Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

CV-ketel afgekeurd, wie aansprakelijk?

3 plaatsers

Ga naar beneden

CV-ketel afgekeurd, wie aansprakelijk? Empty CV-ketel afgekeurd, wie aansprakelijk?

Bericht  Gast di 1 feb 2011 - 3:56

Wij wonen twee jaar in onze huidige (koop)woning. Tijdens de verhuizing hebben we er een nieuwe cv-ketel in laten zetten. Deze is aangesloten op de afvoer van de vorige cv-ketel.

Vandaag is Feenstra geweest voor de controle van de ketel en de monteur heeft de ketel afgekeurd. Dit omdat de rookgas-afvoer niet goed loopt en de pijp op het dak en de dakdoorvoer en aansluitingen niet voor een hr-ketel gebruikt mogen worden.

Dit geintje gaat ons zo'n € 500,- kosten (als het niet meer is). Nu vraag ik me af of we hier iemand voor aansprakelijk kunnen stellen (degene die de ketel heeft geinstalleerd?) of is dit een gevalletje dikke pech? En kunnen we onze rechtsbijstandverzekering hier eventueel voor inschakelen?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

CV-ketel afgekeurd, wie aansprakelijk? Empty Re: CV-ketel afgekeurd, wie aansprakelijk?

Bericht  Kqip di 1 feb 2011 - 4:04

Ik zou kijken of je het kan verhalen bij degene die hem geplaatst heeft want die heeft duidelijk zijn werk niet gedaan.
Kqip
Kqip
Prater
Prater

Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11

CV-ketel afgekeurd, wie aansprakelijk? Empty Re: CV-ketel afgekeurd, wie aansprakelijk?

Bericht  xxjojootjexx di 1 feb 2011 - 4:50

Bij diegene die de ketel geinstalleerd heeft.. Maar je kunt hem niet aansprakelijk stellen voor de extra kosten die je moet maken voor het wijzigen van de afvoer. Dit had je namelijk 2 jaar geleden ook moeten betalen als hij het toen opgemerkt had.
Wel kun je hem aansprakelijk stellen voor de extra kosten die het nu met zich mee brengt.
Is jullie ketel nu ook echt kapot, door het verkeerd aansluiten van 2 jaar geleden? Of is hij afgekeurd in de zin van, zo mag je het niet meer gebruiken, maar hij doet het wel?

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Kqip di 1 feb 2011 - 4:56

Lijkt mij dat als het een installateur is dat hij het toen gewoon op had moeten merken inderdaad. Vind het vooral vreemd dat hij het niet heeft opgemerkt en gewoon die cv maar opgehangen heeft. Zeker als hij die dingen dagelijks ophangt had hij het zeker moeten opmerken en dan had je toen die kosten wel gehad maar dit lijkt meer op dat iemand zijn werk niet gedaan heeft bewust of onbewust.
Kqip
Kqip
Prater
Prater

Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11

Bericht  Gast di 1 feb 2011 - 5:05

xxjojootjexx schreef:Bij diegene die de ketel geinstalleerd heeft.. Maar je kunt hem niet aansprakelijk stellen voor de extra kosten die je moet maken voor het wijzigen van de afvoer. Dit had je namelijk 2 jaar geleden ook moeten betalen als hij het toen opgemerkt had.
Wel kun je hem aansprakelijk stellen voor de extra kosten die het nu met zich mee brengt.
Is jullie ketel nu ook echt kapot, door het verkeerd aansluiten van 2 jaar geleden? Of is hij afgekeurd in de zin van, zo mag je het niet meer gebruiken, maar hij doet het wel?

Dat dus.

Ik begrijp dat ik hem niet aansprakelijk kan stellen voor de kosten die ik nu moet maken, maar ik had het fijn gevonden als hij me er 2 jaar geleden op gewezen had, dan had ik het gelijk mee kunnen nemen uit het bouwdepot.

Gast
Gast

Bericht  xxjojootjexx di 1 feb 2011 - 9:06

Alex167 schreef:
xxjojootjexx schreef:Bij diegene die de ketel geinstalleerd heeft.. Maar je kunt hem niet aansprakelijk stellen voor de extra kosten die je moet maken voor het wijzigen van de afvoer. Dit had je namelijk 2 jaar geleden ook moeten betalen als hij het toen opgemerkt had.

Dat dus.

Ik begrijp dat ik hem niet aansprakelijk kan stellen voor de kosten die ik nu moet maken, maar ik had het fijn gevonden als hij me er 2 jaar geleden op gewezen had, dan had ik het gelijk mee kunnen nemen uit het bouwdepot.

Maar je hebt dus eigenlijk geen schade.. Maar je wilt hem aansprakelijk stellen voor schade die je niet hebt..
Het is gewoon pech.. maar eigenlijk heb je geluk dat de ketel niet kapot is gegaan.. Als dat wel was gebeurd had je hem natuurlijk aansprakelijk kunnen stellen.
Kneuzig is het wel.. En niet de eerste keer dat ik dit hoor dat een installateur de boel verkeerd installeerd.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast di 1 feb 2011 - 10:09

Misschien kun je ze zover krijgen dat ze de uren niet in kosten brengen bij het repareren van de boel?

Gast
Gast

Bericht  Cow di 1 feb 2011 - 11:45

Ik zou hem door het bedrijf die hem heeft gehangen nog even na laten kijken......Feenstra staat nu niet echt bekend om de beste monteurs/service (wel erg afhankelijk van de monteur die er is geweest, sommige zijn nl wél echt goed)
Cow
Cow
Prater
Prater

Aantal berichten : 1066
Punten : 1080
Registratiedatum : 10-12-10

Bericht  Gast di 1 feb 2011 - 21:51

Ik ga die man ook nog wel even bellen (die installateur), maar ik vond het toen al een prutser. Hij had ook gasleidingen etc. aangelegd, maar helemaal verkeerd en moest dus nog een keer terugkomen en hield zich niet aan de afspraken. Gewoon dikke drama met die kerel dus ...

Gast
Gast

Bericht  Cow di 15 feb 2011 - 21:05

En hoe is het afgelopen???
Cow
Cow
Prater
Prater

Aantal berichten : 1066
Punten : 1080
Registratiedatum : 10-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: