Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ben ik nou zo een zeur?

+9
Teddyaapje
Bazinga
Aziraphale
Elliot
Shisha
Jits
Cow
bolus26
smurfie
13 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Ben ik nou zo een zeur? Empty Ben ik nou zo een zeur?

Bericht  smurfie zo 7 okt 2012 - 0:50

Vorig jaar September ben ik verhuisd naar het huis waar ik nu woon en het toen natuurlijk ook mijn katten meegenmen. Deze heb ik de eerste maanden binnen gehouden en vanaf januari zijn ze naar buiten gegaan (kattenluikje) dat ging allemaal prima, kwamen keurig allebei altijd weer thuis.

Tot de zomer, de ene kat kwam gewoon steeds terug (ging ook niet heel ver weg) maar de andere bleef steeds langer weg en ik begon een vermoeden te krijgen dat hij weleens bij iemand anders was waar hij ook eten kreeg (at ook niet heel veel meer). Omdat ik niet kon vaststellen of het echt zo was en waar hij dan was heb ik het er maar bij gelaten. Tot twee weken terug, ik had het Zaterdag ochtend voor het laatst gezien en dinsdag's was hij er nog steeds niet en begon ik me zorgen te maken..

Ik ben bij verschillende buren gaan aanbellen om te vragen of ze hem hadden gezien maar kreeg overal te horen dat ze hem niet gezien hadden. Tot ik bij het laatste huis kwam.... en je raad het al die hadden mijn kat in huis en gaven hem te eten (zijn beetje apparte mensen, kaal hius/geen vloerbedekking en heeeeel vies) het eten wat ze hem gaven was volgens mij hondenvoer...

Ik heb ze gezegt dat het mijn kat is (hij heeft een bandje om met adreskokertje eraan, dus de smoes we wisten niet waar hij vandaan kwam konden ze niet gebruiken) en dat ik niet wil dat ze hem binnen laten en eten geven. Hun verdediging was dat hij zich niet liet wegsturen en als ze hem wilde pakken hij ze beet... (dat kan kloppen, hij kan lelijk doen als het niet gaat zoals hij wil). Ze zouden hem vanaf toen wegsturen als hij weer kwam.

Een paar dagen heb ik hem even binnen gelaten en toen hij weer naar buiten ging, ging dat ook prima. Maar nu is hij steeds weer weg en heb ik hem al sinds vrijdag niet meer gezien... hij zit dus hoogst waarschijnlijk weer daar..

Nu is mijn vraag, wat moet ik hier nu mee?? Ik vind het ronduit associaal dat ze hem gewoon in huis nemen terwijl ze weten dat hij van mij is... als je op straat een leuk kind ziet neem je het toch ook niet zomaar mee naar binnen en geeft het eten? Ik ga zo maar weer moed verzamelen en hem ophalen en dan maar weer duidelijk maken dat ik het niet wil en denk dat ik anders maar stappen ga ondernemen dmv de woningbouw of is dit overdreven?
smurfie
smurfie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 288
Punten : 353
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo een zeur? Empty Re: Ben ik nou zo een zeur?

Bericht  bolus26 zo 7 okt 2012 - 0:54

stappen ondernemen bij de woningbouw vind ik overdreven. Je kunt ze er hoogstens nog eens op aanspreken denk ik
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo een zeur? Empty Re: Ben ik nou zo een zeur?

Bericht  Cow zo 7 okt 2012 - 0:54

Ze hebben hem ooit eens binnen gelaten én eten gegeven. Dat doe je idd gewoon niet en ik zou dat ook niet willen.
Als ze zien dat de kat naar binnen wilt moeten ze gewoon de deur dicht houden.....en áls hij al binnen zit moeten ze hem zeker geen eten geven maar verjagen. desnoods met een emmer water ofzo....als die kat maar niet meer binnenkomt en bij voorkeur niet binnen wilt....

Cow
Cow
Prater
Prater

Aantal berichten : 1066
Punten : 1080
Registratiedatum : 10-12-10
Woonplaats : Mooiste plekje op de wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo een zeur? Empty Re: Ben ik nou zo een zeur?

Bericht  Jits zo 7 okt 2012 - 0:55

Ik vind dat wel overdreven ja. Je geeft zelf al aan dat hij zich niet laat wegsturen en bijt als ze hem willen oppakken. Zou ze nog eens erop aanspreken. En neem anders zelf weer de verantwoordelijkheid, het is jouw kat.
Jits
Jits
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 87
Punten : 96
Registratiedatum : 29-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo een zeur? Empty Re: Ben ik nou zo een zeur?

Bericht  Shisha zo 7 okt 2012 - 0:58

Ik zou ze er nogmaals op aanspreken. Meer kun je ook niet doen denk ik. Ja je kat binnen houden maar ik weet niet of dat een optie is.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo een zeur? Empty Re: Ben ik nou zo een zeur?

Bericht  Gast zo 7 okt 2012 - 1:03

Is het handig om een kind met een kat te vergelijken?

Je bent behoorlijk aannames aan het doen? Ik begrijp dat je nu een vermoeden heb dat je kat nu weer bij die 'buren' maar ik denk niet dat je met een heel hard bewijs kan aankomen in de zin van: 'de buren hebben de kat meegenomen'. Wie weet is het beestje toevallig de tuin ingelopen, hebben die mensen de kat eten gegeven. Als een kat ergens eten krijgt zal hij vaker naar een plek terug gaan. Al is het maar tijdelijk voor onderdak bij regen. Dat wil niet gelijk zeggen dat je kat het daar beter heeft? Geen idee waarom katten dat doen. Maar misschien is het territorium afbakening?

Maar ik vind het een beetje voorbarig om te zeggen dat deze mensen je kat afpakken, want zo komt je laatste zin wel een beetje over? Misschien kan je een afspraak maken, dat mocht de kat in hun tuin komen dat ze je kat terug brengen. Boos worden heeft denk ik geen zin. Het is denk ik de kat die het doet en niet de 'buren' smile



Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo een zeur? Empty Re: Ben ik nou zo een zeur?

Bericht  Elliot zo 7 okt 2012 - 1:06

Jits schreef:Ik vind dat wel overdreven ja. Je geeft zelf al aan dat hij zich niet laat wegsturen en bijt als ze hem willen oppakken. Zou ze nog eens erop aanspreken. En neem anders zelf weer de verantwoordelijkheid, het is jouw kat.

Wat is dit nou weer voor gekke reactie? Ze WIL toch juist de verantwoordelijkheid voor haar eigen kat, alleen de andere mensen voeren hem steeds. Ik zou dat ook echt niet tof vinden en zou ze er zeker op aanspreken. Woningbouw vind ik wel wat ver gaan.

Edit: je kunt proberen je kat een paar dagen binnen te houden, misschien dat ze dan niet direct weer naar dat huis toeloopt als ze buiten is?


Laatst aangepast door Caroline. op zo 7 okt 2012 - 1:09; in totaal 1 keer bewerkt
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo een zeur? Empty Re: Ben ik nou zo een zeur?

Bericht  Shisha zo 7 okt 2012 - 1:09

Ik weet niet of die mensen zelf katten en dan dus een kattenluik hebben? Want misschien gaat jouw kat daar dan wel zelf naar binnen. Mijn tante krijgt ook regelmatig de kat van de buren op bezoek en als ze even niet oplet eet ie gewoon het eten van haar eigen kat op. Maar zowel zij als de buren hebben er geen problemen mee.
En wij kregen vroeger ook altijd een buurtkat op bezoek. Vooral als in de zomer de deur open stond. Alleen gaven we die kat dan geen eten.
Dus 9 van de 10 keer ligt het ook wel aan de kat.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo een zeur? Empty Re: Ben ik nou zo een zeur?

Bericht  Jits zo 7 okt 2012 - 1:10

Caroline. schreef:
Jits schreef:Ik vind dat wel overdreven ja. Je geeft zelf al aan dat hij zich niet laat wegsturen en bijt als ze hem willen oppakken. Zou ze nog eens erop aanspreken. En neem anders zelf weer de verantwoordelijkheid, het is jouw kat.

Wat is dit nou weer voor gekke reactie? Ze WIL toch juist de verantwoordelijkheid voor haar eigen kat, alleen de andere mensen voeren hem steeds. Ik zou dat ook echt niet tof vinden en zou ze er zeker op aanspreken. Woningbouw vind ik wel wat ver gaan.

Dan moet ze hem maar binnen houden.

En hoezo 'weer' een gekke reactie, het is mijn tweede post op het forum. De eerste was niet gek hoor.
Jits
Jits
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 87
Punten : 96
Registratiedatum : 29-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo een zeur? Empty Re: Ben ik nou zo een zeur?

Bericht  Elliot zo 7 okt 2012 - 1:13

Jits schreef:
Caroline. schreef:
Jits schreef:Ik vind dat wel overdreven ja. Je geeft zelf al aan dat hij zich niet laat wegsturen en bijt als ze hem willen oppakken. Zou ze nog eens erop aanspreken. En neem anders zelf weer de verantwoordelijkheid, het is jouw kat.

Wat is dit nou weer voor gekke reactie? Ze WIL toch juist de verantwoordelijkheid voor haar eigen kat, alleen de andere mensen voeren hem steeds. Ik zou dat ook echt niet tof vinden en zou ze er zeker op aanspreken. Woningbouw vind ik wel wat ver gaan.

Dan moet ze hem maar binnen houden.

En hoezo 'weer' een gekke reactie, het is mijn tweede post op het forum. De eerste was niet gek hoor.

Ik weet niet of jij katten hebt maar een kat die normaal gezien naar buiten gaat houd je niet zo makkelijk binnen.

En ik bedoel niet 'weer' als in alweer. Ik vond alleen je reactie in dit topic erg kort door de bocht en daardoor raar. Lekkere binnenkomer ook op een forum Wink
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo een zeur? Empty Re: Ben ik nou zo een zeur?

Bericht  Aziraphale zo 7 okt 2012 - 1:13

Dropdraakje schreef:Is het handig om een kind met een kat te vergelijken?

Je bent behoorlijk aannames aan het doen? Ik begrijp dat je nu een vermoeden heb dat je kat nu weer bij die 'buren' maar ik denk niet dat je met een heel hard bewijs kan aankomen in de zin van: 'de buren hebben de kat meegenomen'. Wie weet is het beestje toevallig de tuin ingelopen, hebben die mensen de kat eten gegeven. Als een kat ergens eten krijgt zal hij vaker naar een plek terug gaan. Al is het maar tijdelijk voor onderdak bij regen. Dat wil niet gelijk zeggen dat je kat het daar beter heeft? Geen idee waarom katten dat doen. Maar misschien is het territorium afbakening?

Maar ik vind het een beetje voorbarig om te zeggen dat deze mensen je kat afpakken, want zo komt je laatste zin wel een beetje over? Misschien kan je een afspraak maken, dat mocht de kat in hun tuin komen dat ze je kat terug brengen. Boos worden heeft denk ik geen zin. Het is denk ik de kat die het doet en niet de 'buren' smile

Waarom is het niet handig om de vergelijking te maken tussen een kat en een kind in dit geval? Wat gaat er dan voor ergs gebeuren?

Ik vind het niet voorbarig om aan te nemen dat haar kat weer bij dezelfde buren zit. Hij is al dagen lang weg, eet en slaapt niet meer thuis, Hoezo doet de kat dit zelf? Als je 'm als buren zijnde niet binnen laat en eten geeft, zou hij echt niet steeds terugkomen hoor. Ze geven hem lekker ongezond, zout voer (zelfs hondenvoer! las ik bij TO). Dat is in mijn ogen wel bijna hetzelfde als een kind naar binnen lokken met snoep. Alleen is een kat natuurlijk geen kind. Bananen zijn geel, maar geel is geen banaan...

Je gaat als weldenkend mens geen katten van iemand anders naar binnen halen, een slaapplek geven en structureel voeren. Dan ben je dus wél bezig om die kat te stelen. Koop er lekker zelf een. Beter nog, haal er eentje op uit het asiel.

Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo een zeur? Empty Re: Ben ik nou zo een zeur?

Bericht  Bazinga zo 7 okt 2012 - 1:16

Ik vind de vergelijking ook niet zo vreemd :/ En knappe Gerrit als je mijn Fritsie van straat plukt en in huis neemt. Als dat ooit zou voorkomen, zou ik simpelweg aangifte doen. (En nee, niet van catnapping, hoewel ik dat wel grappig zou vinden)
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo een zeur? Empty Re: Ben ik nou zo een zeur?

Bericht  Gast zo 7 okt 2012 - 1:18

Aziraphale schreef:
Dropdraakje schreef:Is het handig om een kind met een kat te vergelijken?

Je bent behoorlijk aannames aan het doen? Ik begrijp dat je nu een vermoeden heb dat je kat nu weer bij die 'buren' maar ik denk niet dat je met een heel hard bewijs kan aankomen in de zin van: 'de buren hebben de kat meegenomen'. Wie weet is het beestje toevallig de tuin ingelopen, hebben die mensen de kat eten gegeven. Als een kat ergens eten krijgt zal hij vaker naar een plek terug gaan. Al is het maar tijdelijk voor onderdak bij regen. Dat wil niet gelijk zeggen dat je kat het daar beter heeft? Geen idee waarom katten dat doen. Maar misschien is het territorium afbakening?

Maar ik vind het een beetje voorbarig om te zeggen dat deze mensen je kat afpakken, want zo komt je laatste zin wel een beetje over? Misschien kan je een afspraak maken, dat mocht de kat in hun tuin komen dat ze je kat terug brengen. Boos worden heeft denk ik geen zin. Het is denk ik de kat die het doet en niet de 'buren' smile

Waarom is het niet handig om de vergelijking te maken tussen een kat en een kind in dit geval? Wat gaat er dan voor ergs gebeuren?

Ik vind het niet voorbarig om aan te nemen dat haar kat weer bij dezelfde buren zit. Hij is al dagen lang weg, eet en slaapt niet meer thuis, Hoezo doet de kat dit zelf? Als je 'm als buren zijnde niet binnen laat en eten geeft, zou hij echt niet steeds terugkomen hoor. Ze geven hem lekker ongezond, zout voer (zelfs hondenvoer! las ik bij TO). Dat is in mijn ogen wel bijna hetzelfde als een kind naar binnen lokken met snoep. Alleen is een kat natuurlijk geen kind. Bananen zijn geel, maar geel is geen banaan...

Je gaat als weldenkend mens geen katten van iemand anders naar binnen halen, een slaapplek geven en structureel voeren. Dan ben je dus wél bezig om die kat te stelen. Koop er lekker zelf een. Beter nog, haal er eentje op uit het asiel.


Je hebt zeker een punt. Ik zat niet zo ver in de zin van 'stelen' te denken maar meer in de zin van mensen die lief voor een dier willen zijn. Of ik denk misschien nu te naïef, kan ook. smile


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo een zeur? Empty Re: Ben ik nou zo een zeur?

Bericht  Aziraphale zo 7 okt 2012 - 1:21

Tris schreef:Ik vind de vergelijking ook niet zo vreemd :/ En knappe Gerrit als je mijn Fritsie van straat plukt en in huis neemt. Als dat ooit zou voorkomen, zou ik simpelweg aangifte doen. (En nee, niet van catnapping, hoewel ik dat wel grappig zou vinden)

Ik zou echt woest worden als iemand denkt mijn katten te kunnen overnemen en ze lokt met voer en wat al niet meer. Gelukkig komen ze alleen buiten in de afgezette tuin, o.a. om dit soort shizzle te voorkomen.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo een zeur? Empty Re: Ben ik nou zo een zeur?

Bericht  Bazinga zo 7 okt 2012 - 1:22

Nouja ik woon op 8 hoog in een flat... Als Frits bij een ander in huis is, is-ie gewoon gestolen, klaar en dat mag niet, hoe awesome hij ook is.
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo een zeur? Empty Re: Ben ik nou zo een zeur?

Bericht  Aziraphale zo 7 okt 2012 - 1:26

Dropdraakje schreef:
Je hebt zeker een punt. Ik zat niet zo ver in de zin van 'stelen' te denken maar meer in de zin van mensen die lief voor een dier willen zijn. Of ik denk misschien nu te naïef, kan ook. smile

Ik reageer misschien wat fel, maar ik bedenk me direct dat als zoiets bij mijn katten gebeurt....poeh pirat

Het zal prima lief bedoeld zijn van die mensen, maar ga dan lekker lief zijn voor katten in een asiel, die hebben het wel nodig.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo een zeur? Empty Re: Ben ik nou zo een zeur?

Bericht  smurfie zo 7 okt 2012 - 1:28

Kom net bij de buren vandaan en heb mijn kat weer opgehaald. Hij lag daar te slapen.

Deze buren laten hem echt binnen. ze hebben zelf geen kattenluikje oid. Heb duidelijk gemaakt dat ik niet wil dat ze hem eten geven maar hem gewoon buiten laten, hij zal in het begin gerust mauwen dat hij erin wil maar dan moeten ze hem mar laten staan, hij gaat vanzelf wel weg denk ik.

Hem binnen houden is geen optie meer, hij is een heel drukke kat die zijn energie kwijt moet en binnen totaal ongelukkig wordt.

Dan nog even over de vergelijking met het kind... deze kat is eigenlijk mijn kind, ik heb hem met de fles groot gebracht omdat hij door zijn moeder verstoten was, uren heb ik met hem gezeten (ook 's nachts)

De buurman gaat hem nu niet meer binnen laten zegt hij, vandaag blijft hij even lekker binnen en dan zien we wel weer.

De woningbouw is idd misschien wat overdreven maar ik vind het gewoon onwijs associaal om zomaar een kat in je huis te laten eten slapen en weet ik wat nog meer terwijl je weet dat de kat gewoon een eigenaar heeft.
smurfie
smurfie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 288
Punten : 353
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo een zeur? Empty Re: Ben ik nou zo een zeur?

Bericht  Aziraphale zo 7 okt 2012 - 1:32

Fijn dat hij weer terug is! Hopelijk houdt de buurman zich aan z'n afspraak.

Ik noem mijn katten ook mijn kindjes hoor, ook al snap ik prima dat ze mijn kinderen niet zijn. Wij willen bewust geen kinderen en onze katten zijn gewoon ontzettend belangrijk voor ons en echt een deel van ons gezin. Natuurlijk nemen echte kinderen een nog grotere plaats in, maar die hebben we niet en willen we (zeer waarschijnlijk, ik zeg nooit nooit) niet.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo een zeur? Empty Re: Ben ik nou zo een zeur?

Bericht  Gast zo 7 okt 2012 - 1:40

Is het geen optie om jouw tuin af te zetten?? Mijn katten zijn ook net mijn kinderen en moet er ook niet aan denken dat ze buiten rondstruinen en worden meegenomen. Hier komt in het voorjaar een mooie ren. Ze kunnen dan de hele dag naar buiten maar wel in onze tuin.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo een zeur? Empty Re: Ben ik nou zo een zeur?

Bericht  smurfie di 23 okt 2012 - 6:34

even een update.

Sinds een paar dagen is mijn kat weer weg. Gister kwam ik in de supermakt een vriend van de buurman tegen en die zei dat mijn kat daar weer zit. \terug uit de supermarkt meteen maar even langs om hem op te halen, er brande licht maar er werd niet open gedaan... dacht nog nou die staat te douchen oid geen punt, probeer het later wel maar toen was het licht uit en deed er ook niemand open. Vandaag uit mijn werk weer geen kat dus maar weer heen. er brande licht en ik hoorde de tv oid. dus ik dacht mooi, ze zijn er. Heb even aangeklopt op het raam maar er kwam niemand. Toen ik terug draaide zag ik dat het luxaflex voor het raam opeens dicht was en er deed niemand open.

Ik ben nu echt boos en ga toch eens kijken hoe ik dit gaan aanpakken, ik vind het gewoon zwaar en zwaar assosiaal en zit nu echt te koken, het is g.v.d. mijn kat die hij in huis heeft en als ik aan de deur kom wordt ik gewoon genegeerd!!!

Zo ik moest het even kwijt en ga nu denken wat ik verder eraan ga doen.
smurfie
smurfie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 288
Punten : 353
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo een zeur? Empty Re: Ben ik nou zo een zeur?

Bericht  Teddyaapje di 23 okt 2012 - 9:02

Aan de ene kant snap ik je boosheid en het is natuurlijk ook niet leuk als iets wat je dierbaar is door andere niet goed behandeld wordt. Vooral omdat je pas hebt afgesproken met hun dat ze je kat zullen wegsturen snap ik je woede. Maar je weet natuurlijk niet zeker dat je kat nu ook weer daar is. Dat zou ik even checken en ze dan nog eens op jullie afspraak wijzen.

Aan de andere kant denk ik dat je blij mag zijn dat de mensen toch redelijk goed voor je kat zorgen. Het is daar misschien niet even schoon en hondenvoer is misschien niet zo gezond voor een kat, maar ik weet zeker dat je het erger had kunnen treffen. Er zijn genoeg mensen die katten als overlast beschouwen en er eigenhandig voor zouden zorgen dat het 'probleem' opgelost wordt, als je begrijpt wat ik bedoel...

Ik ben zelf echt een kattenmens maar ik vind dat baasjes ervoor moeten zorgen dat er niemand last van hun dieren kan hebben. Als het niet (meer) lukt om je kat binnen te houden kun je er misschien wel voor zorgen dat je katten je eigen tuin niet meer uit kunnen.

Probeer van jouw probleem niet hún probleem te maken.

Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo een zeur? Empty Re: Ben ik nou zo een zeur?

Bericht  Lejow di 23 okt 2012 - 9:31

Teddyaapje schreef:Aan de ene kant snap ik je boosheid en het is natuurlijk ook niet leuk als iets wat je dierbaar is door andere niet goed behandeld wordt. Vooral omdat je pas hebt afgesproken met hun dat ze je kat zullen wegsturen snap ik je woede. Maar je weet natuurlijk niet zeker dat je kat nu ook weer daar is. Dat zou ik even checken en ze dan nog eens op jullie afspraak wijzen.

Aan de andere kant denk ik dat je blij mag zijn dat de mensen toch redelijk goed voor je kat zorgen. Het is daar misschien niet even schoon en hondenvoer is misschien niet zo gezond voor een kat, maar ik weet zeker dat je het erger had kunnen treffen. Er zijn genoeg mensen die katten als overlast beschouwen en er eigenhandig voor zouden zorgen dat het 'probleem' opgelost wordt, als je begrijpt wat ik bedoel...

Ik ben zelf echt een kattenmens maar ik vind dat baasjes ervoor moeten zorgen dat er niemand last van hun dieren kan hebben. Als het niet (meer) lukt om je kat binnen te houden kun je er misschien wel voor zorgen dat je katten je eigen tuin niet meer uit kunnen.


Probeer van jouw probleem niet hún probleem te maken.


Ehm... Zij halen een kat binnen, die niet van hun is. En dan kun je wel zeggen, wees blij dat ze goed voor hem zorgen? Ze hebben niets te zorgen, het beestje is niet van hun!
Jij neemt bij wijze van toch ook geen kind in huis, die bij je aan de deur komt om kinderpostzegels te verkopen. Kind is niet van jou, ook al zorg je er nog zo goed voor.
Net zoals die kat niet van de buren is.
En zo'n last hebben ze niet van dat beest, anders hadden ze hem ook niet binnen gehaald.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo een zeur? Empty Re: Ben ik nou zo een zeur?

Bericht  Teddyaapje di 23 okt 2012 - 10:23

Ik zie dat ik niet alles gelezen heb. Dat ze je nu negeren en zelfs weren is het andere uiterste en ik zou er alles aan doen om de kat terug te krijgen. Maar daarna zou ik maatregelen nemen die ervoor zorgen dat je kat geen andere mensen lastig kan vallen of in verleiding tot catnapping kan brengen. Een fiets die niet is afgesloten horen mensen vanaf te blijven maar ik durf te wedden dat je die ook kwijt raakt...

Verder sterkte en ik hoopndat je je kat terug krijgt!

@lejow; ik wil alleen maar zeggen dat ze het veel erger had kunnen treffen. Ik praat echt niet goed wat de buren doen.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo een zeur? Empty Re: Ben ik nou zo een zeur?

Bericht  Gast di 23 okt 2012 - 22:12

Oh wat erg, ik zou echt woest worden! Ik zou wel naar de politie gaan nu, want zij weigern blijkbaar jou je kat terug te geven, aangezien ze niet meer open doen. Vreselijk!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo een zeur? Empty Re: Ben ik nou zo een zeur?

Bericht  Elliot di 23 okt 2012 - 22:19

Wow dit is echt absurd! Ik zou echt naar de politie gaan, dit is gewoon diefstal!

Bah, ik moet er niet aan denken dat mijn buren Saartje of Willem van me afpakken. Mad
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo een zeur? Empty Re: Ben ik nou zo een zeur?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum