Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nog een kinderopvangtoeslag vraagje...

+2
Tania
Annie24
6 plaatsers

Ga naar beneden

Nog een kinderopvangtoeslag vraagje... Empty Nog een kinderopvangtoeslag vraagje...

Bericht  Annie24 do 27 okt 2011 - 5:22

Loopt dat automatisch door, moet ik alleen een wijziging in bedragen aangeven of moet ik het helemaal opnieuw aanvragen?
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog een kinderopvangtoeslag vraagje... Empty Re: Nog een kinderopvangtoeslag vraagje...

Bericht  Gast do 27 okt 2011 - 5:42

Toevallig dat ik me dat vandaag ook afvroeg.... ik lees even mee.

Ik heb zelf een vermoeden dat we het opnieuw moeten aanvragen met de nieuwe prijzen lijkt mij....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nog een kinderopvangtoeslag vraagje... Empty Re: Nog een kinderopvangtoeslag vraagje...

Bericht  Tania do 27 okt 2011 - 5:47

Je moet het wijzigen. Anders loopt het gewoon door zoals het nu is.
Edit; Maar dan wel volgens de nieuwe regels natuurlijk.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog een kinderopvangtoeslag vraagje... Empty Re: Nog een kinderopvangtoeslag vraagje...

Bericht  Darius do 27 okt 2011 - 7:49

Kun je het al wijzigen voor 2012? Vandaag heb ik de brief met de nieuwe tarieven gekregen.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog een kinderopvangtoeslag vraagje... Empty Re: Nog een kinderopvangtoeslag vraagje...

Bericht  Annie24 do 27 okt 2011 - 7:52

Darius schreef:Kun je het al wijzigen voor 2012? Vandaag heb ik de brief met de nieuwe tarieven gekregen.

Toevallig krijg ik net het nieuwe contract in mijn mailbox met begeleidende brief. Daarin staat dat je het wel al aan kan vragen, maar het nog niet mogelijk is een proefberekening te maken op de site van de belastingdienst.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog een kinderopvangtoeslag vraagje... Empty Re: Nog een kinderopvangtoeslag vraagje...

Bericht  Darius do 27 okt 2011 - 7:58

Dank je! Ik had idd geprobeerd een proefberekening te maken, maar vooor2012 kan dat idd nog niet.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog een kinderopvangtoeslag vraagje... Empty Re: Nog een kinderopvangtoeslag vraagje...

Bericht  Gast do 27 okt 2011 - 8:03

Gaat bij jullie het uurbedrag omhoog dan van het kdv?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nog een kinderopvangtoeslag vraagje... Empty Re: Nog een kinderopvangtoeslag vraagje...

Bericht  Gast do 27 okt 2011 - 8:06

Ons kindje gaat per 1 maart pas naar de opvang, maar wanneer moet ik de kinderopvangtoeslag dan aan gaan vragen?

Sorry hoor Annie, misbruik even jouw topic!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nog een kinderopvangtoeslag vraagje... Empty Re: Nog een kinderopvangtoeslag vraagje...

Bericht  Gast do 27 okt 2011 - 8:11

@Parels: kan nu al hoor, weet je iig zeker dat je het optijd hebt. (BD is niet heel snel)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nog een kinderopvangtoeslag vraagje... Empty Re: Nog een kinderopvangtoeslag vraagje...

Bericht  Gast do 27 okt 2011 - 8:13

Ik wacht denk ik nog heel even tot ik de proefberekening kan doen!
Maar als ik het dan in december doe ben ik alsnog op tijd denk ik, eerst maar even bevallen Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nog een kinderopvangtoeslag vraagje... Empty Re: Nog een kinderopvangtoeslag vraagje...

Bericht  miss22 do 27 okt 2011 - 8:31

Hey meiden

Ik ga proberen om even jullie vragen te beantwoorden

@annie als je in 2011 al kinderopvangtoeslag ontvangt dan word alles automatisch meegenomen naar het nieuwe jaar
Controleer wel alle gegevens op de voorschotbeschikking, mochten deze niet kloppen geef dan zo snel mogelijk de juiste gegevens als nog door

@Darius, als je iets wilt wijzigen zul je eerst de nieuwe voorschotbeschikking af moeten wachten voor 2012 aan de hand daarvan kan je het wijzigen, Vanaf 1 dec zal op de site het aanvraag en wijzigings programma beschikbaar zijn

@Parels je kan de toeslag in Januari wel al aanvragen, je moet rekening houden met een verwerkingstermijn van maximaal 8 weken

Hopelijk hebben jullie hier wat aan

miss22
miss22
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 219
Punten : 299
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog een kinderopvangtoeslag vraagje... Empty Re: Nog een kinderopvangtoeslag vraagje...

Bericht  Kat1980 do 27 okt 2011 - 8:32

HeartBeat schreef:Gaat bij jullie het uurbedrag omhoog dan van het kdv?

Ja, hier gaat het per uur met 0.36 euro omhoog (van 6.60 naar 6.96). Ben echt benieuwd wat we volgend jaar dan nog aan toeslag krijgen, aangezien het bedrag waarover de belasting de toeslag berekend bevroren wordt op 6.60 euro.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog een kinderopvangtoeslag vraagje... Empty Re: Nog een kinderopvangtoeslag vraagje...

Bericht  Annie24 do 27 okt 2011 - 8:49

HeartBeat schreef:Gaat bij jullie het uurbedrag omhoog dan van het kdv?

Hier gaan we van € 6.41 naar € 6.51 per uur.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog een kinderopvangtoeslag vraagje... Empty Re: Nog een kinderopvangtoeslag vraagje...

Bericht  Gast do 27 okt 2011 - 8:52

Hier gaat er gelukkig niets omhoog smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nog een kinderopvangtoeslag vraagje... Empty Re: Nog een kinderopvangtoeslag vraagje...

Bericht  Dora do 27 okt 2011 - 10:38

Parels schreef:Ons kindje gaat per 1 maart pas naar de opvang, maar wanneer moet ik de kinderopvangtoeslag dan aan gaan vragen?

Sorry hoor Annie, misbruik even jouw topic!

Het is het handigst om dat te doen wanneer je het bsn-nummer van je kindje hebt. Daar vragen ze namelijk om.
En ik weet niet of je minder gaat werken, maar je kunt bij het invullen beter opgeven wat je nu verdient (dus nog niet aanpassen naar minder), dan krijg je wat je teveel betaald hebt/te weinig aan toeslag hebt gekregen nog terug/tegoed. Als je te veel zou krijgen moet je terug betalen of wordt je toeslag een stuk minder.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog een kinderopvangtoeslag vraagje... Empty Re: Nog een kinderopvangtoeslag vraagje...

Bericht  Kat1980 do 27 okt 2011 - 21:15

Annie24 schreef:
HeartBeat schreef:Gaat bij jullie het uurbedrag omhoog dan van het kdv?

Hier gaan we van € 6.41 naar € 6.51 per uur.

Dat is tenminste een redelijke verhoging!
Ik vind het hier echt duur en ik woon niet eens in de grote stad. Maar goed, laat ze maar verhogen hoor. Komen straks al die ouders naar mij als gastouder toe Wink
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog een kinderopvangtoeslag vraagje... Empty Re: Nog een kinderopvangtoeslag vraagje...

Bericht  Gast do 27 okt 2011 - 21:20

Teigertje schreef:
Parels schreef:Ons kindje gaat per 1 maart pas naar de opvang, maar wanneer moet ik de kinderopvangtoeslag dan aan gaan vragen?

Sorry hoor Annie, misbruik even jouw topic!

Het is het handigst om dat te doen wanneer je het bsn-nummer van je kindje hebt. Daar vragen ze namelijk om.
En ik weet niet of je minder gaat werken, maar je kunt bij het invullen beter opgeven wat je nu verdient (dus nog niet aanpassen naar minder), dan krijg je wat je teveel betaald hebt/te weinig aan toeslag hebt gekregen nog terug/tegoed. Als je te veel zou krijgen moet je terug betalen of wordt je toeslag een stuk minder.

Ohja, dat is een goeie!
Ga idd minder werken, maar ga even de proefberekening in dec eerst maken om te kijken wat het ons maandelijks scheelt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nog een kinderopvangtoeslag vraagje... Empty Re: Nog een kinderopvangtoeslag vraagje...

Bericht  Annie24 do 27 okt 2011 - 23:19

Kat1980 schreef:
Annie24 schreef:
HeartBeat schreef:Gaat bij jullie het uurbedrag omhoog dan van het kdv?

Hier gaan we van € 6.41 naar € 6.51 per uur.

Dat is tenminste een redelijke verhoging!
Ik vind het hier echt duur en ik woon niet eens in de grote stad. Maar goed, laat ze maar verhogen hoor. Komen straks al die ouders naar mij als gastouder toe Wink

In de brief stond dat er landelijk een verhoging van 3,5% wordt aanbevolen ofzo en dat 'mijn' kdv erg trots was ons te mogen mede te delen dat ze er flink ver onderblijven.

Ik woon trouwens naast R.otterdam. Ook niet echt in een grote stad dus, maar wel ernaast. Wink
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog een kinderopvangtoeslag vraagje... Empty Re: Nog een kinderopvangtoeslag vraagje...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum