Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mirena na bevalling (icm borstvoeding)

+3
Thunder
Minx
Muppetje
7 plaatsers

Ga naar beneden

Mirena na bevalling (icm borstvoeding)  Empty Mirena na bevalling (icm borstvoeding)

Bericht  Muppetje do 11 okt 2012 - 5:37

Is de mirena meteen veilig als je m ingebracht krijgt na de bevalling en voordat je ongesteld bent geworden?


Laatst aangepast door Muppetje op do 11 okt 2012 - 19:15; in totaal 1 keer bewerkt

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mirena na bevalling (icm borstvoeding)  Empty Re: Mirena na bevalling (icm borstvoeding)

Bericht  Minx do 11 okt 2012 - 5:39

Een spiraal is toch altijd meteen veilig? Volgens mij kan die zelfs nog als een soort van map gebruikt worden indien snel genoeg na de bevruchting ingebracht
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mirena na bevalling (icm borstvoeding)  Empty Re: Mirena na bevalling (icm borstvoeding)

Bericht  Muppetje do 11 okt 2012 - 5:41

Wat ik las dus niet, hetzelfde als met de pil, begin menstruatie meteen veilig, anders zeven dagen, maar hoe dat met n bevalling zit...

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mirena na bevalling (icm borstvoeding)  Empty Re: Mirena na bevalling (icm borstvoeding)

Bericht  Thunder do 11 okt 2012 - 5:42

Je krijgt een paar weken na plaatsing vaak nog een controle. In die tussentijd kan het dus zijn dat hij niet helemaal goed zit en wordt aangeraden om het veilig te doen. Dat was het advies van mijn huisarts.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mirena na bevalling (icm borstvoeding)  Empty Re: Mirena na bevalling (icm borstvoeding)

Bericht  Parel do 11 okt 2012 - 6:30

Je krijgt hem meestal ingebracht zo'n 9 weken na de bevalling, een week moet je het dan veilig doen. Daarna idd controle, maar bij mij keken ze er niet eens naar.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mirena na bevalling (icm borstvoeding)  Empty Re: Mirena na bevalling (icm borstvoeding)

Bericht  Muppetje do 11 okt 2012 - 6:46

Parel schreef:Je krijgt hem meestal ingebracht zo'n 9 weken na de bevalling, een week moet je het dan veilig doen. Daarna idd controle, maar bij mij keken ze er niet eens naar.

Heb al n afspraak, zeven weken na de bevalling

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mirena na bevalling (icm borstvoeding)  Empty Re: Mirena na bevalling (icm borstvoeding)

Bericht  Muppetje do 11 okt 2012 - 19:17

, Deze even omhoog halen. De Mirena mag toch met borstvoeding? De verloskundige zei van wel, in de bijsluiter staat het ook... Wat zijn jullie ervaringen?

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mirena na bevalling (icm borstvoeding)  Empty Re: Mirena na bevalling (icm borstvoeding)

Bericht  Darius do 11 okt 2012 - 19:27

Vk zei hier dat het ook mocht met bv. Maar ik hoor wisselende ervaringen. Gewoon uitproberen.

Weet iemand of de nuvaring mag met bv?
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Mirena na bevalling (icm borstvoeding)  Empty Re: Mirena na bevalling (icm borstvoeding)

Bericht  Muppetje do 11 okt 2012 - 19:34

Ik zat vannacht vanalles te lezen over hoe slecht het wel niet is, die hormonen die in je bloed komen. Maar dat is toch maar heel weinig? En er staat toch niet voor niets in de bijsluiter dat het kan? Cerazette zijn ook hormonen...

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mirena na bevalling (icm borstvoeding)  Empty Re: Mirena na bevalling (icm borstvoeding)

Bericht  Muppetje do 11 okt 2012 - 19:35

Darius, misschien even googelen of je de bijsluiter vinden kan?

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mirena na bevalling (icm borstvoeding)  Empty Re: Mirena na bevalling (icm borstvoeding)

Bericht  Gast do 11 okt 2012 - 19:40

Volgens mij kan het wel can invloed zijn op je cyclus door die hormonen, is ook vaal zo bij de cerazette. Koperspiraal heeft geen hormonen, misschien is dat een optie?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mirena na bevalling (icm borstvoeding)  Empty Re: Mirena na bevalling (icm borstvoeding)

Bericht  Muppetje do 11 okt 2012 - 19:43

Rejoy. schreef:Volgens mij kan het wel can invloed zijn op je cyclus door die hormonen, is ook vaal zo bij de cerazette. Koperspiraal heeft geen hormonen, misschien is dat een optie?

Had eventueel wel gekund natuurlijk, maar ik hen deze nu al in huis, ook zonde... En ach, van invloed op mn cyclus zien we dan wel weer, als het maar niet schadelijk is voor de kleine man

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mirena na bevalling (icm borstvoeding)  Empty Re: Mirena na bevalling (icm borstvoeding)

Bericht  Happydobby do 11 okt 2012 - 20:01

Darius schreef:Vk zei hier dat het ook mocht met bv. Maar ik hoor wisselende ervaringen. Gewoon uitproberen.

Weet iemand of de nuvaring mag met bv?

Mijn gyn raade het af, ik had er ook naar gevraagd maar hij zei dat het de productie kan verlagen. Hij gaf liever de cezarette.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mirena na bevalling (icm borstvoeding)  Empty Re: Mirena na bevalling (icm borstvoeding)

Bericht  _Blush_ do 11 okt 2012 - 21:26

Mijn gyn zei dat het net een voordeel was van de mirena: de hormonen blijven plaatselijk in de baarmoeder, terwijl hormonen van de pil wel gewoon worden opgenomen in je systeem (doordat je ze inslikt).

Tuurlijk blijven het hormonen, en die kúnnen invloed hebben. Via via kende ik iemand waarbij de productie van BV heel erg gedaald was, waardoor ze moest stoppen met BV. Maar de gyn zei dat dit echt de uitzonderingen zijn, mensen die sowieso heel gevoelig reageren op hormonen.

Mijn verhaal: Mirena geplaatst toen E. 10 weken was, nu is E. 6 maanden en krijgt ze nog steeds 4 keer per dag borstvoeding.
_Blush_
_Blush_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 245
Punten : 263
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mirena na bevalling (icm borstvoeding)  Empty Re: Mirena na bevalling (icm borstvoeding)

Bericht  Gast do 11 okt 2012 - 21:31

Ik heb het ook gehad, met borstvoeding. De productie ging wel íets omlaag, maar dat is geen ramp, dat trekt wel bij als je gewoon door blijft voeden. Hoogstens heb je een keer extra regeldagen.

Het kan écht geen kwaad, de dosis hormonen is maar heel laag.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mirena na bevalling (icm borstvoeding)  Empty Re: Mirena na bevalling (icm borstvoeding)

Bericht  Muppetje do 11 okt 2012 - 23:26

Eucalypta schreef:Ik heb het ook gehad, met borstvoeding. De productie ging wel íets omlaag, maar dat is geen ramp, dat trekt wel bij als je gewoon door blijft voeden. Hoogstens heb je een keer extra regeldagen.

Het kan écht geen kwaad, de dosis hormonen is maar heel laag.

smile
We gaan het maar gewoon proberen. Extra regeldagen zouden uiteraard niet erg zijn, als ik maar niet ineens niet meer heb of de hormonen schadelijk zijn. Maar dat zal wel loslopen denk ik

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mirena na bevalling (icm borstvoeding)  Empty Re: Mirena na bevalling (icm borstvoeding)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum