Gebeten door een besmette teek, iemand ervaring?
+5
Zwerver
Caramba
Antibes
Suus
Twellie
9 plaatsers
Pagina 1 van 1
Gebeten door een besmette teek, iemand ervaring?
Edit: vandaag naar de dokter geweest, het is inderdaad een tekenbeet van een teek die besmet was met Lyme. Ik krijg nu tien dagen antibiotica, is dat niet een beetje weinig? Zitten hier meer mensen die door een besmette teek zijn gebeten en hoe is dat gegaan? Ik zit hem te knijpen, mijn moeder is ooit verschrikkelijk ziek geweest van een tekenbeet.
Laatst aangepast door Twellie op ma 8 okt 2012 - 10:07; in totaal 2 keer bewerkt
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Re: Gebeten door een besmette teek, iemand ervaring?
Ik heb zelf wel eens een tekenbeet gehad en kreeg alleen een rode kring, voelde er niks van. Maar mijn oom had deze zomer ook een tekenbeet en die rode cirkel was wel helemaal warm en pijnlijk. Het zou dus kunnen, maar zou vooral snel even naar de huisarts (maar dat ben je al van plan gelukkig ).
Suus- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10
Ben je in het bos ofzo geweest dat je aan een tekenbeet denkt? Het zou miss ook ringworm kunnen zijn (schimmelinfectie). Ik zou in ieder geval sowieso even de huisarts bellen.
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Ik ben vorig weekend in het bos geweest, de vlek is (niet veel) groter geworden, maar net voor de buitenrand begint het nu wit te kleuren. Bij een tekenbeet wordt het juist vanaf de kern weer wit of niet (hoop ik nu heel hard)?
Twellie- Ratel
Heb even plaatje van ringworm bekeken en daar lijkt het niet op, in het midden is wel te zien dat het echt een insectenbeet is.
Twellie- Ratel
Oh bah.
Het lijkt weinig 10 dagen, na die 10 dagen, mocht het nog niet beter zijn, toch weer langs ha.
Maar antibioticum moet vaak na een paar dagen zijn werk al doen.
Sterkte.
Het lijkt weinig 10 dagen, na die 10 dagen, mocht het nog niet beter zijn, toch weer langs ha.
Maar antibioticum moet vaak na een paar dagen zijn werk al doen.
Sterkte.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Even iets doms hoor, maar lijkt het hier op?
Ik ben begin september op vakantie geprikt en ik weet eigenlijk niet waardoor. De kring is nu nog te zien op mijn been maar het is absoluut niet dik. Ik denk altijd aaah valt wel mee, maar ben toch een beetje bang, vooral om dat mensen tegen mij zeiden dat het wel een tekenbeet kon zijn
Ik ben begin september op vakantie geprikt en ik weet eigenlijk niet waardoor. De kring is nu nog te zien op mijn been maar het is absoluut niet dik. Ik denk altijd aaah valt wel mee, maar ben toch een beetje bang, vooral om dat mensen tegen mij zeiden dat het wel een tekenbeet kon zijn
Zwerver- Ratel
- Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10
Zwerver - dan zou ik toch maar even mee naar de huisarts gaan als ik jou was. Als je op google kijkt lijkt dit namelijk ook wel op een beet van een teek.
Gast- Gast
Het lijkt niet op wat ik heb: jouw huid is verdikt of niet? Bij mij is de huid niet verdikt, in het midden zit een paarse punt, daaromheen wit en daaromheen een rode kring. Maar het lijkt me sowieso wel een bult om de dokter even naar te laten kijken.
Twellie- Ratel
Zwerver schreef:Even iets doms hoor, maar lijkt het hier op?
*foto*
Dit lijkt erg op zoals muggenbulten er bij mij altijd uitzien, maar ook als ik gestoken word door een bij, wesp, horzel etc. dan ziet de bult er zo uit.
Lotus_- Prater
- Aantal berichten : 505
Punten : 545
Registratiedatum : 18-11-10
Hoi Twellie,
Toevallig heb ik een collega die gebeten is door een teek en nu dus allerlei rare verschijnselen heeft. Ze heeft ook 10 dagen antibiotica gehad, maar dit heeft nog niet het gewenste effect gehad. Omdat ze klachten bleef houden en de huisarts hier verder niet op in wilde gaan (schuift het af op andere mogelijkheden) is ze nu verder gaan bekijken hoe nu verder. Ze heeft contact gehad met het ziekenhuis in Nijmegen, maar nu moet ze weer een hele tijd wachten.
Ze baalt enorm omdat ze zelf direct aan de bel had getrokken, ze heeft het gevoel dat ze haar nu maar aan laten rommelen, terwijl je juist snel moet handelen bij een tekenbeet.
Ik weet in ieder geval dat ze 's ochtends heel veel moeite heeft met opstaan en heeft enorme zweet aanvallen. Verder weet ik het niet precies, maar goede actie is wel gewenst lijkt mij.
Sterkte en succes!
Toevallig heb ik een collega die gebeten is door een teek en nu dus allerlei rare verschijnselen heeft. Ze heeft ook 10 dagen antibiotica gehad, maar dit heeft nog niet het gewenste effect gehad. Omdat ze klachten bleef houden en de huisarts hier verder niet op in wilde gaan (schuift het af op andere mogelijkheden) is ze nu verder gaan bekijken hoe nu verder. Ze heeft contact gehad met het ziekenhuis in Nijmegen, maar nu moet ze weer een hele tijd wachten.
Ze baalt enorm omdat ze zelf direct aan de bel had getrokken, ze heeft het gevoel dat ze haar nu maar aan laten rommelen, terwijl je juist snel moet handelen bij een tekenbeet.
Ik weet in ieder geval dat ze 's ochtends heel veel moeite heeft met opstaan en heeft enorme zweet aanvallen. Verder weet ik het niet precies, maar goede actie is wel gewenst lijkt mij.
Sterkte en succes!
dyingbride- Fluisteraar
- Aantal berichten : 63
Punten : 69
Registratiedatum : 19-11-10
Zulke muggenbulten heb ik ook inderdaad!Lotus_ schreef:Zwerver schreef:Even iets doms hoor, maar lijkt het hier op?
*foto*
Dit lijkt erg op zoals muggenbulten er bij mij altijd uitzien, maar ook als ik gestoken word door een bij, wesp, horzel etc. dan ziet de bult er zo uit.
Gast- Gast
Niets aan de hand hoor. Heb ik ook gehad, ook tien dagen ab. Geen paniek.
Gast- Gast
Ik heb twee weken antibiotica gehad ervoor, vorig jaar. Het lullige is dat je niet weet of het voldoende is tot jaren later. In NL is 10 dagen antibiotica standaard, in veel andere landen wordt dit als onvoldoende beschouwd. Ik zou er gewoon vanuit gaan dat het voldoende is, maar eerlijk gezegd heb ik er ook niet het volste vertrouwen in naar aanleiding van wat ik er allemaal over gelezen heb, dus "niks aan de hand" zou ik niet zeggen.
Polly- Kletskop
- Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10
Ik heb me er inmiddels ook over ingelezen en 'niks aan de hand' is helaas inderdaad niet van toepassing. Morgen heb ik weer een afspraak bij de huisarts, die was er niet gerust op omdat ik ook verhoging heb. Ik ga sowieso overleggen voor meer antibiotica omdat het nu in eerste instantie ook niet aanslaat als verwacht.
Twellie- Ratel
Lijkt me een goed plan, Twellie. Beter nu langer antibiotica voor de zekerheid dan over een jaar of twee echte gezondheidsproblemen ondervinden. Succes!
Polly- Kletskop
- Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10
Dat begreep ik ook van mijn collega, dat ze het idee had veel te kort antibiotica te hebben gekregen, ze was het hier ook niet mee eens (had ook gelezen dat het langer moest), maar haar huisarts vond het voldoende.
Ze voelt zich dus niet goed en is nu al een maand in de ziektewet, ze probeert nu voorzichtig aan weer wat werk op te pakken, dus niets aan de hand was voor haar ook niet van toepassing.
Ik hoop dat extra antibiotica voor jou wel de oplossing is en dat het daar mee klaar is.
Ze voelt zich dus niet goed en is nu al een maand in de ziektewet, ze probeert nu voorzichtig aan weer wat werk op te pakken, dus niets aan de hand was voor haar ook niet van toepassing.
Ik hoop dat extra antibiotica voor jou wel de oplossing is en dat het daar mee klaar is.
dyingbride- Fluisteraar
- Aantal berichten : 63
Punten : 69
Registratiedatum : 19-11-10
Twellie, en heb je antibioticum gekregen? Als er een rode kring rondom een kleine bijtplek zit die niet verdikt is. Dan kan het inderdaad een teek zijn geweest. Ik weet dat mijn zusje bijvoorbeeld in curacao werd gebeten door, muggen en meer de plekken had die ik net op een foto voorbij zag komen. Maar, vlak een tekenbeet niet uit. De ziekte van lyme kan heel grillig zijn. Of zelfs tot uitval leiden. Als je er niets aan doet.
Als je antibioticum hebt gekregen pas dan wel heel erg goed op met zonlicht. Ookal is het nu vreselijk koud, af en toe schijnt nog wel de zon. Want je kunt daar een alergische reactie op krijgen. Is even een tip.
Ik heb zelf een besmette tekenbeet gehad. Gelukkig op tijd antibioticum.
Alleen niet bang laten maken door verhalen. Maar noteer wel even wanneer de plek is ontstaan. Zodat mocht je met vreemde klachten in het ziekenhuis raken. Dat, je dat aan een arts kunt doorgeven.
Heel veel beterschap.
Als je antibioticum hebt gekregen pas dan wel heel erg goed op met zonlicht. Ookal is het nu vreselijk koud, af en toe schijnt nog wel de zon. Want je kunt daar een alergische reactie op krijgen. Is even een tip.
Ik heb zelf een besmette tekenbeet gehad. Gelukkig op tijd antibioticum.
Alleen niet bang laten maken door verhalen. Maar noteer wel even wanneer de plek is ontstaan. Zodat mocht je met vreemde klachten in het ziekenhuis raken. Dat, je dat aan een arts kunt doorgeven.
Heel veel beterschap.
Soortgelijke onderwerpen
» Iemand ervaring met de pijnpoli?
» Iemand ervaring met haptotherapie?
» iemand ervaring met werk.nl
» Iemand ervaring met een babycook?
» Last van eierstokken, iemand ervaring?
» Iemand ervaring met haptotherapie?
» iemand ervaring met werk.nl
» Iemand ervaring met een babycook?
» Last van eierstokken, iemand ervaring?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: