Wat schaft de pot voor jou kind vandaag?
+39
_Blush_
CCC
Theeleut
Fiebje
maiadebij
sabje
Puggle
Lonely Goatherd
_Lana_
Supertalentje
Mida4you
_Jet
Annie24
*Lookie*
Liadan
Papillio
Parisienne
Fearie
Tania
Darius
M@niek
mickey
kwak
Annemie
vlinder-19
Parel
studiebol
chipa
Printje
Lejow
PapillonRose
Mute_
Aimee
Happydobby
Limburg85
Flower_L
Linda
Star007
SarahKey
43 plaatsers
Pagina 4 van 4
Pagina 4 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Wat schaft de pot voor jou kind vandaag?
Ow Linda, wat super! Ik ben geen kok en ik word en ook nooit een, maar op deze manier hoeft kleine man dat niet te weten Wil je me die andere recepten ook sturen? Alleen als ze makkelijk zijn, haha!
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Supertalentje schreef:Ow Linda, wat super! Ik ben geen kok en ik word en ook nooit een, maar op deze manier hoeft kleine man dat niet te weten Wil je me die andere recepten ook sturen? Alleen als ze makkelijk zijn, haha!
Ja, ze zijn vrij makkelijk! Je hebt pb.
Ik ben van het gezonde koken zonder pakjes enzo. Maar het moet niet te ingewikkeld worden of van dat precisie werk, want dan vind ik het niet meer leuk.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Linda schreef:Supertalentje schreef:Ow Linda, wat super! Ik ben geen kok en ik word en ook nooit een, maar op deze manier hoeft kleine man dat niet te weten Wil je me die andere recepten ook sturen? Alleen als ze makkelijk zijn, haha!
Ja, ze zijn vrij makkelijk! Je hebt pb.
Ik ben van het gezonde koken zonder pakjes enzo. Maar het moet niet te ingewikkeld worden of van dat precisie werk, want dan vind ik het niet meer leuk.
Gezien en uitgeprint, boodschappenlijstje ligt klaar! Zal het vanavond eerst eens voor mezelf maken, ligt er geen hongerig wolfje ongeduldig te wachten Kun je het trouwens voor meerdere dagen maken of doe je dat nooit? (ik ben echt té lastig, sorry!)
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Die soep kan je in kleine porties invriezen. Ik maak een grote pan, dan eten we daar 1 keer van en de rest gaat in de vriezer. Lekker makkelijk voor als we geen zin hebben om te koken of voor lekker iets warms tussen de middag.
Die uit de oven kan je de volgende dag nog even opwarmen. Dochter at de stukjes ook koud als tussendoortje, vond ze ook lekker.
De curry gaat hier altijd in 1 keer schoon op, dus dat weet ik niet. Het zal vast wel kunnen, hoewel ik denk dat de saus dan erg indikt.
Ik zag in dat recept trouwens een kwartier staan, ik dor het vaak wat langer, je moet er even met je vork in prikken, het moet lekker zacht zijn.
Laat maar weten welke je hebt gemaakt, ben benieuwd!
Die uit de oven kan je de volgende dag nog even opwarmen. Dochter at de stukjes ook koud als tussendoortje, vond ze ook lekker.
De curry gaat hier altijd in 1 keer schoon op, dus dat weet ik niet. Het zal vast wel kunnen, hoewel ik denk dat de saus dan erg indikt.
Ik zag in dat recept trouwens een kwartier staan, ik dor het vaak wat langer, je moet er even met je vork in prikken, het moet lekker zacht zijn.
Laat maar weten welke je hebt gemaakt, ben benieuwd!
Linda- Ratel
Lejow schreef:Sarahkey, B vond t best lekker, ik vond het alleen best een droge hap... Misschien kijken of ik de volgende x wat tomatenpuree zonder zout kan toevoegen, dat het wat smeuïger wordt.
Heb jij een recept van die macaroni?
Hier krijgt ze straks een peer en vanavond denk ik bloemkool, met aardappelen en gehakt.
Ik heb geen recept eigenlijk. Ik had wat macaroni gekookt. Een tomaat even een half minuutje in kokend water (van de macaroni) gedaan zodat het velletje er makkelijk af ging. Dat in stukjes (zonder zaadjes), spinazie gekookt en alles bij elkaar gedaan en dat ging ik dan pureren. Nu prakken we alles al kun je macaroni niet zo fijn prakken gok ik. Moet het maar weer eens maken voor hem.
Lejow schreef:http://www.philips.nl/c/peuter-voeding-recepten/268424/cat/#anker7
Via dit recept.
Alleen heb ik alles in de babycook gedaan! De spaghetti heb ik wel in een pannetje gekookt, dat er later aan toegevoegd en toen alles geblend.
Ze vond het best lekker!!
Ik ga vanavond ook voor hem de spagetti maken, alleen dan courgette ipv erwtjes.
Ik ga straks maispannenkoeken maken met spinazie a la crème en kaas erin.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Wij eten gyros met tomatenrijst. Voor het eerst dus geen idee of het wat is
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
zoals elke vrijdag eten wij patat voor de tv.
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
SarahKey schreef:Lejow schreef:http://www.philips.nl/c/peuter-voeding-recepten/268424/cat/#anker7
Via dit recept.
Alleen heb ik alles in de babycook gedaan! De spaghetti heb ik wel in een pannetje gekookt, dat er later aan toegevoegd en toen alles geblend.
Ze vond het best lekker!!
Ik ga vanavond ook voor hem de spagetti maken, alleen dan courgette ipv erwtjes.
ben benieuwd!
Er mag dus een klein beetje tomatenpuree doorheen zei het CB, want het wordt best een droge hap.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Ik ben ook wel benieuwd naar je andere 2 pompoenrecepten Linda..
Coccinelle- Prater
- Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
kwak schreef:zoals elke vrijdag eten wij patatvoor de tv.
+1 hier ook friet voor de tv!
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Wij eten vanavond pizza.. diepvries, had geen zin om zelf te maken
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Coccinelle schreef:Ik ben ook wel benieuwd naar je andere 2 pompoenrecepten Linda..
Aub!
Pompoencurry:
Wat heb je nodig
· 400 gram kipfilet
· een hele flespompoen
· blik kokosmelk
· Beetje chilipoeder
·2 tenen knoflook
·2 tl komijnzaad
·1 tl gemberpoeder
·Zout en peper
Snij de kip in blokjes en marineer in de olie, komijn, gemberpoeder, chilipoeder en knoflook. Bak de kip bruin in een hapjespan en voeg de pompoen en kokosmelk toe. Laat ongeveer een kwartier zachtjes pruttelen totdat de pompoen ook gaar is. Voeg naar smaak zout en peper en evt wat limoensap toe. Serveer met rijst.
En de pompoensoep
Ingrediënten
1 flespompoen, in stukjes
2 uien, in stukjes
5 wortels, in stukjes
olie
1,5 liter groentebouillon
1 blikje kokosmelk
1 theelepel komijn
1 theelepel chilipoeder
zout en peper
Bereidingswijze
Hak de pompoen in kleine stukken.
Doe in en soeppan een beetje olie en bak de uien, pompoenstukken en stukken wortel hierin.
Voeg de chili, komijn en zout en peper toe en laat 5 minuten bakken.
Voeg dan de warme bouillon toe en laat het geheel 20 minuten koken.
Voeg de kokosmelk toe en doe de staafmixer erdoor.
Linda- Ratel
Man heeft zelf pizza's gemaakt. Trek in!!
Linda- Ratel
N. eet rijst met doperwtjes en worteltjes (als ze die laatste wil eten tenminste ) en wat gehakt. Als toetje een beetje sojavla. Dat heeft ze gisteren voor het eerst gehad en zo vond het zowaar lekker (madame eet verder erg moeilijk) en ze heeft er geen allergische reactie op gehad
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Pagina 4 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Moet jouw kind eten wat de pot schaft?
» Wat heeft je kind vandaag gegeten?
» Aparte dingen van je kind van vandaag
» Vandaag draagt mijn kind... (fototopic)
» Wat heeft je kind vandaag gegeten?
» Aparte dingen van je kind van vandaag
Pagina 4 van 4
Permissies van dit forum: