Spreken op een congres
Pagina 1 van 1
Spreken op een congres
Wie heeft dat wel eens gedaan? Heb je tips? Zowel inhoudelijk als om de zenuwen onder controle te houden?
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Spreken op een congres
Ik ben helemaal niet van het spreken in het openbaar, maar geef wel trainingen, ook aan groepen. Wat bij mij helpt is je zo goed mogelijk voorbereiden; zorgen dat het verhaal helemaal vanuit jezelf komt.
En als je bang bent voor het publiek helpt het mij om te bedenken dat de situatie niet alleen eng is, maar ook heel uitdagend en bijzonder. Een andere mindset zeg maar, waardoor je de focus verlegt.
Maar goed, presenteren zal nooit mijn hobby worden vrees ik! Wat voor congres is het?
En als je bang bent voor het publiek helpt het mij om te bedenken dat de situatie niet alleen eng is, maar ook heel uitdagend en bijzonder. Een andere mindset zeg maar, waardoor je de focus verlegt.
Maar goed, presenteren zal nooit mijn hobby worden vrees ik! Wat voor congres is het?
Gast- Gast
Re: Spreken op een congres
Ik heb wel eens een presentatie gehouden voor mijn collega's, dat vind ik niet zo erg om te doen. Nu mensen uit het hele land komen en ze (of hun baas) ook nog betalen om naar mij te luisteren, wordt de druk een stuk hoger!
Ik zie het ook zeker wel als een uitdaging, maar stiekem vind ik het ook wel heel spannend!
Het gaat om een landelijk congres over o.nline h.ulp.verlening
Ik zie het ook zeker wel als een uitdaging, maar stiekem vind ik het ook wel heel spannend!
Het gaat om een landelijk congres over o.nline h.ulp.verlening
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» 3x per dag bellen om af te spreken..
» Mensen die spaans schrijven en spreken?
» Spreken jullie ook weleens een dag helemaal niemand?
» Mensen die spaans schrijven en spreken?
» Spreken jullie ook weleens een dag helemaal niemand?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: