Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kat hangt continue in de gordijnen?

+3
Thunder
Rush
Rovine
7 plaatsers

Ga naar beneden

Kat hangt continue in de gordijnen? Empty Kat hangt continue in de gordijnen?

Bericht  Gast ma 1 okt 2012 - 18:46

Sinds een dikke 2 maanden een kitten gekocht, super lief en gek beestje, zijn er erg blij mee. Alleen hangt hij continue in het gordijn, hij klimt er zelfs nu in. Hebben van alles geprobeerd, beetje water, boos worden, laten schrikken met harde geluiden etc. Ik denk dat hij wel degelijk weet dat hij het niet mag want als we hem willen pakken rent hij snel weg. Lijkt wel of hij het als een groot spelletje ziet?

Iemand nog een andere oplossing? Het zijn best dure gordijnen (hadden we al voordat we de poezen kregen) en ik zou ze graag nog wat langer mooi willen houden. Onze oudere kat vindt er niks aan en blijft er ook vanaf, alleen onze speelse kitten maakt er soms een bende van Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat hangt continue in de gordijnen? Empty Re: Kat hangt continue in de gordijnen?

Bericht  Rovine ma 1 okt 2012 - 18:49

Rolgordijnen kopen. laughcry

Ik heb wel eens nagedacht over een systeem waarbij het gordijn direct loslaat bij het gewicht van een kat, maar met de verhuizing het maar gewoon zo opgelost.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat hangt continue in de gordijnen? Empty Re: Kat hangt continue in de gordijnen?

Bericht  Gast ma 1 okt 2012 - 18:53

Daar hebben we al voor gekeken. We hebben een groot raam aan de achterkant dus dat gaat een duur grapje worden. :nopompom: Vind het trouwens wel jammer om de gordijnen eventueel weg te halen. Ben er nog steeds blij mee. Heb ook de vensterbank leeg moeten halen want ander kan ik vazen blijven kopen Wink


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat hangt continue in de gordijnen? Empty Re: Kat hangt continue in de gordijnen?

Bericht  Rovine ma 1 okt 2012 - 18:57

Ikea ook niet? Die hebben vrij veel maten voor weinig geld. Maar gewone gordijnen vind ik zelf ook stukken mooier inderdaad. Het systeem waar ik over nadacht was bijv. de rails ophangen in haken (grijperidee) die bij het minste gewicht loslaten. Gaat de lol er wel vanaf en als ze vallen kunnen ze geen kracht meer zetten met de nageltjes. Of iets met klittenband. Maar nooit uitgevoerd dus.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat hangt continue in de gordijnen? Empty Re: Kat hangt continue in de gordijnen?

Bericht  Gast ma 1 okt 2012 - 19:51

Maar er moet toch een oplossing zijn voor die kat die in de gordijnen hangt ipv je mooie gordijnen weg te doen? Ik vind dat zo zonde, je huis aanpassen voor een dier dat niet luitert, dat lijkt me toch niet de bedoeling.

Ik lees even mee, want ik krijg het ook nog niet voor elkaar dat ze niet bij de gordijnen spelen. (Ze hangen er niet in, maar gaan wel op hun rug liggen en met de gordijnen spelen, dat wil ik niet)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat hangt continue in de gordijnen? Empty Re: Kat hangt continue in de gordijnen?

Bericht  Rush ma 1 okt 2012 - 19:53

Ik 'knoop' de gordijnen op, maar daar moet de stof ook maar net geschikt voor zijn. Op een gegeven moment keek onze poes er niet meer naar om, gelukkig. Haar kittens helaas wel, die klimmen bijna tot boven aan, daarom knoop ik ze op.

Maargoed, dat is ook geen oplossing. Kat hangt continue in de gordijnen? 394967
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat hangt continue in de gordijnen? Empty Re: Kat hangt continue in de gordijnen?

Bericht  Thunder ma 1 okt 2012 - 20:01

Laten schrikken met een plantenspuit en wat water. Toen was het hier zo over.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat hangt continue in de gordijnen? Empty Re: Kat hangt continue in de gordijnen?

Bericht  Plien84 ma 1 okt 2012 - 20:31

Bij de dierenwinkel verkopen ze spray die katten niet prettig vinden. Die kan je erop spuiten.

Plien84
Prater
Prater

Aantal berichten : 1230
Punten : 1496
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat hangt continue in de gordijnen? Empty Re: Kat hangt continue in de gordijnen?

Bericht  Suus ma 1 okt 2012 - 20:40

Bij ons hielp water ook echt niet om onze kittens af te schrikken. Als wij thuis waren, konden we er wel voor zorgen dat ze eruit bleven, maar ze zaten natuurlijk weer heerlijk in de gordijnen als wij er niet waren Wink Het is vanzelf opgehouden, weet eigenlijk niet hoe lang dat geduurd heeft... Maar er zijn vast betere oplossingen Kat hangt continue in de gordijnen? 561177
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat hangt continue in de gordijnen? Empty Re: Kat hangt continue in de gordijnen?

Bericht  Gast ma 1 okt 2012 - 21:43

Rataplan schreef:Laten schrikken met een plantenspuit en wat water. Toen was het hier zo over.

Hier ook, zodra we de plantenspuit pakte rende ze al weg. Wel moesten we hier de straal wat harder zetten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat hangt continue in de gordijnen? Empty Re: Kat hangt continue in de gordijnen?

Bericht  Gast ma 1 okt 2012 - 22:09

Water helpt hier ook niet. Soms springen ze op het aanrecht, dat mag niet. Ze zijn heel snel maar als ik ze te pakken krijg zet ik ze onder de kraan in de keuken. De kraan vol erop. Ze schrikken maar 5 minuten later doen ze het weer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat hangt continue in de gordijnen? Empty Re: Kat hangt continue in de gordijnen?

Bericht  Joyce ma 1 okt 2012 - 22:15

Wij hebben bij de dierenwinkel training aid gekocht, dit spray je op je gordijnen (wij krijgen geen vlekken oid). Deze geur vinden ze niet lekker dus dan blijven ze wel even uit die gordijnen, wij hebben vooral in het begin dit veel gebruikt. Ook hebben wij een play spray gekocht en die spuiten we dan juist op de krabpaal, waardoor ze daar dan gaan spelen.

Joyce
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 48
Punten : 58
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat hangt continue in de gordijnen? Empty Re: Kat hangt continue in de gordijnen?

Bericht  Gast ma 1 okt 2012 - 22:18

Wij hebben de plantenspuit afgeschaft en glazen water geïntroduceerd. Half glas water over d'r heen en mevrouw laat het de volgende keer wel achterwege.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat hangt continue in de gordijnen? Empty Re: Kat hangt continue in de gordijnen?

Bericht  Suus ma 1 okt 2012 - 22:47

Carrie schreef:Water helpt hier ook niet. Soms springen ze op het aanrecht, dat mag niet. Ze zijn heel snel maar als ik ze te pakken krijg zet ik ze onder de kraan in de keuken. De kraan vol erop. Ze schrikken maar 5 minuten later doen ze het weer.
Dat hebben wij ook vaak gedaan, maar inderdaad, zelfs daar leren ze niet van Wink
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat hangt continue in de gordijnen? Empty Re: Kat hangt continue in de gordijnen?

Bericht  Gast ma 1 okt 2012 - 22:47

Kat oppakken en op de plaats zetten waar hij wel mag spelen. En dat heel lang herhalen. katten hebben geen benul van gedrag - consequentie. Dus water helpt daarbij niet, ja om hem bang te laten worden voor jou. Een geluid maken waarmee hij niet meteen ziet dat jij het bent is inderdaad ook wel een manier.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat hangt continue in de gordijnen? Empty Re: Kat hangt continue in de gordijnen?

Bericht  Bazinga ma 1 okt 2012 - 22:47

Frits is gek op water en douchen, dus waterspuitjes e.d. hielpen hier ook niet. Hier was de enige oplossing, om meneer er steeds uit te vissen in z'n nekvel met een strenge 'Nee'. 't Was even werk, continue een kitten in z'n nekvel van de verboden plaatsen weg te halen, maar inmiddels voldoet een 'Nee' of ander afkeurend geluid. Tenzij hij heel graag aandacht wilt laughcry Maar dan gaat-ie ook rustig in de gordijnen zitten hengelen, terwijl-ie je aankijkt, echt afwachtend van 'Pak me dan..' En daarna hard spinnen en lief doen laughcry
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat hangt continue in de gordijnen? Empty Re: Kat hangt continue in de gordijnen?

Bericht  Gast di 2 okt 2012 - 0:08

Ostara schreef:Kat oppakken en op de plaats zetten waar hij wel mag spelen. En dat heel lang herhalen. katten hebben geen benul van gedrag - consequentie. Dus water helpt daarbij niet, ja om hem bang te laten worden voor jou. Een geluid maken waarmee hij niet meteen ziet dat jij het bent is inderdaad ook wel een manier.

Ik geloof echt dat katten intelligenter zijn dan dat. Als ik met mijn vingers knip wanneer ze iets doen wat niet mag, houden ze er meteen mee op. Als je hen direct pakt op hun verkeerde gedrag weten ze het echt wel. Heel erg goed zelfs. Katten zijn echt niet dom hoor, ze zijn juist heel erg slim smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat hangt continue in de gordijnen? Empty Re: Kat hangt continue in de gordijnen?

Bericht  Gast di 2 okt 2012 - 0:15

Water helpt hier ook niet. Onze kitten weet duivelsgoed dat hij niet mag. Ik krijg eerder een ik-daag-je-uit-gevoel bij hem.

Ostara dat laatste wil onze kitten ook wel eens doen. Aandacht krijgt hij genoeg. smile Hij is een kat wat zich graag laat knuffelen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat hangt continue in de gordijnen? Empty Re: Kat hangt continue in de gordijnen?

Bericht  Gast di 2 okt 2012 - 0:37

ik weet ook dat katten niet van zwarte peper houden, misschien kan je dat wat op je gordijnen strooien?! Hier een kat die ook buiten in de tuin d`r behoefte wilde doen. Maar we strooiden steeds zwarte peper op het zand en ze bleef er wel uit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat hangt continue in de gordijnen? Empty Re: Kat hangt continue in de gordijnen?

Bericht  Rush di 2 okt 2012 - 0:52

Carrie schreef:
Ostara schreef:Kat oppakken en op de plaats zetten waar hij wel mag spelen. En dat heel lang herhalen. katten hebben geen benul van gedrag - consequentie. Dus water helpt daarbij niet, ja om hem bang te laten worden voor jou. Een geluid maken waarmee hij niet meteen ziet dat jij het bent is inderdaad ook wel een manier.

Ik geloof echt dat katten intelligenter zijn dan dat. Als ik met mijn vingers knip wanneer ze iets doen wat niet mag, houden ze er meteen mee op. Als je hen direct pakt op hun verkeerde gedrag weten ze het echt wel. Heel erg goed zelfs. Katten zijn echt niet dom hoor, ze zijn juist heel erg slim Kat hangt continue in de gordijnen? 561177
Dat is altijd mooi om te zien dat dat zo goed werkt. Onze poes luistert daar ook heel goed naar.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat hangt continue in de gordijnen? Empty Re: Kat hangt continue in de gordijnen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum