Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zelf je BH-maat meten?

+2
Highway
Pompoen
6 plaatsers

Ga naar beneden

Zelf je BH-maat meten? Empty Zelf je BH-maat meten?

Bericht  Pompoen za 13 okt 2012 - 22:14

Omdat ik door de zwangerschap nogal groei wilde ik mijn BH-maat graag even opmeten.
Ik heb keurig onder mijn borsten gemeten, dat was 84 cm (de omtrek dus) en om de tepels/het meest vooruitstekende deel van de borsten. Daar kwam 101 uit.
En hoe ik het ook wend of keer, dat betekend dat ik cupmaat 85C heb.

Maar ik héb echt geen cupmaat 85C! Als ik een 85 C van welk merk dan ook aantrek barst ik er finaal uit! Ik droeg voor mijn zwangerschap 85D, dat was het niet helemaal want die moesten dan al op het strakste gaatje en lubberden dus uit en dan kon ik ze niet meer aan, maar 80D zat voor geen meter en 80E ook niet.
Ik ben met mijn zwangerschap dus uit mijn BH's gebarsten, heb toen nog bij de Zeeman goedkoop twee BH's gehaald een cupmaat groter (en ik had al een BH van Zeeman 85D die eerst prima zat dus kon het goed vergelijken) en daar barste ik binnen een week ook al uit.

Vervolgens ben ik een meegroeiBH gaan kopen van het merk Anita en daarvan moest ik vervolgens alsnog 85D nemen omdat 85E bij de cups te los zit. Maar die zit op dit moment al vrij strak!

Dus mijn vraag, hoe kan dit?! En klopt dat dan wel wat ik gemeten heb? Heb het meerdere malen gedaan maar ik kan er echt niet meer van maken laughcry. Heb het ook hier ingevoerd: http://www.hema.nl/advies/beha-maatwijzer.aspx
Daar kwam hetzelfde uit... Raar!!

Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf je BH-maat meten? Empty Re: Zelf je BH-maat meten?

Bericht  Highway za 13 okt 2012 - 22:24

Misschien meet je dan toch niet op de juiste plek? en het maakt geloof ik ook nog uit hoe breed je borsten zelf zijn/hoe ver ze uit elkaar staan. Ik zou even naar een lingeriewinkel gaan als ik jou was.(Wat groei jij trouwens snel! mijn borsten zijn helemaal nog niet gegroeid :O )
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf je BH-maat meten? Empty Re: Zelf je BH-maat meten?

Bericht  Gast za 13 okt 2012 - 22:28

Op je borsten het breedste punt moet je echt losjes meten. Niet het lint strak trekken. Dat kan ook al zo een paar cm schelen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf je BH-maat meten? Empty Re: Zelf je BH-maat meten?

Bericht  Gast za 13 okt 2012 - 22:47

Ik heb zelf ook wel eens gemeten maar daar werd ik praktisch depressief van Razz. Elke keer kwam er uit dat ik een A had, terwijl ik toch echt 75B heb. Ik ben naar de Hunkemoller gegaan, daar ben ik geadviseerd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf je BH-maat meten? Empty Re: Zelf je BH-maat meten?

Bericht  Pompoen za 13 okt 2012 - 23:01

@Punk'd, ik had het al losjes of strakker gedaan, het scheelt een cm maar ik blijf in C!

@Highway, ik barste in week 7/8 al aan de bovenkant uit dingen die ik eerst prima paste! :O (en in week 10 uit mijn broeken...zucht)
Ik heb niet zo'n zin om nu naar de hunkemöller te gaan om mijn borsten te laten meten omdat ik toch steeds maar groei. Ik ben gewoon nieuwsgierig vooral en ik dacht, ik kan het zelf wel meten en bijhouden...alleen nu komt daar dus een hele andere maat uit!

Ik heb sowieso altijd al snel gehad dat ik aan de 'binnenkant' uit mijn BH puilde, dat je echt van die randjes zag. Maar een maat groter was dan vaak weer veel te ruim. Volgens mij heb ik gewoon rare borsten ofzo!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf je BH-maat meten? Empty Re: Zelf je BH-maat meten?

Bericht  Slakje za 13 okt 2012 - 23:09

Misschien moet je je dan eens gaan laten opmeten bij een lingeriezaak. Het kan ook aan de vorm van je borsten liggen dat bepaalde BH's je echt helemaal niet passen.


Je maat verschilt ook per model, per merk en per stof. Misschien kunnen volgende tips al helpen:
-push up: neem een cupmaatje groter
-microvezel geeft meer stretch dan kant
-probeer modellen die zo goed als de hele borst omvatten (dus geen balconet)
-probeer modellen waarbij de beugel enkel aan de onderkant steun geeft, en niet ook aan de zijkant

Het is belangrijk dat je elke BH past en dat deze vrij strak zit (er moeten ongeveer 2 vingers tussen kunnen, als dat voor jou te strak is, kan je een tussenstukje gebruiken).
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf je BH-maat meten? Empty Re: Zelf je BH-maat meten?

Bericht  Bimbam zo 14 okt 2012 - 0:00

Ik heb hetzelfde probleem. Als ik het opmeet kom ik uit op 80D. Ik heb 2 meegroeibeha's in die maat, de ene zit nog redelijk, maar de ander... Hopeloos, als ik ook maar iets teveel beweeg ofzo, dan puilt mijn halve borst uit de cup (inclusief tepel, dus kun je nagaan hoe stom dat eruit ziet Zelf je BH-maat meten? 394967).

Ik denk dat ik binnenkort nog maar een cupmaat groter ga proberen ofzo, want dit is ook geen porum. Zucht Zelf je BH-maat meten? 1270000679
Bimbam
Bimbam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2318
Punten : 2352
Registratiedatum : 24-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf je BH-maat meten? Empty Re: Zelf je BH-maat meten?

Bericht  Gast zo 14 okt 2012 - 4:43

Wat slakje zegt is ook waar. De vorm van je borst is heel belangrijk.. Als je snel het 'puil' idee hebt dan moet je een bh zoeken die je borst meer omsluit. (waardoor je geen dubbele tiet krijg haha.. zo noem ik dat altijd Wink )

Zo is de cup te klein of de vorm niet geschikt voor je borst
Zelf je BH-maat meten? Images?q=tbn:ANd9GcSFKgYnPz4fHR5RzK9s24Fci0Wst6ZaYPHvYGrdZJGE3bYkzFbMO9bowkiO

Zo zit hij perfect
Zelf je BH-maat meten? Bh-sitzt-gut

Te grootte onderwijdte (dus 70,75,80 etc) - bij hoeveel vrouwen je dit door hun shirtje heen ziet.. Echt zo niet mooi! Pak een strakkere maat!
Zelf je BH-maat meten? Bh-sitzt-nicht-gut-rueckseite

Zo ziet hij goed
Zelf je BH-maat meten? Bh-sitzt-gut-rueckseite

Te strakke bandjes kan ook schelen in hoe de cup aan de voorkant zit. Als het striemen achterlaat of een druk in je huid kun je proberen om de bandjes losser te zetten.
Zelf je BH-maat meten? Bh-zu-straff

Te groot.. maar dat zien we allemaal wel Wink
Zelf je BH-maat meten? Bh-zu-gross

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf je BH-maat meten? Empty Re: Zelf je BH-maat meten?

Bericht  Discordia zo 14 okt 2012 - 4:57

Als er een past, dan koop ik 'm. Meten is altijd maar vaag. De ene 80E past beter dan de andere 80E.

Nu je zwanger bent, lijkt het me niet handig als je ze gaat opmeten. Je borsten gaan nog 'enorm' veranderen. Je kunt beter een bh kopen die lekker zit en nog wat mee kan groeien.
Discordia
Discordia
Prater
Prater

Aantal berichten : 829
Punten : 944
Registratiedatum : 11-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf je BH-maat meten? Empty Re: Zelf je BH-maat meten?

Bericht  Shisha zo 14 okt 2012 - 5:26

Die van mij zijn ook al aardig aan het groeien en ik kreeg als tip om deze soort te halen:

Zelf je BH-maat meten? Ahh-bra-300x300

Dus nog geen idee of het was is maar een collega heeft die van de action en kosten maar een paar euro dus misschien wel de moeite waard om het te proberen.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf je BH-maat meten? Empty Re: Zelf je BH-maat meten?

Bericht  Slakje zo 14 okt 2012 - 5:41

Shisha; dat zou ik niet doen. Zeker tegen het einde van je zwangerschap, als je borstel zwaarder worden van de melk, gaat zo'n top onvoldoende steun aan de borst geven.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf je BH-maat meten? Empty Re: Zelf je BH-maat meten?

Bericht  Pompoen zo 14 okt 2012 - 5:52

Slakje schreef:Shisha; dat zou ik niet doen. Zeker tegen het einde van je zwangerschap, als je borstel zwaarder worden van de melk, gaat zo'n top onvoldoende steun aan de borst geven.

Ik had daar voor mijn zwangerschap al niet genoeg steun aan. Als je niet zo veel tiet hebt kan het misschien wel, maar die van mij waren al niet zo heel klein en dat word er nu echt niet beter op. Ik heb verschillende meegroeibh's gepast, maar er is er maar eentje die fijn zit, die heb ik ook gelijk gekocht, helaas wel gelijk 40 euro armer. Bij de Prenatal hebben ze ook meegroei'bh's' van dat model voor ongeveer 10 euro dacht ik. Bij mij zat dat ook voor geen meter. De grootste maat drukte mijn borsten helemaal tegen elkaar aan. Nou als ik ergens een hekel aan heb zijn het aan elkaar geplakte borsten!

Ik wil niet weten hoe dat dan gaat aan het einde van de zwangerschap laughcry.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf je BH-maat meten? Empty Re: Zelf je BH-maat meten?

Bericht  Slakje zo 14 okt 2012 - 5:55

Heb je al niet-voorgevormde modellen uit microvezel geprobeerd? Die raadt ik vaak aan aan zwangere vrouwen. En daar heb ik toch al positieve reacties op gehad.

Het is echt heel belangrijk, zeker nu, dat je een BH hebt die genoeg ondersteuning geeft.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf je BH-maat meten? Empty Re: Zelf je BH-maat meten?

Bericht  Shisha zo 14 okt 2012 - 6:02

Ok ik hoor er opzich wel goede dingen over maar die van mij zijn dan ook niet zo heel groot en staan superstrak momenteel. Geen idee hoe dat straks is haha.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf je BH-maat meten? Empty Re: Zelf je BH-maat meten?

Bericht  Gast zo 14 okt 2012 - 6:31

Een goede voedingsbh is misschien een idee? Heeft mijn zus toen ook gedaan. Die ging daarna zelfs niet eens borstvoeding geven, maar deze werd haar geadviseerd bij een lingeriewinkel. (zij heeft dan wel een hele grote cupmaat, maar dat maakt natuurlijk weinig uit verder)

Ik heb zelf de laatste zwangerschap ook voedingsbh's gedragen, en dat zat erg prettig moet ik zeggen.

Meegroeibh's van de hema en prenatal vind ik sowieso al een slechte pasvorm hebben.

Ik zou daarom gewoon een goede voedingsbh aan laten meten, waar je ws. na de zwangerschap dus ook nog plezier van hebt. Is wel even duur, maar dat raad ik je echt aan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf je BH-maat meten? Empty Re: Zelf je BH-maat meten?

Bericht  Pompoen zo 14 okt 2012 - 6:46

_MamaRosa_ schreef:Een goede voedingsbh is misschien een idee? Heeft mijn zus toen ook gedaan. Die ging daarna zelfs niet eens borstvoeding geven, maar deze werd haar geadviseerd bij een lingeriewinkel. (zij heeft dan wel een hele grote cupmaat, maar dat maakt natuurlijk weinig uit verder)

Ik heb zelf de laatste zwangerschap ook voedingsbh's gedragen, en dat zat erg prettig moet ik zeggen.

Meegroeibh's van de hema en prenatal vind ik sowieso al een slechte pasvorm hebben.

Ik zou daarom gewoon een goede voedingsbh aan laten meten, waar je ws. na de zwangerschap dus ook nog plezier van hebt. Is wel even duur, maar dat raad ik je echt aan.

Ja, als ik nou weer heel erg groei en alsnog weer een nieuwe moet dan ga ik wel voor een voedingsbh, ik heb het idee dat die niet zo heel veel verschilt met de meegroeibh. Ik heb nu een meegroeibh gekocht bij de livera en daar ook advies voor gevraagd, dus wat ik nu heb is voorlopig wel goed hoor. Alleen ik ben dus bang dat ik hier ook nog wel uit ga groeien, aangezien ik volgens mij nu weer een groeispurt heb.

@Slakje, ik heb nu een niet voorgevormde BH met microvezel, ze noemen dit een meegroeiBH, zit wel erg lekker. Maar in hoeverre ik er nog in kan groeien...
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf je BH-maat meten? Empty Re: Zelf je BH-maat meten?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum