienden allebei lekker, dus we hoefden ons nooit echt zorgen te maken. Nu mijn vriend zijn baan is kwijt geraakt, verdiend hij bij zijn nieuwe baan ruim 500 euro minder per maand en dat voelen we echt wel... Daarom probeer ik nu ook goed op te letten wat we uitgeven, en dat zal het krijgen van een tweede kindje ook nog wel wat uitstellen. Ik wil gewoon niet in de stress hoeven zitten of we wel voor twee kinderen luiers kunnen betalen, sinterklaascadeaus of kleertjes. Dus hoe sterk de wens ook is(en dat is hij nu gelukkig nog niet echt Wink ), wij zullen toch echt gaan wachten tot hij weer een beter betaalde baan heeft.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Parel wo 31 okt 2012 - 9:29

Gaat hij dus nog wel weer jobhoppen, aimee?
Wij staan ook vaak zat rood, vind dat zelf ook niet zo'n probleem, zo'n groot bedrag is het niet. Ik vind het leven gewoon best duur, sowieso al, en met een kind erbij wordt het veel leuker maar we merken het echt wel!

Hier een slecht slapend meisje dus al 2 weken. Ineens is ze om half 7 klaarwakker en doet (logisch) sochtends en smiddags een tuk van 2-2,5 uur :O
Ineens vandaag ook 4 spuitluiers achter elkaar (in de laatste zat serieus weinig om te spuiten maar ze deed het toch, heel sneu) en dus luieruitslag. Zo zielig, ze krijst echt. Heb er nu maar bepanthen en talkpoeder op gedaan.

Edit; tand nr 7 komt nu echt door, links naast haar hoektand. Ze krijgt in 1x alles. We mogen alleen niet voelen dus moeten haar op haar kop houden haha

Vandaag zei mijn vriend 'dat wij dat gemaakt hebben, he?' Vond ik wel heel schattig, normaal is ie zo stoer Wink

Laatst aangepast door Parel op wo 31 okt 2012 - 9:35; in totaal 1 keer bewerkt
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Bericht  Puggle wo 31 okt 2012 - 9:32

Ja wat goed van L. studiebol!
Parel, wat sneu van der billen zeg.

Tja de financiën. Ik probeer daar niet te veel aan te denken. Deze maand heb ik voor het eerst mijn nieuwe loon gehad. Was toch wel even schrikken om het zwart op wit zo te zien, scheelt 400,- Wink maar gaat wel goed komen hier! Rood staan kan hier niet. Dat vind ik echt niks.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Bericht  studiebol wo 31 okt 2012 - 9:37

Aimee, wat vervelend dat je vriend zijn baan is kwijt geraakt.Had hij snel een nieuwe baan? 500 euro merk je meteen, echt wel, dat zouden wij hier ook merken hoor. En wat parel zeg ik vind het leven best duur, en gewoon voor mezelf ik ben 10 uur per week minder gaan werken dat merk ik echt wel in mijn salaris Rolling Eyes

Parel vervelend dat ze zo slecht slaapt, tandjes? ook gezien haar spuitluiers? hoe lang moet jij nog op je huidige baan?

Ik ben net de zolder ff opgedoken nav al die topics over de feestdagen, maar het valt me 100% mee wat ik voor de dames heb. Met sint krijgen ze een slee van ons vond ik wel een nuttig en leuk kado. En voor kerst heb ik de little people bus en de ark van noach, allebei vet in de opruiming gekocht dus heeft me ook nog maar 35 euro gekost. Dus ik kijk gewoon of ik nog wat leuks zie de komende maanden en zo niet dan is het goed zo.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  Aimee wo 31 okt 2012 - 9:41

Ahw zielig Parel Sad Toch nog steeds die tanden die doorkomen?
Mijn vriend heeft nu een baan aangenomen zodat hij werk zou hebben. Is niet zijn vakgebied en ook een rot rooster (hij werkt maar 6,5u per dag, maar daardoor wel 6 dagen in de week). Dus hij kijkt wel rond, maar er is op dit moment gewoon erg weinig...

Puggle: dat is even slikken he, als je dan het gestortte bedrag ziet? Ik moest daar ook echt aan wennen na mijn verlof... maarja die tijd meer thuis vind ik het wel waard!

Studiebol: ja, mijn vriend was binnen een maand weer aan het werk. We waren allang blij dat hij weer zo snel werk had, dus dat salaris hebben we ons voor de time being maar bij neergelegd...
Leuke cadeau's heb je voor de meiden! Hopelijk gaat het deze winter dan ook een beetje sneeuwen smile Hebben ze ook veel LP spul voor hun verjaardag gekregen? Ik heb net het vlieguig gekocht voor Luuk (voor sinterklaas, maar hij heeft er stiekem al mee gespeeld Laughing )
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Parel wo 31 okt 2012 - 9:47

Leuk studie!
L krijgt van mijn schoonouders een slee en een aankleedpop (een pop met veters, knopen etc kan ze het spelenderwijs leren, is ze er te jong voor mag ie naar zolder). Van mijn zus dezelfde vlinderrugzak als 1 van jouw meisjes!
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Bericht  studiebol wo 31 okt 2012 - 9:47

Ze hebben de geluiden stal gekregen van little people voor hun verjaardag verder niet. die bus heb ik echt al zolang in huis, omdat ik hem zelf zo leuk vond en hij toen in de aanbieding was, en die ark van noach kon ik voor dat weinige geld niet laten liggen dus ik hoop maar dat ze het leuk vinden straks. Het vliegtuig heb ik via marktplaats gekocht, maar heb ik ze nog niet gegeven,ze hebben zoveel gehad met hun verjaardag, misschien bewaar ik die wel een poosje of geef ik gewoon tussen door. En omdat de boederij 35 euro was bij de intertoys heb ik die ook gekocht Embarassed Maar die wil ik wel echt ff een poosje achter houden.. haha wat erg als je dit zo terug leest!

Aimee, wel fijn dat je vriend redelijk vlot een baan had,wat je zegt er is gewoon super weinig dus dan moet je eigenlijk al blij zijn met het feit dat je weer een baan hebt.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 8 van 32 Vorige  1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 20 ... 32  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: