Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Opgeven?

+9
RYW
Melis_je
June
Jade
Antibes
Marin
Susan
Chocolate Cookie
Burn
13 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Opgeven? Empty Opgeven?

Bericht  Burn zo 21 okt 2012 - 10:04

Is opgeven bij jou een optie? Gewoon in het algemeen...

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Opgeven? Empty Re: Opgeven?

Bericht  Chocolate Cookie zo 21 okt 2012 - 10:06

Nee, voor mij niet. Ook al zeg ik dat ik dat wil. Dat kán ik gewoon niet. Eerst alles eruit halen wat erin zit voor ik echt op zal geven.
Chocolate Cookie
Chocolate Cookie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4663
Punten : 4809
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Vlakbij Breda

Terug naar boven Ga naar beneden

Opgeven? Empty Re: Opgeven?

Bericht  Gast zo 21 okt 2012 - 10:06

Hangt er toch echt vanaf wat en in welke context.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Opgeven? Empty Re: Opgeven?

Bericht  Gast zo 21 okt 2012 - 10:06

Opgeven is bij iedereen een optie smile als leidt specifieker bent is het een beetje een rare vraag. Ookal kies je niet voor opgeven, het is altijd een optie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Opgeven? Empty Re: Opgeven?

Bericht  Susan zo 21 okt 2012 - 10:08

Eucalypta schreef:Opgeven is bij iedereen een optie Opgeven? 561177 als leidt specifieker bent is het een beetje een rare vraag. Ookal kies je niet voor opgeven, het is altijd een optie.

Eens.

Daarbij, wat versta je onder opgeven? Soms geef je het ene op, maar open je daarmee tegelijk weer andere deuren.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Opgeven? Empty Re: Opgeven?

Bericht  Gast zo 21 okt 2012 - 10:08

Wat Eucalypta zegt. Maar het ligt er echt aan in welke context. Voor mijn kind, relatie en voor mijn studie zal ik in ieder geval vechten als een leeuwin, als je dat bedoelt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Opgeven? Empty Re: Opgeven?

Bericht  Marin zo 21 okt 2012 - 10:08

Nou dat is echt totaal afhankelijk van de situatie. Daar kan ik echt geen antwoord op geven.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Opgeven? Empty Re: Opgeven?

Bericht  Gast zo 21 okt 2012 - 10:10

En soms is doorgaan écht véél zwakker en dommer dan opgeven. Iets na vijf jaar vechten opgeven is zonde. Maar nog vijf jaar door vechten en dan moeten constateren dat het niet lukt is nog véél dommer. Opgeven is niet zwak in veel gevallen. Mensen richten veel meer schade aan door koste wat kost door te gaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Opgeven? Empty Re: Opgeven?

Bericht  Gast zo 21 okt 2012 - 10:12

Opgeven kan best een optie zijn, maar soms ook niet. Het is afhankelijk van de situatie.

In mijn huidige situatie ga ik het opgeven om tegen mijn dichtvallende ogen te vechten. :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Opgeven? Empty Re: Opgeven?

Bericht  Gast zo 21 okt 2012 - 10:15

Eucalypta schreef:En soms is doorgaan écht véél zwakker en dommer dan opgeven. Iets na vijf jaar vechten opgeven is zonde. Maar nog vijf jaar door vechten en dan moeten constateren dat het niet lukt is nog véél dommer. Opgeven is niet zwak in veel gevallen. Mensen richten veel meer schade aan door koste wat kost door te gaan.

Ik vind doorgaan júist niet zwakker. Opgeven ook niet per sé, soms kun je niet anders dan opgeven en dan ben je ook niet zwak, maar doorgaan is in mijn ogen niet meteen zwak en dom.

Vaak kom je er pas te laat achter dat je niet had moeten doorgaan.


Laatst aangepast door Zelda op zo 21 okt 2012 - 10:17; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Opgeven? Empty Re: Opgeven?

Bericht  Burn zo 21 okt 2012 - 10:17

Ik twijfel over mijn opleiding, ik kom om in het schoolwerk, ik heb weinig tijd voor andere dingen, ik snap het niet..

Nu komt de gedachte bij mij op om er mee te stoppen.. En dus opgeef, het voelt zwak.. Ik ben net 8 weken bezig met mijn opleiding..

Niet quoten


Laatst aangepast door Burn op zo 21 okt 2012 - 10:29; in totaal 1 keer bewerkt

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Opgeven? Empty Re: Opgeven?

Bericht  Susan zo 21 okt 2012 - 10:17

Doorgaan is meestal niet zwakker, maar soms wel onverstandiger.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Opgeven? Empty Re: Opgeven?

Bericht  Antibes zo 21 okt 2012 - 10:28

Alleen als het afvallen betreft geloof ik... laughcry
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Opgeven? Empty Re: Opgeven?

Bericht  Gast zo 21 okt 2012 - 15:54

Burn, vind je het léuk? Die opleiding en het vakgebied? Misschien dat iemand op school je kan je helpen met het beter verdelen van schoolwerk of prioriteiten kan leren stellen? Hbo doe je toch? Ik heb dezelfde opleiding voor een jaar gedaan en kan me herinneren dat het wel druk was maar dat je ook wel bepaalde dingen niet kon doen zeg maar

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Opgeven? Empty Re: Opgeven?

Bericht  Jade zo 21 okt 2012 - 19:01

Als je na 8 weken al twijfelt zou ik er inderdaad nog eens goed overnadenken. Na 1 feb moet je een hoge bouw je een hoge studieschuld op.

Ga je het 4 jaar volhouden als je het na 8 weken al niet meer weet? Zie je jezelf het beroep uitoefenen. Heb je de opleiding nodig om gelukkig te worden in je werk?

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Opgeven? Empty Re: Opgeven?

Bericht  June zo 21 okt 2012 - 19:11

Eucalypta schreef:En soms is doorgaan écht véél zwakker en dommer dan opgeven. Iets na vijf jaar vechten opgeven is zonde. Maar nog vijf jaar door vechten en dan moeten constateren dat het niet lukt is nog véél dommer. Opgeven is niet zwak in veel gevallen. Mensen richten veel meer schade aan door koste wat kost door te gaan.

Helemaal mee eens.

June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Opgeven? Empty Re: Opgeven?

Bericht  Melis_je zo 21 okt 2012 - 19:36

Ga praten met een begeleider van de opleiding als je moeite hebt met de planning. Je kunt er vaak wel voor kiezen een iets rustiger (langer) programma te nemen als dit echt teveel is (of stop met iets anders). Als het puur de inhoud is die je nog niet begrijpt, vorm dan studiegroepjes of neem bijles. 8 weken is heel snel om te concluderen dat je iets niet kán. Als je het niet wil, ligt het anders natuurlijk.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Opgeven? Empty Re: Opgeven?

Bericht  Gast zo 21 okt 2012 - 20:45

Melis_je schreef:Ga praten met een begeleider van de opleiding als je moeite hebt met de planning. Je kunt er vaak wel voor kiezen een iets rustiger (langer) programma te nemen als dit echt teveel is (of stop met iets anders). Als het puur de inhoud is die je nog niet begrijpt, vorm dan studiegroepjes of neem bijles. 8 weken is heel snel om te concluderen dat je iets niet kán. Als je het niet wil, ligt het anders natuurlijk.
Hier ben ik het mee eens. Voor jou is dit ook de eerste HBO opleiding na een MBO opleiding toch? Waarschijnlijk moet je gewoon aan het niveau en de manier van leren wennen. Dat had mijn zusje ook toen ze na haar HBO opleiding een universitaire opleiding ging doen. Het eerste half jaar en eigenlijk zelfs het eerste jaar was rampzalig. Ze had bijna geen enkele voldoende, maar ze heeft wel doorgezet en heeft haar master dit jaar supergoed afgesloten. Was echt een kwestie van wennen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Opgeven? Empty Re: Opgeven?

Bericht  Gast zo 21 okt 2012 - 20:45

8 weken school vind ik wel erg weinig om al concluderen dat het teveel is. Ik zou eerst eens hulp vragen op school.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Opgeven? Empty Re: Opgeven?

Bericht  RYW zo 21 okt 2012 - 21:06

Soms is opgeven niet sterker. Als doorgaan betekent dat je eigenlijk niet wil, maar door het doorgaan niets hoeft te veranderen, je kop in het zand kan houden en geen moeilijke keuzes hoeft te maken, dan vind ik dat niet sterker dan opgeven, waarbij je misschien wat dromen en plannen moet omgooien, in iets onbekends stapt en de consequenties daarvan moet gaan ervaren, maar je hebt dan wel de moed om te gaan voor wat je echt wil en daar de prijs voor te betalen.

Wat betreft de opleiding: ook eens met Euc. Nog niet nu beslissen, maar voor jezelf, eventueel met hulp, in kaart gaan brengen waar het nou andere is dan je verwachtingen en of het reëel is dat dat gaat veranderen. Wel met jezelf een deadline afspreken wanneer je beslist, want als je ermee besluit te stoppen is het ook weer zonde als je daar te lang mee wacht.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Opgeven? Empty Re: Opgeven?

Bericht  sonly zo 21 okt 2012 - 23:10



Ik ben met mijn eerste HBO opleiding na 5 weken al gestopt.. (toen was ik 17) maar nooit spijt van gehad! Het voelde gewoon echt niet goed.
Maar, je hebt tot 1 februari toch, dan wordt het eerste half jaar nog kwijt gescholden. Dus ik zou als ik jou was jezelf ook even de tijd nemen om er goed over na te denken. Je hoeft nog niet perse nu te beslissen. En als ik zie hoe sommige mensen er mee worstelen om te moeten opgeven (na 2 jaar pas beslissen dat een bepaalde opleiding niet hun ding is) dan vind ik opgeven niet zwak nee. De keuze durven maken (of dat nou doorgaan is of stoppen) vind ik juist sterk. Komt wel goed meid!


Laatst aangepast door sonly op ma 22 okt 2012 - 1:11; in totaal 1 keer bewerkt
sonly
sonly
Prater
Prater

Aantal berichten : 823
Punten : 887
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Opgeven? Empty Re: Opgeven?

Bericht  Burn zo 21 okt 2012 - 23:25

Sonly, wil je mijn quote er uit halen? Staat onder.. Niet quoten! smile

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Opgeven? Empty Re: Opgeven?

Bericht  Burn zo 21 okt 2012 - 23:26

Allereerst, bedankt voor alle reacties allemaal!

Luce schreef:Burn, vind je het léuk? Die opleiding en het vakgebied? Misschien dat iemand op school je kan je helpen met het beter verdelen van schoolwerk of prioriteiten kan leren stellen? Hbo doe je toch? Ik heb dezelfde opleiding voor een jaar gedaan en kan me herinneren dat het wel druk was maar dat je ook wel bepaalde dingen niet kon doen zeg maar

Ik vind de opleiding leuk, het vakgebied spreekt me zeker aan. Ik doe inderdaad HBO.. Ik wil naar de vakantie even in gesprek gaan met mijn SLB´er over hoe ik het misschien beter aan kan pakken..

Jade schreef: Ga je het 4 jaar volhouden als je het na 8 weken al niet meer weet? Zie je jezelf het beroep uitoefenen. Heb je de opleiding nodig om gelukkig te worden in je werk?
Ik zie mezelf wel het beroep uitoefen, ik weet alleen niet als ik mezelf dat ook zie doen op dit niveau. Ik heb een ander doel voor ogen qua werk, maar die kans is heel klein. Dit is meer mijn ´achter de hand´ iets zeg maar..

Melis_je schreef:Ga praten met een begeleider van de opleiding als je moeite hebt met de planning. Je kunt er vaak wel voor kiezen een iets rustiger (langer) programma te nemen als dit echt teveel is (of stop met iets anders). Als het puur de inhoud is die je nog niet begrijpt, vorm dan studiegroepjes of neem bijles. 8 weken is heel snel om te concluderen dat je iets niet kán. Als je het niet wil, ligt het anders natuurlijk.
Bedankt voor je reactie, ga hier zeker iets mee doen! Ga sowieso met een begeleider van school praten!

It's me schreef:Hier ben ik het mee eens. Voor jou is dit ook de eerste HBO opleiding na een MBO opleiding toch? Waarschijnlijk moet je gewoon aan het niveau en de manier van leren wennen. Dat had mijn zusje ook toen ze na haar HBO opleiding een universitaire opleiding ging doen. Het eerste half jaar en eigenlijk zelfs het eerste jaar was rampzalig. Ze had bijna geen enkele voldoende, maar ze heeft wel doorgezet en heeft haar master dit jaar supergoed afgesloten. Was echt een kwestie van wennen.
Het is inderdaad mijn eerste HBO opleiding. Ik hoop dat het een kwestie van wennen is!

Eucalypta schreef:8 weken school vind ik wel erg weinig om al concluderen dat het teveel is. Ik zou eerst eens hulp vragen op school.
Ga ik zeker doen, thnx!

RYW schreef: Wat betreft de opleiding: ook eens met Euc. Nog niet nu beslissen, maar voor jezelf, eventueel met hulp, in kaart gaan brengen waar het nou andere is dan je verwachtingen en of het reëel is dat dat gaat veranderen. Wel met jezelf een deadline afspreken wanneer je beslist, want als je ermee besluit te stoppen is het ook weer zonde als je daar te lang mee wacht.
Bedankt voor je reactie! Ga ik zeker iets mee doen!

sonly schreef:Ik ben met mijn eerste HBO opleiding na 5 weken al gestopt.. (toen was ik 17) maar nooit spijt van gehad! Het voelde gewoon echt niet goed.
Maar, je hebt tot 1 februari toch, dan wordt het eerste half jaar nog kwijt gescholden. Dus ik zou als ik jou was jezelf ook even de tijd nemen om er goed over na te denken. Je hoeft nog niet perse nu te beslissen. En als ik zie hoe sommige mensen er mee worstelen om te moeten opgeven (na 2 jaar pas beslissen dat een bepaalde opleiding niet hun ding is) dan vind ik opgeven niet zwak nee. De keuze durven maken (of dat nou doorgaan is of stoppen) vind ik juist sterk. Komt wel goed meid!

Het is ook niet dat ik er nu per direct mee stop, ik kijk het nog wel even aan, blijf me zeker nog voor de volle 100% inzetten, en dan zie ik wel hoe het gaat lopen!

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Opgeven? Empty Re: Opgeven?

Bericht  sonly ma 22 okt 2012 - 1:16

Sorry, te snel gelezen, dus niet op gelet. Heb m weer weggehaald Wink

Het klinkt wel zo dat je het echt wilt. Volgens mij hebben veel MBO-ers eerst moeite met wennen, omdat het veel is en het systeem iets anders werkt. Ik denk dat je SLB-er je daar al een heel eind mee op weg kan helpen als je een beetje een goeie hebt.
sonly
sonly
Prater
Prater

Aantal berichten : 823
Punten : 887
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Opgeven? Empty Re: Opgeven?

Bericht  Gast ma 22 okt 2012 - 1:27

Ja hoor, ik geef redelijk makkelijk op. Behalve wanneer anderen van me verwachten dat ik niet opgeef. En wanneer ik iets echt belangrijk vind.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Opgeven? Empty Re: Opgeven?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum