Laptop aanschaf. Waaraan denken en erbij kopen?
+3
Paper Crown
Rush
Travelgurly
7 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Laptop aanschaf. Waaraan denken en erbij kopen?
Ik ga vanavond bij mediamarkt voor een laptop kijken. Ik wil er mee forummen:D , mailen, fotoboeken maken via Albelli etc, dvd's op kijken en bankieren. Ik dacht aan een Sony vaio i5 processor.
Is dat een goede optie? Of vergelijkbare goedkopere laptop aanraders?
En bij een aanschaf van een laptop hebben jullie er meer bijgekocht?
jullie nog de ultieme tip? Weet dat er al topics over zijn en die heb ik ook bekeken. Bedankt alvast.
Is dat een goede optie? Of vergelijkbare goedkopere laptop aanraders?
En bij een aanschaf van een laptop hebben jullie er meer bijgekocht?
jullie nog de ultieme tip? Weet dat er al topics over zijn en die heb ik ook bekeken. Bedankt alvast.
Travelgurly- Prater
- Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10
Re: Laptop aanschaf. Waaraan denken en erbij kopen?
Mijn vader heeft qua prijs-kwaliteit verhouding 1 voor me uitgezocht destijds (hij heeft er verstand van) en als ik nu een nieuwe moet, dan zou ik weer een Packard Bell Easynote kopen. Gewoon omdat deze me enorm goed bevalt.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
dankje rush, ga er gelijk even naar kijken.
Travelgurly- Prater
Ik heb een Sony Vaio. Heel blij mee. Inhoudelijk weet ik er geen klap van maar 't werkt goed!
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Ik wou toen max. €400 besteden, vandaar.
Ik heb wel negatieve verhalen gehoord over PB, maargoed. Ik had zelf negatieve ervaringen met Acer, terwijl een ander daar weer blij mee is. Overal kan je negatieve verhalen over iedere merk vinden, is mijn mening.
Ik heb wel negatieve verhalen gehoord over PB, maargoed. Ik had zelf negatieve ervaringen met Acer, terwijl een ander daar weer blij mee is. Overal kan je negatieve verhalen over iedere merk vinden, is mijn mening.
Rush- Lady Post-a-lot
Ik zweer bij mijn mac, maar die heb je ook weer niet echt nodig bij de dingen die jij noemt. Ik vond het ook altijd heel lastig hoor!
Ik heb er alleen een goede cover voor gekocht, een hardcover die je er op klikt zodat hij altijd beschermd is. Ik zou verder niet teveel erbij kopen. Een muis zou handig kunnen zijn, maar je komt er gaandeweg ook wel achter wat je nog mist en erbij zou willen hebben, anders koop je nu allemaal dingen die je straks helemaal niet gebruikt!
Ik heb er alleen een goede cover voor gekocht, een hardcover die je er op klikt zodat hij altijd beschermd is. Ik zou verder niet teveel erbij kopen. Een muis zou handig kunnen zijn, maar je komt er gaandeweg ook wel achter wat je nog mist en erbij zou willen hebben, anders koop je nu allemaal dingen die je straks helemaal niet gebruikt!
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10
De dingen die je opnoemt, kunnen ook prima met een i3-processor (die zijn goedkoper).
Melis_je- Kletskop
- Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11
тыквашка schreef:Ik zweer bij mijn mac, maar die heb je ook weer niet echt nodig bij de dingen die jij noemt. Ik vond het ook altijd heel lastig hoor!
+1 Voor mijn mac heb ik 3 acers gehad die allemaal binnen 1-2 jaar kapot waren. Mijn mac gaat alweer 2 jaar probleemloos mee. Ik zou dus goed recensies lezen op internet en mn ook kijken naar duurzaamheid.
Liz- Prater
- Aantal berichten : 825
Punten : 994
Registratiedatum : 28-08-11
Wat is eigenlijk de normale duur van een laptop? Ik heb mijne al 2.5 jaar en hij is nog altijd even snel.
Rush- Lady Post-a-lot
Rush schreef:Ik wou toen max. €400 besteden, vandaar.
Klopt over alles, merk, bedrijf etc is wel een negatieve ervaring te vinden. Ieder zijn persoonlijke mening. En daarbij zelfs bij de beste....kan er altijd iets fout gaan.
Travelgurly- Prater
Melis_je schreef:De dingen die je opnoemt, kunnen ook prima met een i3-processor (die zijn goedkoper).
dankje! ga ik ook naar een i3 kijken. heb uit de vorige topics wel gelezen dat dit wel de beste processor zijn die je moet hebben?
ik vind de Vaio eigenlijk ook erg mooi.....alhoewel ik weet dat ik daar niet naar moet kijken hahaha.
Travelgurly- Prater
Rush schreef:Ik heb mijne al 2.5 jaar en hij is nog altijd even snel.
Een oude laptop hoeft niet langzaam te worden. Je kunt de opstartsnelheid hoog houden door hem regelmatig te defragmenteren (je kunt bij Windows instellen dat hij het automatisch doet) en de werksnelheid hoog houden door er zo min mogelijk bestanden/programma's op te installeren die je niet gebruikt en regelmatig het register schoon te maken. Je kunt daar gratis programma's voor downloaden (doe dit niet handmatig als je niet weet wat je doet).
Als je echt een oude laptop hebt met te weinig werkgeheugen, kan je dat eventueel bijkopen (maar in principe worden processors verkocht icm een hoeveelheid werkgeheugen die op elkaar is afgestemd, je kunt een laptop niet oneindig sneller maken door er maar meer werkgeheugen in te doen).
Laatst aangepast door Melis_je op do 27 sep 2012 - 23:09; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : Tikfout)
Melis_je- Kletskop
Travelgurly schreef:
dankje! ga ik ook naar een i3 kijken. heb uit de vorige topics wel gelezen dat dit wel de beste processor zijn die je moet hebben?
Als je veel verschillende programma's naast elkaar wil draaien (forummen, e-mailen en Albelli tegelijkertijd), heeft een i3-processor wel voordelen ten opzichte van een 'vergelijkbare' AMD-processor (een i3 is een type processor van het merk Intel).
Melis_je- Kletskop
Ik defragmenteer de boel regelmatig en heb er inderdaad geen zak op staan haha. Maar een laptop heeft meestal wel een standaard eind leeftijd toch? Ik dacht dat zo`n ding dan gewoon langzaam wordt omdat die bijna dood gaat haha.Melis_je schreef:Rush schreef:Ik heb mijne al 2.5 jaar en hij is nog altijd even snel.
Een oude laptop hoeft niet langzaam te worden. Je kunt de opstartsnelheid hoog houden door hem regelmatig te defragmenteren (je kunt bij Windows instellen dat hij het automatisch doet) en de werksnelheid hoog houden door er zo min mogelijk bestanden/programma's op te installeren die je niet gebruikt en regelmatig het register schoon te maken. Je kunt daar gratis programma's voor downloaden (doe dit niet handmatig als je niet weet wat je doet).
Maargoed, dat maakt ook niet uit. Dan koop ik weer een nieuwe.
Rush- Lady Post-a-lot
@melis_je ; is dit wat http://www.bcc.nl/packard-bell-lv11bz1143.html heeft wel een andere prcessor.
Heb je er veel verstand van of werk je bij een bedrijf die laptops verkoopt
Heb je er veel verstand van of werk je bij een bedrijf die laptops verkoopt
Travelgurly- Prater
Rush schreef:
Ik defragmenteer de boel regelmatig en heb er inderdaad geen zak op staan haha. Maar een laptop heeft meestal wel een standaard eind leeftijd toch? Ik dacht dat zo`n ding dan gewoon langzaam wordt omdat die bijna dood gaat haha.
Haha nee, hij wordt langzaam omdat hij niet wordt bijgehouden. Zolang hij het nog gewoon doet, kan je hem weer net zo snel maken als hij op dag 1 was. Je hoeft hem pas te vervangen als hij stuk is of als je zelf meer eisen krijgt. Als je bijvoorbeeld nu een laptop hebt om mee te internetten en je wil gaan gamen/videobewerken, dan heb je (in veel gevallen) een betere computer nodig.
Melis_je- Kletskop
@melis_je of deze beter met de i5? sorry als ik teveel aan je vraag. De keuze is ook reuze in die dingen.
http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/HP-Pavilion-G6-1370SD,10259,350521,278733.html?s2m_type=3&s2m_channel=70
http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/HP-Pavilion-G6-1370SD,10259,350521,278733.html?s2m_type=3&s2m_channel=70
Travelgurly- Prater
Travelgurly schreef:@melis_je ; is dit wat http://www.bcc.nl/packard-bell-lv11bz1143.html heeft wel een andere prcessor.
Die lijkt me niet geschikt voor jou. Hij heeft een goede grafische kaart (die jij nergens voor nodig hebt) en een minder goede processor (die jij wel nodig hebt). Ik zal eens kijken of ik een andere zie die beter bij je wensen past.
Melis_je- Kletskop
Ah, nou dat scheelt. Ik zorg altijd heel goed voor m`n beestje. M`n vriend installeert altijd van alles, die trapt echt overal in. Zijn laptop is ook echt heel traag. Eens in de zoveel maand moet ik 'm dan schoonmaken haha!Melis_je schreef:Rush schreef:
Ik defragmenteer de boel regelmatig en heb er inderdaad geen zak op staan haha. Maar een laptop heeft meestal wel een standaard eind leeftijd toch? Ik dacht dat zo`n ding dan gewoon langzaam wordt omdat die bijna dood gaat haha.
Haha nee, hij wordt langzaam omdat hij niet wordt bijgehouden. Zolang hij het nog gewoon doet, kan je hem weer net zo snel maken als hij op dag 1 was. Je hoeft hem pas te vervangen als hij stuk is of als je zelf meer eisen krijgt. Als je bijvoorbeeld nu een laptop hebt om mee te internetten en je wil gaan gamen/videobewerken, dan heb je (in veel gevallen) een betere computer nodig.
Rush- Lady Post-a-lot
Rush heb jij toevallig deze waar je zo tevreden over bent?
http://www.bcc.nl/packard-bell-lv11hr3145.html
Travelgurly- Prater
http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/HP-Pavilion-G6-1370SD,10259,350521,278733.html?s2m_type=3&s2m_channel=70[/quote[/url]]Travelgurly schreef:@melis_je of deze beter met de i5? sorry als ik teveel aan je vraag. De keuze is ook reuze in die dingen.
[url=http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/HP-Pavilion-G6-1370SD,10259,350521,278733.html?s2m_type=3&s2m_channel=70
Uitstekende keus.
Melis_je- Kletskop
Melis_je schreef:Travelgurly schreef:@melis_je ; is dit wat http://www.bcc.nl/packard-bell-lv11bz1143.html heeft wel een andere prcessor.
Die lijkt me niet geschikt voor jou. Hij heeft een goede grafische kaart (die jij nergens voor nodig hebt) en een minder goede processor (die jij wel nodig hebt). Ik zal eens kijken of ik een andere zie die beter bij je wensen past.
Ah super! zou je me erg mee helpen.
Travelgurly- Prater
[quote="Melis_je"]
Jaaaa. danku! bedankt voor het meedenken Melis_je.
Travelgurly schreef:@melis_je of deze beter met de i5? sorry als ik teveel aan je vraag. De keuze is ook reuze in die dingen.
http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/HP-Pavilion-G6-1370SD,10259,350521,278733.html?s2m_type=3&s2m_channel=70[/quote]
Uitstekende keus.
Travelgurly- Prater
Travelgurly schreef:Rush heb jij toevallig deze waar je zo tevreden over bent?
Ik heb een PACKARD BELL EasyNote TJ67-AU-215 15,6"
Maar die zijn al niet meer verkrijgbaar. Dat vernieuwd zich zo snel. Denk dat de meeste Easynotes wel met elkaar te vergelijken zijn. Alleen je hebt die verschillen met grafische kaarten en werkgeheugen enzo.
Rush- Lady Post-a-lot
[quote="Travelgurly"]
Die is helemaal niet duur. Ik zie wel andere laptops die ook geschikt zouden zijn, maar die zijn duurder dan 444 euro. Vindt je de schermgrootte nog belangrijk? Die van de BCC uit je link is 17,3 inch en deze 15,6. Als je veel met foto's doet, is 17,3 misschien prettiger. Anderzijds is hij dan lastiger mee te nemen (zwaarder, groter) en duurder.
Melis_je schreef:Travelgurly schreef:@melis_je of deze beter met de i5? sorry als ik teveel aan je vraag. De keuze is ook reuze in die dingen.
http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/HP-Pavilion-G6-1370SD,10259,350521,278733.html?s2m_type=3&s2m_channel=70[/quote]
Uitstekende keus.
Die is helemaal niet duur. Ik zie wel andere laptops die ook geschikt zouden zijn, maar die zijn duurder dan 444 euro. Vindt je de schermgrootte nog belangrijk? Die van de BCC uit je link is 17,3 inch en deze 15,6. Als je veel met foto's doet, is 17,3 misschien prettiger. Anderzijds is hij dan lastiger mee te nemen (zwaarder, groter) en duurder.
Melis_je- Kletskop
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» School verplicht brugklassers aanschaf Ipad
» Wel kopen.. niet kopen.. wel kopen.. Aaahhhh
» kitten erbij
» Nog een kat of poes erbij....
» Boeken verkocht na aanschaf e-reader?
» Wel kopen.. niet kopen.. wel kopen.. Aaahhhh