Blij-topic!
+5
Kowalski
Siamsa
Pompoen
Marin
Bazinga
9 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Blij-topic!
Ja, zelfs 't topic is blij
Waarom ben jij blij? Ik ben suuuperblij omdat ik de knoop heb doorgehakt en 100% zeker bij m'n huidige baan wegga en al enthousiast aan 't solliciteren ben; voelt heel erg bevrijdend!
En ik ben NOG blijer, met 't feit dat mijn praktijkexamen wordt aangevraagd en ik dus - met een beetje mazzel - voor 't einde van het jaar, m'n rijbewijs heb! HOERA!!
Waarom ben jij blij? Ik ben suuuperblij omdat ik de knoop heb doorgehakt en 100% zeker bij m'n huidige baan wegga en al enthousiast aan 't solliciteren ben; voelt heel erg bevrijdend!
En ik ben NOG blijer, met 't feit dat mijn praktijkexamen wordt aangevraagd en ik dus - met een beetje mazzel - voor 't einde van het jaar, m'n rijbewijs heb! HOERA!!
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
Re: Blij-topic!
Nice Truus! Goed van je dat je die stap gezet hebt en op zoek gaat naar een andere baan.
Ik ben blij want ik heb morgen vrij! En ik ga winkelen, jeeej!
Ik ben blij want ik heb morgen vrij! En ik ga winkelen, jeeej!
Gast- Gast
Ja geeft echt gevoel van opluchting! Heb er al 3 solliciaties uitgegooid voor iets dat me echt leuk lijkt, ipv de eenvoudige keuze voor een snelle baan bij een CallCenter. En hopelijk kan ik snel een auto'tje kopen om naar Lwd te gaan bijv
Bazinga- Ratel
Ik ben niet blij, ik ben jaloers. Op jou. Dat jij na paar maanden al praktijk examen aan mag vragen en ik nog steeds niet.
Maar wel blij voor jou hoor.
En ik ben blij dat ik binnenkort foto's mag maken bovenop de Euromast met een superleuk bruidspaar!
En omdat ik gewoon de allerliefste lover heb.
Maar wel blij voor jou hoor.
En ik ben blij dat ik binnenkort foto's mag maken bovenop de Euromast met een superleuk bruidspaar!
En omdat ik gewoon de allerliefste lover heb.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Ik ben blij omdat de misselijkheid eindelijk weg lijkt te trekken en omdat ik nu aan iedereen kan (wil) vertellen dat ik zwanger ben en ik geniet echt van de reacties en durf veel meer naar de toekomst te kijken dan eerst.
Ik ben blij omdat we voor 15 euro een box hebben gescoord op marktplaats (en opgehaald vandaag). Haha het is leuk en fijn om op die manier aan je spulletjes te komen en het maakt het nog wat echter allemaal!
Ik ben blij omdat we voor 15 euro een box hebben gescoord op marktplaats (en opgehaald vandaag). Haha het is leuk en fijn om op die manier aan je spulletjes te komen en het maakt het nog wat echter allemaal!
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10
тыквашка schreef:Ik ben blij omdat de misselijkheid eindelijk weg lijkt te trekken en omdat ik nu aan iedereen kan (wil) vertellen dat ik zwanger ben en ik geniet echt van de reacties en durf veel meer naar de toekomst te kijken dan eerst.
'Like!' Ik wil dat later ook gaan doen, op Marktplaats babyspullen kopen, lijkt me zooo leuk!!
Siamsa- Prater
- Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11
Marin, hoe gaat 't nu dan? Was je niet aan't overwegen om naar een andere rijschool te gaan? En ik mag nog niet direct afrijden he :p Volgens mij is er een wachtlijst, dus nu aanvragen = nog wel aantal lessen voor 't afrijden! Mijn beste vriendin heeft precies 't zelfde verhaal, is ongeveer tegelijk begonnen en moet nu ook opeens haastig theorie gaan halen haha. Misschien ligt 't ook een beetje aan je rijschool?
Bazinga- Ratel
Ja het gaat echt wel steeds beter en les nu weer 1x per week ipv 1x in de 2 weken. Ben er zo klaar mee. Zit echt steeds op t randje van dat ik t aan mag vragen maar nog net niet. Maar volgens mij houdt ie me ook aan t lijntje hoor.
Ik wil volgende keer even op papier zetten wat ik nog persé moet verbeteren en als ik dan nog niet mag aanvragen ga ik bij een rijschool in m'n eigen gemeente wat lessen nemen om die dingen te oefenen en soort second opinion van of zij vinden dat ik er wel klaar voor ben.
Maar fijn dat t zo lekker gaat. Hoe lang is de wachttijd op een examen? Hier zes weken, dus ik hoooop het ook nog in 2012 te kunnen halen. Dat moet kunnen toch!
Ik wil volgende keer even op papier zetten wat ik nog persé moet verbeteren en als ik dan nog niet mag aanvragen ga ik bij een rijschool in m'n eigen gemeente wat lessen nemen om die dingen te oefenen en soort second opinion van of zij vinden dat ik er wel klaar voor ben.
Maar fijn dat t zo lekker gaat. Hoe lang is de wachttijd op een examen? Hier zes weken, dus ik hoooop het ook nog in 2012 te kunnen halen. Dat moet kunnen toch!
Marin- Lady Post-a-lot
Jaaa! Goed van je! Ik ben blij voor je!!
Kowalski- Ratel
- Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12
Huh wat een gelul... Hoelang zit je al 'op dat randje' dan? Ik wist na 10 lessen al, dat 't niet lang zou duren, heb plezier in het rijden en 't kan me niet snel genoeg gaan. Ik rijd nu ook maar wat rondjes, zonder echte aanwijzingen. Krijg alleen steeds op m'n kop, dat ik niet duidelijk genoeg kijk, da's wel frustrerend.
Ik geloof dat 't hier ook iets van 2 maanden is, 't is echt idioot druk in Haarlem. We rijden er elke week heen, naar 't CBR om de route goed te kennen en 't is een rotstuk om weg te rijden, bij Haarlem CBR (drukke straat en je komt van een opritje enz enz) En m'n instructeur wil niet dat je gelijk al misgaat als je alleen al weg rijdt..
Ik zou ook meer duidelijkheid vragen! En een second opinion kan nooit kwaad, volgens mij. Misschien kun je 's iemand laten meerijden tijdens je les? Kijken hoe die 't ziet...
Ik geloof dat 't hier ook iets van 2 maanden is, 't is echt idioot druk in Haarlem. We rijden er elke week heen, naar 't CBR om de route goed te kennen en 't is een rotstuk om weg te rijden, bij Haarlem CBR (drukke straat en je komt van een opritje enz enz) En m'n instructeur wil niet dat je gelijk al misgaat als je alleen al weg rijdt..
Ik zou ook meer duidelijkheid vragen! En een second opinion kan nooit kwaad, volgens mij. Misschien kun je 's iemand laten meerijden tijdens je les? Kijken hoe die 't ziet...
Bazinga- Ratel
Ja t verrotte is gewoon dat ik drie uur onderweg ben voor twee uur les!!
Zit nu al echt weken er tegenaan te hikken, maar wordt wel steeds assertiever met zeggen van ja hallo léér mij dan inparkeren/hellingproef/lekker 130 rijden.
Maar goed, ooit komt het goed! Het kost me alleen een vermogen
Zit nu al echt weken er tegenaan te hikken, maar wordt wel steeds assertiever met zeggen van ja hallo léér mij dan inparkeren/hellingproef/lekker 130 rijden.
Maar goed, ooit komt het goed! Het kost me alleen een vermogen
Marin- Lady Post-a-lot
Hellingproef KAN gevraagd worden, maar telt niet meer mee he? Scheelt dat iets? Naar mijn weten kan er op een examen gevraagd worden om de Stop-opdracht (da's een eitje) de Parkeer-opdracht (Achteruit fileparkeren is meest voorkomend) en Omkeer-opdracht en da's gewoon om je heen kijken, slippende koppeling en gebruik maken van je omgeving! Verder heb ik nog nooit gehoord dat iemand de snelweg op moet, een examen duurt toch maar 30 minuten?
Ik zou trouwens nooit een TTT doen, mijn instructeur (= ook m'n oom, trouwens, dus ik vertrouw 'm blind) zegt dat 't min of meer geldklopperij is, van 't CBR. De rijschool waar hij nu werkt, heeft 't dan ook niet automatisch in 't pakket, hij had 's een grietje dat het wel graag wilde dus hij vroeg 't voor haar aan. Ze kreeg een waslijst aan dingen die fout waren, maar deed daarna, op 't examen NIKS anders, maar was wel geslaagd Voordeel van de TTT is wel, als je dan succesvol je Parkeer-opdracht hebt volbracht, dan telt die wel mee op je examen.
Hoeveel uren heb je tot nu toe gehad dan? Ik ben nog steeds blij met m'n pakket Kostte me wel 1400,- maar dat valt me nog mee, als ik andere getallen hoor!
Ik zou trouwens nooit een TTT doen, mijn instructeur (= ook m'n oom, trouwens, dus ik vertrouw 'm blind) zegt dat 't min of meer geldklopperij is, van 't CBR. De rijschool waar hij nu werkt, heeft 't dan ook niet automatisch in 't pakket, hij had 's een grietje dat het wel graag wilde dus hij vroeg 't voor haar aan. Ze kreeg een waslijst aan dingen die fout waren, maar deed daarna, op 't examen NIKS anders, maar was wel geslaagd Voordeel van de TTT is wel, als je dan succesvol je Parkeer-opdracht hebt volbracht, dan telt die wel mee op je examen.
Hoeveel uren heb je tot nu toe gehad dan? Ik ben nog steeds blij met m'n pakket Kostte me wel 1400,- maar dat valt me nog mee, als ik andere getallen hoor!
Bazinga- Ratel
Ja, al die verschillende parkeermanieren heb ik dus ook nog niet geleerd. Echt zo slecht. Dan vraag ik van ja leg dan uit, en krijg ik te horen dat ik maar gewoon moet proberen.. Euh? Nou lukt dat allemaal wel prima, maar ik wil wel graag weten wát ik doe.
Mijn pakket bestond uit 35 lessen en ik heb er nu denk ik toch al wel minste 15 lessen betaald (als het niet meer is, want ik les dubbel) dus zit vast al over de 50. Hou het niet eens meer bij. Schaam me dood.
TTT heb ik niet gedaan, wil ik ook niet, kost alleen maar meer geld. M'n examen is al wel betaald.
Rij jij dus veel in Haarlem? Cool!
Mijn pakket bestond uit 35 lessen en ik heb er nu denk ik toch al wel minste 15 lessen betaald (als het niet meer is, want ik les dubbel) dus zit vast al over de 50. Hou het niet eens meer bij. Schaam me dood.
TTT heb ik niet gedaan, wil ik ook niet, kost alleen maar meer geld. M'n examen is al wel betaald.
Rij jij dus veel in Haarlem? Cool!
Marin- Lady Post-a-lot
Ik ben blij omdat ik morgen een tweelingbuggy kan ophalen die ik via marktplaats heb gekocht. Voor maar 45 euro. Daarmee is ons probleem opgelost dat de kinderwagen niet in de auto bleek te passen.
Gast- Gast
Whuuut :/ Wat een gare rijschool heb je!
Ja, ik rij elke week in Haarlem! Ging de derde les al de snelweg op, naar Haarlem, vandaar mijn verbazing! Moest gelijk inparkeren, nou is vooruit inparkeren niet heel erg moeilijk en achteruit fileparkeren heeft een aantal lessen geduurd, ghehe. Ik dacht dat de auto's die hij uit zocht, om achter te parkeren, daar waren neergezet door de rijschool. Niet dus... Hij heeft me heel hard uitgelachen, de hond... Maarehm hij wil dat ik Haarlem ken, de meest gereden routes van 't CBR ook rijd enz enz, vandaar!
Wat heb je de afgelopen lessen gedaan dan?? Ik zou ECHT een andere zoeken, dit slaat toch nergens op? Ik heb 1 rijles gehad waarin ik leerde sturen, 1 rijles voor wegrijden en 1 rijles opschakelen en toen ging ik naar Haarlem voor 't echte werk! 2 vriendinnen lessen ook, eentje 2x per week zoals ik doe/deed en de ander 1x per week/anderhalve week. Maar die laatste heeft zelfs leren inparkeren..
(Sorry ik bedoel 't natuurlijk niet persoonlijk, maar ik hoor zovaak slechte verhalen over 'oplichtende' rijscholen en vind dat echt walgelijk!)
Ja, ik rij elke week in Haarlem! Ging de derde les al de snelweg op, naar Haarlem, vandaar mijn verbazing! Moest gelijk inparkeren, nou is vooruit inparkeren niet heel erg moeilijk en achteruit fileparkeren heeft een aantal lessen geduurd, ghehe. Ik dacht dat de auto's die hij uit zocht, om achter te parkeren, daar waren neergezet door de rijschool. Niet dus... Hij heeft me heel hard uitgelachen, de hond... Maarehm hij wil dat ik Haarlem ken, de meest gereden routes van 't CBR ook rijd enz enz, vandaar!
Wat heb je de afgelopen lessen gedaan dan?? Ik zou ECHT een andere zoeken, dit slaat toch nergens op? Ik heb 1 rijles gehad waarin ik leerde sturen, 1 rijles voor wegrijden en 1 rijles opschakelen en toen ging ik naar Haarlem voor 't echte werk! 2 vriendinnen lessen ook, eentje 2x per week zoals ik doe/deed en de ander 1x per week/anderhalve week. Maar die laatste heeft zelfs leren inparkeren..
(Sorry ik bedoel 't natuurlijk niet persoonlijk, maar ik hoor zovaak slechte verhalen over 'oplichtende' rijscholen en vind dat echt walgelijk!)
Bazinga- Ratel
Ja ik vind het alleen maar fijn om te horen hoor.. Kijk, eerst had ik gewoon een kut instructrice (volgens mij kwam ze hier op het forum en heeft ze nu een ban overigens) die mij gewoon aan het huilen bracht. Daar heb ik 20 lessen mee verpest. Nu heb ik een fijne instructeur, maar hij legt eigenlijk niks uit. En ik ben echt miss a-assertief, en ik probeer het echt wel, maar ik ben al zo fucking onzeker, en nu heb ik eindelijk super veel lol in auto rijden en klets ik veel over autorijden met m'n vriend (want mega auto gek) en ik leer eigenlijk nog meer van m'n vriend, maar het schiet gewoon niet op.
Ik les inderdaad altijd in het CBR gebied, in Den Haag is dat Rijswijk en Delft. Die routes ken ik echt zo'n beetje uit m'n hoofd. Euh afgelopen keren hebben we daar veel gereden, moest ik stopopdracht en omkeeropdracht doen en verder kijk ik goed, alleen mag ik wel wat beter doorstromen met het verkeer. Dat is eigenlijk het enige wat ik nog beter moet doen geloof ik en dingen zoals parkeren leren.
Ik sla echt nooit af (pas 1 keer in alle lessen, en dat was exact op de dag dat ik overspannen raakte en daarna heb ik een half jaar niet gelest) dus ik denk dat ik ook echt best wel een beetje kan rijden en ik vind het leuk.
Maar wel super fijn dat het bij jou zo snel gaat! Wat jij omschrijft heb ik echt al bijna twee jaar over gedaan.
Ik les inderdaad altijd in het CBR gebied, in Den Haag is dat Rijswijk en Delft. Die routes ken ik echt zo'n beetje uit m'n hoofd. Euh afgelopen keren hebben we daar veel gereden, moest ik stopopdracht en omkeeropdracht doen en verder kijk ik goed, alleen mag ik wel wat beter doorstromen met het verkeer. Dat is eigenlijk het enige wat ik nog beter moet doen geloof ik en dingen zoals parkeren leren.
Ik sla echt nooit af (pas 1 keer in alle lessen, en dat was exact op de dag dat ik overspannen raakte en daarna heb ik een half jaar niet gelest) dus ik denk dat ik ook echt best wel een beetje kan rijden en ik vind het leuk.
Maar wel super fijn dat het bij jou zo snel gaat! Wat jij omschrijft heb ik echt al bijna twee jaar over gedaan.
Marin- Lady Post-a-lot
Ik heb nu een jaar m'n rijbewijs en ben nog steeds geen ster met inparkeren
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Volgens mij kan ik het prima maar ik heb geen idee hoe het moet. Heb jij het wel goed geleerd, AM?
Marin- Lady Post-a-lot
Als je kan parkeren is dat prima toch? Ik parkeer echt op gevoel, inschatten etc, ik hou echt geen rekening meer met de techniek die ik ooit aangeleerd heb.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Ja maar ik wil graag de theorie achter alles weten
Misschien dat ik daarom ook zo'n langzame praktijk leerling ben.
Marin- Lady Post-a-lot
Ja okay, hoe je er zelf in staat, zal natuuurlijk ook veel verschil maken. Als 't schakelen en rijden goed gaat, zou ik me daar gewoon niet meer zorgen om maken en me meer focussen op de andere dingen en ik zou dat ook zeker melden aan de instructeur! Ik begrijp wel dat 't zijn vak is, maar jij betaalt...
En balen dat 't zo ver weg is; ik vind 2x per week lessen veel prettiger, dan is 't niet zo snel weggezakt! En ik heb zelfs een tijd Youtubefilmpjes zitten kijken, van een rijschool.
https://www.youtube.com/user/butterhuizenable
Heb ik ook wel wat aan gehad! Ik hou me er niet teveel aan vast, natuurlijk, maar 't is wel handig om erbij te hebben, vind ik. 't Enige wat ik nu nog moet doen, is gewoon goed kijken. Niet alleen vanuit de ooghoeken, maar echt over m'n schouders kijekn enzo. Instructeur zegt dat ik prima rijd, alsof ik al langer rij, maar ik moet meer 'overdreven' kijken, omdat ik pas een beginner ben.. Zucht!
En balen dat 't zo ver weg is; ik vind 2x per week lessen veel prettiger, dan is 't niet zo snel weggezakt! En ik heb zelfs een tijd Youtubefilmpjes zitten kijken, van een rijschool.
https://www.youtube.com/user/butterhuizenable
Heb ik ook wel wat aan gehad! Ik hou me er niet teveel aan vast, natuurlijk, maar 't is wel handig om erbij te hebben, vind ik. 't Enige wat ik nu nog moet doen, is gewoon goed kijken. Niet alleen vanuit de ooghoeken, maar echt over m'n schouders kijekn enzo. Instructeur zegt dat ik prima rijd, alsof ik al langer rij, maar ik moet meer 'overdreven' kijken, omdat ik pas een beginner ben.. Zucht!
Bazinga- Ratel
Marin schreef:Ja maar ik wil graag de theorie achter alles weten
Herkenbaar! Ik vroeg bij alles 'Maar waarom dan? Wat gebeurt er dan? Gaat je motor dan stuk? Waarom dan?'
Maar bij de zoveelste diepe zucht, houd ik nu zulke vragen maar voor me..
Bazinga- Ratel
Hahaha ja dat overdrijven kijken helpt echt hoor! Dat moest ik ook leren en nu doe ik dat automatisch en dat werkt uiteindelijk ook beter voor jezelf. Die filmpjes ga ik morgen even kijken. Schakelen enzo gaat allang op automatisch, het is meer gewoon het doorkarren enzo,
Marin- Lady Post-a-lot
Marin schreef:Volgens mij kan ik het prima maar ik heb geen idee hoe het moet. Heb jij het wel goed geleerd, AM?
Jup heel goed geleerd, heel theoretisch juist, precies de punten meten wanneer je moet insturen en terug moet draaien. Em dan moest ik het ook intekenen.
Er staan op YouTube hele goede duidelijke filmpjes Van trouwens! Nu doe ik het overigens keer op gevoel.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: