Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Boodschappen duurder?

+16
minoessepoes
Rush
SuperGrover
ekjir@M
Bolleke
Winegum
Arwyn
Marin
Caroow
Reeza
Atelier Madame
Linda
flower
Prosecco
Paper Crown
mzcharlotte
20 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Boodschappen duurder? - Pagina 2 Empty Re: Boodschappen duurder?

Bericht  Marin zo 14 okt 2012 - 1:05

Ik vond de boodschappen gisteren ook echt heel duur. 73 euro voor een weekendje. Nou kopen we echt wel luxe producten (vanmorgen ontbeten met bagels met zalm bijvoorbeeld), maar toch is 't wel erg duur natuurlijk. Heb alleen geen idee of het door prijsstijgingen komt of door onze luxe leefstijl, want het is me niet echt eerder opgevallen dat het zo duur is. Misschien combi van beiden.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Caroow zo 14 okt 2012 - 1:07

mzcharlotte schreef:
_Jackie schreef:
mzcharlotte schreef:
Caroow schreef:Het is toch logisch dat alles in de supermarkt duurder wordt? De fabrieken zijn nu meer kwijt aan machine's, verpakkingsmateriaal enz.

Op zich is dat wel logisch, maar ik vind het typisch dat ik het nu pas (in oktober) merk. Het is niet dat deze maand de economische crisis pas is ingeslagen, maar wel de politieke effecten. Eerder dan deze maand heb ik niet tot heel weinig gemerkt van prijsstijgingen, vandaar.
Maar de btw verhoging is dan ook pas deze maand ingegaan dus wat dat betreft is het wel logisch!

Dat geef ik aan in mijn openingspost: geen van de producten die ik heb gekocht valt in het hoge tarief.

Het product niet, bijv Jus. Het pak: hoog tarief. De dop: Hoog tarief. Volautomatische mega persmachine: Hoog tarief. Krat voor vervoer: Hoog tarief. Vrachtwagen: Hoog tarief. Nieuwe vloer in de fabriek: Hoog tarief.
Ik kan nog wel even doorgaan, maar je snapt mijn punt vast wel smile
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  mzcharlotte zo 14 okt 2012 - 1:11

Ik begrijp je wel, ik heb er alleen nog niet zo bij stil gestaan. Zijn we toch weer kinderen van de rekening he? Boodschappen duurder? - Pagina 2 561177 Ik heb ook een BTW stijging in Engeland meegemaakt en daar heb ik het niet zo gemerkt als hier.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast zo 14 okt 2012 - 1:13

Caroow schreef:
mzcharlotte schreef:
_Jackie schreef:
mzcharlotte schreef:
Caroow schreef:Het is toch logisch dat alles in de supermarkt duurder wordt? De fabrieken zijn nu meer kwijt aan machine's, verpakkingsmateriaal enz.

Op zich is dat wel logisch, maar ik vind het typisch dat ik het nu pas (in oktober) merk. Het is niet dat deze maand de economische crisis pas is ingeslagen, maar wel de politieke effecten. Eerder dan deze maand heb ik niet tot heel weinig gemerkt van prijsstijgingen, vandaar.
Maar de btw verhoging is dan ook pas deze maand ingegaan dus wat dat betreft is het wel logisch!

Dat geef ik aan in mijn openingspost: geen van de producten die ik heb gekocht valt in het hoge tarief.

Ja dit bedoelde ik dus smile
Het product niet, bijv Jus. Het pak: hoog tarief. De dop: Hoog tarief. Volautomatische mega persmachine: Hoog tarief. Krat voor vervoer: Hoog tarief. Vrachtwagen: Hoog tarief. Nieuwe vloer in de fabriek: Hoog tarief.

Gast
Gast

Bericht  Arwyn zo 14 okt 2012 - 1:14

Eerlijk gezegd let ik er nooit zo op. Wij zijn elke week ongeveer hetzelfde bedrag kwijt aan boodschappen. Ene keer iets meer dan de andere, maar het scheelt niet veel.
Wij gaan altijd naar de AH, maar halen ook veel Euroshopper en eigen merk. Eigenlijk het enige dat we van a-merk halen is koffie en Optimel.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  mzcharlotte zo 14 okt 2012 - 1:16

Marin schreef:Ik vond de boodschappen gisteren ook echt heel duur. 73 euro voor een weekendje. Nou kopen we echt wel luxe producten (vanmorgen ontbeten met bagels met zalm bijvoorbeeld), maar toch is 't wel erg duur natuurlijk. Heb alleen geen idee of het door prijsstijgingen komt of door onze luxe leefstijl, want het is me niet echt eerder opgevallen dat het zo duur is. Misschien combi van beiden.

Het zal wel een combinatie zijn inderdaad. Het is ook zo dat ik nu veel krapper zit, of dat ik het niet kan betalen, maar het viel me wel echt op. Ik vind het best sneu voor de mensen die sowieso al krap zaten. De huurders van mijn man's huis leven op een budget van 40 euro in de week en roken ook nog eens (dat laatste begrijp ik dan niet zo goed), ik vraag me dan echt af hoe en wat zij eten. Ik weet dat het kan hoor, maar ik heb er tergelijkertijd echt diep diep respect voor.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Bericht  Marin zo 14 okt 2012 - 1:18

Ja ik let zelf nooit echt op dat soort kleine prijsverschillen, maar wat je zegt (of zei PC dat?).. Die 9 cent duurder maakt op 1 product niet zoveel uit, maar op 100 producten wel. Op den duur ga je dat wel merken natuurlijk.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Caroow zo 14 okt 2012 - 1:23

mzcharlotte schreef:
Marin schreef:Ik vond de boodschappen gisteren ook echt heel duur. 73 euro voor een weekendje. Nou kopen we echt wel luxe producten (vanmorgen ontbeten met bagels met zalm bijvoorbeeld), maar toch is 't wel erg duur natuurlijk. Heb alleen geen idee of het door prijsstijgingen komt of door onze luxe leefstijl, want het is me niet echt eerder opgevallen dat het zo duur is. Misschien combi van beiden.

Het zal wel een combinatie zijn inderdaad. Het is ook zo dat ik nu veel krapper zit, of dat ik het niet kan betalen, maar het viel me wel echt op. Ik vind het best sneu voor de mensen die sowieso al krap zaten. De huurders van mijn man's huis leven op een budget van 40 euro in de week en roken ook nog eens (dat laatste begrijp ik dan niet zo goed), ik vraag me dan echt af hoe en wat zij eten. Ik weet dat het kan hoor, maar ik heb er tergelijkertijd echt diep diep respect voor.

Daar ben ik heel simpel in, als je rookt heb ik geen respect voor je krappe boodschappenbudget.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208

Bericht  Winegum zo 14 okt 2012 - 1:43

Ik heb het ook wel gemerkt ja, toch weer wat cent erbij.
Maar ik zal er op dit moment niet minder door gaan kopen eerlijk gezegd.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Atelier Madame zo 14 okt 2012 - 2:31

Ik vond het net in de supermarkt wel meevallen, een grote boodschappentas vol voor 23 euro. Inc een pond koffie, 56 koffiepads, pond gehakt, veel groente, chips em broodbeleg. Beetje opletten wat je in je karretje gooit. Want ja bagels met zalm kosten nou eenmaal meer dan euroshopper afbakstokbroodjes :p
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Paper Crown zo 14 okt 2012 - 2:42

Mijn man, cijfertjes boeien hem enorm, die rekende vliegensvlug uit dat je per jaar wel €1200,- kan besparen als je je wel druk maakt over €0,09!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Bolleke zo 14 okt 2012 - 2:52

De boodschappen zijn inderdaad duurder, laatst zei mijn moeder het al, ik merkte het zelf, maar nu merken jullie het ook al dus.
Over die 9 cent maak ik mij sowieso wel "druk" koop nooit het duurste product, kijk altijd of het godkoper kan.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096

Bericht  Atelier Madame zo 14 okt 2012 - 3:02

Paper Crown schreef:Mijn man, cijfertjes boeien hem enorm, die rekende vliegensvlug uit dat je per jaar wel €1200,- kan besparen als je je wel druk maakt over €0,09!

Ligt eraan of het 9 cent is per week of per dag natuurlijk :p of op elk product wat je koopt, dan tikt het idd wel flink aan.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  ekjir@M zo 14 okt 2012 - 3:28

_Jackie schreef:
Caroow schreef:
mzcharlotte schreef:
_Jackie schreef:
mzcharlotte schreef:

Ja dit bedoelde ik dus smile

Ehm... Dat is wel zo maar dat hoge btw tarief krijgt de fabriek terug. De fabriek berekend de prijs van het pak met inhoud exclusief btw. Voor de fabriek maakt het dus niet uit of de btw 19 of 21% is.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  mzcharlotte zo 14 okt 2012 - 3:50

ekjir@M schreef:Ehm... Dat is wel zo maar dat hoge btw tarief krijgt de fabriek terug. De fabriek berekend de prijs van het pak met inhoud exclusief btw. Voor de fabriek maakt het dus niet uit of de btw 19 of 21% is.

In dat geval zou het dus onzin zijn als de BTW aan de consument wordt doorberekend, toch?
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Bericht  SuperGrover zo 14 okt 2012 - 4:07

Prijzen stijgen nou eenmaal. BTW-verhoging, inflatie, het hoort erbij. Ik kan me er niet druk over maken. Het verbaast me een beetje hoeveel mensen zich hier wel druk om maken. Kijk, als je door die 9 cent moet hongeren of je kinderen geen cadeautje meer kunt geven op hun verjaardag, ja dan begrijp ik de frustratie en zorgen. Anders niet. Bij de meeste mensen stijgt overigens ook elk jaar het salaris.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  ekjir@M zo 14 okt 2012 - 5:17

mzcharlotte schreef:
ekjir@M schreef:Ehm... Dat is wel zo maar dat hoge btw tarief krijgt de fabriek terug. De fabriek berekend de prijs van het pak met inhoud exclusief btw. Voor de fabriek maakt het dus niet uit of de btw 19 of 21% is.

In dat geval zou het dus onzin zijn als de BTW aan de consument wordt doorberekend, toch?

Nee het is belasting op de toegevoegde waarde. In het kort komt het er op neer dat een ondernemer btw terugkrijgt over zijn inkopen/kosten en btw moet afdragen over zijn verkopen. De consument is eindgebruiker en krijgt geen btw terug en is dus degene die de btw betaald.

En in het geval van lage btw hoort het product niet hoger te worden in prijs. Het kan wel zijn dat accijnzen zijn gestegen.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Rush zo 14 okt 2012 - 20:12

Ik had juist heel goedkoop boodschappen deze week Boodschappen duurder? - Pagina 2 394967
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  minoessepoes zo 14 okt 2012 - 21:05

Dat van dat lunchen herken ik ook wel, de kantine hier is duur, dan ben je voor een broodje met kaas, wat fruit en wat te drinken ook al snel 7 tot 10 euro kwijt. Op straat een broodje met een flesje drinken halen is niet veel goedkoper. Ook is de koffie op het werk niet echt lekker, dus tijdens de lunch nemen veel mensen een beker Starbucks mee terug. Ik zie de meeste van mijn collega's dus ook dagelijks zo'n bedrag afrekenen.

Ik haal meestal 1 keer in de week ergens lunch, meer om mezelf te " verwennen", dan haal ik een lekker broodje, verder neem ik gewoon mijn eigen brood mee, en lust ik geen koffie, ik heb gewoon theezakjes met lekkere thee van thuis bij me, dat brood meenemen doe ik vooral omdat dat in de meeste gevallen de gezondste keuze is en ik een beetje op mijn lijn wil letten, maar stiekem scheelt dat inderdaad een hoop geld!

Afgelopen week was ik inderdaad ook bijna 70 euro kwijt voor de weekboodschappen, meestal is dat wel een stuk minder. Maar we hadden zowel vrijdag als zaterdag een logee, dus wat extra lekkers bij de borrel, extra fles wijn en een uitgebreid ontbijt enz dus ik vond het niet vreemd dat het wat duurder was, dat ik had er eigenlijk niet bij stilgestaan dat het misschien ook wel voor een klein deel aan de BTW verhoging kan liggen.

Ik let ook wel echt op wat ik in mijn mandje leg met boodschappen doen en ben me wel bewust van prijzen, dingen die net zo lekker zijn van een C-merk koop ik gewoon, maar ik wil wel graag lekker eten dus ik neem niet van alles het goedkoopste van het goedkoopste mee!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868

Bericht  Ringling ma 15 okt 2012 - 0:33

Wat mij opvalt is dat prijzen erg schommelen. Ik heb een aantal producten waarvan ik de prijs volg in mijn vaste supermarkt en het valt me op dat het de ene week een paar cent duurder is en de week erna weer goedkoper, en zo gaat dat door. Daarnaast check ik die vaste producten ook bij andere supermarkten en soms zit er echt wel meer dan 0,10 verschil tussen twee supermarkten voor precies hetzelfde a-merk product. Echt bizar en daarom loont het dus de moeite om een goedkope supermarkt te kiezen en op aanbiedingen te letten.
Ringling
Ringling
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 393
Punten : 646
Registratiedatum : 28-12-10

Bericht  Reeza ma 15 okt 2012 - 0:54

Paper Crown schreef:
Reeza schreef:Ik let ook heel erg op wat ik koop maar toch zijn we wel zo'n €70 per week kwijt voor 2 personen + kat. Ik kijk altijd wat er in de aanbieding is qua avondeten en ook van de andere producten die ik koop. Fruit koop ik altijd bij de Turk en boodschappen doe ik ook bij de Vomar (hi PC, heb je niet gezien gisteren Boodschappen duurder? - Pagina 2 253468018). Ik ging eerst naar de Lidl maar ik haat die winkel gewoon, zulke aso mensen daar..

Was je Vomar W.venne of W.Plein? Ik W. Plein

Ja ik ook daar, die andere zit geen turk bij toch? Ik had echt heerlijke mandarijnen gekocht daar en de aardbeien waren ook maar 1,70. Logisch dat het er altijd druk is :-)
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12

Bericht  Appeltje ma 15 okt 2012 - 0:56

Ik merk het ook de laatste tijd, een half jaar geleden waren wij voor dezelfde boodschappen minder kwijt dan nu! :O
Appeltje
Appeltje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 273
Punten : 275
Registratiedatum : 07-09-12

Bericht  rianne287 ma 15 okt 2012 - 7:27

Ik heb het sowieso erg gemerkt afgelopen jaar.
Ben verhuisd van een stad naar een dorp met alleen een AH en een Aldi.
Ik kom nu voornamelijk bij appie en wij geven ruim 50 euro meer uit aan boodschappen terwijl onze aankopen niet echt veranderd zijn.
rianne287
rianne287
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 388
Punten : 394

Bericht  Ibbeltje ma 15 okt 2012 - 7:30

rianne287 schreef:Ik heb het sowieso erg gemerkt afgelopen jaar.
Ben verhuisd van een stad naar een dorp met alleen een AH en een Aldi.
Ik kom nu voornamelijk bij appie en wij geven ruim 50 euro meer uit aan boodschappen terwijl onze aankopen niet echt veranderd zijn.

50 euro meer vind ik wel heel veel meer. Waar ging je voorheen heen dan?
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: