Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vraagje aan Fiwen!

5 plaatsers

Ga naar beneden

Vraagje aan Fiwen! Empty Vraagje aan Fiwen!

Bericht  vlinder-19 ma 1 okt 2012 - 6:35

Hoi!

Ik heb een vraagje... ik heb een (denk ik ) beginnende koortslip... mag ik zovirax smeren?
Ik vind het ook zo wat om de spoedlijn van de vk te bellen...dus dacht ik vraag jou Laughing Wink
Ik baal echt ontzettend, ik kreeg vlak voor ik ingeleid ben van F.ay ook een koortslip...dat was een van de eerste tekenen dat mn lichaam er klaar mee was.... en ik had die koortslip dus nog tijdens de bevalling, ik hoop dit nu te kunnen voorkomen. Kan me niet meer herinneren of ik toen ook zovirax heb gesmeerd, heb wel toen van die pads een avond van te voren erop gedaan en daar werd mn koortslip toen dus 2x zo erg van...dus dat doen we niet meer!

Maar ik zie nu alweer de hele bevalling / kraamtijd in duigen vallen...weer niet kunnen knuffelen met mn baby en doodsbang zijn dat je ze aansteekt...en dus doodziek maakt...bah!

Alvast bedankt voor je antwoord!

Liefs Vlinder-19
vlinder-19
vlinder-19
Prater
Prater

Aantal berichten : 731
Punten : 903
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje aan Fiwen! Empty Re: Vraagje aan Fiwen!

Bericht  Minx ma 1 okt 2012 - 6:39

Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje aan Fiwen! Empty Re: Vraagje aan Fiwen!

Bericht  Gast ma 1 okt 2012 - 6:43

Ik weet niet of Zovirax mag, maar ik heb een soort lippenbalsem op natuurlijke basis en die helpt bij mij echt als een tierelier.
Ben `m gaan gebruiken voor het eerst toen ik mijn koortslip de vorige keer aan voelde komen en hij is niet eens doorgekomen. Het bleef bij een klein bultje terwijl ik normaal een joekel van een lip krijg.
(Er heeft serieus ooit iemand gevraagd of ik op mijn lip was geslagen...)

Het heet Echinacin Stick.

Vraagje aan Fiwen! ZP_14909693

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje aan Fiwen! Empty Re: Vraagje aan Fiwen!

Bericht  vlinder-19 ma 1 okt 2012 - 6:44

Tips tegen een koortslip heb ik niet nodig...die weet ik zelf allemaal wel. Heb helaas veel ervaring met koortslippen. Wil nu alleen weten of ik zovirax mag smeren...omdat het dus nog niet helemaal door is, en het dan wellicht helpt. Als er al een zat dan hoefde ik het niet te weten want dan helpt het me niet en laat ik hem puur uitdrogen. Maar wil nu proberen om hem nog voor te zijn....
vlinder-19
vlinder-19
Prater
Prater

Aantal berichten : 731
Punten : 903
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje aan Fiwen! Empty Re: Vraagje aan Fiwen!

Bericht  vlinder-19 ma 1 okt 2012 - 6:45

Watermeloen schreef:Ik weet niet of Zovirax mag, maar ik heb een soort lippenbalsem op natuurlijke basis en die helpt bij mij echt als een tierelier.
Ben `m gaan gebruiken voor het eerst toen ik mijn koortslip de vorige keer aan voelde komen en hij is niet eens doorgekomen. Het bleef bij een klein bultje terwijl ik normaal een joekel van een lip krijg.
(Er heeft serieus ooit iemand gevraagd of ik op mijn lip was geslagen...)

Het heet Echinacin Stick.









Vraagje aan Fiwen! ZP_14909693



Dat helpt idd ook...maar ik woon nogal in de rimboe...dus manlief heeft net ff bij de supermarkt dorp verderop zovirax gehaalt... kan nu niks anders halen en wellicht is hij morgen wel door als ik nu niks smeer...
vlinder-19
vlinder-19
Prater
Prater

Aantal berichten : 731
Punten : 903
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje aan Fiwen! Empty Re: Vraagje aan Fiwen!

Bericht  Fiwen ma 1 okt 2012 - 7:06

Je mag Zovirax kortdurend volgens voorschrift gebruiken in de zwangerschap (en met borstvoeding).
Vervelend dat het nu op komt zetten! Hopelijk kun je het met smeren voorkomen.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje aan Fiwen! Empty Re: Vraagje aan Fiwen!

Bericht  Gast ma 1 okt 2012 - 7:07

Zovirax werkt ook niet, dus waarom zou je dat dan smeren? Als je m voelt opkomen: ijsklontje erop. Dan breekt hij 9 van de 10 keer niet door.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje aan Fiwen! Empty Re: Vraagje aan Fiwen!

Bericht  vlinder-19 ma 1 okt 2012 - 7:25

Luce schreef:Zovirax werkt ook niet, dus waarom zou je dat dan smeren? Als je m voelt opkomen: ijsklontje erop. Dan breekt hij 9 van de 10 keer niet door.

Zovirax helpt me niet als hij al door is...wellicht wel nu hij nog niet echt door is. Ijsklontjes helaas niet on de vriezer... ik smeer voor ik ga slapen wat zovirax en dan zie ik het wel. Is hoe dan ook balen bah.
vlinder-19
vlinder-19
Prater
Prater

Aantal berichten : 731
Punten : 903
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje aan Fiwen! Empty Re: Vraagje aan Fiwen!

Bericht  Gast ma 1 okt 2012 - 8:07

vlinder-19 schreef:
Luce schreef:Zovirax werkt ook niet, dus waarom zou je dat dan smeren? Als je m voelt opkomen: ijsklontje erop. Dan breekt hij 9 van de 10 keer niet door.

Zovirax helpt me niet als hij al door is...wellicht wel nu hij nog niet echt door is. Ijsklontjes helaas niet on de vriezer... ik smeer voor ik ga slapen wat zovirax en dan zie ik het wel. Is hoe dan ook balen bah.

Heb je niet anders kouds in de vriezer liggen? Echt, dat werkt hoor!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje aan Fiwen! Empty Re: Vraagje aan Fiwen!

Bericht  kwak ma 1 okt 2012 - 8:19

Luce schreef:
vlinder-19 schreef:
Luce schreef:Zovirax werkt ook niet, dus waarom zou je dat dan smeren? Als je m voelt opkomen: ijsklontje erop. Dan breekt hij 9 van de 10 keer niet door.

Zovirax helpt me niet als hij al door is...wellicht wel nu hij nog niet echt door is. Ijsklontjes helaas niet on de vriezer... ik smeer voor ik ga slapen wat zovirax en dan zie ik het wel. Is hoe dan ook balen bah.

Heb je niet anders kouds in de vriezer liggen? Echt, dat werkt hoor!

haha, ik zie vlinder al zitten met een zak erwten op d'r lip lol!
hopelijk trek je koortslip snel weg!
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje aan Fiwen! Empty Re: Vraagje aan Fiwen!

Bericht  vlinder-19 ma 1 okt 2012 - 8:37

Ik hoop dat alles in de vriezer koud is, anders moet ik een nieuwe kopen Very Happy Ik zal zo eens in de vriezer duiken.
vlinder-19
vlinder-19
Prater
Prater

Aantal berichten : 731
Punten : 903
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje aan Fiwen! Empty Re: Vraagje aan Fiwen!

Bericht  Viva ma 1 okt 2012 - 8:47

vlinder-19 schreef:Ik hoop dat alles in de vriezer koud is, anders moet ik een nieuwe kopen Very Happy Ik zal zo eens in de vriezer duiken.

Dat kan natuurlijk ook Laughing (Hoe flauw...)
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje aan Fiwen! Empty Re: Vraagje aan Fiwen!

Bericht  Gast ma 1 okt 2012 - 8:55

kwak schreef:
Luce schreef:
vlinder-19 schreef:
Luce schreef:Zovirax werkt ook niet, dus waarom zou je dat dan smeren? Als je m voelt opkomen: ijsklontje erop. Dan breekt hij 9 van de 10 keer niet door.

Zovirax helpt me niet als hij al door is...wellicht wel nu hij nog niet echt door is. Ijsklontjes helaas niet on de vriezer... ik smeer voor ik ga slapen wat zovirax en dan zie ik het wel. Is hoe dan ook balen bah.

Heb je niet anders kouds in de vriezer liggen? Echt, dat werkt hoor!

haha, ik zie vlinder al zitten met een zak erwten op d'r lip lol!
hopelijk trek je koortslip snel weg!

Haha, nou dat doe ik wel als ik er 1 op voel komen! Of een bevroren frietje ofzo Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje aan Fiwen! Empty Re: Vraagje aan Fiwen!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum