Hoe maken jullie tonijnsalade?
+9
Highway
Parisienne
Mizz_S
Marin
Antibes
LaBird
Lousanne
Inge
madam
13 plaatsers
Pagina 1 van 1
Hoe maken jullie tonijnsalade?
Ik gebruik meestal een ei, augurk, uitje, wat kwark en kruiden. Oh en pijnboompitten en zwarte olijven als ik die heb. Maar vind het vaak een beetje saai, dus ben beniewd naar jullie recept.
Gast- Gast
Re: Hoe maken jullie tonijnsalade?
Ik vind jou recept leuk! Ik gebruik alleen tonijn, augurk en mayo.
Verder kom ik niet.
Verder kom ik niet.
madam- Prater
- Aantal berichten : 539
Punten : 568
Registratiedatum : 18-08-11
madam schreef:Ik vind jou recept leuk! Ik gebruik alleen tonijn, augurk en mayo.
Verder kom ik niet.
Whaha!
Gast- Gast
Uhm eigenlijk zo goed als hetzelfde als jij doet.
Tonijn, ei, augurk, rode of gewone ui, kwark, beetje ketchup en/of chilisaus, appel, zwarte peper, bieslook, en cayennepeper
Misschien wat mosterd erdoor?
Tonijn, ei, augurk, rode of gewone ui, kwark, beetje ketchup en/of chilisaus, appel, zwarte peper, bieslook, en cayennepeper
Misschien wat mosterd erdoor?
Laatst aangepast door Inge op di 16 okt 2012 - 0:26; in totaal 1 keer bewerkt
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10
Haha, jouw recept is al vele malen spannender dan mijn recept
Ik doe er wel altijd lente-ui in ipv gewone ui..
En verse bieslook
Ik doe er wel altijd lente-ui in ipv gewone ui..
En verse bieslook
Lousanne- Prater
- Aantal berichten : 574
Punten : 661
Registratiedatum : 29-05-12
Dus
Ik dacht jullie komen met allemaal sprankelende recepten
Bieslook is idd nog lekker erbij, heb ik alleen niet in huis, lenteui wel, Woei.
Bieslook is idd nog lekker erbij, heb ik alleen niet in huis, lenteui wel, Woei.
Gast- Gast
Tonijn (uiteraaaaard); mayo (of vervanger daarvan); kappertjes; uitje; peper; zout (niet teveel ivm kappertjes) en als smaakmakers beetje curry en mosterd. Gaat altijd keihard met feestjes :-)
Edit: Oh en kruiden meestal bieslook of peterselie, ofwel gedroogd ofwel vers, afhankelijk van wat er in huis is.
Edit: Oh en kruiden meestal bieslook of peterselie, ofwel gedroogd ofwel vers, afhankelijk van wat er in huis is.
LaBird- Fluisteraar
- Aantal berichten : 258
Punten : 301
Registratiedatum : 04-09-12
Reva schreef:
Sprankelende tonijnsalade recepten..
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Ik vind een tonijnsalade met zo'n prakje van tonijn en mayonaise nooit zo lekker. Dan maak ik liever een soort (simpele) salade Nicoise, met grovere stukken tonijn, wat aardappeltjes, kappertjes, haricots verts, sla (ik vind veldsla lekker) en een eitje. Met een yoghurtdressing of gewoon olijfolie en azijn dressing.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Nog veel simpeler dan jij: met mayo, peper en een uitje (maar liever nog bosui). Appel is ook lekker maar daar ben ik allergisch voor dus kan ik er alleen indoen als ik anti-allergie (of hoe dat ook precies heet) appels heb.
Mizz_S- Kletskop
- Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10
Tonijnsalade voor op brood maak ik met een blikje tonijn, uitje, Zaanse mayonaise en wat bieslook.
Ik heb alleen één extra 'geheim' ingrediënt
Vegeta-kruiden. Het is een buitenlandse kruidenmix die ik door vrij veel dingen gebruik, als vervanger voor zout. Heerlijk, zeker door zelfgemaakt tonijnsalade en eiersalade!
Ik heb alleen één extra 'geheim' ingrediënt
Vegeta-kruiden. Het is een buitenlandse kruidenmix die ik door vrij veel dingen gebruik, als vervanger voor zout. Heerlijk, zeker door zelfgemaakt tonijnsalade en eiersalade!
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Voor op brood meestal met een schepje yogonaise, veel ui, wat bieslook en redelijk wat feta. Dan met ijsbergsla, heerlijk!
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Ik doe altijd tonijn, een beetje yogonaise of kwark, appeltje, pijnboompitjes, augurkje, uitje of zilveruitjes, zout en peper, ketchup, een eitje in kleine stukjes en soms, als ik tonijnsalade als gerecht maak en niet voor op een toastje ofzo, doe ik er stukjes gekookte aardappel door. Evt. nog een olijfje maar dat vind ik niet zo heel lekker dus dat doe ik alleen als ik het voor gasten maak.
Elliot- Ratel
- Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12
Tonijn, beetje mayo, beetje creme fraiche, beetje ketchup (echt klein beetje) groen appeltje, pijnboompitjes, lente-uitje, peper en zout, peterselie of bieslook, snoeptomaatjes...
En als je 't een keer anders wilt, kun je er ook wat gesneden ijsbergsla aan toevoegen en de tonijn eerst beetje grillen. Krijg je wel meer maaltijdsalade, maar is nog steeds lekker
En als je 't een keer anders wilt, kun je er ook wat gesneden ijsbergsla aan toevoegen en de tonijn eerst beetje grillen. Krijg je wel meer maaltijdsalade, maar is nog steeds lekker
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
Toevallig vandaag nog een simpele variant gemaakt: tonijn, mayo en een gesnipperd uitje. Jouw variant klinkt lekker!!
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: