Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Rolverdeling

+28
M@niek
*Lookie*
RYW
Happydobby
SarahKey
Jazzlyn
Twellie
Parisienne
iloverose
Supertalentje
Sophiee
Star007
Vancity_girl
Floor
Annemie
Puggle
Novalee
kwak
Flip Fluitketel
Theeleut
Slakje
Aimee
studiebol
Linda
Printje
Annie24
Tania
Flower_L
32 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Rolverdeling - Pagina 2 Empty Re: Rolverdeling

Bericht  Star007 do 4 okt 2012 - 8:48

Mijn vriend werkt 36 uur en ik zelf 29 uur , onregelmatig in de gehandicaptenzorg.

Qua huishouden en koken doen we allebei even veel. Als ik bijvoorbeeld weekenddienst heb, poetst hij meestal een keer alles en houdt de was bij en daarbij natuurlijk de zorg voor onze dochter.Als ik doordeweeks toevallig wat meer vrij ben kook ik die week wat vaker en doe ik die week vaak wat meer in het huishouden. Ik heb ook wel eens weken van 8 dagen achter elkaar werken, en dan doet hij vanzelfsprekend wat meer. Ik ben dik tevreden over zijn bijdrage aan alles en ook tevreden over die van mij Laughing
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Sophiee do 4 okt 2012 - 8:55

Mijn vriend werkt 36 uur verdeeld over 5 dagen en heeft altijd vroege dienst. Ik werk 24 uur onregelmatig. 3 weken 14 uur en 1 week 54 uur.

Wij hebben de zorg voor onze dochter en het huishouden 50/50 verdeeld. Ik werk minder en ben er dus meer voor onze dochter op de momenten dat mijn vriend er niet is. Maar als we samen zijn, doen we allebei evenveel in de zorg voor L. Ik denk dat mijn vriend daarin nog wel meer doet dan ik. Hij vindt het geweldig om haar in bad te doen, te gaan wandelen of de hele middag te dollen.
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Bericht  Gast do 4 okt 2012 - 9:07

Ik werk 24 uur per week, 3 dagen van 8 uur.
Mijn man heeft een eigen bedrijf en werkt 6 dagen, hij begint tussen 6.00 en 7.30 uur (ligt aan drukte) en werkt tot 18.30 - 21.00 uur met uitschieters tot 22.30 uur of zo. Hij maakt dus veel uren.

Ik doe het huishouden en ik neem het grootste deel van de verzorging van M. op me. Als ik op zondag werk blijft M. thuis bij papa, dan doet hij de verzorging, en op dagen dat ik werk brengt hij M. naar oma of kdv. Ik haal hem dan weer op.

Dit gaat prima zo. Toen ik full-time werkte was het huishouden ook voor mij, omdat hij dubbele werkweken maakte van de mijne. En ik wist van te voren dat er bij kindjes veel op mij neer zou komen. Ik vind dat niet erg, het gaat prima zo. Mijn mans bedrijf is achter ons huis, dus hij komt geregeld binnenlopen en eet tussen de middag en 's avond binnen met ons.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 4 okt 2012 - 9:10

Floor schreef:
Flower_L schreef:Hoeveel werken jullie en jullie partners? En hoe is thuis de rolverdeling qua huishouden, verzorging kids etc? Hoe verloopt het?

Ik werk momenteel zo'n 32 uur per week, mijn partner werk 50 uur per week. Ik ben een thuisblijfmama, onze zoon is altijd bij mij (ook al werk ik). Verzorging, huishouden, alles komt op mij neer. Mijn man helpt me mee met de was als ik het vraag (vooral als ik hem er aan herinner, 'jij hebt net de was in de droger gedaan he?' en dan :O jaaahhaa, terwijl hij naar boven loopt), ook neemt hij af en toe de verzorging van onze zoon over als ik het vraag of als ik te ziek ben. Hij zegt ook wel vaker 'ik zal wel koken' maar dan eten we standaard friet Rolverdeling - Pagina 2 394967

Werk jij 32 uur vanuit huis en zorg je tegelijk voor je zoon? Knap hoor dat jou dat lukt... ben je dan niet heel veel met je zoon bezig?

Gast
Gast

Bericht  Gast do 4 okt 2012 - 9:23

Nu niks, en man 40 maar dit alles weet ik nog niet hoeveel ik ga en kan werken. maar hij probeert nu wel meer tijd ook vrij te maken voor het gezin, dus hij zal ook eerder nee zeggen op het werk ipv overwerken elke x.

Gast
Gast

Bericht  Supertalentje do 4 okt 2012 - 9:41

Wat was je punt van discussie, Flower?

Ik ben de alleskunner, allesdoener en allesregelaar, ik werk maar 3 dagen, man is maar anderhalve dag thuis. Hij doet wel de verzorging van zoon (luiers, aankleden, badderen, spelen, wandelen) en om een of andere vage reden schrobt ie iedere zondag de badkamer van boven naar beneden laughcry

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  iloverose do 4 okt 2012 - 9:45

W Werk 27 en half uur vriend 40 uur van 7 tm 16.00 is dan pas om 17.00 thuis
Maandag vrij
Dinsdag 8.00tm18.00past oma op tot vriend thuis is
Woensdag vrij
Donderdag 8.tm18.00 past oma op tot mijn vriend thuis is
Vrijdag 13.30tm18.00 vriend thuis
Zaterdag 7.00tm 13.00vriend thuis

Als ik tot 18.00 werk maakt mijn vriend gewoon eten
Huishouding die ik en de boidschapppen doen we meestal samen
Als ik vraag om even te stofzuigen of wasmaschiene aan dien doet hij het meestal wel
iloverose
iloverose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 467
Punten : 470
Registratiedatum : 10-08-12

Bericht  Parisienne do 4 okt 2012 - 9:51

Ik ben fulltime thuis en studeer ernaast, terwijl mijn vriend zo'n 50/55 uur per week werkt. Ik doe eigenlijk alles in het huishouden. Vriend gooit weleens een vuilniszak weg of doet weleens een afwas, maar daar houdt het wel mee op Laughing

Ook wat betreft N. komt eigenlijk alles op mij neer. Als hij een avond thuis is (hij is kok en werkt dus altijd 's middags en 's avonds) dan doet hij N. weleens naar bed, maar dit is misschien één keer per week. Als we samen thuis zijn dan doe ik alsnog het meeste bij en met N., wellicht ook omdat ze gewoon erg veel naar mij toetrekt.

Laat ik het zo stellen: als ik een weekje weg zou zijn, om wat voor reden dan ook, dan zal hij het verdomde zwaar gaan krijgen met zowel het huishouden en N. Wink
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Twellie do 4 okt 2012 - 10:34

Ik werk momenteel ongeveer 35 uur in de week, daarnaast zorg ik grotendeels zelf voor de kinderen (maximaal vijftien uur per week opvang en mijn vriend zorgt ook één a twee uur per dag voor ze). Ik doe zo goed als niets in het huishouden: de was doe ik wel zelf.

Mijn vriend werkt ongeveer 34 uur in de week, zorgt gemiddeld zo'n zeven uur per werkweek voor de kinderen en doet zo goed als het volledige huishouden.

Dus: beiden veel werken, ik zorg veel voor de kinderen, vriend zorgt voor het huishouden.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Jazzlyn do 4 okt 2012 - 10:35

Hier werkt man erg veel. Komende weken 7 dagen p.w en ochtend,middag,avond. Ik doe dus alles.
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Bericht  Gast do 4 okt 2012 - 18:13

Ik werk niet en mijn man werkt ongeveer 40 uur per week.
Maar mijn man doet nog heel veel als hij thuis is, hij doet vaak de boodschappen en hij kookt graag, hij doet de tuin en savonds na t eten doen we samen de kinderen en hij ruimt altijd de keuken op.

Schoonmaken en de was zijn dan weer mijn taken

Gast
Gast

Bericht  Gast do 4 okt 2012 - 18:19

Ik werk 3 dagen en mijn man 6, en ik doe eigenlijk alles. Hij heeft nu wel vaste taken, hij leegt de vuilnisbak, poetst iedere avond de tanden van de oudste, haalt brood bij de bakker en geeft de planten water. En op de dagen dat ik werk, zorgt degene die als eerste thuis is voor het eten (meestal is hij dat, omdat ik de kinderen nog op moet halen).

Gast
Gast

Bericht  Linda do 4 okt 2012 - 18:30

Wat hebben er een hoop hardwerkende mannen. Opzich wel logisch dat er dan veel op de schouders van de vrouw terecht komt. Maar ik zou het wel erg pittig vinden als dat hier ook zo zou zijn.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  SarahKey do 4 okt 2012 - 18:59

Jazzlyn schreef:Hier werkt man erg veel. Komende weken 7 dagen p.w en ochtend,middag,avond. Ik doe dus alles.

Heftig zeg zoveel werken, dan ziet hij de kids ook nauwelijks. Wat doet hij voor werk?
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Gast do 4 okt 2012 - 19:00

Man werkt nu zo rond de 32-36 uur in 4 dagen (1 dag ouderschapsverlof) en ik weet het niet. Verschilt per week (eigen bedrijf+studie +bijbaan in loondienst). De laatste paar maanden deed ik vrijwel alles qua huishouden. Maar daar heb ik gisteren verandering in gebracht door een schoonmaakrooster te maken. Nu doe ik op de dagen dat ik thuis ben met de jongens bepaalde taken en hij ook. De zorg voor de kinderen gaat hier redelijk gelijk op als we allebei thuis zijn.

Gast
Gast

Bericht  SarahKey do 4 okt 2012 - 19:20

Ik werk per schoolweek rond de 10 uur met uitschieters naar 20 uur. Maar dat is dan soms ook 's avonds dan is mijn man thuis.
Mijn man werkt 40 uur per week, is weg van 6:30 - 16:15.
Huishouden doe ik het meest, al doet hij elke week de badkamer en op zaterdag doet hij de was. Elke avond helpt hij met de tafel afruimen/aanrecht schoonmaken/vaatwasser vullen etc. Op de twee dagen dat ik werk lost hij de oppas af, of haalt hij S van het kdv, eet met hem, kookt eten en als ik thuis kom schieten we meteen naar boven om S samen in bad te doen. Daarna geeft mijn man de laatste fles en kan ik eten en de hond uitlaten.

Als mijn man aan het werk is en ik thuis ben heb ik, logisch, de zorg over S. Maar als mijn man thuis is helpt hij graag mee. In het weekend geeft hij graag S zijn flessen en eten. Ook luiers verschonen doet hij gewoon uit zichzelf. Op zaterdagochtend ga ik sporten dus is hij sowieso alleen met S. Dat vind hij prachtig, mag van hem dan wel de hele dag wegblijven Laughing

Als ik vrij ben zorg ik dat er boodschappen gehaalt worden, en ik kook dan. Als ik moet werken zorg ik dat de piepers geschild zijn en dat het eten verder klaar staat om gekookt te worden. Ook het eten van S zet ik klaar zover dat gaat. In het weekend koken we samen, vinden we leuk.

In de kindervakanties werk ik sowieso twee hele dagen maar het liefst meer. Soms zit ik dan tegen de 30-35 uur. Ik heb dan het geluk dat mijn man dat vrij is en hij doet dan het meeste in huis en kookt en heeft dan de meeste zorg over S. Zo verdelen we het dan.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Floor do 4 okt 2012 - 19:47

Kruumel schreef:
Floor schreef:
Flower_L schreef:Hoeveel werken jullie en jullie partners? En hoe is thuis de rolverdeling qua huishouden, verzorging kids etc? Hoe verloopt het?

Ik werk momenteel zo'n 32 uur per week, mijn partner werk 50 uur per week. Ik ben een thuisblijfmama, onze zoon is altijd bij mij (ook al werk ik). Verzorging, huishouden, alles komt op mij neer. Mijn man helpt me mee met de was als ik het vraag (vooral als ik hem er aan herinner, 'jij hebt net de was in de droger gedaan he?' en dan :O jaaahhaa, terwijl hij naar boven loopt), ook neemt hij af en toe de verzorging van onze zoon over als ik het vraag of als ik te ziek ben. Hij zegt ook wel vaker 'ik zal wel koken' maar dan eten we standaard friet Rolverdeling - Pagina 2 394967

Werk jij 32 uur vanuit huis en zorg je tegelijk voor je zoon? Knap hoor dat jou dat lukt... ben je dan niet heel veel met je zoon bezig?

Ja dat doe ik tegelijk, werken en zorgen voor mijn zoon. Knap vind ik het niet echt, het is gewoon niet anders.
Ik ben inderdaad veel met mijn zoon bezig en ook veel met mijn werk, soms is het lastig combineren als hij een dagje niet z'n zin heeft. Maar ik kan de situatie niet veranderen dus deze blijft zo tot hij uiteraard naar de peuterspeelzaal mag en later naar school.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754

Bericht  Happydobby do 4 okt 2012 - 20:21

Ik werk 12 uur per week maar wel 24 uur achter elkaar. (3 nachtdiensten) daarme verdien ik maximaal met onregelmatigheid. Ik draai dit in het weekend en op zaterdag/zondag zorgt mijn vriend voor onze zoon als ik slaap.
Mijn vriend werkt 40 uur.

Op maandag gaat M naar het KDV zodat ik smorgens kan slapen, smiddags doe ik wat huishouden.
Verder werk ik wat extra in de flexpool bij ons, de ene keer meer dan de andere keer en ik probeer ook altijd op maandag te werken na mijn vrije weekend want dan is M naar het kdv.

De meeste huishouding doe ik maar in het weekend als ik werk dan doet mijn vriend het eten koken enzo.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  RYW do 4 okt 2012 - 20:33

Ik ben denk ik de enige met de omgekeerde gang van zaken! Ik werk 36 uur en mijn vriend werkt 18 uur. Dat is meer uit nood geboren omdat zijn aanstelling op het moment even niet groter is, en omdat hij nog herstellende is van een burnout. Hij werkt er wel naast als oproepkracht voor verschillende sportopleidingen, dus al met al is hij toch druk. We verdelen de huiselijke taken eigenlijk best: als ik vroeg of veel weg moet brengt hij de jongens weg, schoonmaken en opruimen doen we samen, of hij als hij thuis is, hij doet veel activiteiten met de jongens (hij gaat mee naar zwemles en hij traint net voetbalteam) en schooldingen doen we samen en met mijn ex erbij.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076

Bericht  Gast vr 5 okt 2012 - 2:41

Ik werk 24-32 uur, onregelmatig, dus 's avonds, overdag en 's nachts. Mijn man werkt 32 uur, verdeeld over 4 dagen.

Dat is pas sinds een half jaar, daarvoor werkten we beiden 32 uur overdag. De verdeling is nu zo dat ik mijn rooster doormail naar mijn man, werk ik vroeg, dan brengt hij de kinderen weg en ik haal ze op uit de BSO, werk ik laat, dan breng ik de kinderen weg, en hij haalt ze op uit de BSO. We zijn beiden 1 vaste dag thuis. Soms kook ik als ik een avonddienst heb, zodat hij zo kan aanschuiven (het is pas 6 uur als hij thuiskomt dan), ik zorg iig dat er iets in huis is en dat het geen uren duurt. Het huishouden verdelen we, wie er thuis is doet wat. Het kan zomaar zijn dat ik het hele weekend bijv. aan het werk ben, dan doet hij alles thuis. En andersom ben ik ook weleens een paar dagen door de week thuis. In praktijk kook ik vaker, hij doet meer met de strijk enzo.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 5 okt 2012 - 2:43

Floor schreef:
Kruumel schreef:
Floor schreef:

Ja dat doe ik tegelijk, werken en zorgen voor mijn zoon. Knap vind ik het niet echt, het is gewoon niet anders.
Ik ben inderdaad veel met mijn zoon bezig en ook veel met mijn werk, soms is het lastig combineren als hij een dagje niet z'n zin heeft. Maar ik kan de situatie niet veranderen dus deze blijft zo tot hij uiteraard naar de peuterspeelzaal mag en later naar school.
Vind je dat niet ontzettend ongelijk verdeeld? jij doet alles, hij werkt alleen.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 5 okt 2012 - 2:46

Supertalentje schreef:Wat was je punt van discussie, Flower?

Ik ben de alleskunner, allesdoener en allesregelaar, ik werk maar 3 dagen, man is maar anderhalve dag thuis. Hij doet wel de verzorging van zoon (luiers, aankleden, badderen, spelen, wandelen) en om een of andere vage reden schrobt ie iedere zondag de badkamer van boven naar beneden laughcry

Kan je je man even naar ons huis sturen Wink

Hier werkt mijn vriend 40 uur in de week ik momenteel niet. De verzorging van de kinderen doen we samen. Ik doe groot en deels het huishuiden, maar als t even niet lukt door wat voor reden dan ook dan helpt mijn vriend mij.

Gast
Gast

Bericht  *Lookie* vr 5 okt 2012 - 2:46

Ik werk momenteel niet, mijn vriend 40+ uur (vaak nog wat langer), van ma t/m vr.

Ik doe het hele huishouden, wat ik geen probleem vind omdat ik toch bijna altijd thuis ben. Mijn vriend doet wel de tuin, en af en toe doet hij ons zoontje in bad op zaterdag (als ik boodschappen doe).
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  M@niek vr 5 okt 2012 - 3:07

Mijn man werkt 40 uur+ veel avonden. Ik werk ongeveer 16 uur + studie. Man zorgt altijd voor de tuin, vuilnisbakken, en alle klusjes waar ik 2 linker handen voor heb. Maar echt het huishouden zoals stofzuigen, dweilen, bedden verschonen en strijken dat doe ik.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607

Bericht  Supertalentje vr 5 okt 2012 - 6:05

Snoepy87 schreef:
Supertalentje schreef:Wat was je punt van discussie, Flower?

Kan je je man even naar ons huis sturen Wink
Hoezo, ik ben de alleskunner? Of moet je badkamer geschrobt worden? Wink

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud