Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Rolverdeling

+28
M@niek
*Lookie*
RYW
Happydobby
SarahKey
Jazzlyn
Twellie
Parisienne
iloverose
Supertalentje
Sophiee
Star007
Vancity_girl
Floor
Annemie
Puggle
Novalee
kwak
Flip Fluitketel
Theeleut
Slakje
Aimee
studiebol
Linda
Printje
Annie24
Tania
Flower_L
32 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Rolverdeling - Pagina 3 Empty Re: Rolverdeling

Bericht  Gast vr 5 okt 2012 - 6:52

Mijn man werkt in de avond, in totaal 40u.
Ik werk 2/3 dagen in de week, van 08.00 tot 16.00.
Als ik werk, is mijn man bij de kindjes en doet hij voor hun alles. De vaatwasser leeghalen, stofzuigen en koken.
Als ik thuis ben, doe ik alles. Hoewel hij niet te beroerd is om de stofzuiger te pakken ofzo.
Maar als ik thuis ben heb ik graag de touwtjes in handen. Het is wel anders geweest, dan kwam ik thuis en meende hij dat hij druk was geweest en alleen nog maar kon koken. Ja, dikke doei. Dat betekende dat ik na mijn werk nog eens tot 22u bezig was met de kinderen, kinderen douchen en in bed leggen, beneden opruimen, stofzuigen, poetsen, vaatwasser, de was, strijken, vouwen etc etc... Nu gaat het beter.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Dille vr 5 okt 2012 - 10:44

Ik werk 32 uur (in 3,5 dag, 3 om 4), mijn man werkt 36 uur (in 4 dagen).

Op een gemiddelde werkdag staat man op met de jongste (die is het vroegst en ik ben nogal geen ochtendmens), ik sta op met de oudste. Samen ontbijten, dan gaat hij naar z’n werk en ik fiets met de kids naar de creche. Ik haal ze na mijn werk ook weer op, man kookt, we eten met z’n allen (ik ‘doe’ de jongste, hij de oudste), ik breng beide kinderen naar bad en bed (en leg hun kleren klaar – cruciaal haha) en ruim daarna het hele huis op.
Buiten het dagelijkse gedoe doe ik alle geld- en administratiedingen en de was. Man doet alle boodschappen. Schoonmaken proberen we samen te doen sinds onze schoonmaakster weg is, maar dat bevalt me eigenlijk voor geen meter, dus ik hoop dat we snel weer een nieuwe schoonmaakster hebben. Andere klusjes verdelen we ook, ik ben gelukkig aardig handig.

We hebben het dus behoorlijk eerlijk verdeeld, het voelt ook alsof we allebei evenveel doen. Afgezien dan van het feit dat ik overal over nadenk en veelal ook besluit als het gaat om opvoeding/eet-slaap-schema’s/overige kinderdingen, dure aankopen en onze toekomst (bv verhuizen, welke school we willen voor de kids en hoe/hoeveel we sparen) en hij niet. Dat kost me eigenlijk best veel tijd en energie. Maar ja, het is niet alsof ik daarmee stop als hij aan zou geven dat wel van me over te willen nemen, dus dat is nou eenmaal zo smile.
Dille
Dille
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 268
Punten : 295
Registratiedatum : 19-06-12

Bericht  Floor di 9 okt 2012 - 7:25

Eucalypta schreef:
Floor schreef:
Kruumel schreef:
Floor schreef:
Flower_L schreef:Hoeveel werken jullie en jullie partners? En hoe is thuis de rolverdeling qua huishouden, verzorging kids etc? Hoe verloopt het?

Ik werk momenteel zo'n 32 uur per week, mijn partner werk 50 uur per week. Ik ben een thuisblijfmama, onze zoon is altijd bij mij (ook al werk ik). Verzorging, huishouden, alles komt op mij neer. Mijn man helpt me mee met de was als ik het vraag (vooral als ik hem er aan herinner, 'jij hebt net de was in de droger gedaan he?' en dan :O jaaahhaa, terwijl hij naar boven loopt), ook neemt hij af en toe de verzorging van onze zoon over als ik het vraag of als ik te ziek ben. Hij zegt ook wel vaker 'ik zal wel koken' maar dan eten we standaard friet Rolverdeling - Pagina 3 394967

Werk jij 32 uur vanuit huis en zorg je tegelijk voor je zoon? Knap hoor dat jou dat lukt... ben je dan niet heel veel met je zoon bezig?

Ja dat doe ik tegelijk, werken en zorgen voor mijn zoon. Knap vind ik het niet echt, het is gewoon niet anders.
Ik ben inderdaad veel met mijn zoon bezig en ook veel met mijn werk, soms is het lastig combineren als hij een dagje niet z'n zin heeft. Maar ik kan de situatie niet veranderen dus deze blijft zo tot hij uiteraard naar de peuterspeelzaal mag en later naar school.
Vind je dat niet ontzettend ongelijk verdeeld? jij doet alles, hij werkt alleen.

Nee wij vinden van niet. Ik vind ook niet dat ik alles doe en hij alleen werkt.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  mama-van-6 di 9 okt 2012 - 7:29

Flower_L schreef:Hoeveel werken jullie en jullie partners? En hoe is thuis de rolverdeling qua huishouden, verzorging kids etc? Hoe verloopt het?

Mijn man werkt gemiddeld 50 uur per week, ik ben fulltime thuisblijfmoeder en doe dus voor 100% het huishouden.

We hebben het zo geregeld dat als mijn man werken is dat ik de kinderen verzorg en als hij thuis is dan verzorgt hij de kinderen, dus in bad doen, naar bed brengen, eten geven, luiers verschonen enzo doet hij dan, dus vooral s'avonds en in het weekend is hij met de kinderen bezig.

In het huishouden doet hij niks en dat is logisch toch?

mama-van-6
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 144
Punten : 146
Registratiedatum : 09-10-12

Bericht  Fearie di 9 okt 2012 - 9:34

Hier is de verdeking redelijk gelijk, al doe ik in de praktijk meer. Ik werk 32 uur en mijn vriend 36 uur, hij werkt 'savonds vaak nog en daarom komt de zorg voor D vaak bij mij terecht. Vind ik geen probleem, we hebben de regel dat degene die als eerste thuis is kookt.
Ik breng en haal D op van de opvang en zorg dat hij in bad en naar bed gaat, stofzuigen en was doe ik ook. Meestal doet mijn vriend ook ff stofzuigen op zijn vrije dag en de wc doen is zijn taak.

Ik vind het normaal dan beide een aandeel hebben in het huishouden ongeacht hoeveelheid werk, als ik minder zou werken zou dat niet automatisch een reden voor mij zijn om alles in huis te doen en mijn vriend niets tot vrijwel niets. Je runt toch samen een huishouden?

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  -Ieniemienie- di 9 okt 2012 - 18:24

Ik werk 20u in de week. De ene week 3, en de andere week 2 dagen.
Mijn man werkt 60u verdeeld over 6 dagen en werkt veel snachts.

Ik doe het meeste in het huishouden op mn vrije dagen.
Dus de was, schoonmaken, stofzuigen en dwijlen ect doet hij niet. Vind ik ook niet nodig.
Hij doet de boodschappen en het vuilnis.

De tijd met de kinderen gaat redelijk gelijk op.
Op de dagen dat ik werk neem ik de kids mee naar het kdv waar ik werk, en slaapt mijn man (ivm snachts werken)
De dagn dat ik thuis ben gaat hij niet slapen en hebben we tijd voor het gezin.

In het weekend ondernemen we zoveel mogelijk met zn alle.
Dus naar het bos, zwembad, stuk fietsen, op familiebezoek of gewoon thuis leuke dingen doen.

Dit vinden we allebij een fijne verdeling.
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast di 9 okt 2012 - 18:37

Supertalentje schreef:
Snoepy87 schreef:
Supertalentje schreef:Wat was je punt van discussie, Flower?

Ik ben de alleskunner, allesdoener en allesregelaar, ik werk maar 3 dagen, man is maar anderhalve dag thuis. Hij doet wel de verzorging van zoon (luiers, aankleden, badderen, spelen, wandelen) en om een of andere vage reden schrobt ie iedere zondag de badkamer van boven naar beneden laughcry

Kan je je man even naar ons huis sturen Wink
Hoezo, ik ben de alleskunner? Of moet je badkamer geschrobt worden? Wink

Dat laatste ja Wink

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven