Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mensen die spaans schrijven en spreken?

3 plaatsers

Ga naar beneden

Mensen die spaans schrijven en spreken? Empty Mensen die spaans schrijven en spreken?

Bericht  Travelgurly do 23 feb 2012 - 22:42

Ik heb een hotel gereserveerd in Mexico en kreeg dit als antwoord terug:

hola ****** buenas noches te confirmo tu habitacion y tambien te informo que nuestro horari maximo de espera es hasta las 6p.m al no llegar maximo a esa hora se cancelara automaticament me despido y quedo en espera de tu llegada hasta pronto


hallo, goedenavond snap ik maar daarna over 6uur snap ik even niet.

Wie weet dit toevallig Embarassed

heb met google vertalen al gekeken maar dat stukje is abacadabra.
Travelgurly
Travelgurly
Prater
Prater

Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen die spaans schrijven en spreken? Empty Re: Mensen die spaans schrijven en spreken?

Bericht  Gast do 23 feb 2012 - 22:54

Haha, het is echt acrabadabra. Ik heb Spaans geleerd, maar Mexicaans Spaans is anders. Ik kom er niet echt uit. Ze spreken over een maximale tijd tot 18.00 uur, maar of ze daarmee inchecken of iets anders bedoelen? Vervolgens over annuleren, maar ook daar kom ik niet uit. Kan je niet mailen of ze je een bevestiging in het Engels willen sturen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen die spaans schrijven en spreken? Empty Re: Mensen die spaans schrijven en spreken?

Bericht  Polly do 23 feb 2012 - 22:59

Ze schrijven:

Hallo goedenavond, ik bevestig je kamer en ik laat je hierbij tevens weten dat we maximaal tot 6 uur wachten, als je na deze tijd aankomt wordt je reservering automatisch geannuleerd. Ik kijk uit naar je aankomst tot ziens.

Zo, die mag ook wel eens een leesteken gebruiken.
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen die spaans schrijven en spreken? Empty Re: Mensen die spaans schrijven en spreken?

Bericht  Pompoen do 23 feb 2012 - 23:21

Haha ik wilde al gaan typen wat er ongeveer stond, maar Polly heeft het keurig verwoord en ik zou het ook niet zo letterlijk hebben kunnen vertalen, ik kon er gewoon uit begrijpen wat er stond meer niet.

@Jolee, is het echt zo anders? Ik heb zelf Spaans geleerd in Zuid Amerika en ik weet dat ik een enorm accent heb en ook dat ze bepaalde woorden anders gebruiken in het castellano dan in het Zuid-Amerikaans Spaans, maar zijn die verschillen echt zo groot dan?
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen die spaans schrijven en spreken? Empty Re: Mensen die spaans schrijven en spreken?

Bericht  Gast do 23 feb 2012 - 23:25

Niet in alles, maar er zit wel degelijk verschil in. Moest mijn Spaanse werkstukken niet laten nakijken door een vriendin die in Mexico Spaans had geleerd.

Ik dacht al wel wat Polly schreef, maar ik vond het zo raar. Begreep ik het wel een beetje. Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen die spaans schrijven en spreken? Empty Re: Mensen die spaans schrijven en spreken?

Bericht  Travelgurly do 23 feb 2012 - 23:29

hahaha, ja met punten leest en begrijp je het wel makkelijker ja.

Heel erg bedrankt dames!
Travelgurly
Travelgurly
Prater
Prater

Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen die spaans schrijven en spreken? Empty Re: Mensen die spaans schrijven en spreken?

Bericht  Polly do 23 feb 2012 - 23:34

Ik vond het inderdaad ook lastig om letterlijk te vertalen, maar de essentie is duidelijk en daar gaat het om :-)
TG, is het ook de bedoeling om vóór 6 uur aan te komen?

De verschillen tussen Zuid-Amerika en Spanje zijn niet zo groot als de verschillen tussen Braziliaans en Portugees, maar ze hadden in Zuid-Amerika wel binnen 3 woorden door dat ik Spaans heb geleerd in Spanje, ondanks dat ik de afgelopen jaren voornamelijk met Zuid-Amerika te maken heb gehad. Heel raar!
Chileens is echt lastig, en ik moet altijd lachen om het Argentijnse/Paraguayaanse accent. Een vriendin van mij is Engels maar heeft een jaar in Paraguay gewoond, dat levert een grappig accent op.

Pompoen, waar heb jij ook alweer Spaans geleerd? Bolivia, toch?
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen die spaans schrijven en spreken? Empty Re: Mensen die spaans schrijven en spreken?

Bericht  Pompoen vr 24 feb 2012 - 2:06

Polly schreef:Ik vond het inderdaad ook lastig om letterlijk te vertalen, maar de essentie is duidelijk en daar gaat het om :-)
TG, is het ook de bedoeling om vóór 6 uur aan te komen?

De verschillen tussen Zuid-Amerika en Spanje zijn niet zo groot als de verschillen tussen Braziliaans en Portugees, maar ze hadden in Zuid-Amerika wel binnen 3 woorden door dat ik Spaans heb geleerd in Spanje, ondanks dat ik de afgelopen jaren voornamelijk met Zuid-Amerika te maken heb gehad. Heel raar!
Chileens is echt lastig, en ik moet altijd lachen om het Argentijnse/Paraguayaanse accent. Een vriendin van mij is Engels maar heeft een jaar in Paraguay gewoond, dat levert een grappig accent op.

Pompoen, waar heb jij ook alweer Spaans geleerd? Bolivia, toch?

Ik heb in Paraguay Spaans geleerd! In Paraguay zijn er twee officiële talen, Spaans en Guarani (een Indianentaal) en een groot deel spreekt zelfs voor Guarani, daardoor is het Spaans van de gemiddelde Paraguayaan best anders dan van bijvoorbeeld een Spanjaard.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen die spaans schrijven en spreken? Empty Re: Mensen die spaans schrijven en spreken?

Bericht  Travelgurly vr 24 feb 2012 - 2:08

Ja hor voor 6uur Pm moet zeker lukken. zoiezo wil ik ruim voor het donker op de volgende bestemming weer zijn.Very Happy
Travelgurly
Travelgurly
Prater
Prater

Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen die spaans schrijven en spreken? Empty Re: Mensen die spaans schrijven en spreken?

Bericht  Polly vr 24 feb 2012 - 2:21

Oh gelukkig TG, dan is er geen probleem :-)

Pompoen, wat leuk dat je ook in Paraguay zat! Hoelang ben je daar geweest en woonde je ook in Asunción? Ik weet inderdaad van het Guarani af, maar ook zonder het Guarani hebben ze al een typisch accent natuurlijk.
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen die spaans schrijven en spreken? Empty Re: Mensen die spaans schrijven en spreken?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum