Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Rolverdeling

+28
M@niek
*Lookie*
RYW
Happydobby
SarahKey
Jazzlyn
Twellie
Parisienne
iloverose
Supertalentje
Sophiee
Star007
Vancity_girl
Floor
Annemie
Puggle
Novalee
kwak
Flip Fluitketel
Theeleut
Slakje
Aimee
studiebol
Linda
Printje
Annie24
Tania
Flower_L
32 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Rolverdeling Empty Rolverdeling

Bericht  Flower_L do 4 okt 2012 - 8:08

Hoeveel werken jullie en jullie partners? En hoe is thuis de rolverdeling qua huishouden, verzorging kids etc? Hoe verloopt het?

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rolverdeling Empty Re: Rolverdeling

Bericht  Tania do 4 okt 2012 - 8:13

Dr Phil gekeken? Laughing

Ik werk 20 uur en mijn man 40 uur. Ik doe meer in huis maar m'n man doet ook gewoon dingen als hij thuis is. Ik ben meer bij de kinderen maar las we samen thuis zijn doen we het meestal wel aardig samen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Annie24 do 4 okt 2012 - 8:14

Beiden werken we 36 uur.

Maandag: Y. naar het kdv, papa werkt van 12 tot 18 uur en ik van 8 tot 17.30 uur.
Dinsdag: Y. naar het kdv, papa werkt van 12 tot 18 uur en ik van 8 tot 17.30 uur. Papa gaat 's avonds trainen (voetbal)
Woensdag: overdag met z'n drietjes vrij, papa moet 's avonds om 18 uur beginnen met werken tot sluit
Donderdag: Y. is thuis bij papa en ik werk van 8 tot 17.30 uur. Papa gaat 's avonds trainen (voetbal)
Vrijdag: Y. is thuis bij papa en ik werk van 8 tot 17.30 uur. De ene weerk is papa 's avonds vrij en de andere week werkt hij van 18 tot sluit
Zaterdag: de ene week werkt papa van 12 tot 18.30 uur en ben ik samen met Y. thuis. De andere week zijn we overdag met z'n drietjes en werkt papa 's avonds van 18 uur tot sluit.
Zondag: zijn we met z'n drietjes vrij, maar papa moet dan een voetbalwedstrijd spelen.

Wbt huishouden is alles hier netjes verdeeld. Mijn vriend doet op zijn papadagen wat en ik doe in het weekend wat.

Laatst aangepast door Annie24 op do 4 okt 2012 - 8:15; in totaal 1 keer bewerkt
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Printje do 4 okt 2012 - 8:14

Ik werk 3 dagen, manlief 5. Ik doe dus sowieso meer in huis en ook de verzorging van R komt meer voor mijn rekening. Nu is R een enorm mama's kindje, het liefste wil hij dat ik alles zou doen.

In het weekend kookt manlief en boodschappen ed doen we samen maar voor de rest doe ik het gros, deels ook een 'los-laat probleem'. Ik doe het liever zelf...en heb er ook meer tijd voor natuurlijk. Maar ik ben ook niet zo'n mega poetser dus mijn vrije dagen bestaan lang niet alleen maar uit poetsen..aaha verre van zelfs.

Edit: het liefste zou ik 4 dagen werken en manlief ook 4 dagen maar dat wil hij helaas niet.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Linda do 4 okt 2012 - 8:15

Ik: 24 uur per week over 3 dagen (daarnaast ruim 2 uur reistijd per dag)
Man: 30 uur per week over 4 dagen (werkt dichtbij huis)

Man begint vroeg met werken, op 2 van mijn werkdagen past oma op. Hij brengt haar om 6 uur met de auto naar oma. Ik kan lekker rustig wakker worden en op m'n gemak douchen. We hebben maar 1 auto en hij heeft die echt nodig, dus vandaar dat we het zo doen.

Koken doen we redelijk om en om. Hij iets meer dan ik.
Ik ben niet zo'n held in het huishouden, dus hij doet meer dan ik. Maar hij is ook veel sneller, stofzuigen, dweilen en ramen lappen kan hij veel sneller en is voor hem minder zwaar. De was doe ik, dat doet hij nooit. De keuken ruim ik meestal op. Brood smeert hij meestal. Hij brengt dochter naar bed (hij blijft bij haar liggen tot ze slaapt, dan duurt gemiddeld een uur, ik ruim dan de keuken op).
Hij doet dus meer dan ik... Slechte vrouw ben ik. laughcry

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577

Bericht  Flower_L do 4 okt 2012 - 8:17

Ow...kwam het daar aan bod? Nee...verschrikkelijke man smile

Is hier ' even ' punt van discussie...daarim benieuwd.

ik 28 vriend 40
ik doe in principe alles in huishouden. Als ik hulp vraag helpt hij wel, maar snel en overtuigend is ie niet smile
Dus doe ik het vaak nog zelf.
Qua verzorging. Ik leg alles klaar, pak tassen in etc etc. hij kleedt l 3 dgn pw standaard aan ivm kdv. Rest doen we samen. Na eten doet de een hem in bad, ander de afwas.

Flower_L
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 4 okt 2012 - 8:17

Bijna volledig 50/50

Ik werk 32 uur mijn man 36 (4x9).

Ik kook op de dagen dat ik eerder thuis ben, hij op zijn vrije dag en in het weekend.

Qua huishouden ben ik heel schoon maar rommelig en is hij juist meer gebrand op het opruimen. Dus af en toe hebben we daar nog wel eens discussie over, maar over het algemeen gaat het automatisch en doen we ongeveer evenveel in huis.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 4 okt 2012 - 8:18

Momenteel werkt mijn man 60u pw, ik heb zw-verlof. Ik doe 95% van hey huishouden en de kinderen. Straks ga ik ong. 34u werken en heeft mijn man het ook weer rustiger, dan zal de verdeling ook wel anders worden.

Gast
Gast

Bericht  studiebol do 4 okt 2012 - 8:19

Ik werk drie dagen per week. En vriend heeeeel veel uur per week.
Ik doe eigenlijk alles.
Als mijn vriend thuis is helpt hij wel in bijna alles.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Aimee do 4 okt 2012 - 8:20

Ik werk gemiddeld 24 uur
Mijn vriend werkt 36 uur

Ik doe de was, boodschappen en koken. De rest doen we samen. Ik neem wel het grootste gedeelte van de zorg voor onze zoon op me, maar dat is meer omdat ik ook meer tijd met hem doorbreng en dus meer op hem ben ingespeeld. Als ik het vraag verschoont mijn vriend ook luiers, geeft hem een fles en doet hem in bad.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Slakje do 4 okt 2012 - 8:23

Ik werk nu 25u per week, verdeelt over ongeveer 4 dagen. Ik doe alles in het huishouden nu. Mijn vriend werkt fulltime, maar zit nu nog in opleiding, binnenkort gaat hij in ploegen werken.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  Theeleut do 4 okt 2012 - 8:25

Mijn man werkt fulltime 40-60 uur per week en ik ben thuis bij de kinderen.

Hier eigenlijk een traditionele rolverdeling, omdat ik dus gewoon thuis ben.

Ik zorg dat het huis schoon blijft, dat er gekookt wordt, dat er boodschappen gehaald worden, oudste naar cludje brengen, schoolactiviteiten enz.

Mijn man is gelukkig geen bankzitter en doet bijv. de tuin bij houden, container aan de weg zetten, vuilbak legen, af en toe stofzuigen, de vaat wegruimen, kookt altijd in het weekend, doet de kinderen in bad/bed als hij op tijd thuis is, brengt de oudste naar school als hij later begint, klust er veel in huis, staat dan in eens de wc te schrobben of de ramen te zemen. Kortom, mijn man doet wat hij kan, ik heb totaal geen klagen!

Toen ik nog werkte verdeelde we de huishoudelijke taken meer onderling, geen vaste taken gewoon wat je doen kan doe je.

Mijn man doet wel veel ondernemen met de kinderen, ik heb dat ook liever dan dat hij iets gaat schoonmaken, dat doe ik liever zelf als hij de kinderen lekker vermaakt.
Zolang hij mij niet ziet als huissloof vind ik het oké zo, hij is niet het type dat zijn sokken overal laat liggen en ik overal n huis zooi van hem vind. Hij ruimt aardig op en laat niks liggen ' want Theeleut ruimt het wel op', dan krijgt tie echt de wind van voren Evil or Very Mad

De verzorging van de kinderen komt ook het meeste op mij terecht, maar als hij er is dan is het gewoon 50/50, maar aangezien ik altijd thuis ben ben ik degene die alles doe natuurlijk. In het weekend staat hij vaak zat als eerste op om de kinderen uit bed te halen en ontbijt te maken. Of 's middags gaat hij de hort op met de oudste als de jongste slaapt zodat ik lekker in bad kan of lekker een tukkie doe angel
Qua opvoeding hebben we beiden evenveel te zeggen, natuurlijk stuur ik meer, want ja ik ben nou eenmaal veel met de kinderen, maar hij krijgt alles te horen en kan ook zeggen als hij iets anders vindt en dat passen we ook toe als het beter lijkt te zijn. En andersom ook.

Bij vrienden van bijv. als ze op visite zijn is zij degene die corrigeert, hij bemoeit zich nergens mee, let niet op. Nou zo werkt dat bij ons dus niet, hij let net zo goed op en corrigeert waar nodig. Lijkt me vreselijk als ik de politieagente ben en hij de leuke vader :nopompom:
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Flip Fluitketel do 4 okt 2012 - 8:25

Ik werk 24u p.w. (maar door onregelmatig rooster werk ik ene week meer dan de andere)
Man +/- 40u p.w.

Huishouden en verzorging van onze dochter komt grotendeels voor mijn rekening. En mijn man kookt 9 van de 10 keer. Ik ben daar niet z'on held in en mijn man vind het leuk om te doen. Door mijn onregelmatige diensten kan ik voordat ik ga werken vaak nog één en ander in huis doen. Als ik werk over het algemeen avond en nachtdiensten (nu tijdens zwangerschap dagdienst) zorgt mijn man voor onze dochter als hij niet hoeft te werken.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067

Bericht  kwak do 4 okt 2012 - 8:27

ik werk 24u, mijn man 40u.

Ik doe bijna alles in het huis, mijn man ruimt de tafel en keuken op na het eten en ik doe D. in de pyjama/onder de douche of andersom.
soms stofzuigt mijn man in het weekend, soms kookt hij en gaat hij naar de winkel(voor de nood).
Als ik moet werken zorgt mijn man dat D. in de kleren komt en bij de gastouder komt.

straks als de baby er is gaan we het anders doen.
Ik wil straks een "planning" met wat wij elke dag moeten doen in huis. Ik wil dan ook dat mijn man "vaste" taken krijgt dat heeft hij nu niet en doet soms iets als ik het vraag maar meestal doe ik het.
nu heeft hij mazzel want ik heb nog al schoonmaakwoede en maak net zo lang schoon tot dat ik vind dat het klaar is Wink.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Flower_L do 4 okt 2012 - 8:31

kwak, dat wil ik hier ook straks. Vaste taken vaste momenten. Lijkt me wel pretiig. Nu hoor ik vaak 'poets je alweer het toilet...' Terwijl het gewoon nodig is...maar hij vindt het maar onzin smile

Flower_L
Ratel
Ratel

Bericht  Novalee do 4 okt 2012 - 8:32

Ik werk niet, mijn vriend werkt 5 dagen per week van 's ochtends vroeg tot minimaal 18:00 uur. In het weekend werkt hij vaak ook, maar dan gewoon thuis. Het is wat lastig om dat in uren uit te drukken, ik denk minimaal zo'n 60 uur. Hij is zelfstandig ondernemer.

Ik doe het meeste in het huishouden, qua schoonmaakwerk, was etc. doe ik alles. Doordeweeks doe ik de boodschappen, op zaterdag doet mijn vriend dat alleen, samen met N. of doen we het met z'n drieën. 's Avonds doen we zo'n beetje om de beurt dat de een N. wast en pyjama aandoet en de ander de keuken opruimt.

In het weekend zorgt hij wel veel voor N. zodat ik ook even ongestoord wat dingen kan doen. Tassen inpakken doe ik altijd want anders moet ik 100x zeggen wat er allemaal mee moet en waar dat dan ligt, dan is het sneller als ik het zelf doe angel Ik leg eigenlijk ook altijd kleertjes en pyjama klaar als hij haar omkleedt. Daar vraagt hij dan ook zelf om.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611

Bericht  Puggle do 4 okt 2012 - 8:32

Ik werk 24 uur over 3 dagen en mijn man werkt 38 uur over 5 dagen, overdag en 2 keer in.de week ook 's avonds. Hij gaat ook nog op maandag naar school, hij studeert er nog commerciële economie bij.

Op woensdag is hij thuis bij L.oïs. Ik werk op woensdag, vrijdag en zaterdag. Dagen dat ik vrij ben doe ik het huis en de was. Man doet eigelijk niet zo veel. Als ik het vraag wel hoor. Maar van mij hoeft hij niet te poetsen en te wassen. We eten 3 keer per week samen, dan kookt hij altijd. De andere dagen kook ik voor mezelf wat.

Boodschappen doe ik meestal samen met L.oïs maar op woensdag haalt mijn man eten. Ik doe L. Meestal in bad en heel soms helpt mijn ma erbij. Als hij thuis komt van zijn werk dan zorgt hij voor haar. Fles geven, luier verschonen.

Laatst aangepast door Puggle op do 4 okt 2012 - 8:34; in totaal 1 keer bewerkt
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Bericht  Annemie do 4 okt 2012 - 8:32

.

Laatst aangepast door Annemie op za 27 okt 2012 - 1:57; in totaal 1 keer bewerkt
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Printje do 4 okt 2012 - 8:32

Ik heb ook gezegd dat wanneer nummer 2 er dadelijk ook is, hij vooral in het begin extra zal moeten helpen. Maar misschien is het ook wel niet nodig en loopt het allemaal door....R is trouwens een enorme goede poetshulp dus ik heb goede hoop voor zijn vrouw later hahahaha
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Floor do 4 okt 2012 - 8:33

Flower_L schreef:Hoeveel werken jullie en jullie partners? En hoe is thuis de rolverdeling qua huishouden, verzorging kids etc? Hoe verloopt het?

Ik werk momenteel zo'n 32 uur per week, mijn partner werk 50 uur per week. Ik ben een thuisblijfmama, onze zoon is altijd bij mij (ook al werk ik). Verzorging, huishouden, alles komt op mij neer. Mijn man helpt me mee met de was als ik het vraag (vooral als ik hem er aan herinner, 'jij hebt net de was in de droger gedaan he?' en dan :O jaaahhaa, terwijl hij naar boven loopt), ook neemt hij af en toe de verzorging van onze zoon over als ik het vraag of als ik te ziek ben. Hij zegt ook wel vaker 'ik zal wel koken' maar dan eten we standaard friet laughcry
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754

Bericht  Printje do 4 okt 2012 - 8:36

hahahaha Floor herkenbaar over dat eten. manlief 'zorgt' in het weekend voor het eten en daar gaat hij uiterst creatief mee om.

Of we eten friet, gaan uiteten of we eten bij een vd ouders......
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Floor do 4 okt 2012 - 8:40

Laughing Heb ik dus niet als enige zo'n man.
Eten bij onze ouders doen we nooit maar dat zou inderdaad ook nog kunnen, misschien wel leuk als onze zoon wat groter is en mee kan eten.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Bericht  Vancity_girl do 4 okt 2012 - 8:43

Ik werk 21 uur over 3 dagen en mijn man 50-60uur per week.

Op de dagen dat ik werk verzorgd mijn man onze dochter in de ochtend en brengt haar naar de opvang.
Ik doe de boodschappen en kook bijna altijd. Tafel afruimen en vaatwasser in/uit ruimen doen we 40/60 denk ik.
Op mijn vrije dagen doe ik het huishouden en de was. Af en toe zet mijn man de was/droger aan als ik dat vraag ( hij werkt drie dagen thuis dus kleine moeite)
Naar bed brengen doen we sinds deze week om en om. Eerst bracht ik haar meestal naar bed tenzij ik weg was. Nu hebben we afgesproken het om en om te gaan doen, ook met oog op baby nr 2. Dan wordt het ieder 1 in bed doen waarschijnlijk, kan mijn man er nu vast aan wennen haha.

In het weekend doet mijn man wel meer in het huishouden, soms krijgt hij het in zn bol en gaat de hele keuken soppen ofzo. Helaas gebeurd dit niet heel vaak haha.
Ik ben wel tevreden met deze verdeling, mijn man werkt nu eenmaal erg veel dus doe ik meer in huis. Mbt onze dochter doet hij bijna net zoveel als ik.
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171

Bericht  Printje do 4 okt 2012 - 8:44

Floor schreef: Laughing Heb ik dus niet als enige zo'n man.
Eten bij onze ouders doen we nooit maar dat zou inderdaad ook nog kunnen, misschien wel leuk als onze zoon wat groter is en mee kan eten.

En het allerergste is daarbij nog dat manlief vanuit 'vroeger' KOK is.........
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Floor do 4 okt 2012 - 8:48

Printje schreef:
Floor schreef: Laughing Heb ik dus niet als enige zo'n man.

En het allerergste is daarbij nog dat manlief vanuit 'vroeger' KOK is.........
:cheering:
die vind ik humor!! mijn man is dat dan weer niet, hij kan wel beter koken volgens mij maar hij doet het nooit.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud