Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Opgeven?

+9
RYW
Melis_je
June
Jade
Antibes
Marin
Susan
Chocolate Cookie
Burn
13 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Opgeven? - Pagina 2 Empty Re: Opgeven?

Bericht  Carra ma 22 okt 2012 - 2:06

Geef het nog een kans Burn. Ik kan me nog herinneren dat ik na een maand of 3 op de opleiding met tranen in mijn ogen naar het gebouw liep en alleen maar kon denken: IK WIL NIET MEEHEEEERRR.

Toch doorgezet en toen het eenmaal begon te wennen werd het vanzelf leuker.
Wil niet zeggen dat dat bij jou ook zo is, maar het is een hele andere manier van werken, je kent de mensen nog niet zo goed, dus het is logisch dat het nog niet 'goed' voelt.
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Opgeven? - Pagina 2 Empty Re: Opgeven?

Bericht  SuperGrover ma 22 okt 2012 - 3:12

Eens met Melis_je. 8 weken is echt te vroeg om te kunnen zeggen of je het aankunt. Ik vond mijn eerste periode van mijn studie ook niet fantastisch. Veel dingen wennen, in het begin is alles nieuw en komt er heel veel op je af. Na verloop van tijd heb je bepaalde basiskennis waar je steeds op terug kunt grijpen, waardoor het makkelijker en soepeler zal gaan. Als dat niet gebeurd, ja dan kun je altijd nog stoppen. Maar denk hier rustig over na, en maak geen overhaaste beslissingen.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Opgeven? - Pagina 2 Empty Re: Opgeven?

Bericht  loesje ma 22 okt 2012 - 3:16

ik ben een doorzetter en als ik ergens in bijt laat ik niet gauw los. maar soms is het wel beter om los te laten als een relatie ect echt niet werkt.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Opgeven? - Pagina 2 Empty Re: Opgeven?

Bericht  Antibes ma 22 okt 2012 - 4:34

sonly schreef:
Het klinkt wel zo dat je het echt wilt. Volgens mij hebben veel MBO-ers eerst moeite met wennen, omdat het veel is en het systeem iets anders werkt. Ik denk dat je SLB-er je daar al een heel eind mee op weg kan helpen als je een beetje een goeie hebt.

Dat is iets dat ik ook ontzettend veel hoorde van de MBO'ers in het jaar dat ik mijn HBO deed. Ook weet ik niet wat voor HBO opleiding je doet en of je misschien al een "versneld traject" doet vanuit een aanverwante MBO vooropleiding? Bij mijn HBO zijn er toen MBO'er geswitcht van MBO-instroom naar regulier HAVO-HBO programma dat een semester extra tijd had (vanuit mbo kon je het toen in 3,5 jaar doen). Ik heb geen idee of zoiets een optie is, maar daar zal je SLBer echt mee kunnen helpen.

Verder is acht weken echt te snel om deze beslissen op te nemen. Sowieso de eerste 2-3 weken ben je nog helemaal je draai aan het vinden enzo, daar moet je eerst je weg in vinden en dat kost ook extra tijd/energie. Dan moet je op een gegeven moment een beetje handigheid ontwikkelen in hoe je de stof aan moet pakken. En je hebt nu misschien wat 1 of 2 vakken gehad? Wie weet zijn dit gewoon net prutvakken? Ik zou in ieder geval niet voor de kerst zo'n beslissing nemen, maar zeker wel nu al bij een SLB'er/studieadviseur aan de bel trekken en proberen helder te krijgen waar de moeilijkheid ligt en wat jij en/of school daaraan kunt doen.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Opgeven? - Pagina 2 Empty Re: Opgeven?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum