Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Overdreven?

+3
Sophiee
Pompoen
Tania
7 plaatsers

Ga naar beneden

Overdreven? Empty Overdreven?

Bericht  Tania wo 10 okt 2012 - 23:02

Ik ben vandaag bij een kinderdagverblijf wezen kijken. Ze hebben daar steeds een baby en een peutergroep aan mekaar gekoppeld en dan kunnen ze ook naar mekaar toe lopen door de badkamer heen. Nou heb ik met het zoeken naar een kinderdagverblijf wel gelet op dat ze zoiets hadden omdat ik het wel prettig vind als mijn kindjes bij mekaar kunnen gaan kijken als ze daar behoefte aan hebben. Ze zijn echt heel gek op mekaar en mijn zoontje wil soms heel graag z'n zusje gewoon even een kusje of een knuffel geven. Geen idee of dat op het kinderdagverblijf ook zo zal zijn hoor maar ik vind het gewoon fijn als het in ieder geval kan.

Nou heb ik dus net de afdeling plaatsing gebeld op welke groepen ze eventueel zouden komen omdat ik dan graag wil dat ze in zo'n groep komen die aan mekaar gekoppeld zit. Daar waren ze op ingedeeld maar het zou nog kunnen veranderen ook al gebeurde dat bijna nooit zei ze. Toen vroeg ik wanneer ze dat zeker wisten en voor wanneer ik kon opzeggen als ik het toch niet wilde als ze in andere groepen kwamen. Volgens mij vond ze het nogal vreemd dat ik om die reden (misschien) toch niet zou kiezen voor dat kinderdagverblijf. Vinden jullie dat ook overdreven? Ik voel me nu al een zeurmuts nerd

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overdreven? Empty Re: Overdreven?

Bericht  Pompoen wo 10 okt 2012 - 23:04

Als jij dat belangrijk vind dan is het dat ook gewoon. Punt!
Tenminste, zo denk ik er over. Natuurlijk kun je overdrijven of te ver gaan met je verwachtingen. Maar juist op zo'n dagverblijf waar dit geregeld is zodat het zou moeten kunnen vind ik het niet raar dat je zo'n voorkeur uitspreekt en ook aangeeft dat je anders niet met hun in zee wil gaan. Moet kunnen hoor.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 10 okt 2012 - 23:22

Ik vind dat helemaal niet overdreven, ik zou het eigenlijk ook wel fijn vinden als ze elkaar kunnen opzoeken.

Gast
Gast

Bericht  Sophiee do 11 okt 2012 - 0:36

Absoluut niet overdreven. Jij wil het beste voor je kinderen en als dat betekent dat ze in gekoppelde groepen zitten, dan hebben we dat te accepteren.
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Bericht  Gast do 11 okt 2012 - 1:10

Helemaal niet overdreven!
En als je dat zo duidelijk aangeeft, vind ik dat dat kdv er gewoon rekening mee moet houden.

Gast
Gast

Bericht  Dille do 11 okt 2012 - 1:53

Als jij om die specifieke reden dat kdv hebt uitgekozen, en die reden blijkt misschien weg te vallen, dan snap ik dat je teleurgesteld bent. Dan ben je geen pieperd, de hoofdreden voor jou om voor dat kdv te kiezen valt gewoon weg, en dan is er misschien ergens in de buurt wel iets 'beters' te vinden, als ze dan tóch niet bij elkaar mogen zitten zeg maar.

Mijn kinderen zitten bij elkaar op de groep (verticale groep), en dat leek mij ook ontzettend gezellig voor ze (ook omdat zoon zo dol is op z'n zusje, en zij op hem). Maar heel eerlijk, nu ook de jongste haar draai daar een beetje gevonden heeft blijkt het eigenlijk niet zo heel interessant dat ze bij elkaar op de groep zitten. Ze hebben daar beide zo hun eigen belevingswereld, en zoveel andere kindjes om mee te spelen en/of te observeren, dat het heus wel leuk is dat ze bij elkaar zitten, maar niet enorm whoehoe ofzo. Ik bedoel, mijn zoon geeft mij ook veel kusjes en knuffels als we lekker thuis zijn, maar hij is niet sip op de creche omdat hij daar niet met mij kan knuffelen. Daar zijn weer andere dingen leuk. Nou ja, dit is mijn ervaring, maar misschien heb je er wat aan wanneer je gaat bepalen of je wel of niet voor dit kdv gaat kiezen smile
Dille
Dille
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 268
Punten : 295
Registratiedatum : 19-06-12

Bericht  Tania do 11 okt 2012 - 2:45

Misschien zullen ze inderdaad wel nooit bij mekaar gaan kijken hoor. Die kans zit er ook wel in maar ik wil gewoon dat het makkelijk voor ze is om mekaar wel op te zoeken als ze dat zelf willen. Misschien wel meer mijn eigen idee dan dat het voor hun nodig is Wink

Het is inderdaad een van de redenen om dit kinderdagverblijf te kiezen. Als dit niet zo zou zijn zou de kans wel aanwezig zijn dat ik voor een andere kinderdagverblijf had gekozen (die flexibele tijden hebben). Ik ga gewoon voor 1 december nog een keertje bellen en dan vragen of het nog hetzelfde is, als dat niet zo is kan ik altijd nog overstappen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503

Bericht  -Ieniemienie- do 11 okt 2012 - 4:46

nee helemaal niet overdreven.
Op het Kdv waar ik werk hebben we dat ook en met plaatsen word hier rekening mee gehouden.
Mijn eigen kinderen zitten er ook en vind het erg fijn dat dit kan.
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Linda do 11 okt 2012 - 5:11

Ik vind het ook niet overdreven, dat jij dit belangrijk vindt is toch het aller belangrijkste.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577

Bericht  Bluestar do 11 okt 2012 - 6:52

Helemaal niet overdreven!
Bluestar
Bluestar