Wat te doen tegen aften?
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat te doen tegen aften?
Ik ben op zoek naar de ultieme tip om van mijn aft af te komen.
Hij zit er al ruim een week en gaat echt steeds pijnlijker worden.
Ik had gehoord poetsen met zendium tandpasta dus daar ben ik al een paar dagen mee aan het poetsen.
Hij zit er al ruim een week en gaat echt steeds pijnlijker worden.
Ik had gehoord poetsen met zendium tandpasta dus daar ben ik al een paar dagen mee aan het poetsen.
strawberry- Prater
- Aantal berichten : 527
Punten : 670
Registratiedatum : 19-08-12
Re: Wat te doen tegen aften?
Zendium helpt om aftes te voorkomen als je het vaker hebt. Er zitten geen extra schuimmiddelen in (itt. de meeste andere tandpasta's) waardoor het mondslijmvlies minder aangetast wordt en je minder snel aften krijgt.
Als je eenmaal een afte hebt (ik heb er nu ook weer een van 2cm precies tussen lip en overgang tandvlees, aaaaauww) valt er eigenlijk niets aan te doen. Vaak kun je aan het aantal tips (pyralvex, zout spoelen/stippen, rabarber, bosbessen, salie, etc.) afleiden dat er dus overduidelijk niets is dat ECHT helpt, anders kwam je dat wel tegen..
Als je er echt last van hebt kun evt. bij de huisarts wat verdoving vragen in de vorm van bijv. lidocaine.
Als je eenmaal een afte hebt (ik heb er nu ook weer een van 2cm precies tussen lip en overgang tandvlees, aaaaauww) valt er eigenlijk niets aan te doen. Vaak kun je aan het aantal tips (pyralvex, zout spoelen/stippen, rabarber, bosbessen, salie, etc.) afleiden dat er dus overduidelijk niets is dat ECHT helpt, anders kwam je dat wel tegen..
Als je er echt last van hebt kun evt. bij de huisarts wat verdoving vragen in de vorm van bijv. lidocaine.
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Bonjela, dat krijg je alleen bijna alleen maar in Engeland. Ik bestel het altijd via internet.
Gast- Gast
Zendium poetsen inderdaad, die tip heb ik van de tandarts gehad. Sinds ik met Zendium poets heb ik bijna nooit meer een aft, en als ik er een heb is hij ook veel sneller weg. Wat bij mij nog wel eens wil helpen om er sneller vanaf te komen is een paar keer per dag een klein beetje zendium op de aft smeren, laten intrekken en dan weer uitspugen. Maar echt de tip om er razendsnel vanaf te komen bestaat niet vrees ik
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Aluinsteen helpt goed tegen aften.
Het is een soort kristal steentje wat je nat maakt en tegen de aft aan houdt.
Ik heb het gisteren nog gedaan, en het helpt meteen.
Ik heb de aluinsteen vanuit Marokko, maar ik denk dat je het ook bij de tuinen kan vinden,
en anders bij een kruidenier.
Het is een soort kristal steentje wat je nat maakt en tegen de aft aan houdt.
Ik heb het gisteren nog gedaan, en het helpt meteen.
Ik heb de aluinsteen vanuit Marokko, maar ik denk dat je het ook bij de tuinen kan vinden,
en anders bij een kruidenier.
madam- Prater
- Aantal berichten : 539
Punten : 568
Registratiedatum : 18-08-11
Antibes schreef:Zendium helpt om aftes te voorkomen als je het vaker hebt. Er zitten geen extra schuimmiddelen in (itt. de meeste andere tandpasta's) waardoor het mondslijmvlies minder aangetast wordt en je minder snel aften krijgt.
Ik denk ook dat dat het probleem is dat ik er weer een heb.
Normaal poets ik met paradontax maar die was op en toen heb ik even snel bij de supermarkt eigen merk tandpasta gehaald omdat de paradontax daar op was.
Morgen de huisarts bellen.. Het tandenpoetsen deed eerst alleen maar pijn, maar nu ook met eten, drinken, slikken enz ( ik heb hem op dezelfde plaatst als
Jou)
strawberry- Prater
- Aantal berichten : 527
Punten : 670
Registratiedatum : 19-08-12
Cola!! de echte coca cola en dan NIET de light versie.
Dat helpt bij mij altijd.. dat haalt de pijn er uit en bij mij zijn ze dan ook sneller weg.
Dat helpt bij mij altijd.. dat haalt de pijn er uit en bij mij zijn ze dan ook sneller weg.
lyke- Prater
- Aantal berichten : 641
Punten : 850
Registratiedatum : 13-12-10
Soortgelijke onderwerpen
» Wat te doen tegen wallen
» Wat te doen tegen onzekerheid?
» wat te doen tegen darmkrampjes
» Wat kan ik hier tegen doen?
» Wat te doen tegen statisch haar?
» Wat te doen tegen onzekerheid?
» wat te doen tegen darmkrampjes