Kinderopvangtoeslag
+3
Bruintje Beer
Annemie
LWB
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Kinderopvangtoeslag
Even een blonde vraag over de toeslag: bij het aanvragen van de toeslag wordt er een bedrag qua inkomen gegeven en is de vraag of dat bedrag klopt. Is dat bedrag wat ze noemen/vragen het toetsingsinkomen? (ik hoop dat iemand mijn vraag snapt )
LWB- Fluisteraar
- Aantal berichten : 77
Punten : 144
Registratiedatum : 28-11-10
Re: Kinderopvangtoeslag
Ja, wij gebruiken altijd het toetsingsinkomen.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
+1Annemie schreef:Ja, wij gebruiken altijd het toetsingsinkomen.
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10
Ik ga uit van het verzamelinkomen van de belastingaangifte van vorig jaar. Wellicht dat verzamelinkomen synoniem is aan toetsingsinkomen.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Je kan nu wel je toeslag berekenen, maar aanvragen kan pas als het kindje geboren is, dan weet je dat! En ze bedoelen idd je toetsingsinkomen (en dat van je vriend of man).
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
Ik had zelf idd ook al het toetsingsinkomen in m'n hoofd, maar de bedragen die zij hebben zijn totaal anders dan dat ik heb. Vandaar dat ik ook twijfelde..
LWB- Fluisteraar
Bij dat reken programma op toeslagen vragen.ze.toch gewoon je jaarinkomens? Die kun je dan bereken met.een hulpmiddel in het programma. Zo heb ik her vorige week ook aangevraagd.
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Puggle schreef:Bij dat reken programma op toeslagen vragen.ze.toch gewoon je jaarinkomens? Die kun je dan bereken met.een hulpmiddel in het programma. Zo heb ik her vorige week ook aangevraagd.
Er staat: "Volgens onze gegevens is uw inkomen in 2012 *****. Is dit juist? Maar dat is dus een heel ander bedrag dan dat ik heb. Vandaar
LWB- Fluisteraar
verzamelinkomen is wat anders dan toetsingsinkomen, in ieder geval zodra er een koophuis in het spel is.
Je verzamelinkomen is gewoon je bruto-jaarsalaris(sen), als je een eigen huis hebt mag je van de belastingdienst een bepaald deel van je verzamelinkomen aftrekken; dit is dan je toetsingsinkomen.
Voor het aanvragen van kinderopvangtoeslag moet je in ieder geval je toetsingsinkomen gebruiken (dat dus altijd lager moet zijn dan je verzamelinkomen, tenzij je knetterveel -lees: tonnen- spaargeld hebt).
Je kunt ook je verzamelinkomen gebruiken als je bv je toetsingsinkomen niet zeker weet (maar dit kan je berekenen door even voor de nep de belastingaangifte 2012 in te vullen), dan krijg je uiteindelijk nog wat extra geld terug van de belasting, omdat je inkomen dus eigenlijk lager was dan wat je hebt aangegeven.
Je verzamelinkomen is gewoon je bruto-jaarsalaris(sen), als je een eigen huis hebt mag je van de belastingdienst een bepaald deel van je verzamelinkomen aftrekken; dit is dan je toetsingsinkomen.
Voor het aanvragen van kinderopvangtoeslag moet je in ieder geval je toetsingsinkomen gebruiken (dat dus altijd lager moet zijn dan je verzamelinkomen, tenzij je knetterveel -lees: tonnen- spaargeld hebt).
Je kunt ook je verzamelinkomen gebruiken als je bv je toetsingsinkomen niet zeker weet (maar dit kan je berekenen door even voor de nep de belastingaangifte 2012 in te vullen), dan krijg je uiteindelijk nog wat extra geld terug van de belasting, omdat je inkomen dus eigenlijk lager was dan wat je hebt aangegeven.
Dille- Fluisteraar
- Aantal berichten : 268
Punten : 295
Registratiedatum : 19-06-12
Dille schreef:verzamelinkomen is wat anders dan toetsingsinkomen, in ieder geval zodra er een koophuis in het spel is.
Er staat bij dat de rekenhulp toetsingsinkomen je kan helpen het juiste inkomen in te vullen. Dan zal het wel goed moeten komen als ik mijn toetsingsinkomen invul. En bij de volgende vraag die van mijn man natuurlijk!
LWB- Fluisteraar
Soortgelijke onderwerpen
» Kinderopvangtoeslag
» Kinderopvangtoeslag
» kinderopvangtoeslag
» Kinderopvangtoeslag als je studeert?
» Nog een kinderopvangtoeslag vraagje...
» Kinderopvangtoeslag
» kinderopvangtoeslag
» Kinderopvangtoeslag als je studeert?
» Nog een kinderopvangtoeslag vraagje...
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: