+6
GreenGrass
Lavendel
Charles
Elliot
Carra
Sorrento
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
Zijn jullie lid van LinkedIn? Indien je lid bent van LinkedIn, wat heeft je doen besluiten een profiel aan te maken op deze site? In welke fase van je studie en/of carrière ben je hiermee begonnen? Heb je het idee dat je er baat bij hebt/ gebaat bij zult zijn?
Zou je het aanraden om al met LinkedIn te beginnen, zelfs als je cv bij lange na (nog) niet indrukwekkend is? Schrik je daar potentiële werkgevers mee af en kun je beter wachten tot je wat interessanter voor ze bent, of kan het geen kwaad om alvast lid te worden en je profiel gedurende je loopbaan gewoon steeds te updaten? Ik vind het maar lastig.
O, en dan nog iets: Mijn roepnaam correspondeert niet met mijn namen uit mijn paspoort. Welke naam gebruiken jullie? Ik had net bijna bij wijze van impulsieve daad een profiel aangemaakt, maar ik strandde eigenlijk al bij de voornaam, haha. Bij de gemeente, universiteit en mijn werkgever sta ik bekend als A. (paspoortnaam), maar mijn studiegenoten, vrienden, (oud-) collega's, etc kennen mij als B. What to do?
Sorrento- Fluisteraar
- Aantal berichten : 208
Punten : 230
Registratiedatum : 05-04-12
Re: LinkedIn
Ik heb ook nog niet zo een lang cv, maar een profiel aanmaken kan nooit kwaad. Als het werkgevers afschrikt dan zijn ze simpelweg niet op zoek naar jou! Er zijn ook werkgevers die juist op zoek zijn naar mensen met minder werkervaring.
Gewoon doen dus. Al moet ik zeggen dat ik nog nooit ben benaderd via LinkedIn. Maar mijn werkgebied is gewoon niet zo interessant voor werkgevers.
ik zou trouwens je roepnaam gebruiken. Dat het anders in je paspoort staat weet toch verder niemand. Anders kunnen vrienden en bekenden je niet vinden.
Gewoon doen dus. Al moet ik zeggen dat ik nog nooit ben benaderd via LinkedIn. Maar mijn werkgebied is gewoon niet zo interessant voor werkgevers.
ik zou trouwens je roepnaam gebruiken. Dat het anders in je paspoort staat weet toch verder niemand. Anders kunnen vrienden en bekenden je niet vinden.
Carra- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10
Daar heb je gelijk in hoor, het punt is bij mij alleen meer dat ik nogal wat studievertraging heb opgelopen en dat ik dat nu met allerhande nevenactiviteiten een beetje probeer te compenseren. Je kunt gerust zeggen dat ik momenteel een gedrocht van een cv heb, maar daar wordt dus aan gewerkt.. Het zou alleen zonde zijn om nu al afgeserveerd te worden door bepaalde potentiële werkgevers, terwijl ik over twee jaar (dan verwacht ik pas op de arbeidsmarkt te verschijnen) mogelijk wèl interessant voor ze zou kunnen zijn. Aan de andere kant is het wel zo dat ik nu, doordat ik allerlei commissies doe, wel in aanraking kom met recruiters van allerlei bedrijven en via LinkedIn kan ik natuurlijk wel gemakkelijk met ze in contact blijven - maar goed, dan kunnen ze zometeen ook mijn huidige cv zien en dat is dan weer niet zo wenselijk. Dilemma's.
Wat betreft de te gebruiken naam heb je ook zeker gelijk, al denk ik wel dat bepaalde bedrijven me eerder zouden uitnodigen voor een sollicitatiegesprek op grond van mijn paspoortnaam dan op grond van mijn roepnaam (dit geldt niet voor alle mogelijke werkgevers in mijn branche hoor, maar de banen die ik op het oog heb krijg ik denk ik gemakkelijker als ik mijn paspoortnaam zou gebruiken). Wederom dilemma's. Wel is het denk ik zo dat als ik zelf mensen toe zou voegen met mijn paspoortnaam, deze mensen de link alsnog wel redelijk snel zullen leggen, aangezien zowel mijn achternaam als mijn studierichting niet erg gangbaar zijn.
Sorrento- Fluisteraar
- Aantal berichten : 208
Punten : 230
Registratiedatum : 05-04-12
Wow ik heb er nooit zo over nagedacht, ik heb gewoon een keer een profiel aan gemaakt. Geen idee meer wat toen mijn beweegredenen waren, maar inmiddels heb ik wel redelijk wat connecties en ben ik ook meerdere malen via mijn profiel benaderd voor vacatures. Ik zou het dus zeker aanraden, al is het op mijn werkgebied wel heel gangbaar om actief te zijn op linkedIn. Ik weer niet hoe dat is bij andere richtingen.
Kun je trouwens niet zowel je roepnaam als je voornaam vermelden? Bijvoorbeeld Cornelia (Corrie) Achternaam? Dat is toch duidelijk?
Kun je trouwens niet zowel je roepnaam als je voornaam vermelden? Bijvoorbeeld Cornelia (Corrie) Achternaam? Dat is toch duidelijk?
Elliot- Ratel
- Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12
Hoe zit het eigenlijk qua linkedIn als je een baan hebt, maar wel openstaat voor wat nieuws? Heb een hele tijd terug mijn profiel verwijderd maar hoor idd vaker dat mensen via dit medium voor vacatures worden benaderd. Is alleen niet de bedoeling dat mijn werkgever dit meekrijgt.
Charles- Kletskop
- Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12
Dat vind ik ook een lastige Charlie. Volgens mij is er geen optie om bepaalde dingen van bepaalde gebruikers af te schermen toch?
Ot ik zoek sinds wel eens mensen via Linkedin en ik ervaar het als vrij onprofessioneel als je geen linkedin hebt. Ik ben ook begonnen met linkedin halverwege mijn studie en dan is het nog niet zo veel inderdaad. Maar gewoon nevenactiviteiten, stages en grote projecten beschrijven is al prima. Het vult zich vanzelf.
Qua naam ik ook paspoortnaam (roepnaam) achternaam doen.( Zijn de namen zo verschillend van elkaar trouwens? Nieuwsgierig )
Ot ik zoek sinds wel eens mensen via Linkedin en ik ervaar het als vrij onprofessioneel als je geen linkedin hebt. Ik ben ook begonnen met linkedin halverwege mijn studie en dan is het nog niet zo veel inderdaad. Maar gewoon nevenactiviteiten, stages en grote projecten beschrijven is al prima. Het vult zich vanzelf.
Qua naam ik ook paspoortnaam (roepnaam) achternaam doen.( Zijn de namen zo verschillend van elkaar trouwens? Nieuwsgierig )
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10
Ik het mijn LinkedIn-account aangemaakt tijdens mijn studie en langzaamaan verder aangevuld me activiteiten die ik doe/deed. Ik denk dat ik ben begonnen in het laatste jaar van mijn bachelor.
Voor mijn huidige baan heb ik nooit een brief geschreven; ik ben benaderd via LinkedIn door mijn huidige baas! Op dit moment zijn we ook op zoek en hij zoekt ook LinkedIn af.
Zelf kan ik zeker aanraden om het aan te maken, ook al is je CV nog klein. Het laat wel zien dat je bezig bent met jezelf in de markt te zetten. Je bent zeker zichtbaarder dan je studie/baanzoekgenoten. Gewoon langzaamaan aanvullen, hoe meer info mensen zien hoe beter ze kunnen inschatten of je geschikt bent.
Zelf heb ik ook roepnamen/doopnamen. Ik gebruik alleen mijn roepnaam op LinkedIn, doopnamen/paspoort komt eventueel wel later bij sollicitatieproces. Gewoon B. nemen, want je wilt toch aangesproken worden met je roepnaam!
Voor mijn huidige baan heb ik nooit een brief geschreven; ik ben benaderd via LinkedIn door mijn huidige baas! Op dit moment zijn we ook op zoek en hij zoekt ook LinkedIn af.
Zelf kan ik zeker aanraden om het aan te maken, ook al is je CV nog klein. Het laat wel zien dat je bezig bent met jezelf in de markt te zetten. Je bent zeker zichtbaarder dan je studie/baanzoekgenoten. Gewoon langzaamaan aanvullen, hoe meer info mensen zien hoe beter ze kunnen inschatten of je geschikt bent.
Zelf heb ik ook roepnamen/doopnamen. Ik gebruik alleen mijn roepnaam op LinkedIn, doopnamen/paspoort komt eventueel wel later bij sollicitatieproces. Gewoon B. nemen, want je wilt toch aangesproken worden met je roepnaam!
GreenGrass- Kletskop
- Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11
Ik moet zeggen dat ik via mijn Linkedin ook wel eens benaderd wordt voor vacatures. Ben zelfs al een paar keer door een headhunter gebeld op mijn werktelefoon (tja, die ziet waar ik werk, belt, komt uit bij de telefoniste en vraagt naar mij). Ik ben totaal niet van plan om weg te gaan, dus ik zeg dat gewoon tegen mijn collega's (en baas als die toevallig in de buurt zit). Maar blijkt dat in mijn branche bepaalde headhunters iedereen gaan bellen, veel collega's kenden hem.
Maar ik krijg ook wel eens gewoon een berichtje (a la PM) via Linkedin met een vacature, ziet niemand, dus mijn baas zou dat nooit merken.
Maar ik krijg ook wel eens gewoon een berichtje (a la PM) via Linkedin met een vacature, ziet niemand, dus mijn baas zou dat nooit merken.
Eponine- Fluisteraar
- Aantal berichten : 98
Punten : 98
Registratiedatum : 15-11-12
Ik heb een linkedin sinds ik bezig was met afstuderen, al ben ik hem pas serieus aan gaan vullen toen ik echt werk begon te zoeken. Krijg met enige regelmaat berichtjes van werkgevers, die geïnteresseerd zijn, dat gaat trouwens via privébericht. Nu worden mijn collega's en ik zo'n beetje wekelijks benaderd, dus daar zijn we ook vrij open over op het werk. Iedereen (ook onze baas) weet dat de banen voor ons voor het oprapen liggen, dus doen we verder niet geheimzinnig over zolang we niet van plan zijn erop in te gaan.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Mijn profiel is er nog niet zo lang, vanaf november denk ik. Ik heb gewoon mijn gegevens erop gezet en hoop op die manier een leuke baan tegen te komen. En mocht het niet lukken dan is dat ook geen ramp want ik heb nu nog gewoon een baan.
Ilovethe90s- Prater
- Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12
Ik heb linkedin nu al een tijdje. Aangemaakt alvast voor 'de toekomst'. Heb zelfs via linkedin een uitnodiging gehad voor een gesprek voor een stage. Dus zeg nooit nooit!
Chocolate Cookie- Ratel
- Aantal berichten : 4663
Punten : 4809
Registratiedatum : 18-11-10
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: