Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kinderopvangtoeslag als je studeert?

+2
Mute_
Parisienne
6 plaatsers

Ga naar beneden

Kinderopvangtoeslag als je studeert? Empty Kinderopvangtoeslag als je studeert?

Bericht  Parisienne zo 30 sep 2012 - 7:02

Heb je eigenlijk recht op kinderopvangtoeslag als je studeert? Ik meen gelezen te hebben van wel, maar vraag me af hoe dan precies. Ik heb geen vast uren, geen salaris, etc. Iemand die mij daar meer over kan vertellen?
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderopvangtoeslag als je studeert? Empty Re: Kinderopvangtoeslag als je studeert?

Bericht  Mute_ zo 30 sep 2012 - 7:11

Als je voltijd studeert mag je ook voltijd kinderopvang afnemen (als je partner dan dus ook fulltime werkt, gaat op de minst werkende natuurlijk). Deze bijdrage komt deels van de belastingdienst en wordt aangevuld door je gemeente.

Edit: ik bedoel dus dat je ook voltijd toeslag terugkrijgt.
Mute_
Mute_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 291
Punten : 313
Registratiedatum : 20-09-12

Kinderopvangtoeslag als je studeert? Empty Re: Kinderopvangtoeslag als je studeert?

Bericht  Fearie zo 30 sep 2012 - 7:13

Volgens mij val je dan onder de doelgroep van de wet kinderopvang, de gemeente regelt dit. Je vergoeding gaat dan dus via de gemeente en daar moet je het ook aanvragen.
Misschien krijg je ook een vergoeding via de Belastingdienst, en dan mag je uren aanvragen van wat je normaal met je studie bezig bent.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  PapillonRose zo 30 sep 2012 - 7:17

Ja dat kan! Maar ik weet niet precies hoe het werkt wanneer je partner werkt, aangezien ik die niet heb. Maar ik heb er recht op gehad, de dag dat ze naar het kdv ging kreeg ik voor een groot deel vergoed van de belastingdienst, een ander deel van de gemeente en een heel klein deel betaalde ik zelf. En als het nodig had geweest, had ze zelfs 5 dagen naar het kdv gekund op basis van deze regeling, maar dat wilde ik niet aangezien ik het ook anders kon oplossen.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Parisienne zo 30 sep 2012 - 20:23

Bedankt voor de antwoorden. Hoe het precies in zijn werk gaat ga ik even informeren bij de Belastingdienst, maar ik weet nu in ieder geval dat wij zelf niet volledig alle kosten voor het KDV hoeven te betalen.. dat is al erg fijn! smile
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Bericht  Dennenappel ma 1 okt 2012 - 6:41

Op de site van de belastingdienst is te lezen dat je hier recht op hebt. Wellicht kan je daar ook alle regels vinden en het bedrag waar je ongeveer recht op hebt?

(overig heb ik een hekel aan het woord 'recht' in dit soort dingen)
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Bericht  Parisienne ma 1 okt 2012 - 6:48

Dennenappel schreef:Op de site van de belastingdienst is te lezen dat je hier recht op hebt. Wellicht kan je daar ook alle regels vinden en het bedrag waar je ongeveer recht op hebt?

(overig heb ik een hekel aan het woord 'recht' in dit soort dingen)
Ik heb inderdaad wel wat gelezen, maar heel precies kom ik er niet uit. Vandaar mijn topic hier, misschien dat anderen studerende moeders er al ervaring mee hadden. Ik ga binnenkort even met de Belastingdienst bellen smile

En waarom een hekel aan het woord 'recht' hierin?
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Bericht  Dennenappel ma 1 okt 2012 - 7:10

Oke, ik wist niet precies wat er allemaal stond. Ik heb een keer gelezen dat je er in ieder geval recht op hebt. Wellicht is bellen dan handig (bepaalde tijdstippen is het erg druk, zou dus beetje overdag bellen!).

Ik heb een hekel aan het woord 'recht' bij toeslagen, uitkeringen, bijzondere bijstand, kwijtschelden van heffingen e.d., omdat sommigen mensen dit écht als recht zien en dit dus eisen. In jou geval is dat niet zo, maar soms word ik er een beetje kriegel van.
Ik heb geen geld en schulden, dus heb ik recht op inrichtingskosten, reiskostenvergoeding, nieuw gebit, etc.
Ik weet er alleen zo snel geen goede naam voor, in aanmerking komen voor wellicht, maar dat is hem ook niet helemaal.
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Bericht  xxjojootjexx ma 1 okt 2012 - 7:41

Alsjeblieft.
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/toeslagen/informatie_over_toeslagen/kinderopvangtoeslag/kan_ik_kinderopvangtoeslag_krijgen/werken_studeren_traject_inburgering/ik_ben_student

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: