+3
Ooh La La!
GreenGrass
Marin
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Mijn tante heeft me om hulp gevraagd om een LinkedIn account voor haar op te zetten en uit te leggen hoe het werkt. Prima, dat opzetten kan ik makkelijk en weet globaal ook wel beetje hoe het werkt, netwerken enzo.
Maar wie gebruikt het echt? Waar gebruik je het precies voor, hoe gebruik je het optimaal en wat is handig om te weten?
Maar wie gebruikt het echt? Waar gebruik je het precies voor, hoe gebruik je het optimaal en wat is handig om te weten?
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Re: LinkedIn
Ik gebruik het om in contact te blijven/ te zien wat oude bekenden doen. Daarbij ben ik van de week ook via deze weg benadert (b.edrijvenpagina's).
GreenGrass- Kletskop
- Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11
Ik gebruik het ook echt.
Heb inmiddels 2x via LinkedIn een baan aangeboden gekregen (waarvan 1 ook geaccepteerd).
Ik gebruik het vooral om te netwerken. Heb dus veel (oud) collega's en mensen die ik via mijn banen ken gelinkt.
Ook een aantal vrienden van me zijn gelinkt al doe ik daar verder weinig mee. Wat ik belangrijk vind is dat de mensen met wie ik gelinkt ben in de sector werken waar ik ook in zit/wil zitten. Op die manier heb je er het meeste aan.
Je krijgt namelijk ook een vacature overzicht, wat weer gekoppeld is aan je werkervaring en connecties.
Doordat een aantal vrienden van mij in het bankwezen zitten en ik totaal niet, krijg ik ook bank-vacatures, waar ik dus niks mee kan/wil
Verder is het verstandig om je cv zoveel mogelijk in te vullen. Ook je skills.
Daarnaast kun je je aanmelden bij diverse groepen die werk gerelateerd zijn of wat gewoon je interesse heeft.
Heb inmiddels 2x via LinkedIn een baan aangeboden gekregen (waarvan 1 ook geaccepteerd).
Ik gebruik het vooral om te netwerken. Heb dus veel (oud) collega's en mensen die ik via mijn banen ken gelinkt.
Ook een aantal vrienden van me zijn gelinkt al doe ik daar verder weinig mee. Wat ik belangrijk vind is dat de mensen met wie ik gelinkt ben in de sector werken waar ik ook in zit/wil zitten. Op die manier heb je er het meeste aan.
Je krijgt namelijk ook een vacature overzicht, wat weer gekoppeld is aan je werkervaring en connecties.
Doordat een aantal vrienden van mij in het bankwezen zitten en ik totaal niet, krijg ik ook bank-vacatures, waar ik dus niks mee kan/wil
Verder is het verstandig om je cv zoveel mogelijk in te vullen. Ook je skills.
Daarnaast kun je je aanmelden bij diverse groepen die werk gerelateerd zijn of wat gewoon je interesse heeft.
Ooh La La!- Prater
- Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11
Maar als je oud collega's wilt linken, moet je dan net als bij facebook toestemming krijgen van diegene? Ik heb wel linked-in, maar ik heb nu denk ik nog maar een paar mensen.
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Monte schreef:Maar als je oud collega's wilt linken, moet je dan net als bij facebook toestemming krijgen van diegene? Ik heb wel linked-in, maar ik heb nu denk ik nog maar een paar mensen.
Klopt.
Je kunt iemand uitnodigen en dan wachten tot zij je verzoek accepteren.
Voor het verzenden van je verzoek kun je aangeven dat je diegene kent via je (oude) werk.
Bij andere mensen zoals vrienden, kun je hun uitnodigen a.d.h.v. hun emailadres.
Ooh La La!- Prater
Ik gebruik LinkedIn als netwerk, ik zet er af en toe iets op over het bedrijf waar ik werk en houd de bewegingen van andere bedrijven in de gaten. Bij de groepen waar ik lid van ben, zijn af en toe leuke en interessante discussies.
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Leuk om te lezen dat sommigen van jullie er ook echt gebruik van maken en er zelfs een baan bij aan hebben geboden gekregen.
M'n tante is freelancer in de grafische sector, dus het gaat bij haar sowieso natuurlijk om netwerken, en potentiële klussen benaderen. Ze heeft jarenlang een succesvolle studio gerund met goede klanten, maar begint nu meer voor zichzelf. Dat hele digitale netwerken kent ze dus niet. En ik, hoe digitaal ik ook ben, eigenlijk ook niet. Dus ik kan haar prima helpen met het opzetten van zo'n LinkedIn account, maar geen idee hoe ik haar er bij kan helpen het verder uit te breiden. Lijkt me ook erg handig voor mezelf trouwens.
Ben altijd zo benieuwd of het echt inderdaad de kans op werk vergroot, of dat het meer een sociaal gebeuren is.
M'n tante is freelancer in de grafische sector, dus het gaat bij haar sowieso natuurlijk om netwerken, en potentiële klussen benaderen. Ze heeft jarenlang een succesvolle studio gerund met goede klanten, maar begint nu meer voor zichzelf. Dat hele digitale netwerken kent ze dus niet. En ik, hoe digitaal ik ook ben, eigenlijk ook niet. Dus ik kan haar prima helpen met het opzetten van zo'n LinkedIn account, maar geen idee hoe ik haar er bij kan helpen het verder uit te breiden. Lijkt me ook erg handig voor mezelf trouwens.
Ben altijd zo benieuwd of het echt inderdaad de kans op werk vergroot, of dat het meer een sociaal gebeuren is.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Ik ben er van overtuigd dat het je kans op werk vergroot, maar ja, ik ben dan ook de mazzelaar die al meerdere keren is benaderd voor werk via LinkedIn Voor de sociale dingen gebruik ik Facebook.
De eerste keer werd ik benaderd door een wervingsbureau. Toen ik daar op gesprek kwam heb ik expliciet gevraagd hoe en waarom ze bij mij terecht kwamen. Bleek dat ik me had aangesloten bij een groep voor werkend Amsterdam ofzo en voor een vacaturegroep. Daar zochten zij dus naar kandidaten.
Ik heb redelijk uitgebreid mijn cv, skills en interesses benoemd op mijn profiel. Dit werkte ook erg in mijn voordeel.
Nu ik weer op zoek ben naar werk hou ik vooral LinkedIn in de gaten.
In de groepen waar ik bij zit worden regelmatig vacatures geplaatst en soms via mijn connecties ook.
Ik zou dus zorgvuldig je cv (of die van je tante in dit geval) invullen, je skills zo uitgebreid mogelijk invullen en je aansluiten bij groepen die je interesseren en die betrekking hebben op je vakgebied. Let daarbij wel op of je bij Nederlandse groepen aansluit.
De eerste keer werd ik benaderd door een wervingsbureau. Toen ik daar op gesprek kwam heb ik expliciet gevraagd hoe en waarom ze bij mij terecht kwamen. Bleek dat ik me had aangesloten bij een groep voor werkend Amsterdam ofzo en voor een vacaturegroep. Daar zochten zij dus naar kandidaten.
Ik heb redelijk uitgebreid mijn cv, skills en interesses benoemd op mijn profiel. Dit werkte ook erg in mijn voordeel.
Nu ik weer op zoek ben naar werk hou ik vooral LinkedIn in de gaten.
In de groepen waar ik bij zit worden regelmatig vacatures geplaatst en soms via mijn connecties ook.
Ik zou dus zorgvuldig je cv (of die van je tante in dit geval) invullen, je skills zo uitgebreid mogelijk invullen en je aansluiten bij groepen die je interesseren en die betrekking hebben op je vakgebied. Let daarbij wel op of je bij Nederlandse groepen aansluit.
Ooh La La!- Prater
Ik gebruik het ook om te netwerken, maar in de juridische sector word je helaas niet zo snel benaderd via LinkedIn voor een baan.
Ik hoop wel dat dat ooit nog eens gebeurd ;-)
Verder voeg ik (oud)-collega's toe, vrienden waarvan ik denk dat die handig zijn voor m'n netwerk en ben ik bij groepen aangesloten waarvan ik denk dat die op baangebied iets voor me kunnen betekenen.
Ik hoop wel dat dat ooit nog eens gebeurd ;-)
Verder voeg ik (oud)-collega's toe, vrienden waarvan ik denk dat die handig zijn voor m'n netwerk en ben ik bij groepen aangesloten waarvan ik denk dat die op baangebied iets voor me kunnen betekenen.
KOL- Fluisteraar
- Aantal berichten : 484
Punten : 601
Registratiedatum : 22-12-10
Ik ga dit topic ff volgen, ik zou graag mijn LinkedIn optimaal willen gebruiken. Ik zou alleen echt niet weten hoe.
Chocolate Cookie- Ratel
- Aantal berichten : 4663
Punten : 4809
Wat kiezen jullie als je een oud leraar wilt uitnodigen? Je kunt kiezen uit:
Colleague
Classmate
We've done business
Friend
Other(maar dan moet je een email adres invoeren)
I don't know him/her
Colleague
Classmate
We've done business
Friend
I don't know him/her
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Monte schreef:Wat kiezen jullie als je een oud leraar wilt uitnodigen? Je kunt kiezen uit:
Colleague
Classmate
We've done business
Friend
I don't know him/her
Ik zou denk ik Classmate kiezen, dat is het makkelijkst omdat je dan kunt aanvinken tijdens welke opleiding het was.
Ooh La La!- Prater
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: