Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Neil Armstrong overleden

+2
Lousanne
Lejow
6 plaatsers

Ga naar beneden

Neil Armstrong overleden Empty Neil Armstrong overleden

Bericht  Gast za 25 aug 2012 - 9:07

Astronaut Neil Armstrong overleden
zaterdag 25 augustus 2012

WASHINGTON - De Amerikaanse astronaut Neil Armstrong, de eerste man op de maan, is overleden. Hij is 82 jaar geworden. Amerikaanse media meldden dit zaterdag.

Armstrong zette op 20 juli 1969 voet op de maan. Hij landde op de maan als commandant van de Apollo 11. Hij sprak de gedenkwaardige woorden: 'Een kleine stap voor een man, een grote stap voor de mensheid'.

Hij had eerder deze maand een hartoperatie ondergaan. Zijn familie heeft zaterdag laten weten dat hij als gevolg van complicaties die zich bij die operatie hebben voorgedaan, is overleden.

Armstrong woonde in de omgeving van de Amerikaanse stad Cincinnati, waar hij als professor aan de universiteit van de stad werkzaam was geweest.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Neil Armstrong overleden Empty Re: Neil Armstrong overleden

Bericht  Gast za 25 aug 2012 - 9:10

IK las het idd...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Neil Armstrong overleden Empty Re: Neil Armstrong overleden

Bericht  Gast zo 26 aug 2012 - 0:58

Een geheim mee het graf in.. Ik geloof namelijk nog steeds niet dat het waar is, dat ze op de maan zijn geweest, for some reason...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Neil Armstrong overleden Empty Re: Neil Armstrong overleden

Bericht  Lejow zo 26 aug 2012 - 1:14

Nooooooooooit geweten laughcry

Neil Armstrong overleden 3409_180478685410595_1196580889_n
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Neil Armstrong overleden Empty Re: Neil Armstrong overleden

Bericht  Lousanne zo 26 aug 2012 - 1:18

Youandi schreef:Een geheim mee het graf in.. Ik geloof namelijk nog steeds niet dat het waar is, dat ze op de maan zijn geweest, for some reason...

Nee? Kun je uitleggen waarom je dat denkt? Ben wel benieuwd, heb er nog nooit over nagedacht dat je uberhaupt kan twijfelen aan het verhaal;)
Lousanne
Lousanne
Prater
Prater

Aantal berichten : 574
Punten : 661
Registratiedatum : 29-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Neil Armstrong overleden Empty Re: Neil Armstrong overleden

Bericht  girli zo 26 aug 2012 - 1:19

Lejow schreef:Nooooooooooit geweten Neil Armstrong overleden 394967

Neil Armstrong overleden 3409_180478685410595_1196580889_n
lol!
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Neil Armstrong overleden Empty Re: Neil Armstrong overleden

Bericht  Gast zo 26 aug 2012 - 1:36

Lousanne schreef:
Youandi schreef:Een geheim mee het graf in.. Ik geloof namelijk nog steeds niet dat het waar is, dat ze op de maan zijn geweest, for some reason...

Nee? Kun je uitleggen waarom je dat denkt? Ben wel benieuwd, heb er nog nooit over nagedacht dat je uberhaupt kan twijfelen aan het verhaal;)

Er gaan veel verschillende theorieën over de waarheid. Er gaat een verhaal dat de hele maanlandingsscene in een filmstudio is opgenomen. De vlag wappert (terwijl er geen atmosfeer is), de stand van de sterren klopt niet, etc.

De Sovjet-Unie wilden eerder zijn in het landen op de maan met bemanning, maar hen is het tot op heden niet 'gelukt'.

En er zijn sinds die ene landing niet meer menselijk beladen ruimteshuttles naar de maan gestuurd.

Maar goed, ik ben altijd wel geïnteresseerd in complottheorieën en vind het reuze-interessant, maar ben in dit soort zaken nergens overtuigd van. Ik zal dus niet stellig beweren dat het niet waar is, dat er mensen op de maan zijn geweest.


Even opgezocht:

De Maanlanding hoax


De Amerikaanse ruimtevaartorganisatie NASA heeft in juli 2006 met het
schaamrood op de kaken moeten bekennen dat ze de originele opnamen van
de Apollo 11 missie naar de maan zijn kwijtgeraakt. De vermissing geeft
voeding aan het gerucht dat het hele Apollo-programma een hoax is en dat
de maanlandingen nooit hebben plaatsgevonden.
Er zijn inmiddels honderden boeken, websites en (grappige) filmpjes
in omloop over de fake-maanlandingen. Inmiddels zou zo'n 10 procent van
de Amerikaanse bevolking ervan overtuigd zijn dat de maanlaningen in
een filmstudio op aarde zijn gemaakt.

De kritiek op (beelden van) de maanlandingen richt zich op een aantal zaken:
- Er zijn (bijna) geen sterren zichtbaar op de foto's die de astronauten vanaf de maan gemaakt hebben.
- De kleur en richting van de schaduwen op de foto's is inconsistent en
lijkt op verschillende plekken verschillende richtingen uit te gaan.
- Identieke achtergronden komen voor op foto's die vele kilometers van elkaar genomen zijn. Dit wijst op een studioset!
- De astronauten konden de reis niet overleven door de straling in de Van Allen-gordels en de kosmische achtergrondstraling.
- Bij een afstand van circa 400.000 km zouden radiogolven meer dan twee
seconden onderweg moeten zijn tussen de maan en de aarde. Deze
vertraging zou hoorbaar moeten zijn op de geluidsopnames.
- De Amerikaanse vlag die door astronauten op de maan geplaatst is wapperde in de wind, terwijl de maan geen atmosfeer bezit.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Neil Armstrong overleden Empty Re: Neil Armstrong overleden

Bericht  Lousanne zo 26 aug 2012 - 1:46

Goh wat interessant! Ik heb misschien onder een steen geleefd, maar ik had hier nog nooit iets van gehoord.. Er is dus echt nog niemand weer op de maan geweest nadat Armstrong dat in '69 is geweest? wat apart!
Lousanne
Lousanne
Prater
Prater

Aantal berichten : 574
Punten : 661
Registratiedatum : 29-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Neil Armstrong overleden Empty Re: Neil Armstrong overleden

Bericht  Gast zo 26 aug 2012 - 2:10

Lousanne schreef:Goh wat interessant! Ik heb misschien onder een steen geleefd, maar ik had hier nog nooit iets van gehoord.. Er is dus echt nog niemand weer op de maan geweest nadat Armstrong dat in '69 is geweest? wat apart!

+1, ik had hier ook nog nooit iets over gehoord.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Neil Armstrong overleden Empty Re: Neil Armstrong overleden

Bericht  Alex zo 26 aug 2012 - 2:18

Ik begrijp uit de post van youandi dat er juist wordt getwijfeld aan het maanbezoek van Armstrong. Of begrijp ik dat dan verkeerd?
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Neil Armstrong overleden Empty Re: Neil Armstrong overleden

Bericht  Siamsa zo 26 aug 2012 - 2:29

Lousanne schreef:Goh wat interessant! Ik heb misschien onder een steen geleefd, maar ik had hier nog nooit iets van gehoord.. Er is dus echt nog niemand weer op de maan geweest nadat Armstrong dat in '69 is geweest? wat apart!

Er zijn wel mensen op de maan geweest na '69, allen Amerikanen.
Siamsa
Siamsa
Prater
Prater

Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Neil Armstrong overleden Empty Re: Neil Armstrong overleden

Bericht  Lousanne zo 26 aug 2012 - 2:46

Alex schreef:Ik begrijp uit de post van youandi dat er juist wordt getwijfeld aan het maanbezoek van Armstrong. Of begrijp ik dat dan verkeerd?

Ja dat begrijp ik er ook uit hoor! Maar met wat ik typte doelde ik meer op het feit dat ik dacht dat er nu heel veel mensen op de maan waren geweest na 1969 maar dat is dus niet zo.. En daar verbaasde ik me ook over. Het staat er een beetje krom van mij, klopt..
Lousanne
Lousanne
Prater
Prater

Aantal berichten : 574
Punten : 661
Registratiedatum : 29-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Neil Armstrong overleden Empty Re: Neil Armstrong overleden

Bericht  Discordia zo 26 aug 2012 - 20:13

Youandi schreef:
Lousanne schreef:
Youandi schreef:Een geheim mee het graf in.. Ik geloof namelijk nog steeds niet dat het waar is, dat ze op de maan zijn geweest, for some reason...

Nee? Kun je uitleggen waarom je dat denkt? Ben wel benieuwd, heb er nog nooit over nagedacht dat je uberhaupt kan twijfelen aan het verhaal;)

En er zijn sinds die ene landing niet meer menselijk beladen ruimteshuttles naar de maan gestuurd.



[/size]
[b]

Er zijn 12 mannen mannen naar de maan gevlogen (en hebben erop gewandeld). Ik heb de waarheid niet in pacht, maar het is wel interessant als je de theorieen uitpluist. Hieronder wat filmpjes die (uiteraard) volledig subjectief zijn, net zoals alle theorieen over de ramp op 11 september 2001.

http://www.apfn.org/apfn/moon.htm
Discordia
Discordia
Prater
Prater

Aantal berichten : 829
Punten : 944
Registratiedatum : 11-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Neil Armstrong overleden Empty Re: Neil Armstrong overleden

Bericht  Gast di 28 aug 2012 - 4:44

Ik heb verkeerd beweerd dat er na Neil geen bemande vluchten meer zijn geweest. Na Neil's landing, zijn er tot 1972 nog bemande vluchten geweest en daarna niet meer.

Bemand


Tussen juli 1969 en december 1972 heeft de NASA in het kader van Project Apollo zeven bemande
vluchten uitgevoerd met als doel mensen op de Maan te brengen. Zes van
deze vluchten waren succesvol en brachten ieder twee mensen op de Maan.
De derde vlucht, van Apollo 13, werd door een ongeluk voortijdig afgebroken. De eerste vlucht die mensen op de maan zette, was de Apollo 11 met als bemanning Neil Armstrong, Buzz Aldrin en Michael Collins.


Twaalf mannen hebben daadwerkelijk op de maan gelopen:


  • Apollo 11: Neil Armstrong en Buzz Aldrin
  • Apollo 12: Pete Conrad en Alan Bean
  • Apollo 14: Alan Shepard en Edgar Mitchell
  • Apollo 15: David Scott en James Irwin
  • Apollo 16: John Young en Charles Duke Jr.
  • Apollo 17: Eugene Cernan en Harrison Schmitt

Twaalf mannen hebben om de maan gevlogen zonder voet op de maanbodem te zetten: Frank Borman ( Jim Lovell(8+13); William Anders (Thomas Stafford(10); Michael Collins (11); Richard Gordon(12); Jack Swigert (13); Fred Haise (13); Stu Roosa (14); Al Worden (15); Ken Mattingly(16); Ronald Evans (17) (NB Cernan en Young waren bemanning van Apollo 10 maar zetten voet op de Maan met Apollo 16 en 17).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Neil Armstrong overleden Empty Re: Neil Armstrong overleden

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum